eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wałbrzych › Usługi w zakresie utrzymania czystości, porządku i estetycznego wyglądu terenów oraz części nieruchomości budynkowych w obrębie działania Biura Obsługi Klienta "Biały Kamień"

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2021-01-25

Ogłoszenie nr 510407637-N-2021 z dnia 2021-01-25 r.
Miejski Zarząd Budynków Sp. z o.o. w Wałbrzychu:

Usługi w zakresie utrzymania czystości, porządku i estetycznego wyglądu terenów oraz części nieruchomości budynkowych w obrębie działania Biura Obsługi Klienta "Biały Kamień"

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: Tak
Numer ogłoszenia: 550551492-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Miejski Zarząd Budynków Sp. z o.o. w Wałbrzychu, krajowy numer identyfikacyjny 89133781500000, ul. Generała Andersa 48, 58-304 Wałbrzych, woj. dolnośląskie, państwo Polska

telefon: 748 870 505
faks: 748 477 477
e-mail: mzb@mzbwalbrzych.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługi w zakresie utrzymania czystości, porządku i estetycznego wyglądu terenów oraz części nieruchomości budynkowych w obrębie działania Biura Obsługi Klienta "Biały Kamień"

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): EE-30/2020

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie utrzymania czystości, porządku i estetycznego wyglądu terenów oraz części nieruchomości budynkowych (wyszczególnionych w ust. 2 - 4) na terenach oraz w budynkach, w obrębie działania Biura Obsługi Klienta „Biały Kamień” Miejskiego Zarządu Budynków Sp. z o.o. w Wałbrzychu. 2. Do obowiązków Wykonawcy w zakresie sprzątania posesji należy: A) Codzienne utrzymanie porządku i czystości polegające w szczególności na zamiataniu, zbieraniu papierów, tworzyw sztucznych, szkła, gałęzi, liści, psich oraz gołębich odchodów, piachu, błota, mułu i innych odpadów, grabieniu liści i innych zanieczyszczeń, wycieranie rozlanych cieczy (przez codzienne utrzymanie porządku i czystości rozumieć należy świadczenie tych usług od poniedziałku do soboty, oraz przez 1 niedzielę lub dzień świąteczny w całym okresie obowiązywania umowy). O terminie sprzątania w niedzielę lub dzień świąteczny, Zamawiający poinformuje wykonawcę telefonicznie lub pisemnie minimalnie na 1 dzień przed koniecznością przystąpienia do realizacji usług;
- z parterów klatek schodowych do pierwszych stopni schodowych prowadzących na wyższe kondygnacje,- wyszczególnionych w załączniku nr 1 do umowy – w wykazie oznaczonym literą A w kolumnie 7,
-z chodników (przez utrzymanie porządku i czystości na chodnikach należy rozumieć również zbieranie papierów, tworzyw sztucznych, szkła, liści i innych odpadów znajdujących się od strony ulicy przy krawężniku chodnika), przejść, z podwórzy i wokół pojemników, z terenów zieleni przydomowej i innych terenów - wyszczególnionych w załączniku nr 1 do umowy – w wykazie oznaczonym literą A w kolumnie 6, 8, 12, oznaczonym literą B w kolumnie 6.
B) Utrzymanie porządku i czystości dwa razy w tygodniu lub dwa razy w miesiącu polegające w szczególności na zamiataniu, zbieraniu papierów, tworzyw sztucznych, szkła, gałęzi, liści, odchodów, piachu i innych odpadów, grabieniu liści i innych zanieczyszczeń
-na terenach:
- wyszczególnionych w załączniku nr 1 do umowy – w wykazie oznaczonym literą A w kolumnie 10,11 Symbol częstotliwości (2t – dwa razy w tygodniu lub 2m – dwa razy w miesiącu) został określony w kolumnie 13 - wykaz oznaczony literą A.
- wyszczególnionych w załączniku nr 1 do umowy – w wykazie oznaczonym literą B w kolumnach 7,8,9 Symbol częstotliwości (2t – dwa razy w tygodniu lub 2m – dwa razy w miesiącu) został określony w kolumnie 10 - wykaz oznaczony literą B. C) Niezwłoczne usuwanie i wywóz na swój koszt odpadów powstałych w wyniku utrzymania porządku i czystości. Następnie odpady winne zostać przekazane do miejsca unieszkodliwiania tych odpadów. D) Bieżące grabienie oraz wywóz liści. Zebrane liście należy spryzmować lub umieścić w workach na śmieci oraz niezwłocznie (nie później niż następnego dnia) wywieźć na swój koszt do miejsca unieszkodliwiania tych odpadów. Ilość przekazanych odpadów musi być zawarta w karcie przekazania odpadu, która w terminie do 10-go każdego miesiąca będzie przekazywana Zamawiającemu. 3. Do obowiązków Wykonawcy w zakresie zimowego utrzymania posesji należy: A) Likwidacja gołoledzi i śliskości poprzez odśnieżanie, odkuwanie lodu, z chodników, przejść, prześwitów, dojść i dojazdów do pojemników na śmieci i innych ciągów komunikacji pieszej oraz posypywanie materiałami szorstkimi w razie występowania śliskości (czynności likwidacji śliskości, Wykonawca podejmuje niezwłocznie w przypadku wystąpienia takiej potrzeby),
- położonych na terenach wyszczególnionych w załączniku nr 1 do umowy – w wykazie oznaczonym literą A w kolumnie 6,8,12, oznaczonym literą B w kolumnie 6,9. B) Zgromadzenie na własny koszt odpowiedniej ilości materiału szorstkiego na okres zimowy. Dopuszcza się możliwość gromadzenia materiału szorstkiego na terenie obsługiwanej nieruchomości, w miejscu uzgodnionym z Zamawiającym, przy czym materiał szorstki musi być zgromadzony w specjalnych plastikowych pojemnikach oznaczonych widocznym logo firmy. C) Wywóz na własny koszt zwałów śniegu i lodu z przejść w razie wystąpienia takiej potrzeby w miejsce wskazane przez Zamawiającego. Przez wywóz na własny koszt zwałów śniegu i lodu z przejść w razie wystąpienia takiej potrzeby, rozumie się że obowiązek ten należy wykonywać na całej szerokości ciągów przeznaczonych do komunikacji pieszej np. chodników, w przypadkach gdy spryzmowany śnieg i lód zagraża bezpieczeństwu przechodniów i pojazdów, utrudnia ruch, blokuje odpływ wody do kanalizacji lub zagraża istniejącej zieleni. Uchwała nr XV/201/2015 Rady Miejskiej Wałbrzycha z dnia 26 listopada 2015 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Wałbrzych z późn. zm., przewiduje: „gromadzenie błota, śniegu i lodu uprzątniętego z części nieruchomości służących do użytku publicznego na skraju chodnika od strony jezdni, w sposób niezagrażający bezpieczeństwu przechodniów i pojazdów, nieutrudniający ruchu, niezagrażający istniejącej roślinności oraz umożliwiający odpływ wody do kanalizacji”; D) Niezwłoczne usunięcie materiałów szorstkich z powierzchni ciągów komunikacyjnych, użytych do zapobiegania śliskości po ustaniu przyczyny ich stosowania. E) Niezwłoczne usunięcie po okresie zimowym specjalnych plastikowych pojemników przeznaczonych do przechowywania materiałów szorstkich. 4. Dodatkowo do obowiązków Wykonawcy należy: A)Utrzymanie czystości 1 raz w okresie obowiązywania umowy:
-w korytarzach piwnicznych,
- na strychach.
B) Zawiadamianie zarządcy nieruchomości i właściwych miejskich służb technicznych o dostrzeżonych uszkodzeniach i wadliwym funkcjonowaniu instalacji, urządzeń technicznych, urządzeń zabawowych oraz podejmowanie doraźnych działań niezbędnych do ochrony mieszkańców przed niebezpiecznymi dla życia i mienia skutkami uszkodzeń lub wadliwego działania tych urządzeń, w sposób niezagrażający zdrowiu i życiu pracownikom wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest również do zawiadamiania Zamawiającego
o uszkodzonych, zepsutych i zdewastowanych elementach małej architektury.
C) Zawiadamianie kierownictwa BOK-u o rażących lub uporczywych przypadkach naruszania przez mieszkańców regulaminu porządku domowego w zakresie utrzymania porządku i czystości. D) Zawiadamianie kierownictwa BOK-u o zauważonych przypadkach niewykonania przez przedsiębiorstwo odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości obowiązku opróżniania pojemników. E) Wykonywanie innych czynności w zakresie utrzymania porządku i czystości wynikających z obowiązujących przepisów i zarządzeń władz zwierzchnich lub wynikających z umowy. F) Wywóz zmiotek, gałęzi, wiatrołomów i innych nieczystości komunalnych (wytwórcą których nie jest Wykonawca), z terenów posesji objętych umową, w przypadku wystąpienia takiej potrzeby. G) Mycie tablic informacyjnych z nazwami ulic i numerami budynków (1 raz w okresie obowiązywania umowy). H) Usuwanie ogłoszeń, plakatów, reklam z miejsc do tego nie przeznaczonych. I) Opróżnianie koszy ulicznych na śmieci, które znajdują się na terenach objętych usługą lub zostaną dostawione przez Urząd Miejski w Wałbrzychu. J) Przekazywanie Zamawiającemu w terminie do 10-go dnia każdego miesiąca „kart(y) przekazania odpadu(ów)”, których wzór określa Ustawa o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw z dnia 23 stycznia 2020 r. (Dz.U.2020.150). K) Niezwłoczne usuwanie i wywóz na swój koszt odpadów powstałych w wyniku utrzymania porządku i czystości, konserwacji terenów, czy też zmiotek, gałęzi, wiatrołomów, itp. Niedopuszczalne jest składowanie w/w odpadów na terenach nieruchomości oraz ich wrzucanie do pojemników na odpady komunalne pochodzące z gospodarstw domowych. Następnie odpady winne zostać przekazane do miejsca unieszkodliwiania tych odpadów. L) Bieżące czyszczenie zsypów piwnicznych. M) Usuwanie samosiejek, które znajdują się na terenach objętych usługą (1 raz w okresie obowiązywania umowy). N) Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 2 dni od daty podpisania umowy do utworzenia na terenie Wałbrzycha punktu kontaktowego czynnego w godz. 7:00 – 15:00. 5. Liczba posesji administrowanych przez Zamawiającego objętych niniejszym zamówieniem może w okresie realizacji umowy odbiegać od stanu określonego w w/w załącznikach. 6. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy - Prawo zamówień publicznych Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy – Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga aby niżej wymienione czynności, związane z wykonywaniem przedmiotu zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, w trakcie realizacji zamówienia były wykonywane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę: - czynności określone w rozdziale I lit. A i B załącznika nr 2 do umowy.

II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Nie

II.5) Główny kod CPV: 90.00.00.00

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 31/12/2020

IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 62824.78 PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 1

w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: Nie

Nazwa wykonawcy: „CEROMA” S.C. R. Cembrzyński, A. Rogalski, Z. Majda
Email wykonawcy: ceroma@interia.eu
Adres pocztowy: ul. Św. Józefa 2
Kod pocztowy: 58-305
Miejscowość: Wałbrzych
Kraj/woj.: dolnośląskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy: 63201.54

Oferta z najniższą ceną/kosztem: 63201.54
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 63201.54
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom: nie
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie z wolnej ręki na podstawie 67 ust. 1 pkt 3 ustawy – Prawo zamówień publicznych: Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia ustawy Pzp

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Miejski Zarząd Budynków Sp. z o.o. w Wałbrzychu w dniu 10.06.2020 r. wszczął postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie w trybie przetargu nieograniczonego pn: „Usługi w zakresie utrzymania czystości, porządku i estetycznego wyglądu terenów oraz części nieruchomości budynkowych” – znak EE-11/2020 (Ogłoszenie nr 2020/S 111-269790 z dnia 10.06.2020 r.) o wartości zamówienia przekraczającej kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp. Zamówienie zostało podzielone na 7 części. Z uwagi na fakt, że złożone oferty z najniższymi cenami, przewyższały kwoty brutto jakie Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie każdej z części zamówienia i jednocześnie Zamawiający nie mógł zwiększyć kwoty na realizację każdej z części zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty, w dniach 26.08.2020 r. oraz 01.09.2020 r. Zamawiający unieważnił postępowanie na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 4 ustawy – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1843 z późn. zm.), który stanowi: Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty. W dniu 28.10.2020 r. Miejski Zarząd Budynków Sp. z o.o. w Wałbrzychu ponownie wszczął postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego o wartości zamówienia przekraczającej kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp, na zadanie pn: „Usługi w zakresie utrzymania czystości, porządku i estetycznego wyglądu terenów oraz części nieruchomości budynkowych” – znak EE-27/2020 (Ogłoszenie nr 2020/S 210-513647). Zamówienie zostało podzielone na 7 części. W wyznaczonym terminie tj. 30.11.2020 r. do godz. 10:00 na część nr 7 – BOK „Biały Kamień” wpłynęła 1 oferta, która nie zawierała formularza cenowego wymaganego zapisami SIWZ. Zamawiający w dniu 11.12.2020 r. odrzucił ofertę na podstawie art. 89. ust. 1 pkt. 2 ustawy Pzp który stanowi – Zmawiający odrzuca ofertę, jeżeli jej treść oferty nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt 3, złożoną dla części nr 7 – BOK „Biały Kamień”, a następnie unieważnił postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1843 z późn. zm.), który stanowi: Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu albo nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu od wykonawcy niepodlegającego wykluczeniu, z zastrzeżeniem art. 93 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy – Prawo zamówień publicznych. W związku ze zbliżającym się upływem terminu obowiązywania wcześniejszej umowy w sprawie świadczenia „Usług w zakresie utrzymania czystości, porządku i estetycznego wyglądu terenów oraz części nieruchomości budynkowych” dla części nr 7 – BOK „Biały Kamień” (umowa obowiązywała do dnia 31 grudnia 2020 r.) oraz brakiem możliwości przeprowadzenia postępowania w inny trybie, który pozwoliłby na zachowanie ciągłości przedmiotowych usług w tym w szczególności usług związanych z zimowym utrzymania posesji, zachodzi konieczność przeprowadzenia postępowania z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych: „Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia”. Przedmiotowy tryb postępowania pozwoli zachować ciągłość świadczenia „Usług w zakresie utrzymania czystości, porządku i estetycznego wyglądu terenów oraz części nieruchomości budynkowych” dla części nr 7 – BOK „Biały Kamień”, a także posłuży do przeprowadzenia procedury w trybie przetargu nieograniczonego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.