eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wrocław › Modernizacja linii kolejowej nr 274 Wrocław - Zgorzelec na odcinku Wrocław - Jelenia Góra - modernizacja nawierzchni kolejowej wraz z robotami towarzyszącymi, tor nr 1 szlak Wałbrzych Miasto - Wałbrzych Fabryczny, rewitalizacja wiaduktu w km 68,168 oraz wzmocnienie wiaduktu w km 77,685 -elektroenergetyka - zamówienie dodatkowe

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-12-01

Wrocław: Modernizacja linii kolejowej nr 274 Wrocław - Zgorzelec na odcinku Wrocław - Jelenia Góra - modernizacja nawierzchni kolejowej wraz z robotami towarzyszącymi, tor nr 1 szlak Wałbrzych Miasto - Wałbrzych Fabryczny, rewitalizacja wiaduktu w km 68,168 oraz wzmocnienie wiaduktu w km 77,685 -elektroenergetyka - zamówienie dodatkowe
Numer ogłoszenia: 393776 - 2014; data zamieszczenia: 01.12.2014
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: PKP PLK S.A. ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa, w imieniu której działa PKP PLK S.A. Centrum Realizacji Inwestycji, ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa, reprezentowane przez PKP PLK S.A. Oddział we Wrocławiu ul. Joannitów 13, 50-525 Wrocław, ul. Joannitów 13, 50-525 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 71 7173338, faks 71 7175589

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Spółka prawa handlowego , w której udział Sakrbu Państwa wynosi powyżej 50%.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja linii kolejowej nr 274 Wrocław - Zgorzelec na odcinku Wrocław - Jelenia Góra - modernizacja nawierzchni kolejowej wraz z robotami towarzyszącymi, tor nr 1 szlak Wałbrzych Miasto - Wałbrzych Fabryczny, rewitalizacja wiaduktu w km 68,168 oraz wzmocnienie wiaduktu w km 77,685 -elektroenergetyka - zamówienie dodatkowe.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia dodatkowego jest wykonanie robót budowlanych związanych z likwidacją niezinwentaryzowanej na etapie przygotowania PFU kolizji starej kanalizacji kablowej z nowoprojektowaną krawędzią peronu nr 2, a także nowym przejściem podziemnym dla podróżnych. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: - likwidację starej kanalizacji kablowej w peronie nr 2 wraz z przełożeniem kabli srk, teletechnicznych i energetycznych, -budowę nowej kanalizacji kablowej w peronie nr 2 na odcinku od studni nr 1-1 do studni nr 1-10 na stacji Wałbrzych Miasto, w celu przełożenia kabli stanowiących kolizję. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia został przedstawiony w Opisie przedmiotu zamówienia, stanowiącym Załącznik Nr 1 do Zaproszenia oraz Przedmiarze robót, stanowiącym Załącznik Nr 3 do Zaproszenia. Zamówienie dotyczy wykonania robót szczegółowo opisanych w Opisie Przedmiotu Zamówienia, stanowiącym Załącznik Nr 1 do Zaproszenia i w Przedmiarze Robót stanowiącym Załącznik Nr 3 do Zaproszenia, sporządzonych na podstawie zatwierdzonego protokołu konieczności nr 6-2014 z dnia 23.10.2014r..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.41.00 - Budowa kolei .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Uzasadnienie faktyczne W trakcie prac przygotowawczych i rozbiórkowych istniejącej krawędzi peronu nr 2 przy torze nr 2 na stacji Wałbrzych Miasto, natrafiono na kanalizację kablową, wykonaną w starej technologii, która koliduje z projektowaną zabudową nowej krawędzi peronowej na długości 194 mb, tj. od km 69,490 do km 69,684. Z uwagi na kolizję odkrytej kanalizacji z nowoprojektowaną krawędzią peronu nr 2 należy przedmiotową kanalizację rozebrać i wybudować ponownie oraz połączyć ze wspólnymi studniami z zaprojektowaną kanalizacją dla kabli OTK, TKD i telekomunikacyjnych. Przedmiotem wnioskowanego zadania inwestycyjnego jest wykonanie robót budowlanych związanych z likwidacją niezinwentaryzowanej na etapie przygotowania PFU kolizji starej kanalizacji kablowej z nowoprojektowaną krawędzią peronu nr 2, a także nowym przejściem podziemnym dla podróżnych. W szczególności przedmiot zamówienia dodatkowego obejmuje likwidację starej kanalizacji kablowej w peronie nr 2 wraz z przełożeniem kabli srk, teletechnicznych i energetycznych, oraz budowę nowej kanalizacji kablowej w peronie nr 2 na odcinku od studni nr 1/1 do studni nr 1/10 na stacji Wałbrzych Miasto, w celu przełożenia kabli stanowiących kolizję. Likwidacja starej kanalizacji i budowa nowej umożliwi zabudowę zgodnie z projektem krawędzi z płyt peronowych przy torze nr 2 oraz zabudowę kabli sterujących dla SDIP zgodnie z wytycznymi Ie-108. Kanalizacja kablowa nie została zinwentaryzowana i objęta zakresem zamówienia podstawowego, ponieważ Zamawiający pomimo zachowania należytej staranności z przyczyn obiektywnych na etapie przetargowym nie mógł przewidzieć wystąpienia kanalizacji kablowej znajdującej powyższej lokalizacji. Uzasadnienie prawne Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. b) p.z.p. Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nie objętych zamówieniem podstawowym i nie przekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Mając powyższe na uwadze, dopuszczalność udzielenia zamówienia dodatkowego w trybie zamówienia z wolnej ręki przewidzianego w art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. b) p.z.p. we wnioskowanym zakresie, należy rozpatrywać w aspekcie: 1) powierzenia zamówienia dodatkowego dotychczasowemu Wykonawcy; 2) nieobjęcia przedmiotowych robót budowlanych zamówieniem podstawowym; 3) nieprzekroczenia 50% wartości realizowanego zamówienia; 4) obiektywnej niemożliwości przewidzenia potrzeby wykonania zamówienia dodatkowego; 5) uzależnienia wykonania zamówienia podstawowego od realizacji zamówienia dodatkowego. W opisanym stanie faktycznym zachodzi sytuacja, w której łącznie wystąpiły wszystkie przedstawione powyżej przesłanki.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Przedsiębiorstwo Budownictwa Kolejowego i Inżynieryjnego INFRAKOL S.C., ul/ Rapackiego14, 59-400 Jawor, kraj/woj. dolnośląskie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.