eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zabrze › dostawa gilotyny introligatorskiej dla potrzeb zakładu poligraficznego Fundacji Nadzieja - Dzieci w Zabrzu

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-11-26

Zabrze: dostawa gilotyny introligatorskiej dla potrzeb zakładu poligraficznego Fundacji Nadzieja - Dzieci w Zabrzu
Numer ogłoszenia: 473068 - 2012; data zamieszczenia: 26.11.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Fundacja "Nadzieja - Dzieci" , ul. Hagera 6a, 41-800 Zabrze, woj. śląskie, tel. 0-32 375 07 70, faks 0-32 271 60 46.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.fundacjanadziejadzieci.com.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Fundacja.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: dostawa gilotyny introligatorskiej dla potrzeb zakładu poligraficznego Fundacji Nadzieja - Dzieci w Zabrzu.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zgodnie z numeracją SIWZ: 3.1 Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowej gilotyny introligatorskiej dla potrzeb zakładu poligraficznego Fundacji Nadzieja - Dzieci w Zabrzu. 3.3 Minimalne wymagania techniczne i eksploatacyjne które winien spełniać przedmiot dostawy: Zabezpieczenie belki dociskowej przed zmiażdżeniem dłoni w czasie trybu ustawiania. Możliwość zapisywania siły docisku w programach automatycznych. Regulacja siły docisku roboczego od 100 kg do 4 500 kg. Wejście USB. Konstrukcja pozwalająca przenoszenie i przewożenie urządzenia w całości. Wymiana noża za pomocą belki dociskowej. Brak potrzeby kotwienia maszyny. Urządzenie przystosowane do pracy z CIP 3 i CIP 4. Dwustronny układ napędowy noża. Pokrętło napędu impulsowego sterujące serwomotorem poprzez serwowzmacniacz. Minimalna szerokość cięcia 1160 mm. Posiadanie pamięci operacyjnej, która umożliwia zapisanie do min. 500 procesów dla każdego programu i min. 10000 programów. Wyposażenie w min. 10 calowy kolorowy jasny i kontrastowy wyświetlacz ciekłokrystaliczny. Możliwość wprowadzania danych z dokładnością 0,1 mm i 0,01 mm. Zakończenie wprowadzania danych sygnalizowane dźwiękiem, umożliwiające operatorowi łatwe potwierdzenie poprawności wprowadzonych danych. Przycisk awaryjnego zatrzymania i mechanizm zabezpieczający przed dwukrotnym opuszczeniem ostrza. Wyposażenie w tzw. kurtynę świetlną: przecięcie wiązki światła spowoduje natychmiastowe zatrzymanie ostrza tak, aby ochronić operatora. Stół wyposażony w poduszkę powietrzną. Pokrywa rowka stołu i centralna pompa smarująca. Centralny system smarowania zapewniający olejenie śrub , prowadnicy siodełka i przekładni belki nożowej. Cyfrowa kontrola docisku: docisk kontrolowany dzięki zaprogramowaniu z dokładnością 0,1 tony. Pokrętło napędu impulsowego i pierścień ostrza. Możliwość użycia karty pamięci jako nośnika danych, takich jak programy i wymiary cięcia. Przedmiotowe wymagania zostały dostosowane do obsługi urządzenia przez osoby niepełnosprawne zatrudnione przez Zamawiającego. 3.4 Oferowana cena winna uwzględniać również koszty dostawy w miejsce wskazane przez Zamawiającego (zakład produkcyjny w Zabrzu), wniesienie, instalację, przeszkolenie wskazanych pracowników, rozruch techniczny. 3.5 Zamawiający określa następujące warunki serwisu gwarancyjnego: wizyta serwisowa Wykonawcy w miejscu użytkowania maszyny do 8 godzin od chwili pisemnego bądź telefonicznego zawiadomienia; usunięcie awarii w terminie 2 dni roboczych od chwili potwierdzenia awarii przez serwisanta. 3.6 Wykonawca zapewnia minimum 4 letni okres opieki serwisowej pogwarancyjnej. Wykonawca zobowiązany będzie wskazać w ofercie podmiot realizujący tą opiekę (na dzień składania ofert) oraz sposób i warunki napraw pogwarancyjnych. 3.7 Zamawiający zastrzega następujące terminy płatności za przedmiot dostawy: 50% do dnia 31.12.2012r.; 25% do dnia 31.01.2013r., 25% do dnia 31.07.2013r. 3.8 Wykonawca zobowiązany jest do zachowania dyskrecji i tajemnicy odnośnie powierzonych i w toku wykonywania dostawy pozyskanych informacji dotyczących Zamawiającego..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 42.99.10.00 - Maszyny i części introligatorskie, druków i książek .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 5.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zgodnie z numeracją w SIWZ: 9.1 Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 4 000.00 PLN (słownie: cztery tysiące 00/100 PLN). 9.2 Wadium należy wnieść w terminie do dnia 2012-12-05 do godz. 09:00. 9.3 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a: pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Gliwicach 85 8457 0008 2008 0063 3035 0005. b: poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c: gwarancjach bankowych; d: gwarancjach ubezpieczeniowych e: poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 9.4 Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 9.8. 9.5 Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeśli jego wniesienia zażądano w niniejszej SIWZ. 9.6 Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9.7 Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 8.4 jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 9.8 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 9.9 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b: zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ww. warunek udziału w postępowaniu na podstawie stosownego oświadczenia - załącznika do SIWZ.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca dołączy do oferty wykaz wykonanych a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych dostaw w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączenie dokumentu potwierdzającego, że te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Należy wykazać minimum 3 dostawy (trzy oddzielne zamówienia) przemysłowych gilotyn poligraficznych o wartości minimum 200 000 zł brutto każda. Zamawiający zastrzega sobie możliwość weryfikacji zamówień wskazanych w ww. druku oraz załączonych dokumentach potwierdzających ich realizację. UWAGA: poświadczenie nieprawdy skutkować będzie odrzuceniem oferty, zgłoszeniem ww. faktu w odpowiednich jednostkach administracji Państwowej, oraz docelowo wykluczeniem Wykonawcy z przyszłych postępowań. Druk stanowi załącznik do SIWZ.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ww. warunek udziału w postępowaniu na podstawie stosownego oświadczenia - załącznika do SIWZ.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ww. warunek udziału w postępowaniu na podstawie stosownego oświadczenia - załącznika do SIWZ.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wymaga się aby Wykonawca posiadał opłaconą polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający fakt ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę minimum 250 000. Ubezpieczenie jest wymagane w przypadku wystąpienia ewentualnych roszczeń.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • zaświadczenie podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.Formularz ofertowy - według załączonego do SIWZ druku. Cenę ofertową należy podać w jednostkach pieniężnych obowiązujących w Polsce tj. złotych polskich, z zaokrągleniem do drugiego miejsca po przecinku. 2.Opis urządzenia: szczegółowy opis techniczny zaproponowanego urządzenia sporządzony w języku polskim, potwierdzający spełnienie wymagań technicznych określonych w pkt.3.3. niniejszej SIWZ, zawierający m.in. nazwy handlowe, parametry techniczne warunki zachowania gwarancji, warunki napraw gwarancyjnych, warunki i cennik usług pogwarancyjnych (pkt. 3.5. i 3.6. SIWZ), etc. Opis techniczny winien stanowić druk własny Wykonawcy bądź producenta. 3. Certyfikat - deklaracja zgodności Deklaracja zgodności w oparciu o Dyrektywę maszynową 98/37/WE oraz Dyrektywę 2004/108/WE dotycząca kompatybilności elektromagnetycznej (EMC) - dokument o którym mowa w pkt. III.5 niniejszego ogłoszenia. 4.Dowód wniesienia wadium: dokument wniesienia wadium zgodnie z zapisami pkt. 9 SIWZ. 5.Zaparafowany wzór umowy (wszystkie strony).

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 80
  • 2 - Gwarancja na urządzenie - 20

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zgodnie z numeracją SIWZ: 17.2 Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia następujących zmian w umowie w następujących przypadkach: a: konieczność dostarczenia innego, niż określonego w umowie produktu spowodowana zakończeniem produkcji określonego w umowie produktu lub wycofaniem go z produkcji lub obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, ww. produkty muszą spełniać wymogi określone w SIWZ; b: pojawienie się na rynku urządzeń producenta sprzętu nowszej generacji, o lepszych parametrach i pozwalających na zaoszczędzenie kosztów eksploatacji pod warunkiem, że takie zmiany nie spowodują zwiększenia ceny; c: wprowadzenie nowej wersji oprogramowania przez producenta, oprogramowania wykorzystywanego przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, zmiany warunków licencjonowania przez producenta lub dystrybutora (zmiany nazwy, adresu, statusu firmy; zmiany osób mających nadzór nad realizacją umowy); d: urzędowej zmiany wysokości stawki podatku VAT poprzez wprowadzenie nowej stawki VAT dla towarów, których ta zmiana będzie dotyczyć; e: zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy z uwagi na: a) konieczność zmiany sposobu wykonania umowy, o ile zmiana taka jest konieczna w celu prawidłowego wykonania umowy; b) okoliczności leżące po stronie Zamawiającego, w szczególności wstrzymanie realizacji umowy przez Zamawiającego; c) okoliczności wynikających z działania siły wyższej, uniemożliwiających wykonanie przedmiotu umowy; f: inne przyczyny zewnętrzne niemożliwe do przewidzenia przez Strony na etapie podpisywania umowy, skutkujące niemożliwością prowadzenia działań w celu wykonania umowy. 17.3 W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności, wymienionych powyżej, termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia realizacji przedmiotu umowy w sposób należyty. 17.4 Warunkiem dokonania zmian, o których mowa powyżej jest złożenie wniosku, przez stronę inicjującą zmianę, zawierającego: opis propozycji zmian, uzasadnienie zmian. W przypadku gdy z wnioskiem o zmianę postanowień umowy w zakresie terminu realizacji przedmiotu umowy występuje Wykonawca winien okoliczność, na którą się powołuje wykazać dokumentami bądź za pomocą innych dowodów.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.zaz.nazwa.pl/1.zip
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: W siedzibie Zamawiającego, w Zabrzu przy ul. Hagera 6a, Sekretariat.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.12.2012 godzina 09:00, miejsce: W siedzibie Zamawiającego, w Zabrzu przy ul. Hagera 6a, Sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Numer referencyjny sprawy: 1/FND/2012.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.