To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2019-10-23
Ogłoszenie nr 510227226-N-2019 z dnia 23-10-2019 r.
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej: subskrypcja baz danych do komputera pokładowego FMS zainstalowanego w samolocie Beech King Air-350i
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 550145523-N-2019
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, Krajowy numer identyfikacyjny 14088677100000,
ul. ul. Wieżowa
8,
02-147
Warszawa, woj.
mazowieckie, państwo
Polska, tel.
22 574 62 44, e-mail
zp@pansa.pl, faks
22 574 63 59.
Adres strony internetowej (url): https://www.pansa.pl/
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Państwowa osoba prawna
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
subskrypcja baz danych do komputera pokładowego FMS zainstalowanego w samolocie Beech King Air-350i
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):AZP-2227-10/60/2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:subskrypcja baz danych do komputera pokładowego FMS zainstalowanego w samolocie Beech King Air-350i przez okres 4 lat
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 72.30.00.00 - Usługi w zakresie danych
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
26/09/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
133125.00
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Collins Aerospace
nie Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:
tak
Cena wybranej oferty/wartość umowy
133125.00
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust.1 pkt 1lit. a) i b) ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Uzasadnienie faktyczne dla trybu z wolnej ręki:
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej zwana dalej PAŻP jest właścicielem samolotu typu Beech King Air 350i o znakach rejestracyjnych SP-TPU. Samolot ten wykorzystywany jest przez PAŻP do kontroli i rejestracji z powietrza parametrów pracy naziemnych urządzeń radionawigacyjnych infrastruktury CNS, takich
jak ILS, DVOR/DME, NDB oraz rejestracji parametrów lotu samolotu wraz z jego położeniem w czasie i
przestrzeni podczas wykonywania lotów inspekcyjnych w szczególności walidacji procedur
lotniczych. Loty inspekcyjne realizowane przez samoloty PAŻP są wykonywane okresowo zgodnie z
wymogami przepisów państwowych stanowiąc warunek dopuszczenia do użytkowania w/w urządzeń.
Samolot Beech King Air 350i wyposażony jest w awionikę ProLine21 firmy Rockwell Collins (obecnie
część Collins Aerospace). Jednym z komponentów tej awioniki jest komputer pokładowy tzw. Flight
Management System (FMS). Utrzymanie statku powietrznego w zdatności do lotu zgodnie z
obowiązującymi wymogami EASA PART M. wymaga cyklicznego instalowania w komputerze pokładowym
aktualnych danych nawigacyjnych. Dane nawigacyjne w komputerze pokładowym FMS zawierają informację
o punktach, trasach, procedurach, lotniskach niezbędne do bezpiecznego realizowania operacji
zgodnie z obowiązującymi przepisami. Nieaktualna baza danych nawigacyjnych powoduje niesprawno ść
samolotu z punktu widzenia przepisów. Aktualizację baz danych wykonuje się w tzw. cyklu AIRAC
czyli co 28 dni. Cyklicznie bazy danych są pobierane przez Internet poprzez logowanie się na konto
klienta, na którym są one udostępniane przez firmę Collins Aerospace (dawniej RockwellCo llins).
Subskrypcja baz danych obejmuje każdorazowo okres 12 miesięcy. Dla potrzeb reali zacji lotów
pomiarowych niezbędne jest posiadanie subskrypcji na następujące bazy danych: I. FMS - IFTS
Enhanced Map Overlays Subscription - subskrypcja map do FMS. 2. FMS-LSY-T7-EAP LSY TYPE 7 Euro
Asia Pac - subskrypcja nawigacyjnych baz danych do FMS 3. FMS-CUSTOM FMS-LSY-T7-WLD (LSY TYPE 7
WORLD)- subskrypcja testowych baz danych do FMS. Pierwsze z dwóch wymienionych wyżej baz danych
wykorzystywane są w standardowych operacjach lotniczych wykonywanych przez Dział Operacji
Lotniczych mających na celu utrzymanie w ciągłej sprawności infrastruktury radiowych naziemnych
urząd zeń nawigacyjnych, świetlnych wzrokowych pomocy nawigacyjnych i radarów. Trzecia z
wymienionych wyżej baz danych wykorzystywana jest do walidacji w powietrzu nowo zaprojektowanych
procedur lotu, które przed oficjalnym wdrożeniem operacyjnym dla użytkowników przestrzeni
lotniczej muszą być sprawdzone. Testowa baza danych jest dedykowaną bazą w której kodowane są nowo
zaprojektowane procedury tworzone przez Dział Projektowania Procedur i Analizy Przeszkód
Lotniczych w PAŻP. Bez możliwości posiadania subskrypcji testowych baz danych praktycznie nie
jest możliwe wdrażanie nowych procedur zgodnie z wymogami Dokumentu ICAO 9906 i ICAO 8168.
Zapewnienie usługi aktualizacji elektronicznych baz danych komputera pokładowego FMS jest
obowiązkiem operatora i warunkiem zachowania ciągłej zdatności do lotu samolotu, a co za tym idzie
utrzymania zdolności operacyjnych Działu Operacji Lotniczych Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.
Firma Collins Aerosapce (następca prawny firmy Rockwell Collins) jest jedynym źródłem zapewnienia
dostawy nawigacyjnych baz danych. Aby bazy danych mogły być zaimportowane do komputera
pokładowego FMS to muszą być odpowiednio zakodowane tak aby komputer pokładowy mógł je odczytać i
informacje w nich zawarte wyświetlić na ekranie dla załogi samolotu. Kodowanie baz danych odbywa
się odpowiednimi metodami znanymi tyko firmie Collins Aerospace - producentowi awioniki Rockwell Collins Pro Line 21 zamontowanej na samolocie Beech King Air 350i.
Kompleksowość konfiguracji awioniki ProLine21 oraz specyfika kodowania nawigacyjnych baz danych i oprogramowania odpowiedzialnego za poszczególne funkcje użytkowe modułów awioniki produkowanych wyłącznie przez firmę Collins Aerospace są ściśle powiązane z poszczególnymi urządzeniami stanowiącymi komponenty awioniki.
PAŻP nie dysponuje żadnymi prawami pozwalającymi na jakiekolwiek zmiany czy modyfikację w zainstalowanej na samolocie awionice.
Ze względu na przeznaczenie zamontowanej w samolocie awioniki, nie można pozwolić na eksperymentowanie z wgrywaniem nawigacyjnych baz danych nie zakodowanych w taki sposób aby była możliwość ich odczytu przez komputer pokładowy. Firma Rockwell Collins posiada wyłączne prawa autorskie oraz źródłowe kody dostępu do zainstalowanych systemów w awionice ProLine21 i może, jako jedyna, dostarczać nawigacyjne bazy danych które będą zintegrowane z zamontowanym komputerem pokładowym stanowiącym integralna część awioniki samolotu. Żadna inna organizacja nie jest autoryzowana przez firmę Rockwell Collins do dostarczania nawigacyjnych baz danych do komputera pokładowego FMS awioniki ProLine 21.
Z otrzymanego od Collins Aerospace oświadczenia z dnia 11 kwietnia 2019 roku wynika, że nie istnieje na rynku inny podmiot, który ma na dzień dzisiejszy wyłączne materialne prawa autorskie do kodowania baz danych i dostarczania ich użytkownikom samolotu Beech King Air 350 z awioniką Pro Line 21.
Nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub zastępcze, ponieważ zarówno z powodu ochrony praw wyłącznych jak i ww. ograniczeń technicznych o obiektywnym charakterze nie jest możliwe pozyskanie legalnie nawigacyjnych baz danych jak tylko przez firmę Collins Aerospace. Inna alternatywa nie istnieje gdyż pozyskanie nawigacyjnych baz danych z innego źródła wiązało by się z modyfikacja samolotu w zakresie wymiany typu awioniki lub nawet wymianą samolotu na inny, co znacząco mogło by wpłynąć na koszty i skutkować będzie marnotrawstwem środków finansowych. Osiągniecie oczekiwanych celów jest możliwe w sposób rozsądny i efektywny ekonomicznie jedynie poprzez zakup subskrypcji nawigacyjnych baz danych do awioniki ProLine21 zamontowanej na samolocie Bech King Air 350i. od producenta tej awioniki tzn. firmę Collince Aerospace będącą następcą prawnym firmy Rockwell Collins.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Wykonanie usługi prania i maglowania bielizny pościelowej, ręczników, podkładów jersey oraz prania/czyszczenia narzut, poduszek i kołder- ECEG, Chęciny, 3 lata
- remont pustostanu lokalu mieszkalnego przy ul. Płockiej 37A m. 24, administrowanego przez Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Wola m. st. Warszawy, na terenie TZOM Młynów
- Dostawa zestawów jednorazowego użytku do zamkniętego systemu pobierania krwi, metodą aspiracyjno - próżniową
- Modernizacja pomieszczeń szatni wraz z sanitariatami, natryskami i saunami w strefie mokrej pływalni Centrum Sportu Wilanów przy ul. Wiertniczej 26a w Warszawie.
- Wykonanie instalacji wentylacji mechanicznej i klimatyzacji wraz z zasilaniem w Muzeum Plakatu w Wilanowie w ramach inwestycji pn. Modernizacja Muzeum Plakatu wraz z rearanżacją galerii stałej.
- Remont elewacji budek sterowniczych na SW Dąbie
więcej: przetargi w Warszawie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.