eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Pruszków › Opracowanie Planu gospodarki niskoemisyjnej dla Gminy Miasto Pruszków.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-12-10

Pruszków: Opracowanie Planu gospodarki niskoemisyjnej dla Gminy Miasto Pruszków.
Numer ogłoszenia: 509856 - 2013; data zamieszczenia: 10.12.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Pruszków , ul. Kraszewskiego 14/16, 05-800 Pruszków, woj. mazowieckie, tel. 022 7587244.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pruszkow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie Planu gospodarki niskoemisyjnej dla Gminy Miasto Pruszków..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie Planu gospodarki niskoemisyjnej dla Gminy Miasto Pruszków zgodnie ze szczegółowymi wytycznymi i zaleceniami, zakresem, problematyką określoną w Załączniku nr 9 do Regulaminu Konkursu Nr 2/PO IiŚ/9.3/2013 w ramach IX osi priorytetu-Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 Infrastruktura energetyczna przyjazna środowisku i efektywność energetyczna działanie 9.3. Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej- plany gospodarki niskoemisyjnej -ogłoszonego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, oraz z obowiązującymi przepisami prawa krajowego i wspólnotowego, jak również z podjętą Uchwałą Nr XXXVII/341/2013 Rady Miejskiej w Pruszkowie z dnia 26 września 2013r., w sprawie opracowania i wdrażania Planu gospodarki niskoemisyjnej. Plan gospodarki niskoemisyjnej winien być spójny z innymi planami, programami i dokumentami strategicznymi; Miasta Pruszków, powiatu pruszkowskiego i województwa mazowieckiego. Obszar opracowania: W granicach administracyjnych Gminy Miasto Pruszków Podstawowe dane liczbowe charakteryzujące Gminę Miasto Pruszków Powierzchnia; 19,15 km2 Ilość mieszkańców; 57.752 Gęstość zaludnienia; 3016 os/km2 1.2/ ZAKRES ZAMÓWIENIA OBEJMUJE: 1. Opracowanie Planu gospodarki niskoemisyjnej dla Gminy Miasto Pruszków. 2. Stworzenie w Gminie Miasto Pruszków bazy danych zawierającej wyselekcjonowane i usystematyzowane informacje pozwalające na ocenę gospodarki energią w gminie oraz w jej poszczególnych sektorach i obiektach, oraz inwentaryzację emisji gazów cieplarnianych. 3. Przeprowadzenie szkoleń dla pracowników Gminy Miasto Pruszków na temat problematyki związanej z tworzeniem, realizacją i monitorowaniem planów gospodarki niskoemisyjnej. 4. Informacja i promocja dotycząca udziału dofinansowania PO IiŚ w stworzeniu planu gospodarki niskoemisyjnej oraz upublicznienie informacji o opracowaniu planu ( w tym przygotowanie ulotek, plakatów ogłoszeń, i itp.). 5. Przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Wykonawca jest zobowiązany do: 1. Opracowania Planu gospodarki niskoemisyjnej dla Gminy Miasto Pruszków zgodnie ze szczegółowymi wytycznymi i zaleceniami, zakresem, problematyką określoną w Załączniku nr 9 do Regulaminu Konkursu Nr 2/PO IiŚ/9.3/2013 w ramach IX osi priorytetu-Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 Infrastruktura energetyczna przyjazna środowisku i efektywność energetyczna działanie 9.3. Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej plany gospodarki niskoemisyjnej oraz z obowiązującymi przepisami prawa krajowego i wspólnotowego. 2. Wykonania szczegółowej bazowej inwentaryzacji emisji gazów cieplarnianych w sektorach i obiektach oraz wyliczenie ilości CO2 emitowanego wskutek zużycia energii na terenie Gminy Miasta Pruszków w roku bazowym. Opracowanie ankiety i przeprowadzenie badania ankietowego wśród mieszkańców gminy w poszczególnych sektorach i obiektach w celu uzyskania danych na temat zużycia energii oraz emisji CO2. Pozyskane dane podczas inwentaryzacji powinny być możliwie jak najdokładniejsze, a sposób sporządzania inwentaryzacji powinien być dokładnie udokumentowany. Na podstawie wykonanej szczegółowej inwentaryzacji źródeł emisji w poszczególnych sektorach, branżach gospodarki i obiektach budowlanych na terenie gminy - stworzenie bazy danych zawierającej wyselekcjonowane i usystematyzowane informacje pozwalające na ocenę gospodarki energią w gminie oraz w jej poszczególnych sektorach i obiektach - wykonanej na aktywnych arkuszach kalkulacyjnych z założeniami, wyliczeniami i ich zestawionymi wynikami oraz w wersji tradycyjnej (papierowej) w formie raportu z inwentaryzacji wraz z bilansem emisji CO2 z obszaru Gminy Miasto Pruszków (w formie tabeli) jak również przedstawionej w formie graficznej (ortofotomapa) w skali 1;5000- szt.8 (kolor). 3.Dwukrotnego przeszkolenia co najmniej 6 pracowników Gminy Miasto Pruszków(wskazanych przez Zamawiającego) na temat problematyki związanej z tworzeniem, realizacją i monitorowaniem (procedury) planów gospodarki niskoemisyjnej. Utworzenie na min. 3-ch stanowiskach komputerowych (wskazanych przez Zamawiającego) bazy danych ( wraz z przeszkoleniem w zakresie obsługi przedmiotowej bazy). Opracowanie materiałów szkoleniowych dla uczestników szkolenia. 4. Informacji i promocji dotyczącej udziału dofinansowania PO IiŚ w stworzeniu planu gospodarki niskoemisyjnej oraz upublicznienie informacji o opracowaniu planu ( w tym przygotowanie ulotek, plakatów, ogłoszeń na stronie internetowej oraz w lokalnej prasie, organizowanie spotkań z mieszańcami (ok.6 spotkań) i itp.). Przeprowadzenie akcji promocyjnych i informacyjno-edukacyjnych w celu uświadomienia mieszkańcom gminy potencjału oszczędności energii, związanej z podniesieniem efektywności energetycznej, poprzez np. Termomodernizacje obiektu. Organizowanie spotkań z mieszkańcami Gminy Miasto Pruszków w sprawie zachęcenia do czynnej współpracy nad tworzeniem bazy danych w gminie oraz przedstawienia potencjalnych korzyści wynikających z opracowania ww. planu m.in. możliwość uzyskania dotacji unijnych w latach 2014-2020. Udzielania informacji na temat metodologii przeprowadzenia szczegółowej inwentaryzacji na terenie gminy. Prezentacja Wykonawcy, działającego na podstawie udzielonego pełnomocnictwa od Prezydenta Miasta Pruszkowa w celu przeprowadzenia badania ankietowego wśród mieszkańców Gminy Miasto Pruszków. 5.Przeprowadzenia (jeżeli będzie wymagana) strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa; a. Przygotowania w trakcie całego postępowania dot. przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla projektu planu gospodarki niskoemisyjnej dla Gminy Miasta Pruszków, wzorów pism: m.in. ogłoszeń, obwieszczeń, informacji oraz wystąpień do RDOŚ i PWIS w sprawie: - uzgodnienia zakresu i stopnia szczegółowości informacji wymaganych w prognozie oddziaływania na środowisko do ww. planu - zaopiniowania projektu planu gospodarki niskoemisyjnej wraz z prognozą oddziaływania. b. Zapewnienie udziału społeczeństwa w procedurze: - podanie projektu dokumentu i prognozy oddziaływania na środowisko do publicznej wiadomości, - zebranie uwag i ich analiza- rozpatrzenie i uwzględnienie zasadnych uwag. 6. Przekazania Zamawiającemu do dnia 31 października 2014r. - kompletnego opracowania projektu Planu gospodarki niskoemisyjnej dla Gminy Miasto Pruszków ( łącznie z przeprowadzoną strategiczną oceną oddziaływania na środowisko, jeżeli była wymagana) wraz z projektem uchwały w sprawie uchwalenia ww. planu. W przypadku nieprawidłowości lub wad w złożonym opracowaniu wskazanych przez Zamawiającego, do ich usunięcia w terminie pięciu dni od daty otrzymania zawiadomienia( pisemnie lub faxem lub e-mailem) o dostrzeżonych błędach. Planowane uchwalenie Planu gospodarki niskoemisyjnej dla Gminy Miasto Pruszków - w dniu 27 listopada 2014r. 7. Sporządzenia podsumowania procedury Strategicznej oceny oddziaływania na środowisko w 1 egz. (wersja tradycyjna-papierowa) oraz w wersji elektronicznej (w przypadku jej przeprowadzenia) - do dnia 30 listopada 2014r. 8. Uczestnictwa w spotkaniach z mieszkańcami, konsultacjach, naradach z Zamawiającym, jak również w innych organizowanych spotkaniach/konferencjach -promujących plan gospodarki niskoemisyjnej-działania edukacyjne, 9. Prezentacji opracowania na spotkaniach z Prezydentem Miasta, posiedzeniach komisji Rady Miejskiej oraz na sesji Rady Miejskiej w Pruszkowie, jak również w innych organizowanych spotkaniach/konferencjach - promujących plan gospodarki niskoemisyjnej - działania edukacyjne. 1.3/ Wymagania dotyczące przekazania opracowania : Wykonawca zobowiązuje się wykonać i dostarczyć ww. opracowanie stanowiące przedmiot umowy w ilości ośmiu pełnych kompletów wydrukowanych i oprawionych oraz tożsamą wersję elektroniczną zapisaną na trwałym nośniku - w 2 egz.(całość opracowania wraz ortofotomapą w skali 1;5000 wraz z załącznikami) oraz z oświadczeniem, że jest ono wykonane zgodnie z umową i zgodnie ze szczegółowymi wytycznymi i zaleceniami, zakresem, problematyką określoną w Załączniku nr 9 do Regulaminu Konkursu Nr 2/PO IiŚ/9.3/2013 w ramach IX osi priorytetu - Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 Infrastruktura energetyczna przyjazna środowisku i efektywność energetyczna działanie 9.3, Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej- plany gospodarki niskoemisyjnej oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa krajowego i wspólnotowego, jak również, że zostało ono wykonane w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć - do dnia 10 listopada 2014r. 1.4/ Materiały źródłowe do opracowania planu gospodarki niskoemisyjnej: Zamawiający udostępni: 1. Założenia do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe, ze szczególnym uwzględnieniem odnawialnych źródeł energii w tym zastosowanie techniki solarnej- wrzesień 2010r.wraz z uwzględnieniem prowadzonej aktualizacji. 2. Obowiązujące miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego na terenie miasta Pruszkowa. 3. Uchwałę Nr 164/13 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 28 października 2013r. w sprawie programu ochrony powietrza dla strefy mazowieckiej, w której zostały przekroczone poziomy dopuszczalne pyłu zawieszonego PM10 i pyłu zawieszonego PM2,5 w powietrzu. 4. Inne - niewymienione powyżej a będące w posiadaniu Zamawiającego..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.73.13.00 - Usługi ochrony powietrza przed zanieczyszczeniem .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wpłaty wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań z zakresu tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożone oświadczenie o spełnianiu warunku udziału w postępowaniu określonego w art. 22 ust. 1 Pzp.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek posiadania wiedzy i doświadczenia będzie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże się wykonaniem usług w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, oraz załączy dowody dotyczące najważniejszych usług określające, że usługi zostały wykonane należycie w tym: - nie mniej niż 2 uchwalone opracowania z aktualizacji założeń do planu zaopatrzenia/ lub założeń do planu zaopatrzenia/lub planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe wraz z prognozą oddziaływania na środowisko lub wykonanie 2 programów niskiej emisji, dla gminy o liczbie mieszkańców nie mniejszej niż 50-tys., obejmującej obszar o powierzchni nie mniejszej niż 50 ha,

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia będzie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże się dysponowaniem osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w tym minimum: - 4 osobami posiadającymi wiedzę i doświadczenie w zakresie gospodarki niskoemisyjnej z podaniem wykonanego jednego uchwalonego opracowania z aktualizacji założeń do planu zaopatrzenia/ lub założeń do planu zaopatrzenia/lub planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe wraz z prognozą oddziaływania na środowisko lub wykonali jeden program niskiej emisji, dla gminy o liczbie mieszkańców nie mniejszej niż 50-tys., obejmującej obszar o powierzchni nie mniejszej niż 50 ha

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań z zakresu tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożone oświadczenie o spełnianiu warunku udziału w postępowaniu określonego w art. 22 ust. 1 Pzp.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    - nie mniej niż 2 uchwalone opracowania z aktualizacji założeń do planu zaopatrzenia/ lub założeń do planu zaopatrzenia/lub planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe wraz z prognozą oddziaływania na środowisko lub wykonanie 2 programów niskiej emisji, dla gminy o liczbie mieszkańców nie mniejszej niż 50-tys., obejmującej obszar o powierzchni nie mniejszej niż 50 ha;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wykaz pozostałych dokumentów składających się na ofertę 1) Formularz ofertowy (według załączonego druku) 2) Upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy UWAGA: dołączone wtedy o ile nie wynika z załączonych dokumentów 3) Wykaz prac, które Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pruszkow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: cena wersji papierowej - 35,00 PLN Urząd Miejski w Pruszkowie ul. Kraszewskiego 14/16 Biuro Zamówień Publicznych pok. 113.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.12.2013 godzina 13:00, miejsce: Urząd Miejski w Pruszkowie ul. Kraszewskiego 14/16 pok. 25.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt w ramach IX osi priorytetu-Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 Infrastruktura energetyczna przyjazna środowisku i efektywność energetyczna działanie 9.3. Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej - plany gospodarki niskoemisyjnej - ogłoszonego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.