eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rudnik › Zadanie współfinansowane jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu RPO WSL na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 4. Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna. Działanie 4.1. Odnawialne źródła energii, Poddziałanie: 4.1.3. Odnawialne źródła energii - konkurs

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.

Zobacz treść przetargu, którego dotyczy to sprostowanie



Ogłoszenie z dnia 2018-11-06

Ogłoszenie nr 500265036-N-2018 z dnia 06-11-2018 r.

Rudnik:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

OGŁOSZENIE DOTYCZY:

Ogłoszenia o zamówieniu

INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU

Numer: 564450-N-2018
Data: 26/05/2018

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Gmina Rudnik, Krajowy numer identyfikacyjny 27625852300000, ul. ul. Kozielska 1, 47411 Rudnik, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 324 106 428, e-mail przetargi@gmina-rudnik.pl, faks 032 4106418 wew. 123.
Adres strony internetowej (url): www.gmina-rudnik.pl

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: I.4
Punkt: Komunikacja
W ogłoszeniu jest: Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: Nie Inny sposób: Adres:
W ogłoszeniu powinno być: Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: Tak Inny sposób: Pisemnie za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012r.-Prawo pocztowe(t.j. Dz.U.2017r. r. poz. 1481 ze zm)), osobiście, za pośrednictwem posłańca/ kuriera na adres Zamawiającego tj .Urząd Gminy Rudnik u.Kozielska 1, 47-411 Rudnik - ( tj. w sekretariacie U.G Rudnik - parter)

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2
W ogłoszeniu jest: 2018-12-06 godzina 10:00
W ogłoszeniu powinno być: 2018-12-14 godzina 10:00

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 5
W ogłoszeniu jest: Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian: XVI A Istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności w niżej wymienionych sytuacjach -( dot. zadania nr 1, 2,3 )_ Zmiany zostały zawarte w projekcie umowy w § 16 umowy dot: zad. częściowego nr 1 w zakresie zakupu i montażu instalacji solarnych, zad . Częściowego nr 2 w zakresie zakupu i montażu instalacji fotowoltaicznych, zad. zad. częściowego nr 3 w zakresie zakupu i montażu pomp ciepła 16.4 Oprócz przypadków o których mowa w art.144 ust.1 pkt 2-6 ustawy Prawo zamówień publicznych i innych przypadków wskazanych w niniejszej umowie, Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia zmiany umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy Katalog zmian umowy w zakresie terminu przewidzianego w realizacji zamówienia. 1. zmiany będącej wynikiem zmiany umowy o dofinansowanie projektu zawartej pomiędzy Zamawiającym a Instytucją Współfinansującą w zakresie terminów (w tym terminu rzeczowej realizacji projektu) lub wysokości i warunków płatności dofinansowania realizacji projektu stanowiącego przedmiot niniejszej umowy; 2. wystąpienia siły wyższej, to znaczy niezależnego od stron losowego zdarzenia zewnętrznego, które było niemożliwe do przewidzenia w momencie zawarcia umowy i któremu nie można było zapobiec mimo dochowania należytej staranności 3. zmiany spowodowanej czynnikami niezależnymi od stron, w szczególności rezygnacją z realizacji projektu przez właścicieli nieruchomości i koniecznością zastąpienia ich innymi osobami - jeżeli będzie miało to wpływ na zachowanie terminowości realizacji zamówienia. 2. Zmiana sposobu spełnienia świadczenia jest dopuszczalna w przypadku wystąpienia niżej wymienionych okoliczności:( dla danego zadania tj.1,2,3) 1. Zamawiający dopuszcza zmianę lokalizacji dostawy i montażu instalacji w porównaniu z zestawieniem budynków, na których mają być zamontowane instalacje stanowiącym załącznik Nr 2 do umowy, w przypadku, gdy beneficjent (użytkownik) prywatny danej instalacji zrezygnuje z montażu instalacji a montaż tej instalacji będzie możliwy u innej osoby bez zmiany parametrów instalacji, której dotyczyła rezygnacja. O ewentualnych rezygnacjach z montażu instalacji przez beneficjentów (użytkowników) prywatnych, Zamawiający powiadomi Wykonawcę przed dniem, na który zaplanowano montaż instalacji na budynku użytkownika, który wyraził rezygnację z montażu instalacji. 2. Zmiany w zakresie doboru poszczególnych urządzeń wchodzących w skład zestawu wynikającego z błędów w dokumentacji(PFU) wykonanej przez uprawnione podmioty niemożliwej do stwierdzenia przy założeniu dochowania należytej staranności zamawiającego. 3. Jeżeli zmiana umowy wymaga zmiany programu funkcjonalno - użytkowego , strona inicjująca zmianę przedstawi: a) opis proponowanej zmiany wraz z uzasadnieniem, w tym wpływ na terminy wykonania, b) przedmiar i niezbędne rysunki 4. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w przypadku wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych w Pro gramie Funkcjonalno - Użytkowym w sytuacji gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót prze pisami wykonania przedmiotu umowy. Zmiany o których mowa w zdaniu 1 nie spowodują podwyższenia ceny wykonania przedmiotu umowy. 3. Pozostałe rodzaje zmian spowodowane następującymi okolicznościami: 1. zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca i Zamawiający realizuje przedmiot umowy na inne spełniające warunki określone w SIWZ; 2. siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ; 3. zmiana obowiązującej stawki VAT; 4. rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części Przedmiotu Umowy; 5. zmiana sposobu rozliczenia umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu. 6. Zmiana podwykonawcy w trakcie realizacji umowy. 7. zmiana zasad płatności. Jeżeli przed zakończeniem realizacji zamówienia Zamawiający otrzyma interpretację podatkową dotyczącą podatku od umów zawartych na podstawie niniejszego postępowania, która wskaże na konieczność zastosowania innej stawki podatku VAT niż wynikający oferty i umowy, Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy z Wykonawcą na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy polegającą na zmianie stawki podatku VAT - do tych części zamówienia, do których będzie to uzasadnione w świetle otrzymanej interpretacji (stała zostaje kwota netto, wykonawca wystawi faktury z właściwym podatkiem VAT). 8. Zmiana stawki VAT w przypadku zmiany lokalizacji/miejsca montażu instalacji, powodującej zmianę stawki podatku VAT. 4. Zamawiający na podstawie art. 142 ust. 5 Pzp dopuszcza zmianę wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy za realizację umowy, w trakcie obowiązywania Umowy w przypadku zmiany: a. stawki podatku VAT, b. minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej ustalonej na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c. zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonywania zamówienia przez Wykonawcę, o wartość wzrostu tych kosztów. . Stosownie do treści art. 142 ust. 5 ustawy PZP Zamawiający przewiduje możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w następujących przypadkach: zmiany stawki podatku od towarów i usług, Wykonawcy przysługuje zmiana wynagrodzenia z tytułu zmiany obowiązującej stawki podatku VAT, o której mowa w ust. 5 pkt 1, z dniem wejścia w życie nowych przepisów. W takim przypadku wynagrodzenie Wykonawcy zostanie odpowiednio skorygowane (+/-) o wartość jaką ulegnie zmianie stawka podatku od towarów i usług VAT. Wykonawca, w przypadku wystąpienia okoliczności wskazanych w tym ustępie, jest uprawniony złożyć Zamawiającemu pisemny wniosek o zmianę Umowy w zakresie płatności wynikających z faktur wystawionych po wejściu w życie przepisów zmieniających stawkę podatku od towarów i usług. Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i wskazanie podstaw prawnych zmiany stawki podatku od towarów i usług oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia należnego Wykonawcy po zmianie Umowy. zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, W przypadku wystąpienia okoliczności wskazanych w ust. 5 pkt 2, Wykonawca jest uprawniony złożyć Zamawiającemu pisemny wniosek o zmianę Umowy w zakresie płatności wynikających z faktur wystawionych po wejściu w życie przepisów zmieniających wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę albo minimalnej stawki godzinowej. Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i wskazanie podstaw prawnych oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia należnego Wykonawcy po zmianie Umowy, w szczególności Wykonawca zobowiązuje się wykazać związek pomiędzy wnioskowaną kwotą podwyższenia wynagrodzenia, a wpływem zmiany minimalnego wynagrodzenia za pracę albo minimalnej stawki godzinowej na kalkulację wynagrodzenia. Wniosek powinien obejmować jedynie dodatkowe koszty realizacji Umowy, które Wykonawca obowiązkowo ponosi w związku z podwyższeniem wysokości wynagrodzenia minimalnego albo minimalnej stawki godzinowej. Zamawiający oświadcza, iż nie będzie akceptował, kosztów wynikających z podwyższenia wynagrodzeń pracownikom Wykonawcy, które nie są konieczne w celu ich dostosowania do wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo minimalnej stawki godzinowej, w szczególności koszty podwyższenia wynagrodzenia w kwocie przewyższającej wysokość płacy minimalnej. zmian zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub zmiany wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne- jeżeli zmiany określone w pkt (1), (2) i (3) będą miały wpływ na koszty wykonania Umowy przez Wykonawcę. W przypadku wystąpienia okoliczności wskazanych w ust. 5 pkt 3, Wykonawca jest uprawniony złożyć Zamawiającemu pisemny wniosek o zmianę Umowy w zakresie płatności wynikających z faktur wystawionych po zmianie zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne. Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i wskazanie podstaw prawnych oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia Wykonawcy po zmianie Umowy, w szczególności Wykonawca zobowiązuje się wykazać związek pomiędzy wnioskowaną kwotą podwyższenia wynagrodzenia a wpływem zmiany zasad, na kalkulację wynagrodzenia. Wniosek może obejmować jedynie dodatkowe koszty realizacji Umowy, które Wykonawca obowiązkowo ponosi w związku ze zmianą zasad. 4) Zmiana umowy w zakresie zmiany wynagrodzenia z przyczyn określonych w ust. 5 obejmować będzie wyłącznie płatności za prace, których w dniu zmiany odpowiednio stawki podatku VAT, wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo minimalnej stawki godzinowej i składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, jeszcze nie wykonano. 5) Do wniosku, o którym mowa w pkt 2 i ust. 3, Wykonawca winien w szczególności dołączyć listę pracowników zaangażowanych w realizację Umowy oraz oświadczenie o braku zaległości w opłacaniu składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne oraz o wypłacie wynagrodzeń pracownikom oraz osobom fizycznym, z którymi zawarto umowy cywilno-prawne. Lista musi zawierać szczegółowe dane dla każdej osoby zaangażowanej w realizację Umowy, w tym pełnioną funkcję, zakres wykonywanych prac przy realizacji zamówienia, rodzaj zawartej z nią umowy, wysokość dotychczas wypłacanego wynagrodzenia oraz wynagrodzenia wypłacanego po zmianie przepisów wraz z należnymi składkami na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne. Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia w/ w dokumentów również na wniosek Zamawiającego. Zamawiający, po dokonaniu weryfikacji dokumentów Wykonawcy, wyrazi zgodę na wprowadzenie zmiany wynagrodzenia Wykonawcy zgodnie z kalkulacją określająca kwotę dopłaty albo zgłosi zastrzeżenia co do zasadności propozycji Wykonawcy, w szczególności gdy zmiany przepisów nie miały wpływu na koszt wykonania zamówienia przez Wykonawcę. Wykonawca niezwłocznie ustosunkuje się do złożonych zastrzeżeń Zamawiającego przedstawiając w formie pisemnej nową kalkulację albo uzasadnienie poprawności kalkulacji, do której Zamawiający zgłosił zastrzeżenia. Procedurę ustalania kwoty dopłaty powtarza się aż do momentu uzgodnienia przez obie strony kwoty dopłaty. Ustalona kwota dopłaty obowiązywać będzie od dnia złożenia wniosku. Kwota dopłaty zostanie uregulowana na podstawie dokumentu księgowego, po zawarciu aneksu do umowy. 6) Obowiązek wykazania wpływu zmian, o których mowa w ust. 5, na zmianę wynagrodzenia należy do Wykonawcy pod rygorem odmowy dokonania zmiany Umowy przez Zamawiającego. 5. Zamawiający na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy dopuszcza zmianę umowy w zakresie lokalizacji dostawy i montażu zestawów instalacji w porównaniu z zestawieniem budynków, na których mają być zamontowane instalacje stanowiącym załącznik Nr 2 do umowy, w szczególności w przypadku, gdy beneficjent (użytkownik) prywatny danej instalacji: a) zrezygnuje z montażu instalacji solarnej lub fotowoltaicznej, a montaż tej instalacji będzie możliwy u innej osoby bez istotnej zmiany parametrów instalacji, której dotyczyła rezygnacja., b) zmieni decyzję o lokalizacji montażu zestawu solarnego lub instalacji fotowoltaicznej (np. z dachu na grunt i odwrotnie) w szczególności w efekcie technicznego braku możliwości wykonania instalacji w miejscu planowanym( dot. zad 1i 2) . 6. O zmianach wskazanych w ust. 6 Zamawiający powiadomi Wykonawcę na minimum 3 dni przed dniem, na który zaplanowano montaż zestawów na danym budynku. 7. W przypadku określonym w ust. 6, po dokonaniu zmiany załącznika nr 2 do umowy wykonawca wykona instalacje w miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego. 8. Jeżeli zmiana lokalizacji skutkować będzie zmianą stawki podatku VAT, wykonawca za wykonanie przedmiotu zamówienia w zmienionej lokalizacji otrzyma stałe wynagrodzenie netto wskazane w § 9 ust. 2 niniejszej umowy, a zwiększoną lub zmniejszoną kwotę podatku VAT rozliczy zamawiający na zasadach określonych w § 9 ust. 1 niniejszej umowy. 9. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 10. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych: 1. zmiany danych teleadresowych, 2. zmiana danych związanych z obsługą administracyjno -organizacyjną. Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego); 3. zmiana harmonogramu rzeczowo - finansowego uwzględniająca postęp w realizacji prac przez Wykonawcę. 4.zmiany w płatnościach tzn. rozliczenie za wykonanie umowy na zad 1,zad,2zad ,3 odbędzie się maksymalnie 3 fakturami tj. 2 przejściowe i jedna końcowa (paragraf 10 umów w zakresie płatnośc.i 11. Strona, która występuje z propozycją zmiany umowy, w oparciu o przedstawiony powyżej katalog zmian umowy zobowiązana jest do sporządzenia i uzasadnienia wniosku o taką zmianę. Wszelkie zmiany umowy dla swej ważności wymagają formy pisemnej w postaci aneksu do umowy. 12. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie w postaci aneksu, pod rygorem nieważności takiej zmiany. Zamawiający przewidział katalog zmian umowy, na które mogą powoływać się strony niniejszej umowy.
W ogłoszeniu powinno być: Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian: XVI A Istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności w niżej wymienionych sytuacjach -( dot. zadania nr 1, 2,3 )_ Zmiany zostały zawarte w projekcie umowy w § 16 umowy dot: zad. częściowego nr 1 w zakresie zakupu i montażu instalacji solarnych, zad . Częściowego nr 2 w zakresie zakupu i montażu instalacji fotowoltaicznych, zad. zad. częściowego nr 3 w zakresie zakupu i montażu pomp ciepła 16.4 Oprócz przypadków o których mowa w art.144 ust.1 pkt 2-6 ustawy Prawo zamówień publicznych i innych przypadków wskazanych w niniejszej umowie, Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia zmiany umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy Katalog zmian umowy w zakresie terminu przewidzianego w realizacji zamówienia. 1. zmiany będącej wynikiem zmiany umowy o dofinansowanie projektu zawartej pomiędzy Zamawiającym a Instytucją Współfinansującą w zakresie terminów (w tym terminu rzeczowej realizacji projektu) lub wysokości i warunków płatności dofinansowania realizacji projektu stanowiącego przedmiot niniejszej umowy; 2. wystąpienia siły wyższej, to znaczy niezależnego od stron losowego zdarzenia zewnętrznego, które było niemożliwe do przewidzenia w momencie zawarcia umowy i któremu nie można było zapobiec mimo dochowania należytej staranności 3. zmiany spowodowanej czynnikami niezależnymi od stron, w szczególności rezygnacją z realizacji projektu przez właścicieli nieruchomości i koniecznością zastąpienia ich innymi osobami - jeżeli będzie miało to wpływ na zachowanie terminowości realizacji zamówienia. 2. Zmiana sposobu spełnienia świadczenia jest dopuszczalna w przypadku wystąpienia niżej wymienionych okoliczności:( dla danego zadania tj.1,2,3) 1. Zamawiający dopuszcza zmianę lokalizacji dostawy i montażu instalacji w porównaniu z zestawieniem budynków, na których mają być zamontowane instalacje stanowiącym załącznik Nr 2 do umowy, w przypadku, gdy beneficjent (użytkownik) prywatny danej instalacji zrezygnuje z montażu instalacji a montaż tej instalacji będzie możliwy u innej osoby bez zmiany parametrów instalacji, której dotyczyła rezygnacja. O ewentualnych rezygnacjach z montażu instalacji przez beneficjentów (użytkowników) prywatnych, Zamawiający powiadomi Wykonawcę przed dniem, na który zaplanowano montaż instalacji na budynku użytkownika, który wyraził rezygnację z montażu instalacji. 2. Zmiany w zakresie doboru poszczególnych urządzeń wchodzących w skład zestawu wynikającego z błędów w dokumentacji(PFU) wykonanej przez uprawnione podmioty niemożliwej do stwierdzenia przy założeniu dochowania należytej staranności zamawiającego. 3. Jeżeli zmiana umowy wymaga zmiany programu funkcjonalno - użytkowego , strona inicjująca zmianę przedstawi: a) opis proponowanej zmiany wraz z uzasadnieniem, w tym wpływ na terminy wykonania, b) przedmiar i niezbędne rysunki 4. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w przypadku wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych w Pro gramie Funkcjonalno - Użytkowym w sytuacji gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót prze pisami wykonania przedmiotu umowy. Zmiany o których mowa w zdaniu 1 nie spowodują podwyższenia ceny wykonania przedmiotu umowy. 3. Pozostałe rodzaje zmian spowodowane następującymi okolicznościami: 1. zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca i Zamawiający realizuje przedmiot umowy na inne spełniające warunki określone w SIWZ; 2. siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ; 3. zmiana obowiązującej stawki VAT; 4. rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części Przedmiotu Umowy; 5. zmiana sposobu rozliczenia umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu. 6. Zmiana podwykonawcy w trakcie realizacji umowy. 7. zmiana zasad płatności. Jeżeli przed zakończeniem realizacji zamówienia Zamawiający otrzyma interpretację podatkową dotyczącą podatku od umów zawartych na podstawie niniejszego postępowania, która wskaże na konieczność zastosowania innej stawki podatku VAT niż wynikający oferty i umowy, Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy z Wykonawcą na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy polegającą na zmianie stawki podatku VAT - do tych części zamówienia, do których będzie to uzasadnione w świetle otrzymanej interpretacji (stała zostaje kwota netto, wykonawca wystawi faktury z właściwym podatkiem VAT). 8. Zmiana stawki VAT w przypadku zmiany lokalizacji/miejsca montażu instalacji, powodującej zmianę stawki podatku VAT. 4. Zamawiający na podstawie art. 142 ust. 5 Pzp dopuszcza zmianę wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy za realizację umowy, w trakcie obowiązywania Umowy w przypadku zmiany: a. stawki podatku VAT, b. minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej ustalonej na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c. zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonywania zamówienia przez Wykonawcę, o wartość wzrostu tych kosztów. . Stosownie do treści art. 142 ust. 5 ustawy PZP Zamawiający przewiduje możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w następujących przypadkach: zmiany stawki podatku od towarów i usług, Wykonawcy przysługuje zmiana wynagrodzenia z tytułu zmiany obowiązującej stawki podatku VAT, o której mowa w ust. 5 pkt 1, z dniem wejścia w życie nowych przepisów. W takim przypadku wynagrodzenie Wykonawcy zostanie odpowiednio skorygowane (+/-) o wartość jaką ulegnie zmianie stawka podatku od towarów i usług VAT. Wykonawca, w przypadku wystąpienia okoliczności wskazanych w tym ustępie, jest uprawniony złożyć Zamawiającemu pisemny wniosek o zmianę Umowy w zakresie płatności wynikających z faktur wystawionych po wejściu w życie przepisów zmieniających stawkę podatku od towarów i usług. Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i wskazanie podstaw prawnych zmiany stawki podatku od towarów i usług oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia należnego Wykonawcy po zmianie Umowy. zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, W przypadku wystąpienia okoliczności wskazanych w ust. 5 pkt 2, Wykonawca jest uprawniony złożyć Zamawiającemu pisemny wniosek o zmianę Umowy w zakresie płatności wynikających z faktur wystawionych po wejściu w życie przepisów zmieniających wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę albo minimalnej stawki godzinowej. Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i wskazanie podstaw prawnych oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia należnego Wykonawcy po zmianie Umowy, w szczególności Wykonawca zobowiązuje się wykazać związek pomiędzy wnioskowaną kwotą podwyższenia wynagrodzenia, a wpływem zmiany minimalnego wynagrodzenia za pracę albo minimalnej stawki godzinowej na kalkulację wynagrodzenia. Wniosek powinien obejmować jedynie dodatkowe koszty realizacji Umowy, które Wykonawca obowiązkowo ponosi w związku z podwyższeniem wysokości wynagrodzenia minimalnego albo minimalnej stawki godzinowej. Zamawiający oświadcza, iż nie będzie akceptował, kosztów wynikających z podwyższenia wynagrodzeń pracownikom Wykonawcy, które nie są konieczne w celu ich dostosowania do wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo minimalnej stawki godzinowej, w szczególności koszty podwyższenia wynagrodzenia w kwocie przewyższającej wysokość płacy minimalnej. zmian zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub zmiany wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne- jeżeli zmiany określone w pkt (1), (2) i (3) będą miały wpływ na koszty wykonania Umowy przez Wykonawcę. W przypadku wystąpienia okoliczności wskazanych w ust. 5 pkt 3, Wykonawca jest uprawniony złożyć Zamawiającemu pisemny wniosek o zmianę Umowy w zakresie płatności wynikających z faktur wystawionych po zmianie zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne. Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i wskazanie podstaw prawnych oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia Wykonawcy po zmianie Umowy, w szczególności Wykonawca zobowiązuje się wykazać związek pomiędzy wnioskowaną kwotą podwyższenia wynagrodzenia a wpływem zmiany zasad, na kalkulację wynagrodzenia. Wniosek może obejmować jedynie dodatkowe koszty realizacji Umowy, które Wykonawca obowiązkowo ponosi w związku ze zmianą zasad. 4) Zmiana umowy w zakresie zmiany wynagrodzenia z przyczyn określonych w ust. 5 obejmować będzie wyłącznie płatności za prace, których w dniu zmiany odpowiednio stawki podatku VAT, wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo minimalnej stawki godzinowej i składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, jeszcze nie wykonano. 5) Do wniosku, o którym mowa w pkt 2 i ust. 3, Wykonawca winien w szczególności dołączyć listę pracowników zaangażowanych w realizację Umowy oraz oświadczenie o braku zaległości w opłacaniu składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne oraz o wypłacie wynagrodzeń pracownikom oraz osobom fizycznym, z którymi zawarto umowy cywilno-prawne. Lista musi zawierać szczegółowe dane dla każdej osoby zaangażowanej w realizację Umowy, w tym pełnioną funkcję, zakres wykonywanych prac przy realizacji zamówienia, rodzaj zawartej z nią umowy, wysokość dotychczas wypłacanego wynagrodzenia oraz wynagrodzenia wypłacanego po zmianie przepisów wraz z należnymi składkami na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne. Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia w/ w dokumentów również na wniosek Zamawiającego. Zamawiający, po dokonaniu weryfikacji dokumentów Wykonawcy, wyrazi zgodę na wprowadzenie zmiany wynagrodzenia Wykonawcy zgodnie z kalkulacją określająca kwotę dopłaty albo zgłosi zastrzeżenia co do zasadności propozycji Wykonawcy, w szczególności gdy zmiany przepisów nie miały wpływu na koszt wykonania zamówienia przez Wykonawcę. Wykonawca niezwłocznie ustosunkuje się do złożonych zastrzeżeń Zamawiającego przedstawiając w formie pisemnej nową kalkulację albo uzasadnienie poprawności kalkulacji, do której Zamawiający zgłosił zastrzeżenia. Procedurę ustalania kwoty dopłaty powtarza się aż do momentu uzgodnienia przez obie strony kwoty dopłaty. Ustalona kwota dopłaty obowiązywać będzie od dnia złożenia wniosku. Kwota dopłaty zostanie uregulowana na podstawie dokumentu księgowego, po zawarciu aneksu do umowy. 6) Obowiązek wykazania wpływu zmian, o których mowa w ust. 5, na zmianę wynagrodzenia należy do Wykonawcy pod rygorem odmowy dokonania zmiany Umowy przez Zamawiającego. 5. Zamawiający na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy dopuszcza zmianę umowy w zakresie lokalizacji dostawy i montażu zestawów instalacji w porównaniu z zestawieniem budynków, na których mają być zamontowane instalacje stanowiącym załącznik Nr 2 do umowy, w szczególności w przypadku, gdy beneficjent (użytkownik) prywatny danej instalacji: a) zrezygnuje z montażu instalacji, a montaż tej instalacji będzie możliwy u innej osoby bez istotnej zmiany parametrów instalacji, której dotyczyła rezygnacja., b) zmieni decyzję o lokalizacji montażu zestawu solarnego lub instalacji fotowoltaicznej (np. z dachu na grunt i odwrotnie) w szczególności w efekcie technicznego braku możliwości wykonania instalacji w miejscu planowanym( dot. zad 1i 2) . 6. O zmianach wskazanych w ust. 6 Zamawiający powiadomi Wykonawcę na minimum 3 dni przed dniem, na który zaplanowano montaż zestawów na danym budynku. 7. W przypadku określonym w ust. 6, po dokonaniu zmiany załącznika nr 2 do umowy wykonawca wykona instalacje w miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego. 8. Jeżeli zmiana lokalizacji skutkować będzie zmianą stawki podatku VAT, wykonawca za wykonanie przedmiotu zamówienia w zmienionej lokalizacji otrzyma stałe wynagrodzenie netto wskazane w § 9 ust. 2 niniejszej umowy, a zwiększoną lub zmniejszoną kwotę podatku VAT rozliczy zamawiający na zasadach określonych w § 9 ust. 1 niniejszej umowy. 9. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 10. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych: 1. zmiany danych teleadresowych, 2. zmiana danych związanych z obsługą administracyjno -organizacyjną. Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego); 3. zmiana harmonogramu rzeczowo - finansowego uwzględniająca postęp w realizacji prac przez Wykonawcę. 4.zmiany w płatnościach tzn. rozliczenie za wykonanie umowy na zad 1,zad,2zad ,3 odbędzie się maksymalnie 3 fakturami tj. 2 przejściowe i jedna końcowa (paragraf 10 umów w zakresie płatnośc.i 11. Strona, która występuje z propozycją zmiany umowy, w oparciu o przedstawiony powyżej katalog zmian umowy zobowiązana jest do sporządzenia i uzasadnienia wniosku o taką zmianę. Wszelkie zmiany umowy dla swej ważności wymagają formy pisemnej w postaci aneksu do umowy. 12. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie w postaci aneksu, pod rygorem nieważności takiej zmiany. Zamawiający przewidział katalog zmian umowy, na które mogą powoływać się strony niniejszej umowy.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.