eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › subskrypcja baz danych do komputera pokładowego FMS zainstalowanego w samolocie Beech King Air-350i

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2019-10-23

Ogłoszenie nr 510227226-N-2019 z dnia 23-10-2019 r.

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej: subskrypcja baz danych do komputera pokładowego FMS zainstalowanego w samolocie Beech King Air-350i

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 550145523-N-2019

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, Krajowy numer identyfikacyjny 14088677100000, ul. ul. Wieżowa 8, 02-147 Warszawa, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 22 574 62 44, e-mail zp@pansa.pl, faks 22 574 63 59.
Adres strony internetowej (url): https://www.pansa.pl/

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Inny: Państwowa osoba prawna

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

subskrypcja baz danych do komputera pokładowego FMS zainstalowanego w samolocie Beech King Air-350i

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

AZP-2227-10/60/2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Dostawy

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

subskrypcja baz danych do komputera pokładowego FMS zainstalowanego w samolocie Beech King Air-350i przez okres 4 lat

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 72.30.00.00 - Usługi w zakresie danych


SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 26/09/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 133125.00
Waluta USD

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 1
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Collins Aerospace
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: 400 Collins Rd. NE
Kod pocztowy:
Miejscowość: Cedar Rapids
Kraj/woj.: Stany Zjednoczone

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

tak
Skrót literowy nazwy państwa: USA

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 133125.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 133125.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 133125.00
Waluta: USD

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust.1 pkt 1lit. a) i b) ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Uzasadnienie faktyczne dla trybu z wolnej ręki: Polska Agencja Żeglugi Powietrznej zwana dalej PAŻP jest właścicielem samolotu typu Beech King Air 350i o znakach rejestracyjnych SP-TPU. Samolot ten wykorzystywany jest przez PAŻP do kontroli i rejestracji z powietrza parametrów pracy naziemnych urządzeń radionawigacyjnych infrastruktury CNS, takich jak ILS, DVOR/DME, NDB oraz rejestracji parametrów lotu samolotu wraz z jego położeniem w czasie i przestrzeni podczas wykonywania lotów inspekcyjnych w szczególności walidacji procedur lotniczych. Loty inspekcyjne realizowane przez samoloty PAŻP są wykonywane okresowo zgodnie z wymogami przepisów państwowych stanowiąc warunek dopuszczenia do użytkowania w/w urządzeń. Samolot Beech King Air 350i wyposażony jest w awionikę ProLine21 firmy Rockwell Collins (obecnie część Collins Aerospace). Jednym z komponentów tej awioniki jest komputer pokładowy tzw. Flight Management System (FMS). Utrzymanie statku powietrznego w zdatności do lotu zgodnie z obowiązującymi wymogami EASA PART M. wymaga cyklicznego instalowania w komputerze pokładowym aktualnych danych nawigacyjnych. Dane nawigacyjne w komputerze pokładowym FMS zawierają informację o punktach, trasach, procedurach, lotniskach niezbędne do bezpiecznego realizowania operacji zgodnie z obowiązującymi przepisami. Nieaktualna baza danych nawigacyjnych powoduje niesprawno ść samolotu z punktu widzenia przepisów. Aktualizację baz danych wykonuje się w tzw. cyklu AIRAC czyli co 28 dni. Cyklicznie bazy danych są pobierane przez Internet poprzez logowanie się na konto klienta, na którym są one udostępniane przez firmę Collins Aerospace (dawniej RockwellCo llins). Subskrypcja baz danych obejmuje każdorazowo okres 12 miesięcy. Dla potrzeb reali zacji lotów pomiarowych niezbędne jest posiadanie subskrypcji na następujące bazy danych: I. FMS - IFTS Enhanced Map Overlays Subscription - subskrypcja map do FMS. 2. FMS-LSY-T7-EAP LSY TYPE 7 Euro Asia Pac - subskrypcja nawigacyjnych baz danych do FMS 3. FMS-CUSTOM FMS-LSY-T7-WLD (LSY TYPE 7 WORLD)- subskrypcja testowych baz danych do FMS. Pierwsze z dwóch wymienionych wyżej baz danych wykorzystywane są w standardowych operacjach lotniczych wykonywanych przez Dział Operacji Lotniczych mających na celu utrzymanie w ciągłej sprawności infrastruktury radiowych naziemnych urząd zeń nawigacyjnych, świetlnych wzrokowych pomocy nawigacyjnych i radarów. Trzecia z wymienionych wyżej baz danych wykorzystywana jest do walidacji w powietrzu nowo zaprojektowanych procedur lotu, które przed oficjalnym wdrożeniem operacyjnym dla użytkowników przestrzeni lotniczej muszą być sprawdzone. Testowa baza danych jest dedykowaną bazą w której kodowane są nowo zaprojektowane procedury tworzone przez Dział Projektowania Procedur i Analizy Przeszkód Lotniczych w PAŻP. Bez możliwości posiadania subskrypcji testowych baz danych praktycznie nie jest możliwe wdrażanie nowych procedur zgodnie z wymogami Dokumentu ICAO 9906 i ICAO 8168. Zapewnienie usługi aktualizacji elektronicznych baz danych komputera pokładowego FMS jest obowiązkiem operatora i warunkiem zachowania ciągłej zdatności do lotu samolotu, a co za tym idzie utrzymania zdolności operacyjnych Działu Operacji Lotniczych Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Firma Collins Aerosapce (następca prawny firmy Rockwell Collins) jest jedynym źródłem zapewnienia dostawy nawigacyjnych baz danych. Aby bazy danych mogły być zaimportowane do komputera pokładowego FMS to muszą być odpowiednio zakodowane tak aby komputer pokładowy mógł je odczytać i informacje w nich zawarte wyświetlić na ekranie dla załogi samolotu. Kodowanie baz danych odbywa się odpowiednimi metodami znanymi tyko firmie Collins Aerospace - producentowi awioniki Rockwell Collins Pro Line 21 zamontowanej na samolocie Beech King Air 350i. Kompleksowość konfiguracji awioniki ProLine21 oraz specyfika kodowania nawigacyjnych baz danych i oprogramowania odpowiedzialnego za poszczególne funkcje użytkowe modułów awioniki produkowanych wyłącznie przez firmę Collins Aerospace są ściśle powiązane z poszczególnymi urządzeniami stanowiącymi komponenty awioniki. PAŻP nie dysponuje żadnymi prawami pozwalającymi na jakiekolwiek zmiany czy modyfikację w zainstalowanej na samolocie awionice. Ze względu na przeznaczenie zamontowanej w samolocie awioniki, nie można pozwolić na eksperymentowanie z wgrywaniem nawigacyjnych baz danych nie zakodowanych w taki sposób aby była możliwość ich odczytu przez komputer pokładowy. Firma Rockwell Collins posiada wyłączne prawa autorskie oraz źródłowe kody dostępu do zainstalowanych systemów w awionice ProLine21 i może, jako jedyna, dostarczać nawigacyjne bazy danych które będą zintegrowane z zamontowanym komputerem pokładowym stanowiącym integralna część awioniki samolotu. Żadna inna organizacja nie jest autoryzowana przez firmę Rockwell Collins do dostarczania nawigacyjnych baz danych do komputera pokładowego FMS awioniki ProLine 21. Z otrzymanego od Collins Aerospace oświadczenia z dnia 11 kwietnia 2019 roku wynika, że nie istnieje na rynku inny podmiot, który ma na dzień dzisiejszy wyłączne materialne prawa autorskie do kodowania baz danych i dostarczania ich użytkownikom samolotu Beech King Air 350 z awioniką Pro Line 21. Nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub zastępcze, ponieważ zarówno z powodu ochrony praw wyłącznych jak i ww. ograniczeń technicznych o obiektywnym charakterze nie jest możliwe pozyskanie legalnie nawigacyjnych baz danych jak tylko przez firmę Collins Aerospace. Inna alternatywa nie istnieje gdyż pozyskanie nawigacyjnych baz danych z innego źródła wiązało by się z modyfikacja samolotu w zakresie wymiany typu awioniki lub nawet wymianą samolotu na inny, co znacząco mogło by wpłynąć na koszty i skutkować będzie marnotrawstwem środków finansowych. Osiągniecie oczekiwanych celów jest możliwe w sposób rozsądny i efektywny ekonomicznie jedynie poprzez zakup subskrypcji nawigacyjnych baz danych do awioniki ProLine21 zamontowanej na samolocie Bech King Air 350i. od producenta tej awioniki tzn. firmę Collince Aerospace będącą następcą prawnym firmy Rockwell Collins.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.