Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-11-12
Warszawa: Część nr 1 - zakup analizatora oraz dostawa odczynników do badań koagulologicznych, serwis gwarancyjny analizatora.
Część nr 2 - dostawa odczynników do badań hematologicznych do aparatu zamawiającego tj. do analizatora CELL- DYN 1800 firmy ABBOTT , serwis analizatora.
Część nr 3 - dostawa testów lateksowych.
Część nr 4 - dostawa pasków do analizy moczu do aparatu zamawiającego tj. do analizatora CLINITEK ADVANTUS, serwis analizatora.
Część nr 5 - drobny sprzęt laboratoryjny.
Numer ogłoszenia: 458752 - 2013; data zamieszczenia: 12.11.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Samodzielny Zespół Publicznych Zakładów Lecznictwa Otwartego Warszawa Wawer , ul. Strusia 4/8, 04-564 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 8120043, faks 022 8120796.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zoz-wawer.waw.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Część nr 1 - zakup analizatora oraz dostawa odczynników do badań koagulologicznych, serwis gwarancyjny analizatora. Część nr 2 - dostawa odczynników do badań hematologicznych do aparatu zamawiającego tj. do analizatora CELL- DYN 1800 firmy ABBOTT , serwis analizatora. Część nr 3 - dostawa testów lateksowych. Część nr 4 - dostawa pasków do analizy moczu do aparatu zamawiającego tj. do analizatora CLINITEK ADVANTUS, serwis analizatora. Część nr 5 - drobny sprzęt laboratoryjny..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: CZEŚĆ 1 Przedmiotem zamówienia jest zakup analizatora oraz sukcesywna dostawa odczynników do badań koagulologicznych. Analizator fabrycznie nowy, rocznik min. 2012. Wymagana gwarancja na analizator min. 24 m-ce. Poza dostawą odczynników Wykonawca zapewni, podczas trwania umowy, bieżący serwis analizatora oraz niezbędne przeglądy techniczne ( 2 w ciągu trwania umowy) oraz usuwanie, według potrzeb wszelkich awarii. Zamawiający wymaga, aby analizator dostarczyć do laboratorium w Przychodni Rejonowej nr 1 w W-wie przy ul. Strusia 4/8, skręcić, zamocować, podłączyć do systemu informatycznego zamawiającego - przekazać w stanie umożliwiającym jego używanie oraz przeszkolić personel zamawiającego. Szczegółowy zakres i opis przedmiotu zamówienia przedstawiono w : - kosztorysie ofertowym - zał. nr 2.1 do SIWZ oraz - zestawieniu parametrów technicznych - granicznych analizatora koagulologicznego - zał. nr 11 do SIWZ. CZEŚĆ 2 a) Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa odczynników do badań hematologicznych do aparatu zamawiającego tj. do analizatora CELL-DYN 1800 firmy ABBOTT. b) Poza dostawą odczynników Wykonawca zapewni, podczas trwania umowy: - bieżący serwis analizatora CELL-DYN 1800 ( rok produkcji - 2007 ) oraz - niezbędne przeglądy techniczne, tzw. roczny zestaw przeglądowy z wymianą podstawowych części zużywalnych ( 2 razy w trakcie trwania umowy) oraz - usuwanie, według potrzeb wszelkich awarii. W przypadku awarii aparatu i konieczności wymiany części Wykonawca pisemnie uzgodni z zamawiającym ich koszt. Koszt części wymienionych w związku z awarią nie wchodzi w cenę oferty. Koszty pozostałe, o których mowa w poz. 3.1.2.lit.a) i b) należy uwzględnić w cenie oferty. Serwis musi posiadać autoryzację producenta analizatora. Niedopuszczalna jest zmiana aplikacji fabrycznych analizatora w celu stosowania oferowanych przez Wykonawcę odczynników. Wykonawca dostarczy odczynniki do analizatora hematologicznego CELL-DYN 1800 dopuszczone przez producenta analizatora. Szczegółowy zakres i opis przedmiotu zamówienia przedstawiono w kosztorysie ofertowym - ZAŁĄCZNIK NR 2.2 do SIWZ; Zamawiający wymaga, aby odczynniki dostarczać do laboratorium w Przychodni Rejonowej nr 1 w W-wie przy ul. Strusia 4/8. CZEŚĆ 3 Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa testów lateksowych. Zamawiający wymaga spełnienia przez testy lateksowe parametrów granicznych określonych w zestawieniu wymaganych parametrów granicznych testów lateksowych - w zał. nr 3 do SIWZ. Szczegółowy zakres i opis przedmiotu zamówienia przedstawiono również w kosztorysie ofertowym - ZAŁĄCZNIK NR 2.3 do SIWZ; Zamawiający wymaga, aby testy dostarczać do laboratorium w Przychodni Rejonowej nr 1 w W-wie przy ul. Strusia 4/8. CZEŚĆ 4 a) Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa pasków do analizy moczu do analizatora CLINITEK ADVANTUS. Zamawiający wymaga spełnienia przez paski parametrów granicznych określonych w zestawieniu wymaganych parametrów granicznych pasków do moczu - w zał. nr 4 do SIWZ. b) Poza dostawą pasków Wykonawca zapewni, podczas trwania umowy: - bieżący serwis aparatu CLINITEK ADVANTUS ( rok produkcji 2011) oraz - niezbędne przeglądy techniczne ( 2 razy w trakcie trwania umowy) Jeden przegląd techniczny obejmuje wymianę 2 żarówek, stolika stałego, stolika ruchomego, popychacza, czyszczenie obudowy , wnętrza, mechanizmu, czujników optycznych, drukarki. Ponadto przegląd obejmuje wszelkie kontrole pomiarowe, regulacje, kalibracje, wymianę materiałów zużywalnych, wykonanie testów kontrolnych, dojazd do zamawiającego itp., - usuwanie, według potrzeb wszelkich awarii. W przypadku awarii aparatu i konieczności wymiany części Wykonawca pisemnie uzgodni z zamawiającym ich koszt. Koszt części wymienionych w związku z awarią nie wchodzi w cenę oferty. Koszty pozostałe, o których mowa w poz. 3.1.4.lit.a) i b) należy uwzględnić w cenie oferty. Serwis musi posiadać autoryzację producenta aparatu. Niedopuszczalna jest zmiana aplikacji fabrycznych aparatu w celu stosowania oferowanych przez Wykonawcę odczynników. Wykonawca dostarczy paski do aparatu CLINITEK ADVENTUS dopuszczone przez producenta analizatora. Szczegółowy zakres i opis przedmiotu zamówienia przedstawiono w kosztorysie ofertowym - ZAŁĄCZNIK NR 2.4 do SIWZ oraz w zestawieniu parametrów technicznych - granicznych pasków do moczu - ZAŁĄCZNIK Nr 4 do SIWZ. Zamawiający wymaga, aby paski dostarczać do laboratorium w Przychodni Rejonowej nr 1 w W-wie przy ul. Strusia 4/8. CZEŚĆ 5 Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa drobnego sprzętu laboratoryjnego. Szczegółowy zakres i opis przedmiotu zamówienia przedstawiono w kosztorysie ofertowym - ZAŁĄCZNIK NR 2.5 do SIWZ. Zamawiający wymaga, aby drobny sprzęt laboratoryjny dostarczać do laboratorium w Przychodni Rejonowej nr 1 w W-wie przy ul. Strusia 4/8. Przedmiot zamówienia musi być dopuszczony do obrotu i użytku na terenie RP, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych ( Dz. U. z 2010 r. nr 107, poz. 679 ze zm.) i posiadać deklarację zgodności CE - dotyczy wszystkich części. Wykonawca udzieli min. 6 miesięcznego terminu ważności na dostarczony towar ( poza dostawą analizatora do badań koagulologicznych ) - dot. wszystkich części. Odczynniki, kontrole, kalibratory,.., paski, testy muszą posiadać karty charakterystyk - dotyczy części 1-4.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.10.00.00 - Urządzenia medyczne 33.69.65.00 - Odczynniki laboratoryjne 50.40.00.00 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji urządzeń medycznych i precyzyjnych .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 5.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 24.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.Spełnienie warunków zamawiający oceni na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 według załącznika nr 6 do SIWZ.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawcy muszą wykazać, że posiadają wiedzę i doświadczenie tj., że w ciągu ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie wykonali lub wykonują przez okres co najmniej 8 miesięcy min. 2 dostawy o podobnym charakterze, określonym odpowiednio dla danej części (odczynników, testów) o wartości każdej: 1) dla części nr 1 o wartości min. 50 000 zł. brutto każda dostawa 2) dla części nr 2 o wartości min. 13 000,00 zł. brutto każda dostawa 3) dla części nr 3 o wartości min. 6 000,00 zł. brutto każda dostawa 4) dla części nr 4 o wartości min. 26 000,00 zł. brutto każda dostawa 5) dla części nr 5 o wartości min. 8 000 zł. brutto każda dostawa Zamawiający pod pojęciem dostawy o podobnym charakterze rozumie dostawę (odpowiednio dla danej części) analizatora, odczynników laboratoryjnych, testów lateksowych, pasków, drobnego sprzętu laboratoryjnego trwających minimum 8 m-cy. Oferta złożona przez podmioty występujące wspólnie spełnia to wymaganie, jeśli Wykonawcy wykonali łącznie min. 2 dostawy, o których mowa powyżej. Zamawiający dokona oceny spełniania niniejszego warunku poprzez analizę załączonych do oferty wykazów dostaw ( wg wzoru - załącznik nr 9 do SIWZ) oraz załączonych dowodów potwierdzających należyte wykonanie zamówień ujętych w wykazach.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.Spełnienie warunków zamawiający oceni na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 według załącznika nr 6 do SIWZ.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.Spełnienie warunków zamawiający oceni na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 według załącznika nr 6 do SIWZ.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.Spełnienie warunków zamawiający oceni na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 według załącznika nr 6 do SIWZ.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
1.Karty charakterystyk odczynników, kalibratorów, kontroli, testów, pasków - w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem - dot. części 1- 4. 2. Dokument ( np.: oświadczenie producenta, pisemna autoryzacja producenta) potwierdzający, że serwis Wykonawcy posiada autoryzację producenta analizatora - w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem - dot. części 2 i 4. 3. Dokumenty w formie ulotki, paszportu technicznego, katalogu potwierdzające spełnienie parametrów technicznych - granicznych testów, pasków, sprzętu laboratoryjnego określonych w zestawieniach parametrów technicznych - granicznych ( dla części 3 i 4) lub w kosztorysie ofertowym ( dla części 5) - w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem - dot. części 3,4 i 5 . 4. Dokument ( np.: oświadczenie producenta ) potwierdzający, że zaproponowane przez Wykonawcę odczynniki do analizatora hematologicznego CELL-DYN 1800 są dopuszczone przez producenta analizatora - w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem - dot. cz. 2. 5. Dokument ( np.: oświadczenie producenta ) potwierdzający, że zaproponowane przez Wykonawcę paski do aparatu ADVANTUS są dopuszczone przez producenta aparatu - w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem - dot. cz. 4. 6. Wypełniony i podpisany druk zestawienie parametrów technicznych - granicznych testów lateksowych, według wzoru załącznika nr 3 do SIWZ - w oryginale - dot. cz. 3 7. Wypełniony i podpisany druk zestawienie parametrów technicznych - granicznych pasków do moczu, według wzoru załącznika nr 4 do SIWZ - w oryginale - dot. cz. 4 8. Dokumenty w formie ulotki, paszportu technicznego, katalogu potwierdzające spełnienie parametrów technicznych - granicznych analizatora koagulologicznego określonych w zestawieniach parametrów technicznych - granicznych analizatora - w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem - dot. części 1. 9. Wypełniony i podpisany druk zestawienie parametrów technicznych - granicznych analizatora, według wzoru załącznika nr 11 do SIWZ - w oryginale - dot. cz. 1
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Wypełniony i podpisany właściwy formularz ofertowy z wykorzystaniem wzorów - załączników nr 1.1 do 1.5 do SIWZ - w oryginale. 2. Wypełniony i podpisany właściwy formularz kosztorysu ofertowego z wykorzystaniem wzorów - załączników nr 2.1 do 2.5 do SIWZ - w oryginale. 3. Pełnomocnictwo, dla osoby podpisującej ofertę, do podejmowania zobowiązań w imieniu wykonawcy (jeżeli reprezentuje go pełnomocnik) - oryginał lub kopia poświadczona notarialnie. 4. Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy (w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia) - oryginał lub kopia poświadczona notarialnie.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Strony dopuszczają zmiany umowy w zakresie: a) zmiany numeru katalogowego produktu, b) zmiany produktu i jego nazwy przy zachowaniu parametrów nie gorszych niż zaproponowanych w ofercie tylko w przypadku wycofania produktu z obrotu przez producenta i zastąpienia go produktem nie gorszym, o porównywalnych parametrach. c) zmiana podatku VAT 2. Zmiana cen może być dokonana 1 raz w trakcie trwania umowy i nie wcześniej niż po roku jej obowiązywania jedynie w przypadku, gdyby wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych, o którym mowa w § 4 wykazał wzrost o co najmniej 10 % w stosunku do daty zawarcia umowy lub w wyniku zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT).
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zoz-wawer.waw.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: SZPZLO W-wa Wawer ul. Strusia 4/8 04-564 Warszawa
budynek A, III piętro, pokój nr 308.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.11.2013 godzina 10:00, miejsce: SZPZLO W-wa Wawer ul. Strusia 4/8 04-564 Warszawa budynek A, III piętro, pokój nr 303.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Zakup i sukcesywną dostawę materiałów opatrunkowych dla potrzeb Szpitala Wolskiego
- Badanie dokumentów finansowych pod kątem ustalenia odpowiedzialności z art. 299 ksh.
- Wykonanie remontu muru oporowego przy ul. Bednarskiej w Warszawie.
- Wykonanie zabezpieczenia w rejonie przebicia hydraulicznego na stopniu w m. Ochaby, gm. Skoczów, pow. Cieszyński woj. Śląskie
- ROBOTY BUDOWLANE NA RZECE BARYCZ WRAZ Z JEJ DOPŁYWAMI - etap I
- Sukcesywne dostawy środków czystości dla placówek oświatowych w Dzielnicy Wilanów m. st. Warszawy.
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- OPRACOWANIE DOKUMENTACJI PROJEKTOWEJ ORAZ WYKONANIE NA JEJ PODSTAWIE MODERNIZACJI I DOPOSAŻENIA SOR W SPZOZ-ZZ SZPITAL POWIATOWY W MAKOWIE MAZOWIECKIM W FORMULE ZAPROJEKTUJ-WYBUDUJ-WYPOSAŻ.
- Przetarg TP/24SM/05/2024 na dostawy wyrobów medycznych do zabiegów ECPW dla Warszawskiego Szpitala Południowego sp. z o.o.
- TP.D.DT.31.24_Zakup wraz z dostawą i uruchomieniem sprzętu medycznego
- Dostawa odczynników do wykonania ok. 192 800 oznaczeń koagulologicznych wraz z dzierżawą dwóch automatycznych analizatorów do wykonania badań koagulologicznych - 52/TP/2024
- Dostawa aparatu EKG, laryngoskopu, szaf do przechowywania substancji niebezpiecznych
- "Sukcesywne dostawy paneli typu multiplex PCR do wykrywania patogenów z materiałów klinicznych wraz z dzierżawą aparatu dla potrzeb Zakładu Mikrobiologii Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Kielcach"
więcej: Urządzenia medyczne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.