eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wałbrzych › Opracowanie koncepcji i uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla projektu pod nazwąPoprawa bezpieczeństwa i przepustowości ruchu w ciągu Trasy Sudeckiej poprzez budowę obwodnicy Boguszowa w Gminie Boguszów - Gorce oraz obwodnicy Sobięcina w Gminie Wałbrzych.

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2014-12-04

Wałbrzych: Opracowanie koncepcji i uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla projektu pod nazwą: Poprawa bezpieczeństwa i przepustowości ruchu w ciągu Trasy Sudeckiej poprzez budowę obwodnicy Boguszowa w Gminie Boguszów - Gorce oraz obwodnicy Sobięcina w Gminie Wałbrzych.
Numer ogłoszenia: 398020 - 2014; data zamieszczenia: 04.12.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 345224 - 2014r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wałbrzych - Zarząd Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu, ul. Matejki 1, 58-300 Wałbrzych, woj. dolnośląskie, tel. 74 6414400, 6414408, faks 74 6414404.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: jednostka budżetowa Gminy Wałbrzych.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie koncepcji i uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla projektu pod nazwą: Poprawa bezpieczeństwa i przepustowości ruchu w ciągu Trasy Sudeckiej poprzez budowę obwodnicy Boguszowa w Gminie Boguszów - Gorce oraz obwodnicy Sobięcina w Gminie Wałbrzych..

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest opracowanie koncepcji i uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla projektu pod nazwą: Poprawa bezpieczeństwa i przepustowości ruchu w ciągu Trasy Sudeckiej poprzez budowę obwodnicy Boguszowa w Gminie Boguszów - Gorce oraz obwodnicy Sobięcina w Gminie Wałbrzych. W ramach zamówienia należy wykonać wstępne prace projektowe polegające na ustaleniu trasy odcinka nowej drogi będącej obwodnicą Boguszowa w Gminie Boguszów - Gorce oraz obwodnicą Sobięcina w Gminie Wałbrzych, a także uzyskanie w imieniu Zamawiającego Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach (DŚU). Projektowany układ komunikacyjny należy dowiązać: - od strony południowej (w obrębie gminy Boguszów - Gorce) do istniejącego układu komunikacyjnego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 367. Zamawiający preferuje wpięcie do ulicy Pułaskiego; - od strony północnej (w obrębie m. Wałbrzych) do projektowanej obecnie obwodnicy Szczawna Zdrój w ciągu drogi wojewódzkiej nr 375 z sugerowanym włączeniem w miejscu skrzyżowania ul. Gen. Władysława Andersa z ulicą Piotra Wysockiego w Wałbrzychu w ciągu drogi wojewódzkiej nr 375 z ewentualnym wykorzystaniem przebiegu ul. II Armii. Parametry techniczne do prac projektowych: klasa drogi - G zalecany przekrój -2+1 zalecana prędkość projektowa - 70 km/h, szerokość jezdni - 10,5 m, szerokość obustronnej opaski - 2 x 0,50 m, szerokość poboczy gruntowych ulepszonych - wskazane 2,25 m (min. 1,25 m), chodnik oraz ścieżka rowerowa dwukierunkowa - 2m + 2m odwodnienie powierzchniowe do rowów przydrożnych (w przypadku braku możliwości odwodnienia powierzchniowego - budowa kanalizacji deszczowej), Prędkość projektową będzie można obniżyć tylko za zgodą Zamawiającego i tylko w uzasadnionych przypadkach. 2. Zakres opracowania Wstępne prace projektowe polegające na ustaleniu wariantów trasy odcinka drogi wraz z rozwiązaniem wysokościowym oraz uzyskanie Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach (DŚU) obejmują w szczególności wykonanie: W ramach tych prac należy wytrasować min. 3 warianty. Zamawiający nie może jednoznacznie określić długości obejścia obiektu, gdyż zależy to od ostatecznego przebiegu drogi i przyjętych rozwiązań przez Wykonawcę. W związku z powyższym, Zamawiający przyjmuje na potrzeby przeprowadzenia przetargu długość projektowanego odcinka drogi 8,2 km. Dla wszystkich wariantów przyjąć długość dróg serwisowych 4 km. W przypadku zaprojektowania w którymś z wariantów drogi o większej długości lub o innych parametrach technicznych, nie będzie to stanowiło podstawy do zwiększenia wynagrodzenia. Dla każdego z wariantów należy: l) Pozyskać ortofotomapy, mapy topograficzne, mapy ewidencyjne i zasadnicze do celów opiniodawczych na odcinku planowanej drogi; 2) Pozyskać informacje branżowe odnośnie istniejącego i planowanego przebiegu infrastruktury podziemnej i naziemnej na odcinku planowanej drogi; 3) Ustalić struktury własności terenu: prywatne, gminne, agencja własności rolnej, ustalić obecne zagospodarowanie terenu; 4) Ustalić status linii kolejowych i jednoznaczną informację na temat istniejącego stanu prawnego terenu w obrębie jej przebiegu oraz plany dotyczące jej funkcjonowania w przyszłości; 5) Ustalić projektowane zagospodarowane terenu - pozyskanie wypisów i wyrysów z mpzp, wniosków zgłaszanych do zmiany planów, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin, uzyskaniu informacji o wydanych pozwoleniach na budowę, decyzjach o warunkach zabudowy i naniesienie tych informacji na mapę planowanych przebiegów drogi wojewódzkiej; 6) Pozyskać informacje o obszarach i obiektach znajdujących się w obszarze planowanego odcinka drogi, które podlegają ochronie na podstawie różnych przepisów w szczególności: Natura 2000, strefy podziemnych ujęć wody, ochrona przeciwpowodziowa, strefach ochrony krajobrazu kulturowego, strefach ochrony konserwatorskiej, strefach ochrony archeologicznej itp. oraz obiektach, które mogą powodować utrudnienia w realizacji zadania; 7) Rozpoznać warunki geologiczne - na podstawie ogólnodostępnych materiałów; 8) Ustalić miejsca docelowych skrzyżowań oraz zapewnić obsługę komunikacyjną obszarów przeciętych nową drogą wyznaczając odcinki ewentualnych dróg serwisowych i przejazdów gospodarczych; 9) Zaprojektować niweletę drogi wraz ze ścieżką rowerową oraz chodnikiem; 10) Ustalić konieczne do realizacji obiekty inżynierskie - mosty, przepusty, przejazdy gospodarcze oraz ich podstawowe parametry (w zakresie niezbędnym do uzyskania decyzji środowiskowej); 11) Ustalić podstawowe kolizje z istniejącym uzbrojeniem terenu. Dla kolizji z uzbrojeniem terenu, wymienionym w Rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie przedsięwzięć, mogących znacząco oddziaływać na środowisko wykonać koncepcje przebudowy tych sieci wraz z odniesieniem się do zapisów MPZP dla tych sieci i obszarów, na których będzie realizowana budowa, a także uzyskać wstępne opinie zarządców tych sieci (również w zakresie niezbędnym do uzyskania decyzji środowiskowej); 12) Wykonać modelową prognozę ruchu o module 5 lat na okres 25 lat wraz z wyliczeniem pracy przewozowej; 13) Wykonać szacunkowe zbiorcze zestawienie kosztów dla każdego z wariantów (podać poziom cen, koszty jednostkowe, przedmiary) z rozbiciem na szczegóły (asortymenty robót np.: roboty ziemne, obiekty inżynierskie, nawierzchnie, wykup gruntów, urządzenia drogowe, itp.); 14) Dokonać analizy pozyskanych (ww.) materiałów, wskazać najdogodniejszy przebieg, sporządzić opis i mapy przebiegu drogi w wersji numerycznej (wektorowej). Analiza powinna być przygotowana na ortofotomapach w skali 1:5000 z nałożonymi granicami działek i strukturą własności, naniesionymi pozyskanymi informacjami; 15) Analiza powinna zawierać: - ogólny opis wariantów, których dotyczy analiza, - wielokryterialną ocenę wariantów, - zestawienie końcowych wyników analizy dla każdego z założonych kryteriów i dla każdego wariantu, - proponowany najkorzystniejszy wariant oraz uzasadnienie wyboru; 16) Dla wszystkich wariantów należy wykonać uproszczone koncepcje zawierające plan sytuacyjny w skali 1:5000 w zakresie cz. drogowej, odwodnienia i ze wskazaniem kolizji z istniejącym uzbrojeniem terenu (dla kolizji z obiektami wymienionymi w Rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie przedsięwzięć, mogących znacząco oddziaływać na środowisko przedstawić koncepcje ich przebudowy - patrz punkt 11), wyznaczeniem pasów ruchu powolnego, przekrojami normalnymi i przekrojem podłużnym ze sposobem odwodnienia drogi i ze wskazaniem urządzeń odwadniających i odbiorczych dla ścieków oraz naniesionymi niweletami ścieków. Na przekrojach podłużnych zaznaczyć obiekty inżynierskie i ich długości; 16 a) W ramach zadania należy wykonać wizualizację trasy dla wszystkich wariantów. Zamawiający preferuje wizualizację w formie filmu - przejazdu samochodem, jednak jeżeli nie będzie technicznej możliwości dopuszcza się wykonanie wizualizacji w postaci fotografii w kluczowych punktach; 17) Uzyskać decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, w tym: - przeprowadzić w terenie inwentaryzację przyrodniczą dla wariantów przebiegu drogi; - przeprowadzić konsultacje społeczne (min. 2 dla każdej z Gmin) - udokumentowane spotkania z miejscową ludnością, Radą Gminy, lokalnymi organizacjami społecznymi itp. wraz z podaniem ich stanowiska w sprawie; - sporządzić Kartę Informacyjną Przedsięwzięcia oraz złożyć wniosek o wydanie DŚ; - sporządzić Raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko zawierający m.in.: a) opis oddziaływania inwestycji na obszary Natura 2000, b) inwentaryzację terenową chronionych gatunków zwierząt, roślin, grzybów, korytarzy migracji fauny, c) opis oddziaływania na siedliska przyrodnicze i gatunki z uwagi na wymogi prawa krajowego i wspólnotowego oraz ewentualne działania minimalizujące i monitorujące wymagane dla zapewnienia zachowania różnorodności biologicznej korytarzy ekologicznych, d) analizę wpływu rozpatrywanych rozwiązań na środowisko; należy ocenić wszystkie możliwe do realizacji warianty, poczynając od najlepszego według tej oceny. Analiza winna ocenić warianty pod względem środowiskowym i społecznym. Raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko należy sporządzić zgodnie z obowiązującymi przepisami. W Raporcie o oddziaływaniu inwestycji na środowisko należy poddać analizie min. 3 warianty nowej drogi. Zaznaczając oddziaływanie przedsięwzięcia należy przyjąć najbardziej niekorzystne oddziaływanie jakie będzie miało miejsce przy planowanej drodze. Na mapach ewidencyjnych należy zaznaczyć je dla horyzontu czasowego 10-15 lat po oddaniu drogi do użytkowania, uwzględniając proponowane do zastosowania osłony akustyczne. Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko i kartę informacyjną przedsięwzięcia należy przedłożyć w formie drukowanej wraz z ich zapisem w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych w formie edytowalnej. Podczas trasowania wariantów winna występować ścisła współpraca projektantów i przyrodników, a korekty przebiegu wariantów powinny następować na bieżąco. W przypadku narzucenia innych uwarunkowań przez organ wydający Decyzję o Środowiskowych Uwarunkowaniach, Wykonawca wykona wskazane niezbędne prace bez dodatkowego wynagrodzenia. Ponadto a) Opracowanie tekstowe i mapowe prac wstępnych należy wykonać w 5 egz. b) Raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko - 6 egz. c) Raport z konsultacji społecznych - 6 egz. d) Wersja elektroniczna - 5 egz. e) Opinie, stanowiska, uzgodnienia, pozwolenia i warunki - należy zamieścić wykaz i kopie: stanowisk, uzgodnień, opinii, warunków i innych pism uzyskanych w trakcie wykonywania opracowania wraz z odniesieniem się do nich. 3.Wymagania dodatkowe dla Wykonawcy 1. Dla zapewnienia możliwości monitorowania postępu prac projektowych, Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do zatwierdzenia Harmonogram prac projektowych. Aktualizacja Harmonogramu prac projektowych powinna odbywać się wg następującej procedury: Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć pierwszy Harmonogram prac projektowych w terminie 3 tygodni od daty podpisania Umowy. Pierwszy Harmonogram prac projektowych będzie odpowiadał niżej wymienionym wymaganiom. W Harmonogramie prac projektowych Wykonawca przedstawi: - poszczególne elementy opracowań projektowych, - kolejność w jakiej Wykonawca proponuje realizować poszczególne elementy opracowań projektowych, - terminy i czas wykonania poszczególnych elementów opracowań projektowych takich jak: mobilizacja, analiza materiałów wyjściowych, zebranie danych archiwalnych, pomiary, badania, ekspertyzy, prace projektowe (opisy, rysunki, obliczenia), uzgodnienia, zatwierdzenia, prezentacje, opinie, sprawdzenia, uzupełnienia, poprawki, odbiór, zatwierdzenie, - rezerwy czasowe na prace i zdarzenia nieprzewidziane, - Wykonawca będzie wykonywał aktualizację Harmonogramu prac projektowych na swój koszt. Zatwierdzenie Harmonogramu prac projektowych przez Inwestora nie zwolni Wykonawcy ze zobowiązań Umowy. 2. Dokumentacja projektowa winna być wykonana zgodnie z obowiązującymi przepisami. 3. Wykonawca wraz z dokumentacją papierową przekaże Zamawiającemu na nośniku elektronicznym całość Dokumentacji w wersji pdf i w wersji edytowalnej (dwg lub dgn). 4. Dokumentację projektową należy odpowiednio skompletować w oddzielnych teczkach z rączką z wykazem zawartości teczki lub odpowiednio opisanych segregatorach. 5. W toku opracowania dokumentacji projektowej Wykonawca zobowiązany będzie do: - uzyskania w imieniu Inwestora wszystkich niezbędnych informacji, opinii, uzgodnień, decyzji, konsultowania na bieżąco rozwiązań z Zamawiającym, pierwsze spotkanie powinno się odbyć z inicjatywy Wykonawcy w ciągu 4 tygodni od dnia podpisania umowy, - przeprowadzenia konsultacji społecznych dla planowanego przedsięwzięcia, - dokonywania uzgodnień branżowych z ZDKiUM na etapie opracowania dokumentacji projektowej. 6. Rozwiązania projektowe winny być prawidłowe i równocześnie racjonalne ze względów ekonomicznych (najtańsze z prawidłowych rozwiązań). 7. Na dwa tygodnie przed złożeniem wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach Wykonawca złoży do Zamawiającego jeden komplet dokumentacji projektowej wraz ze wszystkimi załącznikami i uzyska akceptację Zamawiającego. Ten sam warunek dotyczy raportu OOŚ. 8. Zamawiający opiniuje wszelkie założenia projektowe przed przekazaniem ich do dalszych uzgodnień. 9. Zawartość projektu winna odpowiadać Zarządzeniu Generalnego Dyrektora Dróg Publicznych i Autostrad w zakresie określonym dla Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowym Stadia i skład dokumentacji projektowej dla dróg i mostów z uwzględnieniem wymagań jak zawartych w punkcie 2 Opisu Przedmiotu Zamówienia.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 03.12.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 5.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • DROMOST Sp. z o.o., ul. Trójpole 3b, 61-693 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 269500,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 234561,00

  • Oferta z najniższą ceną: 234561,00 / Oferta z najwyższą ceną: 727278,25

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.