eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › subskrypcja baz danych do komputera pokładowego FMS zainstalowanego w samolocie Beech King Air-350i

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2019-07-15

Ogłoszenie nr 550145523-N-2019 z dnia 15-07-2019 r.

Warszawa: subskrypcja baz danych do komputera pokładowego FMS zainstalowanego w samolocie Beech King Air-350i OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie


Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie


Informacje dodatkowe:

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, Krajowy numer identyfikacyjny 14088677100000, ul. ul. Wieżowa 8, 02-147 Warszawa, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 22 574 62 44, e-mail zp@pansa.pl, faks 22 574 63 59.
Adres strony internetowej (url): https://www.pansa.pl/
Adres profilu nabywcy: http://bip.pansa.pl/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Inny: Państwowa osoba prawna


SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: subskrypcja baz danych do komputera pokładowego FMS zainstalowanego w samolocie Beech King Air-350i
Numer referencyjny AZP-2227-10/60/2019

Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego


II.2) Rodzaj zamówienia

Dostawy


II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: subskrypcja nawigacyjnych baz danych do komputera pokładowego FMS zainstalowanego w samolocie Beech King Air-350i przez okres 4 lat

II.5) Główny Kod CPV: 72.30.00.00 - Usługi w zakresie danych


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) Tryb udzielenia zamówienia:

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust.1 pkt 1lit. a) i b) ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Uzasadnienie faktyczne dla trybu z wolnej ręki: Polska Agencja Żeglugi Powietrznej zwana dalej PAŻP jest właścicielem samolotu typu Beech King Air 350i o znakach rejestracyjnych SP-TPU. Samolot ten wykorzystywany jest przez PAŻP do kontroli i rejestracji z powietrza parametrów pracy naziemnych urządzeń radionawigacyjnych infrastruktury CNS, takich jak ILS, DVOR/DME, NDB oraz rejestracji parametrów lotu samolotu wraz z jego położeniem w czasie i przestrzeni podczas wykonywania lotów inspekcyjnych w szczególności walidacji procedur lotniczych. Loty inspekcyjne realizowane przez samoloty PAŻP są wykonywane okresowo zgodnie z wymogami przepisów państwowych stanowiąc warunek dopuszczenia do użytkowania w/w urządzeń. Samolot Beech King Air 350i wyposażony jest w awionikę ProLine21 firmy Rockwell Collins (obecnie część Collins Aerospace). Jednym z komponentów tej awioniki jest komputer pokładowy tzw. Flight Management System (FMS). Utrzymanie statku powietrznego w zdatności do lotu zgodnie z obowiązującymi wymogami EASA PART M. wymaga cyklicznego instalowania w komputerze pokładowym aktualnych danych nawigacyjnych. Dane nawigacyjne w komputerze pokładowym FMS zawierają informację o punktach, trasach, procedurach, lotniskach niezbędne do bezpiecznego realizowania operacji zgodnie z obowiązującymi przepisami. Nieaktualna baza danych nawigacyjnych powoduje niesprawność samolotu z punktu widzenia przepisów. Aktualizację baz danych wykonuje się w tzw. cyklu AIRAC czyli co 28 dni. Cyklicznie bazy danych są pobierane przez Internet poprzez logowanie się na konto klienta, na którym są one udostępniane przez firmę Collins Aerospace (dawniej RockwellCollins). Subskrypcja baz danych obejmuje każdorazowo okres 12 miesięcy. Dla potrzeb realizacji lotów pomiarowych niezbędne jest posiadanie subskrypcji na następujące bazy danych: 1. FMS -IFIS Enhanced Map Overlays Subscription - subskrypcja map do FMS. 2. FMS-LSY-T7-EAP LSY TYPE 7 Euro Asia Pac - subskrypcja nawigacyjnych baz danych do FMS 3. FMS-CUSTOM FMS-LSY-T7-WLD (LSY TYPE 7 WORLD)- subskrypcja testowych baz danych do FMS. Pierwsze z dwóch wymienionych wyżej baz danych wykorzystywane są w standardowych operacjach lotniczych wykonywanych przez Dział Operacji Lotniczych mających na celu utrzymanie w ciągłej sprawności infrastruktury radiowych naziemnych urządzeń nawigacyjnych, świetlnych wzrokowych pomocy nawigacyjnych i radarów. Trzecia z wymienionych wyżej baz danych wykorzystywana jest do walidacji w powietrzu nowo zaprojektowanych procedur lotu, które przed oficjalnym wdrożeniem operacyjnym dla użytkowników przestrzeni lotniczej muszą być sprawdzone. Testowa baza danych jest dedykowaną bazą w której kodowane są nowo zaprojektowane procedury tworzone przez Dział Projektowania Procedur i Analizy Przeszkód Lotniczych w PAŻP. Bez możliwości posiadania subskrypcji testowych baz danych praktycznie nie jest możliwe wdrażanie nowych procedur zgodnie z wymogami Dokumentu ICAO 9906 i ICAO 8168. Zapewnienie usługi aktualizacji elektronicznych baz danych komputera pokładowego FMS jest obowiązkiem operatora i warunkiem zachowania ciągłej zdatności do lotu samolotu, a co za tym idzie utrzymania zdolności operacyjnych Działu Operacji Lotniczych Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Firma Collins Aerosapce (następca prawny firmy Rockwell Collins) jest jedynym źródłem zapewnienia dostawy nawigacyjnych baz danych. Aby bazy danych mogły być zaimportowane do komputera pokładowego FMS to muszą być odpowiednio zakodowane tak aby komputer pokładowy mógł je odczytać i informacje w nich zawarte wyświetlić na ekranie dla załogi samolotu. Kodowanie baz danych odbywa się odpowiednimi metodami znanymi tyko firmie Collins Aerospace - producentowi awioniki Rockwell Collins Pro Line 21 zamontowanej na samolocie Beech King Air 350i. Kompleksowość konfiguracji awioniki ProLine21 oraz specyfika kodowania nawigacyjnych baz danych i oprogramowania odpowiedzialnego za poszczególne funkcje użytkowe modułów awioniki produkowanych wyłącznie przez firmę Collins Aerospace są ściśle powiązane z poszczególnymi urządzeniami stanowiącymi komponenty awioniki. PAŻP nie dysponuje żadnymi prawami pozwalającymi na jakiekolwiek zmiany czy modyfikację w zainstalowanej na samolocie awionice. Ze względu na przeznaczenie zamontowanej w samolocie awioniki, nie można pozwolić na eksperymentowanie z wgrywaniem nawigacyjnych baz danych nie zakodowanych w taki sposób aby była możliwość ich odczytu przez komputer pokładowy. Firma Rockwell Collins posiada wyłączne prawa autorskie oraz źródłowe kody dostępu do zainstalowanych systemów w awionice ProLine21 i może, jako jedyna, dostarczać nawigacyjne bazy danych które będą zintegrowane z zamontowanym komputerem pokładowym stanowiącym integralna część awioniki samolotu. Żadna inna organizacja nie jest autoryzowana przez firmę Rockwell Collins do dostarczania nawigacyjnych baz danych do komputera pokładowego FMS awioniki ProLine 21. Z otrzymanego od Collins Aerospace oświadczenia z dnia 11 kwietnia 2019 roku wynika, że nie istnieje na rynku inny podmiot, który ma na dzień dzisiejszy wyłączne materialne prawa autorskie do kodowania baz danych i dostarczania ich użytkownikom samolotu Beech King Air 350 z awioniką Pro Line 21. Nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub zastępcze, ponieważ zarówno z powodu ochrony praw wyłącznych jak i ww. ograniczeń technicznych o obiektywnym charakterze nie jest możliwe pozyskanie legalnie nawigacyjnych baz danych jak tylko przez firmę Collins Aerospace. Inna alternatywa nie istnieje gdyż pozyskanie nawigacyjnych baz danych z innego źródła wiązało by się z modyfikacja samolotu w zakresie wymiany typu awioniki lub nawet wymianą samolotu na inny, co znacząco mogło by wpłynąć na koszty i skutkować będzie marnotrawstwem środków finansowych. Osiągniecie oczekiwanych celów jest możliwe w sposób rozsądny i efektywny ekonomicznie jedynie poprzez zakup subskrypcji nawigacyjnych baz danych do awioniki ProLine21 zamontowanej na samolocie Bech King Air 350i. od producenta tej awioniki tzn. firmę Collince Aerospace będącą następcą prawnym firmy Rockwell Collins. Podstawa prawna: Art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a) i b) ustawy Pzp.


SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:

Aeronautical Data services COLLINS AEROSPACE, , , 52-498, CEDAR RAPIDS, IOWA, kraj/woj. Stany Zjednoczone


 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.