eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wałbrzych › Opracowanie koncepcji i uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla projektu pod nazwąPoprawa bezpieczeństwa i przepustowości ruchu w ciągu Trasy Sudeckiej poprzez budowę obwodnicy Boguszowa w Gminie Boguszów - Gorce oraz obwodnicy Sobięcina w Gminie Wałbrzych

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-10-16

Wałbrzych: Opracowanie koncepcji i uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla projektu pod nazwą: Poprawa bezpieczeństwa i przepustowości ruchu w ciągu Trasy Sudeckiej poprzez budowę obwodnicy Boguszowa w Gminie Boguszów - Gorce oraz obwodnicy Sobięcina w Gminie Wałbrzych
Numer ogłoszenia: 345224 - 2014; data zamieszczenia: 16.10.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wałbrzych - Zarząd Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu , ul. Matejki 1, 58-300 Wałbrzych, woj. dolnośląskie, tel. 74 6414400, 6414408, faks 74 6414404.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdkium.walbrzych.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: jednostka budżetowa Gminy Wałbrzych.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie koncepcji i uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla projektu pod nazwą: Poprawa bezpieczeństwa i przepustowości ruchu w ciągu Trasy Sudeckiej poprzez budowę obwodnicy Boguszowa w Gminie Boguszów - Gorce oraz obwodnicy Sobięcina w Gminie Wałbrzych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest opracowanie koncepcji i uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla projektu pod nazwą: Poprawa bezpieczeństwa i przepustowości ruchu w ciągu Trasy Sudeckiej poprzez budowę obwodnicy Boguszowa w Gminie Boguszów - Gorce oraz obwodnicy Sobięcina w Gminie Wałbrzych. W ramach zamówienia należy wykonać wstępne prace projektowe polegające na ustaleniu trasy odcinka nowej drogi będącej obwodnicą Boguszowa w Gminie Boguszów - Gorce oraz obwodnicą Sobięcina w Gminie Wałbrzych, a także uzyskanie w imieniu Zamawiającego Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach (DŚU). Projektowany układ komunikacyjny należy dowiązać: - od strony południowej (w obrębie gminy Boguszów - Gorce) do istniejącego układu komunikacyjnego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 367. Zamawiający preferuje wpięcie do ulicy Pułaskiego; - od strony północnej (w obrębie m. Wałbrzych) do projektowanej obecnie obwodnicy Szczawna Zdrój w ciągu drogi wojewódzkiej nr 375 z sugerowanym włączeniem w miejscu skrzyżowania ul. Gen. Władysława Andersa z ulicą Piotra Wysockiego w Wałbrzychu w ciągu drogi wojewódzkiej nr 375 z ewentualnym wykorzystaniem przebiegu ul. II Armii. Parametry techniczne do prac projektowych: klasa drogi - G zalecany przekrój -2+1 zalecana prędkość projektowa - 70 km/h, szerokość jezdni - 10,5 m, szerokość obustronnej opaski - 2 x 0,50 m, szerokość poboczy gruntowych ulepszonych - wskazane 2,25 m (min. 1,25 m), chodnik oraz ścieżka rowerowa dwukierunkowa - 2m + 2m odwodnienie powierzchniowe do rowów przydrożnych (w przypadku braku możliwości odwodnienia powierzchniowego - budowa kanalizacji deszczowej), Prędkość projektową będzie można obniżyć tylko za zgodą Zamawiającego i tylko w uzasadnionych przypadkach. 2. Zakres opracowania Wstępne prace projektowe polegające na ustaleniu wariantów trasy odcinka drogi wraz z rozwiązaniem wysokościowym oraz uzyskanie Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach (DŚU) obejmują w szczególności wykonanie: W ramach tych prac należy wytrasować min. 3 warianty. Zamawiający nie może jednoznacznie określić długości obejścia obiektu, gdyż zależy to od ostatecznego przebiegu drogi i przyjętych rozwiązań przez Wykonawcę. W związku z powyższym, Zamawiający przyjmuje na potrzeby przeprowadzenia przetargu długość projektowanego odcinka drogi 8,2 km. Dla wszystkich wariantów przyjąć długość dróg serwisowych 4 km. W przypadku zaprojektowania w którymś z wariantów drogi o większej długości lub o innych parametrach technicznych, nie będzie to stanowiło podstawy do zwiększenia wynagrodzenia. Dla każdego z wariantów należy: l) Pozyskać ortofotomapy, mapy topograficzne, mapy ewidencyjne i zasadnicze do celów opiniodawczych na odcinku planowanej drogi; 2) Pozyskać informacje branżowe odnośnie istniejącego i planowanego przebiegu infrastruktury podziemnej i naziemnej na odcinku planowanej drogi; 3) Ustalić struktury własności terenu: prywatne, gminne, agencja własności rolnej, ustalić obecne zagospodarowanie terenu; 4) Ustalić status linii kolejowych i jednoznaczną informację na temat istniejącego stanu prawnego terenu w obrębie jej przebiegu oraz plany dotyczące jej funkcjonowania w przyszłości; 5) Ustalić projektowane zagospodarowane terenu - pozyskanie wypisów i wyrysów z mpzp, wniosków zgłaszanych do zmiany planów, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin, uzyskaniu informacji o wydanych pozwoleniach na budowę, decyzjach o warunkach zabudowy i naniesienie tych informacji na mapę planowanych przebiegów drogi wojewódzkiej; 6) Pozyskać informacje o obszarach i obiektach znajdujących się w obszarze planowanego odcinka drogi, które podlegają ochronie na podstawie różnych przepisów w szczególności: Natura 2000, strefy podziemnych ujęć wody, ochrona przeciwpowodziowa, strefach ochrony krajobrazu kulturowego, strefach ochrony konserwatorskiej, strefach ochrony archeologicznej itp. oraz obiektach, które mogą powodować utrudnienia w realizacji zadania; 7) Rozpoznać warunki geologiczne - na podstawie ogólnodostępnych materiałów; 8) Ustalić miejsca docelowych skrzyżowań oraz zapewnić obsługę komunikacyjną obszarów przeciętych nową drogą wyznaczając odcinki ewentualnych dróg serwisowych i przejazdów gospodarczych; 9) Zaprojektować niweletę drogi wraz ze ścieżką rowerową oraz chodnikiem; 10) Ustalić konieczne do realizacji obiekty inżynierskie - mosty, przepusty, przejazdy gospodarcze oraz ich podstawowe parametry (w zakresie niezbędnym do uzyskania decyzji środowiskowej); 11) Ustalić podstawowe kolizje z istniejącym uzbrojeniem terenu. Dla kolizji z uzbrojeniem terenu, wymienionym w Rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie przedsięwzięć, mogących znacząco oddziaływać na środowisko wykonać koncepcje przebudowy tych sieci wraz z odniesieniem się do zapisów MPZP dla tych sieci i obszarów, na których będzie realizowana budowa, a także uzyskać wstępne opinie zarządców tych sieci (również w zakresie niezbędnym do uzyskania decyzji środowiskowej); 12) Wykonać modelową prognozę ruchu o module 5 lat na okres 25 lat wraz z wyliczeniem pracy przewozowej; 13) Wykonać szacunkowe zbiorcze zestawienie kosztów dla każdego z wariantów (podać poziom cen, koszty jednostkowe, przedmiary) z rozbiciem na szczegóły (asortymenty robót np.: roboty ziemne, obiekty inżynierskie, nawierzchnie, wykup gruntów, urządzenia drogowe, itp.); 14) Dokonać analizy pozyskanych (ww.) materiałów, wskazać najdogodniejszy przebieg, sporządzić opis i mapy przebiegu drogi w wersji numerycznej (wektorowej). Analiza powinna być przygotowana na ortofotomapach w skali 1:5000 z nałożonymi granicami działek i strukturą własności, naniesionymi pozyskanymi informacjami; 15) Analiza powinna zawierać: - ogólny opis wariantów, których dotyczy analiza, - wielokryterialną ocenę wariantów, - zestawienie końcowych wyników analizy dla każdego z założonych kryteriów i dla każdego wariantu, - proponowany najkorzystniejszy wariant oraz uzasadnienie wyboru; 16) Dla wszystkich wariantów należy wykonać uproszczone koncepcje zawierające plan sytuacyjny w skali 1:5000 w zakresie cz. drogowej, odwodnienia i ze wskazaniem kolizji z istniejącym uzbrojeniem terenu (dla kolizji z obiektami wymienionymi w Rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie przedsięwzięć, mogących znacząco oddziaływać na środowisko przedstawić koncepcje ich przebudowy - patrz punkt 11), wyznaczeniem pasów ruchu powolnego, przekrojami normalnymi i przekrojem podłużnym ze sposobem odwodnienia drogi i ze wskazaniem urządzeń odwadniających i odbiorczych dla ścieków oraz naniesionymi niweletami ścieków. Na przekrojach podłużnych zaznaczyć obiekty inżynierskie i ich długości; 17) Uzyskać decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, w tym: - przeprowadzić w terenie inwentaryzację przyrodniczą dla wariantów przebiegu drogi; - przeprowadzić konsultacje społeczne (min. 2 dla każdej z Gmin) - udokumentowane spotkania z miejscową ludnością, Radą Gminy, lokalnymi organizacjami społecznymi itp. wraz z podaniem ich stanowiska w sprawie; - sporządzić Kartę Informacyjną Przedsięwzięcia oraz złożyć wniosek o wydanie DŚ; - sporządzić Raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko zawierający m.in.: a) opis oddziaływania inwestycji na obszary Natura 2000, b) inwentaryzację terenową chronionych gatunków zwierząt, roślin, grzybów, korytarzy migracji fauny, c) opis oddziaływania na siedliska przyrodnicze i gatunki z uwagi na wymogi prawa krajowego i wspólnotowego oraz ewentualne działania minimalizujące i monitorujące wymagane dla zapewnienia zachowania różnorodności biologicznej korytarzy ekologicznych, d) analizę wpływu rozpatrywanych rozwiązań na środowisko; należy ocenić wszystkie możliwe do realizacji warianty, poczynając od najlepszego według tej oceny. Analiza winna ocenić warianty pod względem środowiskowym i społecznym. Raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko należy sporządzić zgodnie z obowiązującymi przepisami. W Raporcie o oddziaływaniu inwestycji na środowisko należy poddać analizie min. 3 warianty nowej drogi. Zaznaczając oddziaływanie przedsięwzięcia należy przyjąć najbardziej niekorzystne oddziaływanie jakie będzie miało miejsce przy planowanej drodze. Na mapach ewidencyjnych należy zaznaczyć je dla horyzontu czasowego 10-15 lat po oddaniu drogi do użytkowania, uwzględniając proponowane do zastosowania osłony akustyczne. Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko i kartę informacyjną przedsięwzięcia należy przedłożyć w formie drukowanej wraz z ich zapisem w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych w formie edytowalnej. Podczas trasowania wariantów winna występować ścisła współpraca projektantów i przyrodników, a korekty przebiegu wariantów powinny następować na bieżąco. W przypadku narzucenia innych uwarunkowań przez organ wydający Decyzję o Środowiskowych Uwarunkowaniach, Wykonawca wykona wskazane niezbędne prace bez dodatkowego wynagrodzenia. Ponadto a) Opracowanie tekstowe i mapowe prac wstępnych należy wykonać w 5 egz. b) Raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko - 6 egz. c) Raport z konsultacji społecznych - 6 egz. d) Wersja elektroniczna - 5 egz. e) Opinie, stanowiska, uzgodnienia, pozwolenia i warunki - należy zamieścić wykaz i kopie: stanowisk, uzgodnień, opinii, warunków i innych pism uzyskanych w trakcie wykonywania opracowania wraz z odniesieniem się do nich. 3.Wymagania dodatkowe dla Wykonawcy 1. Dla zapewnienia możliwości monitorowania postępu prac projektowych, Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do zatwierdzenia Harmonogram prac projektowych. Aktualizacja Harmonogramu prac projektowych powinna odbywać się wg następującej procedury: Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć pierwszy Harmonogram prac projektowych w terminie 3 tygodni od daty podpisania Umowy. Pierwszy Harmonogram prac projektowych będzie odpowiadał niżej wymienionym wymaganiom. W Harmonogramie prac projektowych Wykonawca przedstawi: - poszczególne elementy opracowań projektowych, - kolejność w jakiej Wykonawca proponuje realizować poszczególne elementy opracowań projektowych, - terminy i czas wykonania poszczególnych elementów opracowań projektowych takich jak: mobilizacja, analiza materiałów wyjściowych, zebranie danych archiwalnych, pomiary, badania, ekspertyzy, prace projektowe (opisy, rysunki, obliczenia), uzgodnienia, zatwierdzenia, prezentacje, opinie, sprawdzenia, uzupełnienia, poprawki, odbiór, zatwierdzenie, - rezerwy czasowe na prace i zdarzenia nieprzewidziane, - Wykonawca będzie wykonywał aktualizację Harmonogramu prac projektowych na swój koszt. Zatwierdzenie Harmonogramu prac projektowych przez Inwestora nie zwolni Wykonawcy ze zobowiązań Umowy. 2. Dokumentacja projektowa winna być wykonana zgodnie z obowiązującymi przepisami. 3. Wykonawca wraz z dokumentacją papierową przekaże Zamawiającemu na nośniku elektronicznym całość Dokumentacji w wersji pdf i w wersji edytowalnej (dwg lub dgn). 4. Dokumentację projektową należy odpowiednio skompletować w oddzielnych teczkach z rączką z wykazem zawartości teczki lub odpowiednio opisanych segregatorach. 5. W toku opracowania dokumentacji projektowej Wykonawca zobowiązany będzie do: - uzyskania w imieniu Inwestora wszystkich niezbędnych informacji, opinii, uzgodnień, decyzji, konsultowania na bieżąco rozwiązań z Zamawiającym, pierwsze spotkanie powinno się odbyć z inicjatywy Wykonawcy w ciągu 4 tygodni od dnia podpisania umowy, - przeprowadzenia konsultacji społecznych dla planowanego przedsięwzięcia, - dokonywania uzgodnień branżowych z ZDKiUM na etapie opracowania dokumentacji projektowej. 6. Rozwiązania projektowe winny być prawidłowe i równocześnie racjonalne ze względów ekonomicznych (najtańsze z prawidłowych rozwiązań). 7. Na dwa tygodnie przed złożeniem wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach Wykonawca złoży do Zamawiającego jeden komplet dokumentacji projektowej wraz ze wszystkimi załącznikami i uzyska akceptację Zamawiającego. Ten sam warunek dotyczy raportu OOŚ. 8. Zamawiający opiniuje wszelkie założenia projektowe przed przekazaniem ich do dalszych uzgodnień. 9. Zawartość projektu winna odpowiadać Zarządzeniu Generalnego Dyrektora Dróg Publicznych i Autostrad w zakresie określonym dla Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowym Stadia i skład dokumentacji projektowej dla dróg i mostów z uwzględnieniem wymagań jak zawartych w punkcie 2 Opisu Przedmiotu Zamówienia..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6) Ustawy do wysokości 10 % wartości zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.10.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny na etapie składania ofert.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie usługi polegające na opracowaniu dwóch dokumentacji projektowych będących koncepcją i,lub projektami budowlanymi i,lub budowlano-wykonawczymi budowy i,lub przebudowy jezdni drogi klasy Z lub wyższej, o wartości min. 150 000,00 zł brutto każda dokumentacja (projekty zakończone). W przypadku składania ofert przez Wykonawców występujących wspólnie, warunek (wykonanie dwóch usług) spełnia dowolny Wykonawca (jeden Wykonawca lub jeden podmiot, o którym mowa w art. 26 ust. 2b Ustawy ma łącznie spełnić ten warunek). W przypadku składania oferty wspólnej, wymagane dokumenty składa ten Wykonawca, który spełnia dany warunek. Ocena, czy Wykonawca spełnia przedstawione wyżej warunki udziału w postępowaniu, zostanie dokonana zgodnie z kryterium spełnia - nie spełnia, na podstawie analizy załączonych do oferty oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie ww. warunków udziału w postępowaniu.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny na etapie składania ofert.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub ma możliwość dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: projektant w branży drogowej: - uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej drogowej wymagane przepisami ustawy - Prawo budowlane oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U.2014.1278) lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, - członek właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa (posiadający aktualne zaświadczenie o przynależności do OIIB), - wykonał min. 3 dokumentacje projektowe będące koncepcją lub projektem budowlanym lub budowlano-wykonawczym budowy lub przebudowy jezdni drogi klasy Z lub wyższej, o długości min. 4 km. W przypadku składania oferty wspólnej, wymagane dokumenty składa ten Wykonawca, który spełnia dany warunek. Ocena, czy Wykonawca spełnia przedstawione wyżej warunki udziału w postępowaniu, zostanie dokonana zgodnie z kryterium spełnia - nie spełnia, na podstawie analizy załączonych do oferty oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie ww. warunków udziału w postępowaniu.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    W wykazie Wykonawca zobowiązany jest wykazać że wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie usługi polegające na opracowaniu dwóch dokumentacji projektowych będących koncepcją i, lub projektami budowlanymi i, lub budowlano-wykonawczymi budowy i, lub przebudowy jezdni drogi klasy Z lub wyższej, o wartości min. 150 000,00 zł brutto każda dokumentacja(projekty zakończone).;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza ewentualną zmianę następujących istotnych postanowień umownych: 1.1. Zmiany terminu realizacji zadania: a) przypadki losowe (kataklizmy lub inne czynniki zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia wydarzenia, którym nie można zapobiec), które będą miały wpływ na treść zawartej umowy i termin realizacji usług; b) zmiana przepisów powodujących konieczność innych rozwiązań niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia; a) zmiana przepisów powodujących konieczność uzyskania dokumentów, które te przepisy narzucają; b) gdy organy i instytucje uzgadniające nie wydały uzgodnień w ustawowym terminie a w przypadku zarządzających mediami w terminie 2 miesięcy; c) w przypadku konieczności dokonania korekt w zatwierdzonym przez Zamawiającego rozwiązaniu projektowym, a wynikających ze zmiany stanowiska Zamawiającego lub stanowiska instytucji uzgadniających (opiniujących). 1.2. Zmian osobowych: a) zmiany osób realizujących zamówienie pod warunkiem, że osoby te będą spełniały wymagania określone w SIWZ; b) zmiana osób odpowiedzialnych za prawidłowe świadczenie usług ze strony Wykonawcy i osób wyznaczonych do współpracy w imieniu Zamawiającego. c) zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy w zakresie podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy - Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy. Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia, d) powierzenie części zamówienia podwykonawcy w trakcie realizacji umowy, jeżeli Wykonawca nie zakładał w ofercie wykonania danej części zamówienia przy pomocy podwykonawcy, 1.3. Pozostałych zmian: a) w każdym przypadku, gdy zmiana jest korzystna dla Zamawiającego (np. powoduje skrócenie terminu realizacji umowy, zmniejszenie wartości zamówienia); b) zmianę wartości umowy w przypadku urzędowej zmiany wysokości stawki podatku VAT, Zmiana będzie wprowadzona do umowy od dnia wejścia w życie ustawowej zmiany stawki podatku VAT; c) zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy, d) przypadki losowe (kataklizmy lub inne czynniki zewnętrzne, zgony i niemożliwe do przewidzenia wydarzenia), które będą miały wpływ na treść zawartej umowy i termin realizacji; e) obniżenie wynagrodzenia Wykonawcy, d) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia i udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami. 2. Zmiana umowy wymaga formy pisemnej. 3. Strona występująca ze zmianą zobowiązana będzie wystąpić na piśmie do drugiej strony z informacją o zakresie zmiany, jej podstawie i jeżeli jest to konieczne zobowiązana będzie przedstawić odpowiednie dokumenty potwierdzające konieczność wprowadzenia zmian. Strona, która otrzyma wniosek, zobowiązana jest przedstawić swoje stanowisko na piśmie w terminie 7 dni od dnia otrzymania wniosku.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zdkium.walbrzych.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gmina Wałbrzych - Zarząd Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu, 58-300 Wałbrzych ul. Matejki 1.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.10.2014 godzina 10:00, miejsce: Gmina Wałbrzych - Zarząd Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu, 58-300 Wałbrzych ul. Matejki 1 w sekretariacie, pokój nr 37.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.