eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Siewierz › Rewitalizacja zabytkowego pawilonu na terenie Szpitala Chorób Płuc w Siewierzu w celu utworzenia Centrum Edukacji Zdrowotnej" w systemie "zaprojektuj i wybuduj"

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2021-03-05

Ogłoszenie nr 510421326-N-2021 z dnia 2021-03-05 r.
Szpital Chorób Płuc w Siewierzu Sp. z o.o.:

Rewitalizacja zabytkowego pawilonu na terenie Szpitala Chorób Płuc w Siewierzu w celu utworzenia Centrum Edukacji Zdrowotnej" w systemie "zaprojektuj i wybuduj"

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: Tak
Numer ogłoszenia: 772749-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: Tak
Numer ogłoszenia: 540405764-N-2021

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Szpital Chorób Płuc w Siewierzu Sp. z o.o., krajowy numer identyfikacyjny 27627117900000, ul. Zbigniewa Oleśnickiego 21, 42-470 Siewierz, woj. śląskie, państwo Polska

telefon: 326 741 142
faks: 326 741 471
e-mail: sekretariat@szpital-siewierz.pl
www: www.szpital-siewierz.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny - spółka z o.o. jednostki samorządu terytorialnego

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Rewitalizacja zabytkowego pawilonu na terenie Szpitala Chorób Płuc w Siewierzu w celu utworzenia Centrum Edukacji Zdrowotnej" w systemie "zaprojektuj i wybuduj"

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): ZP/PN/04/2020

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest: „Rewitalizacjazabytkowego pawilonu na terenie Szpitala Chorób Płuc w Siewierzu w celu utworzenia Centrum Edukacji Zdrowotnej” w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. 2. Nieruchomość jestzlokalizowana w zabytkowym pawilonie (budynku) wchodzącym w skład Szpitala Chorób Płuc w Siewierzu sp. z o.o. (ul. Zbigniewa Oleśnickiego 21, 42-470 Siewierz), aFirefoxhttps://bzp.uzp.gov.pl/ZP400PodgladOpublikowanego.aspx?id=816b1e...2 z 1029.12.2020, 17:03
budynek wpisany jest na listę zabytków zgodnie z postanowieniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla miasta Siewierz i podlega ochronie KonserwatoraZabytków. Wykonawca jest zobowiązany realizować zamówienie z uwzględnieniem zaleceń konserwatorskich (Załącznik nr 7.4 do SIWZ), jak również dokonywać wszelkichniezbędnych uzgodnień w tym zakresie. 3. Rewitalizacja polegać będzie między innymi na: 1) kompleksowym remoncie i przebudowie budynku dostosowując go do nowej funkcji,2) wykonaniu uzupełniających pomiarów i sprawdzeniu stanu technicznego w zakresie koniecznym do przeprowadzenia realizacji inwestycji, w tym w szczególności po wykonaniuprac rozbiórkowych i demontażowych, 3) sporządzeniu oceny stanu technicznego, projektu budowlanego, uzyskaniu uzgodnień konserwatorskich, opracowaniu niezbędnychekspertyz i uzyskaniu stosownych odstępstw od obowiązujących przepisów techniczno-budowlanych, uzyskaniu pozwolenia na budowę oraz pozostałych niezbędnych iwymaganych prawem decyzji, uzgodnień, dokumentów, sporządzenie projektów wykonawczych, przedmiarów i kosztorysów inwestorskich, specyfikacji technicznych wykonania iodbioru robót; 4) wykonaniu na podstawie ww. opracowań robót budowlanych w zakresie remontu i przebudowy budynku objętego zamówieniem wraz z towarzyszącąinfrastrukturą techniczną, zagospodarowaniem terenu oraz wyposażeniem obiektu; 5) sprawowaniu nadzoru autorskiego nad realizacją zamówienia; 6) sporządzeniu dokumentacjipowykonawczej i pozostałych dokumentów pozwalających na uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji o pozwoleniu naużytkowanie; 7) uzyskaniu odbiorów wykonanej inwestycji przez Straż Pożarną, Sanepid, Konserwatora Zabytków i inne niezbędne służby. 4. Zakres inwestycji z podziałem naetapy obejmuje: A. Etap pierwszy: sporządzenie oceny stanu technicznego, sporządzenie projektu budowlanego, uzyskanie uzgodnień konserwatorskich, opracowanie niezbędnychekspertyz i uzyskanie stosownych odstępstw od obowiązujących przepisów techniczno-budowlanych, uzyskanie pozwolenia na budowę oraz pozostałych niezbędnych iwymaganych prawem decyzji, uzgodnień, dokumentów, sporządzenie projektów wykonawczych, przedmiarów i kosztorysów inwestorskich, specyfikacji technicznych wykonania iodbioru, B. Etap drugi: wykonanie na podstawie ww. opracowań robót budowlanych w zakresie remontu i przebudowy budynku objętego zamówieniem wraz z towarzyszącąinfrastrukturą techniczną, zagospodarowaniem terenu oraz wyposażeniem obiektu, C. Etap trzeci: sporządzenie dokumentacji powykonawczej i pozostałych dokumentówpozwalających na uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, uzyskanie odbiorów wykonanej inwestycjiprzez Straż Pożarną, Sanepid, Konserwatora Zabytków i inne niezbędne służby. 5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają: Program Funkcjonalno – Użytkowy, wraz zzałącznikami stanowiący załącznik do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia zwanej dalej SIWZ. 6. Minimalny wymagany przez Zamawiającego okres gwarancjiza przedmiot zamówienia wynosi 36 miesiące, z zastrzeżeniem, że Wykonawca może wskazać okres dłuższy, zgodnie z treścią Formularza ofertowo-cenowego – Załącznik Nr 1 doSpecyfikacji. W przypadku gdy Wykonawca nie zadeklaruje żadnego okresu gwarancji, bądź też zaznaczy więcej niż jeden okres gwarancji – Zamawiający przyjmie najkrótszywymagany okres gwarancji wynoszący 36 miesiące. 7. Wszędzie tam, gdzie Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocentechnicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszczarozwiązania równoważne opisywanym. Jako równoważne dopuszcza się inne rozwiązania, niż podane w opisie przedmiotu zamówienia pod warunkiem zagwarantowaniarównorzędnych parametrów technicznych i technologicznych nie gorszych oraz zgodności z obowiązującymi wymaganiami prawnymi. Jeżeli Zamawiający dopuszcza rozwiązaniarównoważne opisywanym w opisie przedmiotu zamówienia, ale nie podaje minimalnych parametrów, które by tę równoważność potwierdzały – Wykonawca obowiązany jestzaoferować produkt o właściwościach zbliżonych, nadający się funkcjonalnie do zapotrzebowanego zastosowania. Poprzez zapis dotyczący minimalnych wymagań parametrówjakościowych Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Wskazane w opisieprzedmiotu zamówienia, który stanowi integralną część specyfikacji istotnych warunków zamówienia, nazwy własne materiałów i urządzeń należy czytać „lub równoważne”.Gdziekolwiek w dokumentach kontraktowych powołane są konkretne normy i przepisy, które spełniać mają materiały, sprzęt i inne towary oraz wykonane i zbadane roboty, będąobowiązywać postanowienia najnowszego wydania lub poprawionego wydania powołanych norm i przepisów. W przypadku gdy powołane normy i przepisy państwowe lubodnoszące się do konkretnego kraju lub regionu, mogą być również stosowane inne odpowiednie normy zapewniające równy lub wyższy poziom wykonania, niż powołane normy iprzepisy. 8. Warunki realizacji inwestycji zostały określone we Wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 6 do niniejszej specyfikacji. 9. Zamówienie jest finansowane ze środkówMarszałkowskiego Budżetu Obywatelskiego Województwa Śląskiego. 10. Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia , jeżeli środki, które Zamawiającyzamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane, a możliwość unieważnienia postępowania na tej podstawie została przewidzianaw ogłoszeniu o zamówieniu – w postępowaniu w trybie przetargu nieograniczonego. 11. Na wniosek Wykonawców Zamawiający dopuszcza przeprowadzenie wizji lokalnej wmiejscu realizacji inwestycji tj. Szpital Chorób Płuc w Siewierzu ul. Zbigniewa Oleśnickiego 21. Termin wówczas zostanie zamieszczony na stronie internetowej Zamawiającego winformacjach dotyczących przedmiotowego postępowania. Udział w wizji lokalnej ma charakter fakultatywny.

II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Nie

II.5) Główny kod CPV: 45.00.00.00

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Postępowanie / część zostało unieważnione: tak

Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
W prowadzonym postępowaniu w terminie wyznaczonym na składanie ofert tj. do dnia 08.02.2021 r. do godz. 10:00, złożono 2 oferty. Po otwarciu ofert Zamawiający powziął informację, co do poprawności określenia spełnienia jednego z warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej oraz wymaganych od Wykonawców środków dowodowych umożliwiających ocenę zgodności spełnienia tego warunku.
Zgodnie z treścią § 2 ust. 2 Roz Mini Rozw z dn 26.07.2016w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, Zamawiający, w celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej, nie mógł żądać dokumentów wymienionych w punkcie III. ppkt 2.1 tiret pierwsze i trzecie SIWZ tj. „Zamawiający uzna za warunek spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od wszelkiego ryzyka i odpowiedzialności związanej z realizacją umowy na sumę gwarancyjną w zakresie: 1) od ryzyk budowlanych (np. CAR, EAR lub CWAR) z sumą ubezpieczenia nie niższą niż 250 000,00 zł, oraz 2) ubezpieczenia kadry, pracowników Wykonawcy oraz każdego Podwykonawcy (dalszego Podwykonawcy), a także wszelkich innych osób realizujących w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy roboty budowlane lub inne prace objęte zamówieniem. Mógł jedynie żądać zgodnie z w/w Rozporządzeniem potwierdzenia że Wykonawca jest “ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego”.
Niewyeliminowanie błędu przez Zamawiającego na etapie postępowania do czasu złożenia ofert sprawiło, że postępowanie obarczone jest wadą, wada jest niemożliwa do usunięcia na tym etapie postępowania oraz wada uniemożliwia zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy.
Zamawiający na obecnym etapie postępowania (po upływie terminu składania ofert) nie może zmienić SIWZ, a w konsekwencji nie może usunąć wadliwych zapisów SIWZ., nie ma możliwość naprawienia zaistniałego błędu i wyeliminowania wady w postępowaniu.
Przesłanka unieważnienia postępowania określona w art. 93 ust.1 pkt 7 ustawy Pzp składa się z koniunkcji trzech okoliczności, których łączne wystąpienie skutkuje koniecznością zastosowania tego przepisu, tj.:
jest ono obarczone wadą,
wada jest niemożliwa do usunięcia,
wada ma uniemożliwiać zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy.
Po pierwsze musi wystąpić naruszenie przepisów ustawy Pzp (wada post). Po drugie wada ta musi skutkować niemożliwością zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zam pub. Zatem nie może być to jakakolwiek wada, którą obarczone jest postępowanie, ale wada powodująca niemożność zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy. Konieczne jest więc wystąpienie związku przyczynowego pomiędzy zaistniałą wadą, a niemożnością zawarcia umowy niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Po trzecie wada ta musi być niemożliwa do usunięcia. Mając na uwadze powyższe, postępowanie o udzielenie Zamówienia zostało obarczone wadą, której nie da się usunąć, ponieważ nie da się usunąć błędów dotyczących treści SIWZ po dokonaniu czynności niepowtarzalnych takich jak czynność otwarcia ofert. Ponadto pomiędzy dokonaniem przez Zam w/w czynności dotyczących kluczowych etapów postępowania, a wynikiem postępowania zaistniał realny związek mający wpływ na wybór oferty najkorzystniejszej i skutkować może wystąpieniem z wnioskiem o unieważnienie umowy.
Zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą Krajowej Izby Odwoławczej takie wady zostały wymienione w art. 146 ust. 1 ustawy Pzp, jednak nie wyczerpują one wszystkich wadliwości postępowania jakich może dopuścić się Zamawiający, a które powinny skutkować unieważnieniem postępowania. W orzecznictwie wskazuje się na to, że również okoliczności uprawniające Prezesa Urzędu Zam Pub do wystąpienia do sądu powszechnego o unieważnienie umowy stanowią przesłankę dla samodzielnego dokonania przez Zamawiającego unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp. Oznacza to, że dodatkową przesłanką, jaką należy brać pod uwagę przy dokonywaniu oceny dopuszczalności unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp jest wymóg, aby wada była wynikiem naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć istotny wpływ na wynik postępowania.
Podsumowując, decyzja Zam o unieważnieniu niniejszego post została podjęta po szczegółowej analizie wszystkich ww. okoliczności, a wskazane wyżej podstawy faktyczne znajdują uzasadnienie w obowiązujących przepisach ustawy Pzp. Uzasadnienie prawne unieważnienia
Zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt 7 Pzp Zam unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.