eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łódź › Świadczenie kompleksowej usługi prania i dystrybucji bielizny szpitalnej oraz pozostałego asortymentu szpitalnego będącego własnością Zamawiającego dla potrzeb Spec. Psych ZOZ w Łodzi, ul. Aleksandrowska 159.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2016-04-22

Łódź: Świadczenie kompleksowej usługi prania i dystrybucji bielizny szpitalnej oraz pozostałego asortymentu szpitalnego będącego własnością Zamawiającego dla potrzeb Spec. Psych ZOZ w Łodzi, ul. Aleksandrowska 159.
Numer ogłoszenia: 45757 - 2016; data zamieszczenia: 22.04.2016
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 39877 - 2016r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Specjalistyczny Psychiatryczny Zespół Opieki Zdrowotnej, ul. Aleksandrowska 159, 91-229 Łódź, woj. łódzkie, tel. 042 6529639, faks 042 6528620.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie kompleksowej usługi prania i dystrybucji bielizny szpitalnej oraz pozostałego asortymentu szpitalnego będącego własnością Zamawiającego dla potrzeb Spec. Psych ZOZ w Łodzi, ul. Aleksandrowska 159..

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Zakres świadczonej usługi obejmuje 1.przekazywanie do prania bielizny: pościelowej szpitalnej i innego asortymentu w szacunkowej ilości ok. 6 100 kg.mc oraz asortymentu będącego własnością pacjentów Zamawiającego w szacunkowej ilości ok. 30 kg mc. 2. odbiór powyzszych ilości brudnej bielizny oraz pozostałego asortymentu z siedziby Zamawiającego, dezynfekcję, moczenie, pranie, krochmalenie, maglowanie, suszenie, prasowanie bielizny, pościeli i odzieży, usługi szwalnicze -naprawa oraz ich dostarczanie- zwrot po wykonaniu usługi. Zakres świadczonej usługi stosuje się odpowiednio do bielizny i pozostałego asortymentu szpitalnego. 3. Realizacja usługi będzie wykonywana w ramach bieżących potrzeb Zamawiającego. Wskazane wartości nie są wartościami stałymi i w tym zakresie Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o zamówienie usługi u Wykonawcy w wartościach określonych w niniejszym ustępie. Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie, ani żadne inne dodatkowe roszczenia za niewykorzystaną część umowy przez Zamawiającego. Wykonawcy przysługuje wyłącznie wynagrodzenie za faktycznie zrealizowaną część umowy w okresie jej obowiązywania. 4. Przedmiot zamówienia obejmuje także dezynfekcję komorową, gdzie średnia ilość asortymentu przekazywanego do dezynfekcji w komorze dezynfekcyjnej jest uzależniona od bieżących potrzeb Zamawiającego. Po dokonaniu dezynfekcji Wykonawca jest obowiązany wyprać cały wcześniej dezynfekowany asortyment. Zakres świadczonej usługi stosuje się odpowiednio do bielizny i pozostałegoasortymentu. 5. Transport rzeczy do prania i dezynfekcji oraz zwrot po wykonaniu tych czynności do siedziby Zamawiającego zapewnia Wykonawca, na własny koszt i ryzyko. Od momentu odbioru bielizny i pościeli z Spec. Psych. ZOZ w Łodzi do momentu jej zwrotu - Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za przekazaną bieliznę asortyment i pościel. 6. Ilość bielizny przeznaczona do prania i dezynfekcji jest szacunkowa może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu w zależności od faktycznych, bieżących potrzeb Zamawiającego..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98.31.00.00 - Usługi prania i czyszczenia na sucho 98.31.10.00 - Usługi odbierania prania 98.31.50.00 - Usługi prasowania .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 22.04.2016.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • PPHU A TU SERVICE, ul. Urocza 1, 95-020 Andrespol, kraj/woj. łódzkie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 48900,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 61500,00

  • Oferta z najniższą ceną: 61500,00 / Oferta z najwyższą ceną: 61500,00

  • Waluta: PLN .


ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Uzasadnienie prawne: Ustawa Prawo zamówień publicznych jako przesłankę zastosowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego trybu zamówienia z wolnej ręki przewiduje w art. 67 ust. 1 pkt 3 , iż Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć , wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia , a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów zamówienia. W niniejszym zamówieniu mamy właśnie do czynienia z powyższym opisem, gdyż: Uzasadnienie faktyczne : W dniu 25.03. 2015 r do siedziby Spec. Psych ZOZ w Łodzi wpłynął wniosek/ oświadczenie (stanowiący załącznik nr 1 do dokumentacji procedury) od DGP Laundry Partner Sp. z o.o. z siedzibą 59-220 Legnica , ul. Najświętszej Marii Panny 5e- Lidera Konsorcjum z propozycją zawarcia porozumienia . Przedmiotem jego było ustalenie warunków dobrowolnego rozwiązania umowy przetargowej Nr 67/2015 z dnia 28 maja 2015 roku zawartej w wyniku postępowania przetargowego przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego ZPIZ/PN/03/02/15 na świadczenie kompleksowej usługi dzierżawy, prania i dystrybucji bielizny oraz pozostałego asortymentu szpitalnego wydzierżawianego Spec. Psych. ZOZ w Łodzi a dniem 01.04.2016 roku. W uzasadnieniu Firma wskazała, iż w wyniku siły wyższej ,tj. zabezpieczenia przez Prokuraturę Rejonowa Łódź- Górna urządzeń stanowiących linię pralniczą i Firma nie posiada możliwości realizacji wiążącej umowy. Biorąc pod uwagę fakt, iż pismo wpłynęło do Spec. Psych. ZOZ w Łodzi w dniu 25.04.2016 roku o godz. 12:50 (Wielki Piątek , kolejne dni to dni ustawowo wolne od pracy z uwagi na święta Wielkiej Nocy), Spec. Psych. ZOZ w dniu 01.04.2016 r złożył do firmy oświadczenie o wypowiedzeniu umowy przetargowej Nr 67/2015 z dnia 28 maja 2015 roku w trybie natychmiastowym z powodu rażących przez Wykonawcę naruszeń przedmiotowej umowy w postaci braku możliwości jej realizacji. Takiej sytuacji, Spec. Psych. ZOZ nie mógł przewidzieć a jednocześnie terminy w jakich wpłynęły wnioski do Zamawiającego uniemożliwiły sprawne przygotowanie i wszczęcie nowego postępowania w zakresie wyłonienia Wykonawcy na świadczenie kompleksowej usługi dzierżawy, prania i dystrybucji bielizny oraz pozostałego asortymentu szpitalnego Spec. Psych. ZOZ w Łodzi . Mając obowiązek zapewnienia ciągłości usługi ( względy sanitarno- higieniczne i epidemiologiczne) dla placówki zasadne jest zastosowanie zamówienia z wolnej ręki w oparciu o art. 67.1.3, Ustawy Pzp ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Po dokonanym przez Spec. Psych ZOZ publicznym rozeznaniu ryku został zaproszony do złożenia oferty Wykonawca który spełnia wymogi Zamawiającego i jest w stanie zrealizować umowę w trybie niezwłocznym. Przedmiotowa umowa z wyłonionym Wykonawca zostanie zawarta na okres 3 miesięcy - i będzie obowiązywać od 01.04.2016 roku z zastrzeżeniem ,iż Strony wyrażają zgodę na to by umowa została rozwiązana wcześniej tj. w momencie rozstrzygnięcia postępowania przetargowego w zakresie usługi prania i dzierżawy oraz podpisania wiążącej umowy z wyłonionym Wykonawcą . W tym zakresie w momencie gdy Zamawiający będzie znał datę podpisania umowy z nowym wykonawcą wyłonionym w postępowaniu przetargowym - złoży pisemne oświadczenie wobec wykonawcy niniejszej umowy i oświadczenie to będzie stanowiło rozwiązanie niniejszej umowy przez upływem 3 miesięcy. Wykonawcy przysługuje jedynie wynagrodzenie za faktycznie zrealizowaną usługę do czasu złożenia oświadczenia przez Zamawiającego o rozwiązaniu umowy i Wykonawca nie będzie rościł sobie żadnych dodatkowych praw i roszczeń wobec Zamawiającego. W niniejszym stanie faktycznym zachodzą wszystkie przesłanki zastosowanie zamówienia z wolnej ręki w oparciu o art. 67.1.3 Ustawy Pzp.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.