eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Ocena obowiązujących przepisów ustawy o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów oraz ustaw z nią związanych, ich zgodności z przepisami UE, identyfikacja głównych problemów wraz z propozycją zmian w ustawie o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-12-30

Warszawa: Ocena obowiązujących przepisów ustawy o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów oraz ustaw z nią związanych, ich zgodności z przepisami UE, identyfikacja głównych problemów wraz z propozycją zmian w ustawie o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów
Numer ogłoszenia: 424748 - 2010; data zamieszczenia: 30.12.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Główny Inspektorat Ochrony Środowiska , ul. Wawelska 52/54, 00-922 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 8256376, 8258457, faks 022 8256376, 8254129.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gios.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Ocena obowiązujących przepisów ustawy o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów oraz ustaw z nią związanych, ich zgodności z przepisami UE, identyfikacja głównych problemów wraz z propozycją zmian w ustawie o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Cel Podstawowym celem przedsięwzięcia jest uzyskanie pełnej informacji n/t stosowania przepisów ustawy z dnia 29 czerwca 2007 r. o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów (Dz. U. 2007 r. Nr 124, poz. 859 z późn zm.) oraz propozycji zmian w ww. ustawie, które posłużą do opracowania przez Zamawiającego projektu założeń zmiany ustawy o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów. Ustawa ta określa procedury w zakresie międzynarodowego przemieszczania odpadów oraz organy odpowiedzialne za wykonanie rozporządzenia WE nr 1013/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 14 czerwca 2006 r. w sprawie przemieszczania odpadów (Dz. Urz. UE L 190 z 12.07.2006), a także kary pieniężne za naruszenie obowiązków w zakresie międzynarodowego przemieszczania odpadów. Zakres W ramach realizacji niniejszego zamówienia zostaną wykonane opracowania służące analizie i ocenie obowiązujących przepisów ustawy z dnia 29 czerwca 2007 r. o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów, oraz ustaw z nią związanych i ich zgodności z przepisami UE. Wykonawca opracuje nowe zasady współpracy służb w zakresie transgranicznego przemieszczania odpadów oraz propozycję zmian w ustawie o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów, oraz ewentualnie w innych ustawach, która posłuży do opracowania projektu założeń ustawy o zmianie ustawy o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów, przy uwzględnieniu zmian wynikających z nowej dyrektywy odpadowej. Opracowania zostaną wykonane w 2 etapach. W I etapie Wykonawca wykona 1 opracowanie, obejmujące Analizę bieżących problemów prawnych i kompetencyjnych w stosowaniu prawa w zakresie transgranicznego przemieszczania odpadów z ekspertyzą dotyczącą wpływu wejścia w życie dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/98/WE z dnia 19 listopada 2008 r. w sprawie odpadów oraz uchylającej niektóre dyrektywy na system transgranicznego przemieszczania odpadów, wraz z opracowaniem nowej propozycji podziału kompetencji w zakresie transgranicznego przemieszczania odpadów, oraz ewentualnie propozycji zmian istniejących regulacji prawnych w tym zakresie, w tym m.in. określi: które przepisy są zbędne lub należy je uprościć, które przepisy należy doprecyzować, jakie przepisy należy dodatkowo wprowadzić do ustawy o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów, w tym delegacje do wydawania określonych aktów wykonawczych, jednoznaczny podział kompetencji w zakresie nadzoru i kontroli transgranicznego przemieszczania odpadów pomiędzy organami administracji publicznej w szczególności w zakresie kompetencji w przypadku nielegalnego transgranicznego przemieszczania odpadów w aspekcie zatrzymywania transportów odpadów, ich zabezpieczania i zwalniania, czy przepisy dotyczące postępowania organów w przypadkach podejrzenia nielegalnego przemieszczania odpadów są spójne z przepisami rozporządzenia WE nr 1013/2006 i zapewniają sprawne prowadzenie postępowań administracyjnych, określi przepisy rozporządzenia i ustawy ze stosowaniem przepisów kpa w prowadzonych procedurach administracyjnych wynikających z rozporządzenia WE nr 1013/2006 i ustawy o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów, czy przepisy karne są odpowiednie do występujących nieprawidłowości i czy niektóre nie powodują podwójnego karania (kary administracyjne i postępowania prokuratorskie), wraz z analizą orzecznictwa w tym zakresie. W II etapie Wykonawca: a) wykona 1 opracowanie, obejmujące Wytyczne do opracowania założeń projektu ustawy o zmianie ustawy o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów, oraz ewentualnie innych ustaw, wraz z oszacowaniem kosztów jej wejścia w życie dla wszystkich organów i służb, biorących udział w nadzorze nad transgranicznym przemieszczaniem odpadów, b) dołączy do opracowania, o którym mowa w pkt. a) wykonaną przez niezależnego eksperta(*), uzgodnionego z Zamawiającym, opinię dotyczącą oceny przyjętych rozwiązań organizacyjnych i prawnych wykonanych przez Wykonawcę opracowań. Wykonawca realizując powyższe prace przeprowadzi konsultacje z zainteresowanymi służbami, biorącymi udział w nadzorze nad transgranicznym przemieszczaniem odpadów. (*) Przez niezależnego eksperta rozumie się osobę, która nie będzie brała udziału w wykonywaniu opracowań, o których mowa w opisie przedmiotu zamówienia i niebędącą pracownikiem Wykonawcy. Niezależny ekspert będzie posiadał co najmniej następujące wykształcenie i doświadczenie: dr nauk prawa lub nauk technicznych, minimum 3- letnie doświadczenie w zakresie analizy przepisów prawa dotyczących ochrony środowiska. Wartość zamówienia szacowana jest do wysokości kwoty brutto 200 000 zł, w tym żaden z etapów zamówienia nie może przekroczyć 100 000 zł brutto..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.10.00.00 - Usługi prawnicze .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.05.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100) przed upływem terminu składania ofert określonego w SIWZ.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ oraz na podstawie wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert - a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie minimum 3 usług, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, sporządzonego według wzoru, który stanowi załącznik nr 4 do SIWZ, oraz załączonego dokumentu potwierdzającego, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Wykonawcy powinni posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie potrzebne do wykonania zamówienia, tj. wykonali należycie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują należycie, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: co najmniej 3 usługi odpowiadające swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. 1 usługę polegającą na analizie i ocenie krajowych aktów prawnych dot. problematyki ochrony środowiska i ich zgodności z przepisami UE, 1 usługę polegającą na opracowaniu propozycji projektów aktów prawnych lub propozycji zmian istniejących regulacji prawnych, oraz 1 usługę w zakresie wspomagania administracji publicznej we wdrażaniu lub stosowaniu przepisów Unii Europejskiej, o łącznej wartości co najmniej 150 000 zł brutto

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ oraz na podstawie wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności w zamówieniu wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi osobami, którego wzór stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. Wykonawca powinien dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.: dysponować lub przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia co najmniej 3 - osobowego zespołu realizującego niniejsze zamówienie, o co najmniej następującym wykształceniu i doświadczeniu, wymienionym w pkt. 6.1.3. SIWZ

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 4 Ustawy może polegać na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji Zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. W przypadku korzystania z usług osób fizycznych niebędących pracownikami Wykonawcy należy przedstawić pisemne zobowiązanie tych osób do wzięcia udziału w wykonaniu Zamówienia. Ocena spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana metodą spełnia, nie spełnia na podstawie informacji przedstawionych w dokumentach, o których mowa w pkt. 6.3. SIWZ. Nie spełnienie któregokolwiek z w/w warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1) nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia; 2) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowie pomiędzy Zamawiającym a Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, będącym instytucją finansującą realizację zadania, w ramach którego realizowane jest zamówienie; 3) wynikną rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gios.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Główny Inspektorat Ochrony Środowiska ul. Wawelska 52/54 00-922 Warszawa.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.01.2011 godzina 11:00, miejsce: W siedzibie Zamawiającego w sekretariacie Departamentu Kontroli Rynku, IV piętro, pokój 464, Główny Inspektorat Ochrony Środowiska, ul. Wawelska 52/54, 00-922 Warszawa pn. - pt. 08.15 - 16.15.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.