eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Oleśnica › "ZAKUP WRAZ Z DOSTAWĄ I TRANSPORTEM GRYSÓW BAZALTOWYCH I MIESZANKI Z KRUSZYWA ŁAMANEGO DLA POWIATU OLEŚNICKIEGO - ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W OLEŚNICY"

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2020-04-30

Ogłoszenie nr 510074216-N-2020 z dnia 30-04-2020 r.

Zarząd Dróg Powiatowych w Oleśnicy: "ZAKUP WRAZ Z DOSTAWĄ I TRANSPORTEM GRYSÓW BAZALTOWYCH I MIESZANKI Z KRUSZYWA ŁAMANEGO DLA POWIATU OLEŚNICKIEGO - ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W OLEŚNICY"

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 516151-N-2020

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Zarząd Dróg Powiatowych w Oleśnicy, Krajowy numer identyfikacyjny 93196321000000, ul. ul. Wojska Polskiego , 56-400 Oleśnica, woj. dolnośląskie, państwo Polska, tel. 071 3981667, 3993244, e-mail zdp@zdp-olesnica.pl, faks .
Adres strony internetowej (url): http://www.bip.zdp-olesnica.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

"ZAKUP WRAZ Z DOSTAWĄ I TRANSPORTEM GRYSÓW BAZALTOWYCH I MIESZANKI Z KRUSZYWA ŁAMANEGO DLA POWIATU OLEŚNICKIEGO - ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W OLEŚNICY"

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

ZDP-DT.272.1.3.2020.MM-B

II.2) Rodzaj zamówienia:

Dostawy

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1.1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn. "Zakup wraz z dostawą i transportem grysów bazaltowych i mieszanki z kruszywa łamanego dla Zarządu Dróg Powiatowych w Oleśnicy - obwód drogowy w Oleśnicy i Sycowie". Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 44.11.00.00-4 - Materiały konstrukcyjne 44.11.37.00-2 - Materiały do naprawiania nawierzchni drogowych 14.21.22.00-2 - Kruszywo 1.2. Zakres przedmiotu zamówienia do wykonania obejmuje zakup wraz z dostawą i transportem oraz rozładunkiem grysów bazaltowych płukanych i mieszanki z kruszywa łamanego dla Powiatu Oleśnickiego - Zarząd Dróg Powiatowych w Oleśnicy - obwód drogowy w Oleśnicy i Sycowie, w tym: zadanie nr 1 - dotyczące dostawy wraz z transportem oraz rozładunkiem grysów bazaltowych płukanych z podziałem na frakcje - 2-5,6 mm i 5-8 mm oraz zadanie nr 2 - dotyczące dostawy wraz z transportem i rozładunkiem mieszanki z kruszywa łamanego frakcji 0/31,5. 1.3. Wykonawca może złożyć ofertę na całość zamówienia lub na wybrane przez Wykonawcę zadania / zadanie. 1.4. Wielkość zamówienia: Zad. Nr 1 Grysy bazaltowe wraz z transportem: Frakcja 2-5,6 mm: w ilości do 650 ton Wymagania dotyczące materiału: Wymiar ziarna - 2/5,6 Uziarnienie - Gc 90/10 ÷ Gc 90/15 Tolerancja uziarnienia - G25/15 Wskaźnik kształtu - Sl15 ÷ Sl20 Wskaźnik płaskości - Fl10 ÷ Fl20 Gęstość ziarn: Gęstość objętościowa - ra = ~ 3,0 ÷ 3,10 Mg/m3 Gęstość ziarn wysuszonych w suszarce - rrd = ~ 2,90 ÷ 3,0,Mg/m3 Gęstość ziarn nasyconych i powierzchniowo osuszonych - rssd = ~ 2,90 ÷ 3,10 Mg/m3 Pyły - 0,5% ÷ 1,0% Jamistość - ~ 50,0% Ziarna pokruszone - C100/0 Odporność na rozdrabnianie - LA15 Odporność na polerowanie - PSV44, PSV50 Odporność na ścieranie powierzchniowe - AAV10 Odporność na ścieranie mikro-Deval - MDE10 ÷ MDE20 Odporność na szok termiczny - VLA = 1,0 Nasiąkliwość - WA24 1,0 ÷ WA24 2,0 Mrozoodporność - F1 Zawartość zanieczyszczeń organicznych lekkich - mLPC0,1 Gęstość nasypowa w stanie luźnym - ~ 1,41 ÷ 1,70 Mg/m3 Promieniotwórczość naturalna - f1max = ~ 0,24 Bq/kg f2max = ~ 11,00 ÷ 16,0 Bq/kg Frakcja 5-8 mm: w ilości do 350 ton Wymagania dotyczące materiału: Wymiar ziarna - 5/8 Uziarnienie - Gc 90/15 Wskaźnik kształtu - Sl15 ÷ Sl20 Wskaźnik płaskości - Fl10 Gęstość ziarn: Gęstość objętościowa - ra = ~ 2,90 ÷ 3,15 Mg/m3 Gęstość ziarn wysuszonych w suszarce - rrd = ~ 2,90 ÷ 3,10 Mg/m3 Gęstość ziarn nasyconych i powierzchniowo osuszonych - rssd = ~ 2,90 ÷ 3,10 Mg/m3 Pyły - 0,5% ÷ 1,0% Jamistość - ~ 50,0% Ziarna pokruszone - C100/0 Odporność na rozdrabnianie - LA15 Odporność na polerowanie - PSV44, PSV50 Odporność na ścieranie powierzchniowe - AAV10 Odporność na ścieranie mikro-Deval - MDE10 ÷ MDE20 Odporność na szok termiczny - VLA = 1,0 Nasiąkliwość - WA24 1,0 ÷ WA24 2,0 Mrozoodporność - F1 Zawartość zanieczyszczeń organicznych lekkich - mLPC0,1 Gęstość nasypowa w stanie luźnym - ~ 1,41 ÷ 1,70 Mg/m3 Promieniotwórczość naturalna - f1max = ~ 0,24 Bq/kg f2max = ~ 11,00 ÷ 16,0 Bq/kg Zad. Nr 2 Mieszanka z kruszywa łamanego wraz z transportem: Frakcja 0/31,5 w ilości do 200 ton Wymagania dotyczące materiału: Wymiar ziarna - 0/31,5 Uziarnienie - GA85 ÷ GA90 Tolerancja uziarnienia - GTA10 Wskaźnik kształtu - Sl20 ÷ Sl40 Wskaźnik płaskości - Fl20 ÷ Fl35 Gęstość ziarn: Gęstość objętościowa - ra = ~ 2,60 ÷ 3,05 Mg/m3 Gęstość ziarn wysuszonych w suszarce - rrd = ~ 2,50 ÷ 2,90 Mg/m3 Gęstość ziarn nasyconych i powierzchniowo osuszonych - rssd = ~ 2,60 ÷ 3,0 Mg/m3 Pyły - 3,0% ÷ 12,0% Ziarna pokruszone - C90/3 ÷ C100/0 Odporność na rozdrabnianie - LA25 ÷ LA40 Odporność na ścieranie mikro-Deval - MDE15 ÷ MDE35 Nasiąkliwość - WA24 1,0 ÷ WA24 2,0 Mrozoodporność - F1 ÷ F4 Zawartość zanieczyszczeń organicznych lekkich - mLPC0,1 Gęstość nasypowa w stanie luźnym - ~ 1,43 ÷ 1,75 Mg/m3 Siarczany - AS0,2 Zawartość siarki - < 1% Promieniotwórczość naturalna - f1max = ~ 0,24 Bq/kg f2max = ~ 11,50 Bq/kg 1.5. Ilości materiału zostały określone szacunkowo. Faktyczna ilość przedmiotu zamówienia w okresie obowiązywania umowy będzie uzależniona od bieżących potrzeb Zamawiającego. 1.6. Wykonawca zobowiązany jest posiadać dokumenty potwierdzające, że dostarczone materiały posiadają stosowne dokumenty dopuszczające je do stosowania w budownictwie, np. atesty, aprobaty, certyfikaty zgodności lub deklaracje zgodności wystawione przez odpowiednie służby potwierdzające zgodności wyrobów z wymogami norm PN-EN 13043 dotyczy zadania nr 1 i PN-EN 13242 dotyczy zadania nr 2. 1.7. Punkty dostawy: Obwód Drogowy Oleśnica - ul. Wojska Polskiego 52c, 56-400 Oleśnica, Obwód Drogowy Syców - ul. Kolejowa 17, 56-500 Syców, plac budowy na terenie Obwodu Drogowego w Oleśnicy lub w Sycowie. 1.8. Dostawa wraz z transportem i rozładunkiem materiału na wskazany punkt dostawy może odbywać się tylko między godziną 7:00 a 15:00, od poniedziałku do piątku, chyba że strony uzgodnią inny termin lub miejsce dostawy. 1.9. Odbiory będą realizowane sukcesywnie partiami, transportem Wykonawcy, po uprzednim pisemnym zamówieniu faksem z maksymalnym dwudniowym wyprzedzeniem przez upoważnionego pracownika ZDP z określeniem zapotrzebowania ilościowego. 1.10. Najpóźniej na jeden dzień przed dostawą Wykonawca powiadomi Zamawiającego faksem lub telefonicznie o dokładnym terminie (dzień, godzina) dostawy. 1.11. Bez zanieczyszczeń pylastych - Zamawiający zastrzega sobie możliwość wykonania badań uziarnienia (na koszt Wykonawcy). 1.12. Cena musi obejmować całość dostaw wynikających z zakresu zawartego w Opisie Przedmiotu Zamówienia. 1.13. Przed wpisaniem cen jednostkowych do każdej pozycji kalkulacji Wykonawca powinien zapoznać się z odpowiednimi dokumentami przetargowymi. 1.14. Cena ofertowa za 1 tonę zaproponowana przez Wykonawcę jest ceną niezmienną oraz nie podlega waloryzacji do końca realizacji zadania. 1.15. Realizacja zamówienia odbywać się będzie sukcesywnie, w miarę potrzeb Zamawiającego na jego zlecenie, od dnia zawarcia umowy do wyczerpania jej górnego zakresu ilościowego lub sumy należności Wykonawcy zgodnie z zawartą umową, jednakże maksymalnie do dnia 31.12.2020 r. 1.16. Rozliczenie za wykonany przedmiot zamówienia następować będzie według faktycznie wykonywanych jednostek rzeczowych po ryczałtowej cenie jednostkowej zaoferowanej w ofercie przetargowej. 1.17. Zamawiający szacuje, że w okresie trwania umowy Wykonawca będzie dostarczał przedmiot zamówienia w ilości j. w.: określone ilości są ilościami szacunkowymi i służą do wyliczenia ceny oferty i porównania złożonych ofert. Ilość faktycznych zleceń może odbiegać od ww. Faktyczne wynagrodzenie wynikać będzie z ilości rzeczywiście wykonanych dostaw i zaoferowanych cen jednostkowych. 1.18. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia. 1.19. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy. 1.20. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy. 1.21. Określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów faks oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. 1.22. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 1.23. Zamawiający zastrzega sobie wprowadzenie zmian dotyczących wielkości przedmiotu zamówienia, a co za tym idzie, niewykorzystanie pełnej kwoty umowy, zaś Wykonawcy nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia względem Zamawiającego. 1.24. Wykonawca ma prawo do wystawiania faktur częściowych za wykonanie zakresu poszczególnych zamówień częściowych. 1.25. Zakres przedmiotu zamówienia będzie ustalany każdorazowo, przez osobę uprawnioną ze strony Zamawiającego. 1.26. Od chwili otrzymania przez Wykonawcę ilości i zakresu przedmiotu zamówienia, odpowiedzialność za ewentualne szkody powstałe u osób trzecich na skutek nie wykonania przedmiotu zamówienia, ponosi Wykonawca. 1.27. Przekazanie ilości i zakresu przedmiotu zamówienia odbywać się będzie pisemnie za pomocą sporządzonego protokołu. 1.28. Wykonawca zobowiązany jest tak zorganizować dostawy, aby nie wywołały one uciążliwości i niebezpieczeństwa dla użytkowników drogi. 1.29. Jeżeli Wykonawca nie przystąpi w wyznaczonym terminie do realizacji przedmiotu zamówienia, skutkować będzie to rozwiązaniem umowy, a co za tym idzie wszelką odpowiedzialność z tytułu niewywiązania się z przedmiotu umowy ponosi Wykonawca. 1.30. Wykonawca odpowiedzialny jest za jakość wykonanego przedmiotu zamówienia oraz zachowanie wszystkich norm bezpieczeństwa. 1.31. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności, w tym odpowiedzialności wobec osób trzecich, za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 1.32. W szczególnie uzasadnionych okolicznościach, Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zamiany materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie przetargowej pod warunkiem, że zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego. Bedą to np. okoliczności: a) powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez Zamawiającego, b) powodujące poprawę parametrów technicznych, c) wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmianę obowiązujących przepisów. Powyższe zmiany muszą być każdorazowo zatwierdzane w formie pisemnej przez Zamawiającego. Wprowadzone zmiany nie mogą powodować zmiany przedmiotu zamówienia, ceny wykonania przedmiotu zamówienia, obniżenia jakości. 1.33. UWAGA: Ewentualne podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenie art. 7 i art. 29 oraz art. 30 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2019 roku, poz. 1843), a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego w dokumentach przetargowych. Wszystkie ewentualne nazwy własne i marki handlowe elementów, systemów, urządzeń i wyposażenia zawarte w SIWZ oraz dokumentacji przetargowej, zostały użyte w celu sprecyzowania oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający informuje, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne urządzenia bądź materiały wymienione w dokumentacji przetargowej mogą być zastąpione urządzeniami bądź materiałami równoważnymi. Poprzez pojęcie materiałów i urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację zamówienia zgodnie z dokumentami przetargowymi oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji przetargowej. Równoważne produkty i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca, który zaoferuje produkty oraz urządzenia równoważne wymagające zmiany posiadanych decyzji, będzie musiał w ramach wykonania zamówienia w imieniu Zamawiającego, uzyskać wymagane decyzje własnym staraniem i kosztem, gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia w terminie wynikającym z SIWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniaj wymagania określone przez Zamawiającego. Obowiązek Wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy, który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający Zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SIWZ, co winno zostać wykazane na etapie składnia ofert zawierających produkty równoważne.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

tak

II.5) Główny Kod CPV: 44110000-4


Dodatkowe kody CPV: 44113700-2, 14212200-2

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1

NAZWA: zadanie nr 1

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 22/04/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 80000
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 4
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 3
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Handel Hurtowy Napojami Andrzej Dominik
Email wykonawcy: piotr.dominik@dominiktransport.pl
Adres pocztowy: Czerńczyce, ul. Lotnicza 20
Kod pocztowy: 55-080
Miejscowość: Kąty Wrocławskie
Kraj/woj.: dolnośląskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 82471.50
Oferta z najniższą ceną/kosztem 82471.50
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 107809.50
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 2

NAZWA: Zadanie nr 2

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 23/04/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 8000
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 5
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 3
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: TRANS-BUD Karol Chleboś
Email wykonawcy: transbud.chlebos@gmail.com
Adres pocztowy: Granowiec, ul. Kościelna 3
Kod pocztowy: 63-435
Miejscowość: Sośnie
Kraj/woj.: wielkopolskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 9102
Oferta z najniższą ceną/kosztem 9102
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 12300
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.