eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Polkowice › odbieranie odpadów komunalnych z terenu Związku Gmin Zagłębia Miedziowego



Ogłoszenie z dnia 2019-12-13

Ogłoszenie nr 510273802-N-2019 z dnia 13-12-2019 r.

Związek Gmin Zagłębia Miedziowego: odbieranie odpadów komunalnych z terenu Związku Gmin Zagłębia Miedziowego

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Związek Gmin Zagłębia Miedziowego, Krajowy numer identyfikacyjny 39030957700000, ul. ul. Mała 1, 59-100 Polkowice, woj. dolnośląskie, państwo Polska, tel. 76 840 14 90, e-mail biuro@zgzm.pl, faks 76 840 14 99.
Adres strony internetowej (url): http://www.bip.zgzm.pl/bip/strona-glowna/

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

odbieranie odpadów komunalnych z terenu Związku Gmin Zagłębia Miedziowego

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

AD.271.8.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbiorze odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkanych z terenu Związku Gmin Zagłębia Miedziowego. Termin realizacji usługi: od 1 grudnia do 31 grudnia 2019 r. (1 miesiąc).

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 90500000-2


Dodatkowe kody CPV: 90510000-5, 90512000-9, 90513000-6, 90513100-7, 90511200-4, 90910000-9

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 29/11/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 342627.78
Waluta pln

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Polkowicka Dolina Recyklingu Sp. z o.o.
Email wykonawcy: pdr@pdr-eko.pl
Adres pocztowy: ul. Dąbrowskiego 2
Kod pocztowy: 59-100
Miejscowość: Polkowice
Kraj/woj.: dolnośląskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 370038.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 370038.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 370038.00
Waluta: pln

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Aktualnie obowiązująca umowa GO/86/19 z dnia 24 września 2019 r. na odbiór i zagospodarowanie odpadów z terenu Związku Gmin Zagłębia Miedziowego została zawarta w trybie z wolnej ręki, na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych na okres 2 miesięcy, tj. od 01.10.2019 r. do dnia 30.11.2019 r., który był niezbędny do przygotowania procedury udzielenia zamówienia in-house. Umowa nieodpłatnego przeniesienia udziałów w spółce Polkowicka Dolina Recyklingu pomiędzy Gminą Polkowice a Związkiem Gmin Zagłębia Miedziowego została zawarta 09.09.2019 r. Od dnia zawarcia umowy Związek objął 100% udziałów w Polkowickiej Dolinie Recyklingu Sp. z o.o. w Polkowicach, co dało mu możliwość udzielenia temu podmiotowi zamówienia w trybie art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Prawo zamówień publicznych. Po objęciu udziałów w Spółce Zgromadzenie Wspólnika dokonało w dniu 25.09.2019 r. zmiany Aktu Założycielskiego Spółki w celu zapewnienia sprawowania nad PDR Sp. z o.o. kontroli, odpowiadającej kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającej na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej, co jest jedną z przesłanek warunkujących udzielenie spółce zamówienia w trybie in-house. Dokumenty zostały przekazane do Spółki w dniu 26.09.2019 r. w celu sporządzenia i przekazania wniosku o rejestrację zmiany umowy spółki w KRS. Jednocześnie trwały prace nad opracowaniem prognoz handlowych, w celu ustalenia procentu działalności, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. b ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. procentu działalności polegającej na wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę, który musi wynosić co najmniej 90%. Zgodnie z art. 67 ust. 11 i 12 ustawy Prawo zamówień publicznych przed udzieleniem zamówienia na podstawie ust. 1 pkt 12-15, zamawiający zamieszcza na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej, a jeżeli nie ma takiej strony, na swojej stronie internetowej, informację o zamiarze zawarcia umowy, zawierającą co najmniej: 1) nazwę i adres zamawiającego; 2) określenie przedmiotu zamówienia i wielkości lub zakresu zamówienia; 3) szacunkową wartość zamówienia; 4) nazwę i adres wykonawcy, któremu zamawiający zamierza udzielić zamówienia; 5) podstawę prawną i uzasadnienie wyboru trybu udzielenia zamówienia z wolnej ręki; 6) planowany termin realizacji zamówienia i czas trwania umowy; 7) informację o terminie i odpowiednio zamieszczeniu lub opublikowaniu ogłoszenia o zamiarze zawarcia umowy, o którym mowa w art. 66 ust. 2, jeżeli zostało zamieszczone lub opublikowane albo informację, że takie ogłoszenie nie zostało zamieszczone lub opublikowane. Zamawiający może zawrzeć umowę w sprawie zamówienia udzielonego na podstawie ust. 1 pkt 12-15 nie wcześniej niż po upływie 14 dni od dnia zamieszczenia informacji, o której mowa w ust. 11. Powyższe wskazuje, że ostateczny termin na zamieszczenie ww. ogłoszenia, umożliwiający zawarcie umowy przed dniem 01.12.2019 r., upływa w dniu 14.11.2019 r. Na dzień 14.11.2019 r. w KRS nie została zarejestrowana zmiana umowy spółki dokonana przez Zgromadzenie Wspólników w dniu 25.09.2019 r., co powoduje, że Zamawiający - Związek Gmin Zagłębia Miedziowego nie może wykazać, że sprawuje nad Spółką kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej. Wobec powyższego udzielenie zamówienia in-house przed dniem 01.12.2019 r. jest niemożliwe. Art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych umożliwia zamawiającemu udzielenie zamówienia z wolnej ręki, gdy: 1) ze względu na wyjątkową sytuację wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia; 2) wyjątkowa sytuacja nie wynika z przyczyn leżących po stronie zamawiającego; 3) zamawiający nie mógł jej przewidzieć; 4) niemożliwe jest zachowanie terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Powyższe przesłanki ustawowe zostały spełnione. Odbiór odpadów jest usługą, która powinna być świadczona w sposób ciągły i niezakłócony. Konsekwencje wystąpienia przerwy w świadczeniu tej usługi mogłyby spowodować wystąpienie zagrożenia epidemiologicznego i dotknęłyby przede wszystkim mieszkańców. Z uwagi na szczególny charakter usługi dotyczącej odbioru odpadów komunalnych oraz biorąc pod uwagę negatywne skutki dla mieszkańców, niemożliwe jest zaniechanie odbioru odpadów przez okres jednego miesiąca (grudzień 2019 r.). Zamawiający dochował wszelkiej staranności, by w terminie dokonać zmiany umowy Spółki i zapewnić sprawowanie nad Spółką kontroli, odpowiadającej kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającej na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej. Opracowane zostały także wiarygodne prognozy handlowe, ustalające procent działalności Spółki, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. b ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. procent działalności polegającej na wykonywaniu zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę. Pomimo wniosku o dokonanie wpisu w trybie przyśpieszonym, do dnia 14.11.2019 r. nie dokonano rejestracji zmiany umowy spółki w KRS, czego Zamawiający nie mógł przewidzieć, a co uniemożliwia spełnienie warunków niezbędnych do udzielenia zamówienia wewnętrznego w trybie art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Prawo zamówień publicznych. Nie jest także możliwe zachowanie terminów przewidzianych dla udzielenia zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego. Mając na względzie przedstawione powyżej okoliczności faktyczne i spełnienie łącznie przesłanek wynikających z art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, a także mając na względzie negatywne konsekwencje wystąpienia przerwy w świadczeniu usługi odbioru i zagospodarowania selektywnych odpadów komunalnych, mogące spowodować zagrożenie epidemiologiczne, zamawiający jest zobowiązany zapewnić ciągłość świadczenia usługi odbioru odpadów komunalnych selektywnych i zlecić jej wykonanie zgodnie z wyżej powołanym przepisem ustawy Prawo zamówień publicznych.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.