eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lublin › "Remont i modernizacja elewacji Oficyny A, Budynku Głównego i Magazynu Książek Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej im. H. Łopacińskiego w Lublinie"

Zobacz treść przetargu, którego dotyczy to sprostowanie



Ogłoszenie z dnia 2018-05-08

Ogłoszenie nr 500099589-N-2018 z dnia 08-05-2018 r.

Lublin:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

OGŁOSZENIE DOTYCZY:

Ogłoszenia o zamówieniu

INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU

Numer: 547957-N-2018
Data: 19.04.2018 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Wojewódzka Biblioteka Publiczna im. H. Łopacińskiego w Lublinie, Krajowy numer identyfikacyjny 27635700000, ul. ul. Narutowicza 4, 20950 Lublin, woj. lubelskie, państwo Polska, tel. 081 5287430, 5287400, e-mail zamowienia@hieronim.wbp.lublin.pl, faks 815 287 406.
Adres strony internetowej (url): http://hl.wbp.lublin.pl/wbp/

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: 4
W ogłoszeniu jest: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na remoncie elewacji Oficyny "A", Budynku Głównego i Magazynu Książek WBP im. H. Łopacińskiego w Lublinie, wymiany pokryć dachowych budynku Biblioteki oraz innych prac towarzyszących. 2. Obiekty WBP - zlokalizowane są w Lublinie, przy ul. Narutowicza 4. 3. Obiekty WBP objęte są ochroną konserwatorską. Wpisane do rejestru zabytków w dniu 14 marca 1970 roku pod nr A/459. 4. Roboty prowadzone będą w czynnym obiekcie. Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania robót budowlanych w sposób, który nie utrudni dostępu do budynku. 5. Zakres przedmiotu robót obejmuje wykonanie robót ogólno-budowlanych, zgodnie z dokumentacją projektową autorstwa mgr inż. arch. Zenona Kępa, w tym między innymi: 1) remont elewacji budynku Oficyny "A", Budynku Głównego i Magazynu Książek WBP w zakresie : a) wymiany uszkodzonych tynków na tynki specjalistyczne w tym tynki renowacyjne, b) oczyszczenia tynków pozostawionych metodą ciśnieniową na sucho, c) naprawy rys i spękań muru, d) naprawa profili ciągnionych i elementów wystroju architektonicznego, e) wykonanie scalenia faktury tynku istniejącego i nowowykonanego tynkami barwionymi w masie, f) scalenie kolorystyczne poprzez malowanie elewacji farbami laserunkowymi, g) malowanie elewacji farbami kryjącymi, h) wymiany obróbek blacharskich, i) wymiany rynien i rur spustowych, j) naprawa i malowanie tynków kominów, 2) wymiana opaski budynków, 3) wykonanie pionowej izolacji przeciwwodnej ścian fundamentowych oraz ścian piwnic wraz z wykonaniem izolacji termicznej, w tym również: a) naprawa ścian fundamentowych, b) wykonanie wyprawy z tynków pod warstwy izolacji , c) wykonanie izolacji przeciw wodzie rozbryzgowej w strefie cokołowej, d) wymiana gruntu w wykonanych wykopach, 4) wykonanie wtórnej izolacji poziomej w ścianach budynku przeciw wilgoci podciąganej kapilarnie, 5) montaż kabli grzejnych w rynnach i rurach spustowych wraz ze sterowaniem i podłączeniem, 6) wymiana instalacji odgromowej na elewacji oraz otoku, 7) malowanie części stolarki okiennej i drzwiowej, 8) renowacja okładzin z płytek klinkierowych. 6. Powyższy zakres robót należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, obowiązującymi przepisami prawa i normami technicznymi, zasadami sztuki budowlanej, współczesnej wiedzy technicznej oraz obowiązującymi w tym zakresie standardami i normami, poleceniami Zamawiającego i Inspektora Nadzoru, wymogami Lubelskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków określonymi w Decyzji o pozwoleniu na remont elewacji budynków. 7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i wymagań obejmujący wykonanie wszelkich prac i czynności niezbędnych do prawidłowego wykonania zamówienia ujęty jest w dokumentacji projektowej - Załączniki Nr 8.1, Nr 8.2, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót - Załączniki Nr 9.1, Nr 9.2 oraz przedmiarach robót - Załączniki Nr 10.1 i Nr 10.2. 8. Zamawiający organizuje dla potencjalnych Wykonawców wizję lokalną obiektu Oficyny "A" i Budynku Głównego Biblioteki. Spotkania będą się odbywać w dniach od 23.04.2018 r. do 27.04.2018 r. od godz. 9.00 do 11.00 w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej im. H. Łopacińskiego w Lublinie, ul. Narutowicza 4. / Dział Administracji tel. 81/52-87-413/.
W ogłoszeniu powinno być: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na remoncie elewacji Oficyny "A", Budynku Głównego i Magazynu Książek WBP im. H. Łopacińskiego w Lublinie, wymiany pokryć dachowych budynku Biblioteki oraz innych prac towarzyszących. 2. Obiekty WBP - zlokalizowane są w Lublinie, przy ul. Narutowicza 4. 3. Obiekty WBP objęte są ochroną konserwatorską. Wpisane do rejestru zabytków w dniu 14 marca 1970 roku pod nr A/459. 4. Roboty prowadzone będą w czynnym obiekcie. Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania robót budowlanych w sposób, który nie utrudni dostępu do budynku. 5. Zakres przedmiotu robót obejmuje wykonanie robót ogólno-budowlanych, zgodnie z dokumentacją projektową autorstwa mgr inż. arch. Zenona Kępa, w tym między innymi: 1) remont elewacji budynku Oficyny "A", Budynku Głównego i Magazynu Książek WBP w zakresie : a) wymiany uszkodzonych tynków na tynki specjalistyczne w tym tynki renowacyjne, b) oczyszczenia tynków pozostawionych metodą ciśnieniową na sucho, c) naprawy rys i spękań muru, d) naprawa profili ciągnionych i elementów wystroju architektonicznego, e) wykonanie scalenia faktury tynku istniejącego i nowowykonanego tynkami barwionymi w masie, f) scalenie kolorystyczne poprzez malowanie elewacji farbami laserunkowymi, g) malowanie elewacji farbami kryjącymi, h) wymiany obróbek blacharskich, i) wymiany rynien i rur spustowych, j) naprawa i malowanie tynków kominów, 2) wymiana opaski budynków, 3) wykonanie pionowej izolacji przeciwwodnej ścian fundamentowych oraz ścian piwnic wraz z wykonaniem izolacji termicznej, w tym również: a) naprawa ścian fundamentowych, b) wykonanie wyprawy z tynków pod warstwy izolacji , c) wykonanie izolacji przeciw wodzie rozbryzgowej w strefie cokołowej, d) wymiana gruntu w wykonanych wykopach, 4) wykonanie wtórnej izolacji poziomej w ścianach budynku przeciw wilgoci podciąganej kapilarnie, 5) montaż kabli grzejnych w rynnach i rurach spustowych wraz ze sterowaniem i podłączeniem, 6) wymiana instalacji odgromowej na elewacji oraz otoku, 7) malowanie części stolarki okiennej i drzwiowej, 8) renowacja okładzin z płytek klinkierowych. 6. Powyższy zakres robót należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, obowiązującymi przepisami prawa i normami technicznymi, zasadami sztuki budowlanej, współczesnej wiedzy technicznej oraz obowiązującymi w tym zakresie standardami i normami, poleceniami Zamawiającego i Inspektora Nadzoru, wymogami Lubelskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków określonymi w Decyzji o pozwoleniu na remont elewacji budynków. 7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i wymagań obejmujący wykonanie wszelkich prac i czynności niezbędnych do prawidłowego wykonania zamówienia ujęty jest w dokumentacji projektowej - Załączniki Nr 8.1, Nr 8.2, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót - Załączniki Nr 9.1, Nr 9.2 oraz przedmiarach robót - Załączniki Nr 10.1 i Nr 10.2. 8. Zamawiający organizuje dla potencjalnych Wykonawców wizję lokalną obiektu Oficyny "A" i Budynku Głównego Biblioteki. Spotkania będą się odbywać w dniach od 23.04.2018 r. do 27.04.2018 r. od godz. 9.00 do 11.00 w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej im. H. Łopacińskiego w Lublinie, ul. Narutowicza 4. / Dział Administracji tel. 81/52-87-413/. 9. Klauzula zatrudnienia. Zamawiający stosownie do art. 29 ust 3a ustawy Pzp określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: 1) Kierownika robót budowlanych w specjalności branży konstrukcyjno- budowlanej 9.1 Zamawiający stosownie do art. 29 ust 3a ustawy Pzp, wymaga aby czynności związane z wykonywaniem wszystkich robót objętych zamówieniem, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1) ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (j.t. Dz. U. z 2018 r. poz. 108, z późn. zm.), były wykonywane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę. Obowiązek ten dotyczy również Podwykonawców - Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę ww. osób oraz kontrolowanie tego obowiązku przez Zamawiającego i przewidziane z tego tytułu sankcje określone są we wzorze umowy (Załącznik nr 7 do SIWZ). Wykonawca lub Podwykonawca zatrudni osoby te na okres niezbędny do wykonania danych czynności; w przypadku rozwiązania stosunku pracy przez pracownika lub pracodawcę przed zakończeniem tego okresu, Wykonawca jest obowiązany do zatrudnienia na to miejsce innej osoby. Powyższe wymaganie nie dotyczy czynności wykonywanych przez osobę/y prowadzącą/e jednoosobową działalność gospodarczą. Czynności nadzoru nad wykonywaniem przedmiotowych prac realizowane przez personel Wykonawcy nie podlegają rygorowi zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. Art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy: "Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudnienia pracownika za wynagrodzeniem". 10. Powyższe zadania stanowią część projektu pn. "Modernizacja historycznej infrastruktury Biblioteki celem stworzenia przestrzeni do aktywnego udziału mieszkańców Lubelszczyzny w kulturze" realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej 7 OCHRONA DZIEDZICTWA KULTUROWEGO I NATURALNEGO, Działania 7.1 Dziedzictwo kulturowe i naturalne 11.Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia. 12. Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień: CPV: 45000000-7 Roboty budowlane 45111100-9 Roboty w zakresie burzenia 45312310-3 Ochrona odgromowa 45111300-1 Roboty rozbiórkowe 45320000-6 Roboty izolacyjne 45261320-3 Kładzenie rynien 45262110-5 Demontaż rusztowań 45262120-5 Wznoszenie rusztowań 45410000-4 Tynkowanie 45432112-2 Kładzenie nawierzchni opasek 45442110-1 Malowanie tynków 45443000-4 Roboty elewacyjne 45452000-0 Zewnętrzne oczyszczanie budynków 45453000-7 Roboty remontowe i renowacyjne 45321000-3 Izolacja cieplna 13. Zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp Zamawiający w niniejszym postępowaniu dopuszcza składanie ofert równoważnych, a wszelkie towary (materiały i urządzenia) określone w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, pochodzące od konkretnych producentów są określone minimalnymi parametrami technicznymi i użytkowymi, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Wykonawca może powołać się w ofercie na zastosowanie towarów (materiałów i urządzeń) równoważnych opisywanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, składając Wykaz towarów (materiałów i urządzeń) równoważnych. W takim przypadku Wykonawca jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego towary (materiały i urządzenia), spełniają określone przez Zamawiającego wymagania (kryteria równoważności). 14. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp Zamawiający w niniejszym postępowaniu dopuszcza zastosowanie przez wykonawców rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań opisanych w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Wykonawca może powołać się w ofercie na zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia składając Opis rozwiązań równoważnych. W takim przypadku Wykonawca jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają określone przez Zamawiającego wymagania (kryteria równoważności). 15. W przypadku użycia w dokumentacji projektowej odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz "lub równoważne". W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Użycie w dokumentacji projektowej oznakowania w rozumieniu art. 2 pkt 16 ustawy Pzp oznacza, że Zamawiający akceptuje także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania. W przypadku, gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonego przez Zamawiającego oznakowania lub oznakowania potwierdzającego, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania, zamawiający w terminie przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany Wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonego oznakowania lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego. Użycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań lub z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem, że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną. 18. Ubezpieczenie. Wykonawca, na czas wykonywania robót tj. na okres od dnia przekazania terenu budowy do dnia podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia - będzie posiadał ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia z sumą ubezpieczenia w wysokości nie mniejszej niż wartość brutto złożonej oferty. Warunki dotyczące posiadania polisy OC zostały szczegółowo określone we wzorze umowy stanowiącej Załącznik nr 7 do SIWZ. 19. Gwarancja. (Uwaga: Długość okresu gwarancji stanowi kryterium oceny ofert) Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji na wykonane roboty budowlane oraz zamontowane urządzenia i materiały na okres wskazany w Formularzu ofertowym. Długość okresu gwarancji stanowi kryterium oceny ofert. Zamawiający określa go na okres w od 36 miesięcy (termin minimalny). Oferta Wykonawcy, który zaproponuje okres gwarancji krótszy niż 36 miesięcy zostanie odrzucona. Zadanie jest współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej 7 OCHRONA DZIEDZICTWA KULTUROWEGO I NATURALNEGO, Działania 7.1 Dziedzictwo kulturowe i naturalne

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: III
Punkt: 1.3
W ogłoszeniu jest: Określenie warunków: Posiadania wiedzy i doświadczenia. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: 1 wykonanie (zakończenie) nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: a) min. 2 robót budowlanych w zakresie polegającym na remoncie elewacji (w zakresie robót elewacyjnych dopuszcza się wykazanie robót związanych z izolacją pionową lub/i poziomą istniejących ścian fundamentowych, towarzyszących remontowi elewacji; wartość robót izolacyjnych wykazanych w wykazie każdej z robót może wynosić maksymalnie 100 000,00 zł brutto (sto tysięcy zł brutto) obiektu użyteczności publicznej wpisanego do ewidencji zabytków lub rejestru zabytków (w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane j.t. Dz. U. z 2017 r. poz. 1332 z późn. zm.) o wartości nie mniejszej niż 300 000,00 zł brutto (trzysta tysięcy 00/100 zł) każda robota. Zamawiający wymaga, aby warunek był spełniony w całości przez co najmniej jeden podmiot (jeden lub każdy z podmiotów musi posiadać wymagane doświadczenie). Wartość robót w walucie innej niż PLN, Wykonawca powinien przeliczyć na PLN wg średniego kursu NBP z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu, natomiast w przypadku braku przeliczenia przez Wykonawcę Zamawiający dokona przeliczenia na PLN wg kursu średniego NBP na dzień, w którym opublikowano ogłoszenie o niniejszym zamówieniu. Zgodnie z wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości UE z dnia 4 maja 2017 r. (C-387/14) doświadczenie konsorcjanta nie powinno być traktowane jako doświadczenie całego konsorcjum. Doświadczenie konsorcjanta to wyłącznie zakres faktycznie zrealizowanych przez niego prac. Jeżeli pojedynczy członek konsorcjum chciałby powołać się na doświadczenie całego konsorcjum to powinien skorzystać ze "wsparcia" pozostałych jego członków w trybie art. 22a ustawy - Prawo zamówień publicznych. Wykonawca, który w momencie składania oferty opiera się jedynie na własnych zdolnościach, nie jest uprawniony do powoływania się na zdolności podmiotów trzecich w ramach wyjaśniania i uzupełniania dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Wykonawca musi wykazać, że dysponuje osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, tj.: 2. dysponowanie osobami, które będą skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, umożliwiającymi realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości: a) min. 1 osobą zdolną do pełnienia funkcji Kierownika budowy, posiadającą wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami (bez ograniczeń) w specjalności konstrukcyjno-budowlanej spełniającą wymogi określone w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. 2017 poz. 2187 z póz. zm.), tj. osobą posiadającą aktualne uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa budowlanego oraz która przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury. Uprawnienia wydane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (j.t. Dz. U. z 2017 r. poz. 1332 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1278) albo odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zamawiający, określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65).
W ogłoszeniu powinno być: 2. Posiadania wiedzy i doświadczenia. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: 2.1 wykonanie (zakończenie) nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: a) min. 1 roboty budowlanej polegającej na remoncie elewacji budynku wpisanego do rejestru zabytków o wartości nie mniejszej niż 300 000,00 zł brutto (słownie trzysta tysięcy złotych)" 3. Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Wykonawca musi wykazać, że dysponuje osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, tj.: 3.1 dysponowanie osobami, które będą skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, umożliwiającymi realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości: a) min. 1 osobą zdolną do pełnienia funkcji Kierownika budowy, posiadającą wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami (bez ograniczeń) w specjalności konstrukcyjno-budowlanej spełniającą wymogi określone w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. 2017 poz. 2187 z póz. zm.), tj. osobą posiadającą aktualne uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa budowlanego oraz która przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury. Uprawnienia wydane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (j.t. Dz. U. z 2017 r. poz. 1332 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1278) albo odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zamawiający, określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65).

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: III
Punkt: 5.1
W ogłoszeniu jest: 1) Wykaz wykonanych robót budowlanych w zakresie polegającym na remoncie elewacji (w zakresie robót elewacyjnych dopuszcza się wykazanie robót związanych z izolacją pionową lub/i poziomą istniejących ścian fundamentowych, towarzyszących remontowi elewacji; wartość robót izolacyjnych wykazanych w wykazie każdej z robót może wynosić maksymalnie 100 000,00 zł brutto (sto tysięcy zł brutto) obiektu użyteczności publicznej wpisanego do ewidencji zabytków lub rejestru zabytków (w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane j.t. Dz. U. z 2017 r. poz. 1332 z późn. zm.) o wartości nie mniejszej niż 300 000,00 zł brutto (trzysta tysięcy 00/100 zł) każda robota, (w formie oryginału) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ oraz z załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie (w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę) 2) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ (w formie oryginału) 3) Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - według wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SIWZ (w formie oryginału).
W ogłoszeniu powinno być: 1) wykaz robót budowlanych (w formie oryginału) wykonanych nie wczes?niej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalnos?ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartos?ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (wg Załącznika nr 4 do SIWZ) z zała?czeniem dowodów okres?laja?cych czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególnos?ci informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukon?czone, przy czym dowodami, o których mowa, sa? referencje ba?dz? inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskac? tych dokumentów - inne dokumenty (w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę) 2)wykaz osób (w formie oryginału), skierowanych przez wykonawce? do realizacji zamówienia publicznego, w szczególnos?ci odpowiedzialnych za s?wiadczenie usług, kontrole? jakos?ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnien?, dos?wiadczenia i wykształcenia niezbe?dnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynnos?ci oraz informacja? o podstawie do dysponowania tymi osobami (wg Załącznika nr 5 do SIWZ) 3) Oświadczenie na temat wykształcenia i kwalifikacji zawodowych wykonawcy lub kadry kierowniczej wykonawcy - według wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SIWZ (w formie oryginału)

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 5
W ogłoszeniu jest: Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w stosunku do treści oferty na zasadach określonych w postanowieniach tej umowy - Wzór umowy Załącznik nr 7 do SIWZ.
W ogłoszeniu powinno być: Zmiana umowy 1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu stron wyrażoną w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności. 2. Zakazana jest zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z zastrzeżeniem zmian wprowadzanych na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 2) - 6) ustawy Prawo zamówień publicznych oraz zmian, o których mowa w ust. 3. 3. Strony przewidują następujące rodzaje i warunki zmiany treści umowy: 1) zmiana stawki i kwoty podatku VAT oraz wynagrodzenia brutto określonego w § 8 ust. 2 i 3 umowy. Stawka i kwota podatku VAT oraz wynagrodzenie brutto ulegną zmianie odpowiednio do przepisów prawa wprowadzających zmianę stawki podatku VAT. 2) zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia w przypadku: a) działania siły wyższej, uniemożliwiającej wykonanie umowy w określonym pierwotnie terminie - o czas działania siły wyższej oraz czas potrzebny do usunięcia skutków tego działania, b) realizacji w drodze odrębnej umowy prac powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy, wymuszającej konieczność skoordynowania prac i uwzględniania wzajemnych powiązań - o okres niezbędny do wykonania prac powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy, realizowanych w drodze odrębnej umowy, c) wystąpienia niezależnego od Wykonawcy przedłużania się pozyskiwania uzgodnień i warunków do projektowania oraz przedłużanie się pozyskiwania wszelkich decyzji niezbędnych do otrzymania koniecznych uzgodnień, trwającego ponad 7 dni od daty złożenia poszczególnych opracowań lub dokumentów do uzgodnienia we właściwej instytucji - o okres ponad 7 dni liczony od złożenia poszczególnych opracowań lub dokumentów do uzgodnienia do czasu ich otrzymania lub uzgodnienia, d) konieczności uzyskania decyzji lub uzgodnień, mogących spowodować wstrzymanie robót - o czas niezbędny do uzyskania wymaganych decyzji bądź uzgodnień, e) w przypadku przerwy w wykonaniu robót budowlanych spowodowanej niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi prowadzenie robót zgodnie z wymaganiami określonymi w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót. Fakt ten musi być udokumentowany w formie pisemnej potwierdzony przez Zamawiającego - o okres trwania niekorzystnych warunków atmosferycznych, f) konieczności wykonania dodatkowych badań i ekspertyz - o czas niezbędny do wykonania dodatkowych badań i ekspertyz, 3) powierzenie Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy określonego zakresu robót po uprzednim zaakceptowaniu przez Zamawiającego z jednoczesną zmianą (rozszerzeniem) zapisu § 7 umowy poprzez wprowadzenie do umowy stosownych zapisów dotyczących Podwykonawcy. W przypadku powierzenia Podwykonawcy wykonania części zamówienia w trakcie jego realizacji, Wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawi oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. 4) zmiana Podwykonawcy, dalszego Podwykonawcy lub rezygnacja z realizacji określonego zakresu zamówienia za pomocą Podwykonawcy lub dalszego Podwykonawcy, w przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego lub Wykonawcę, że Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca realizujący prace objęte przedmiotem zamówienia wykonuje je nienależycie. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca zobowiązany jest wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Podwykonawcą, na którego zasoby powoływał się Wykonawca w złożonej ofercie, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, jest: ..................... 5) zmiany materiałów budowlanych, sprzętu, urządzeń, gdy wykorzystanie materiałów budowlanych, sprzętu, urządzeń wskazanych w załączniku nr 1 do umowy lub ofercie stanie się niemożliwe bądź podyktowane będzie usprawnieniem procesu inwestycji. Zmiany takie nie mogą spowodować zmiany wynagrodzenia określonego w § 8 ust. 2 i ust. 3 umowy. 5. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany niniejszej umowy w zakresie niezbędnym do realizacji celów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE po jego wejściu w życie. Zamawiający przedłoży w tym celu Wykonawcy projekt umowy w powyższym zakresie zgodny z przepisami prawa.

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2
W ogłoszeniu jest: Data: 2018-05-10, godzina: 11:00,
W ogłoszeniu powinno być: Data: 2018-05-15, godzina: 11:00,

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.