eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zgierz › Restauracja i translokacja drewnianych Domów Tkaczy w ramach projektu Rewitalizacja i rozwój historycznego kompleksu architektury drewnianej miasta Zgierza

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-02-17

Zgierz: Restauracja i translokacja drewnianych Domów Tkaczy w ramach projektu Rewitalizacja i rozwój historycznego kompleksu architektury drewnianej miasta Zgierza
Numer ogłoszenia: 38513 - 2009; data zamieszczenia: 17.02.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Zgierz , Plac Jana Pawła II 16, 95-100 Zgierz, woj. łódzkie, tel. 0427162854 w. 200, 7143200, faks 042 7143203.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.miasto.zgierz.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Restauracja i translokacja drewnianych Domów Tkaczy w ramach projektu Rewitalizacja i rozwój historycznego kompleksu architektury drewnianej miasta Zgierza.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane, prace restauratorskie i konserwatorskie dla restauracji i translokacji drewnianych Domów Tkaczy w ramach projektu Rewitalizacja i rozwój historycznego kompleksu architektury drewnianej miasta Zgierza współfinansowanego z Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego, objęte decyzją nr 2122/2007- pozwolenia na budowę wydanego przez Starostę Zgierskiego z dnia 16 listopada 2007r (Załącznik nr 3) i decyzją nr 2137/2007- pozwolenia na rozbiórkę wydanej przez Starostę Zgierskiego z dnia 20 listopada 2007r (Załącznik nr 4), zgodnie z załączoną dokumentacją projektową, stanowiącą Załącznik nr 1, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiącą Załącznik nr 2, koncepcją architektoniczną wraz z programem prac (tzw. program prac konserwatorskich) stanowiącą Załącznik nr 5, terminami udostępnienia Wykonawcy prawa dostępu do placu budowy wg Załącznika nr 6: I. Zakres robót i prac obejmuje, w szczególności: 1. Rozbiórkę części murowanego budynku gospodarczego, położonego przy ul. Narutowicza 5 o powierzchni do rozbiórki 63 m2 i kubaturze do rozbiórki 132 m3. 2. Przebudowę drewnianego budynku Domu Tkacza położonego przy ul. Narutowicza 6 dla potrzeb Centrum Konserwacji Drewna, wraz z instalacjami wewnętrznymi: wod- kan., elektryczną i elektrycznego ogrzewania. 3. Translokację z ul. Dubois 7 w oficynę działki przy ul. Rembowskiego 1 i przebudowę drewnianego budynku Domu Tkacza dla potrzeb hostelu, wraz z instalacjami wewnętrznymi: wod- kan., elektryczną i elektrycznego ogrzewania. 4. Translokację z ul. Dąbrowskiego 7 w front działki przy ul. Rembowskiego 1 i przebudowę drewnianego budynku Domu Tkacza wpisanego do rejestru zabytków dla funkcji muzealnych i funkcji biurowych, wraz z instalacjami wewnętrznymi: wod- kan., elektryczną i elektrycznego ogrzewania. 5. Translokację z ul. Dąbrowskiego 9 w oficynę działki przy ul. Narutowicza 5 i przebudowę drewnianego budynku Domu Tkacza wpisanego do rejestru zabytków dla potrzeb galerii i biura informacji turystycznej, wraz z instalacjami wewnętrznymi: wod- kan., elektryczną i elektrycznego ogrzewania. 6. Budowę przyłączy do ww budynków: wody, kanalizacji sanitarnej i energii elektrycznej. 7. Zagospodarowanie działek przy ul. Narutowicza 5 i Rembowskiego 1. II. Harmonogram wykonania robót i prac. 1. II kwartał 2009r: 1) Prace przygotowawcze, 2) Rozbiórka części murowanego budynku gospodarczego przy ul. Narutowicza 5, 3) Rozbiórka konserwatorska (demontaż) Domów Tkackich z ul. Narutowicza 6 i Dubois 7, 4) Inne prace rozbiórkowe i uprzątnięcie terenu rozbiórki, 5) Restauracja zużytych elementów konstrukcyjnych dla Domów Tkackich z ul. Narutowicza 6 i Dubois 7, 6) Wykonanie ław i ścian fundamentowych dla wszystkich czterech budynków, 7) Wykonanie izolacji przeciwwilgociowych poziomych i pionowych, dla wszystkich czterech budynków, 8) Budowa przyłączy dla wszystkich czterech budynków: kabli zasilających NN od złączy kablowych do budynków, przyłączy wody i kanalizacji, 2. III kwartał 2009r: 1) Wymurowanie nowych ścian wewnętrznych wraz z kominami dla Domów Tkaczy z ul. Narutowicza 6 i Dubois 7, 2) Montaż stanu surowego elementów drewnianej konstrukcji sumikowo- łątkowej parteru budynku: podwaliny, ścian zewnętrznych, belek stropowych i poddasza użytkowego w konstrukcji szachulcowej, słupów, rygli, zastrzałów, wypełnienie szachulcem ścian Domów Tkaczy z ul. Narutowicza 6 i Dubois 7, 3) Montaż więźby dachowej dla Domów Tkaczy z ul. Narutowicza 6 i Dubois 7 , 4) Montaż stolarki okiennej i drzwiowej wraz z okiennicami drewnianymi dla Domów Tkaczy z ul. Narutowicza 6 i Dubois 7, 5) Montaż ślepego pułapu w stropie z dociepleniem wełną mineralną dla Domów Tkaczy z ul. Narutowicza 6 i Dubois 7, 6) Wykonanie obróbek z blachy cynkowo-tytanowej dla Domów Tkaczy z ul. Narutowicza 6 i Dubois 7, 7) Wykonanie nowych warstw dachu: dachówki ceramicznej karpiówki na Domu Tkackim przy ul. Narutowicza 6 i na Domu Tkackim z ul. Dubois 7, 8) Wykonanie warstw posadzkowych w przyziemiu budynków dla Domów Tkaczy z ul. Narutowicza 6 i Dubois 7, 9) Obłożenie szalunkiem drewnianym i malowanie oszalowania istniejącego murowanego budynku mieszkalnego w oficynie działki przy ul. Narutowicza 5. 3. IV kwartał 2009r: 1) Restauracja i konserwacja pozostałych elementów drewnianych budynków z ul. Narutowicza 6 i Dubois 7, odtworzenie i montaż detalu drewnianego, 2) Wykonanie oszalowania konstrukcji deskami drewnianymi dla Domów Tkaczy z ul. Narutowicza 6 i Dubois 7, 3) Wykonanie orynnowania dachu i odprowadzenia wód opadowych (rur spustowych) dla Domów Tkaczy z ul. Narutowicza 6 i Dubois 7, 4) Wykonanie instalacji elektrycznych i teleinformatycznych za wyjątkiem montażu osprzętu i opraw oświetleniowych, 5) Wykonanie instalacji wod-kan, za wyjątkiem montażu białej armatury i elektrycznych podgrzewaczy, 6) Wykonanie instalacji CO za wyjątkiem montażu grzejników elektrycznych, 7) Docieplenie zmontowanych ścian zewnętrznych o konstrukcji drewnianej i stropu poddasza wełną mineralną w systemie NidaGips, 8) Obłożenie suchym tynkiem ścian wewnętrznych przyziemia i poddasza użytkowego, wykonanie tynków, 9) Obłożenie suchym tynkiem stropów nad przyziemiem, 10) Montaż sufitu podwieszonego w poddaszu użytkowym, 11) Montaż zbiorczej instalacji wentylacji grawitacyjnej, 12) Wykonanie ścianek działowych, 13) Wykonanie i montaż snycerki zewnętrznej, 14) Malowanie zewnętrznej konstrukcji i oszalowania, zewnętrznej stolarki okiennej, drzwiowej i zewnętrznych elementów wykończeniowych, 15) Wykonanie fundamentów pod ogrodzenie, furtki i bramy na działkach przy ul. Rembowskiego 1 i Narutowicza 5, 16) Wykonanie nawierzchni utwardzonej z otoczaków na działce przy ul. Rembowskiego 1, 17) Montaż schodów drewnianych. 4. I kwartał 2010r: - dla Domów Tkaczy z ul. Narutowicza 6 i Dubois 7: 1) Montaż podłóg drewnianych, 2) Wykonanie tynków, posadzek i płytek ceramicznych, 3) Montaż stolarki wewnętrznej, 4) Malowanie stolarki wewnętrznej, ścian sufitów i podłóg, 5) Montaż osprzętu elektrycznego i opraw oświetleniowych, 6) Montaż białej armatury i podgrzewaczy, 7) Montaż grzejników elektrycznych, 8) Wykonanie pozostałych prac wykończeniowych i budowlanych dla budynków. - dla Domów Tkaczy z ul. Dąbrowskiego 7 i ul. Dąbrowskiego 9: 1) Prace przygotowawcze, 2) Rozbiórka konserwatorska (demontaż) Domów Tkaczy, 3) Inne prace rozbiórkowe i uprzątnięcie terenu rozbiórki, 4) Wymurowanie nowych ścian wewnętrznych wraz z kominami dla Domów Tkaczy z ul. Narutowicza 6 i Dubois 7, 5) Restauracja zużytych elementów konstrukcyjnych. 5. II kwartał 2010r.: - dla Domów Tkaczy z ul. Dąbrowskiego 7 i ul. Dąbrowskiego 9: 1) Restauracja i konserwacja pozostałych elementów drewnianych budynków, odtworzenie detalu drewnianego 2) Montaż stanu surowego elementów drewnianej konstrukcji sumikowo- łątkowej parteru budynku: podwaliny, ścian zewnętrznych, belek stropowych i poddasza użytkowego w konstrukcji szachulcowej, słupów, rygli, zastrzałów, wypełnienie szachulcem ścian, 3) Montaż więźb dachowych, 4) Wykonanie obróbek z blachy cynkowo-tytanowej, 5) Montaż zewnętrznej stolarki okiennej i drzwiowej wraz z okiennicami drewnianymi, 6) Montaż ślepego pułapu w stropach z dociepleniem wełną mineralną, 7) Docieplenie zmontowanych ścian zewnętrznych o konstrukcji drewnianej i stropu poddasza wełną mineralną w systemie Nida Gips, 8) Wykonanie nowych warstw dachu: dachówka ceramiczna karpiówka, 9) Wykonanie warstw posadzkowych w przyziemiu budynków, 10) Wykonanie nawierzchni utwardzonej z otoczaków na działce przy ul. Narutowicza 5, 11) Wykonanie i montaż ogrodzeń, bram i furtek na działkach przy ul. Narutowicza 5 i ul. Rembowskiego 1. 6. III kwartał 2010r.: - dla Domów Tkaczy z ul. Dąbrowskiego 7 i ul. Dąbrowskiego 9: 1) Wykonanie oszalowania konstrukcji Domów Tkaczy deskami drewnianymi, montaż detalu drewnianego, 2) Wykonanie orynnowania dachu i odprowadzenia wód opadowych (rur spustowych), 3) Wykonanie instalacji elektrycznych i teleinformatycznych za wyjątkiem montażu osprzętu i opraw oświetleniowych, 4) Wykonanie instalacji wod-kan, za wyjątkiem montażu białej armatury i elektrycznych podgrzewaczy, 5) Wykonanie instalacji CO za wyjątkiem montażu grzejników elektrycznych, 6) Obłożenie suchym tynkiem ścian wewnętrznych przyziemia i poddasza użytkowego, wykonanie tynków, 7) Obłożenie suchym tynkiem stropów nad przyziemiem, 8) Montaż sufitu podwieszonego w poddaszu użytkowym, 9) Montaż zbiorczej instalacji wentylacji grawitacyjnej, 10) Wykonanie ścianek działowych, 11) Wykonanie i montaż snycerki zewnętrznej, 12) Malowanie zewnętrznej konstrukcji i oszalowania, zewnętrznej stolarki okiennej, drzwiowej i zewnętrznych elementów wykończeniowych, 13) Wykonanie terenów zielonych na działkach przy ul. Narutowicza 5 i ul. Rembowskiego 1, 14) Montaż schodów drewnianych. 7. IV kwartał 2010r.: - dla Domów Tkaczy z ul. Dąbrowskiego 7 i ul. Dąbrowskiego 9 1) Montaż podłóg drewnianych, 2) Wykonanie tynków, posadzek i płytek ceramicznych, 3) Montaż stolarki wewnętrznej, 4) Malowanie stolarki wewnętrznej, ścian, sufitów i podłóg, 5) Montaż osprzętu elektrycznego i opraw oświetleniowych, 6) Montaż białej armatury i podgrzewaczy, 7) Montaż grzejników elektrycznych, 8) Wykonanie pozostałych prac wykończeniowych i budowlanych dla budynków i zagospodarowania działek. III. Wymagania i uwagi. 1. W budynkach: z ul. Dąbrowskiego 7 przemieszczonego na działkę przy ul. Rembowskiego 1 (front), z ul. Dąbrowskiego 9 przemieszczonego na działkę przy ul. Narutowicza 5 i z ul. Dubois 7 przemieszczonego na działkę przy ul. Rembowskiego 1 (oficyna) należy wykonać pokrycie dachowe /zamiast z gontu/ z dachówki ceramicznej karpiówki- analogicznie jak w budynku przy ul. Narutowicza 6. Dla wszystkich 4 budynków zastosować kolor dachówki: naturalny czerwony. Zmiana materiału pokrycia dachowego ujęta jest w załączonych przedmiarach. Zmianę powyższą należy uwzględnić w ofercie. 2. Podmurówkę ogrodzeń działki przy ul. Narutowicza 5 i przy ul. Rembowskiego 1 wykonać z kamienia polnego (z tzw. otoczaków), zamiast podmurówki z cegły pełnej. Zmiana materiału podmurówki ujęta jest w przedmiarze. Zmianę powyższą należy uwzględnić w ofercie. 3. W trakcie budowy, przed i po jej zakończeniu na terenie budowy prowadzone będą badania naukowe i nadzór naukowy przez pracowników instytucji naukowej wyłonionej w drodze postępowania przetargowego. Wyniki tych badań i opinie naukowców będą stanowić materiał pomocniczy dla Zamawiającego. Pracownicy naukowi mają prawo uczestniczyć we wszystkich naradach odbywających się w związku z przedmiotową inwestycją z głosem doradczym dla inwestora. Pracownicy naukowi nie mają prawa do wydawania poleceń Wykonawcy. Pracownicy naukowi mają prawo przebywać na placu budowy w każdym czasie. 4. W przypadku, gdy podczas demontażu budynków objętych niniejszym opisem przedmiotu zamówienia lub w wyniku badań naukowych zostanie wykryty pierwotny materiał posadzki sieni budynków (np. posadzka z piaskowca), Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania posadzki z takiego samego materiału zamiast z materiału określonego w projekcie. Możliwość wystąpienia powyższej zmiany należy uwzględnić w ofercie. Ta uwaga dotyczy pomieszczeń oznaczonych: 1) 0.01 KOMUNIK. na Rysunku nr 8 pt. Rzut przyziemia Projektu budowlano- konserwatorskiego remontu i adaptacji domu tkacza translokowanego z ul. Dąbrowskiego 7 na front posesji przy ul. Rembowskiego 1 w Zgierzu na potrzeby Parku Kulturowego Miasto Tkaczy, 2) 0.01 KOMUNIK. na Rysunku nr 7 Projektu budowlano- konserwatorskiego remontu i adaptacji domu tkacza translokowanego z ul. Dąbrowskiego 9 w oficynę posesji na ul. Narutowicza 5 w Zgierzu na potrzeby Parku Kulturowego Miasto Tkaczy, 3) 0.01 SIEŃ, 0.02 KOMUNIKACJA na Rysunku nr 8 pt. Rzut przyziemia Projektu budowlano- konserwatorskiego remontu i adaptacji domu tkacza translokowanego z ul. Dubois 7 w oficynę posesji na ul. Rembowskiego 1 w Zgierzu na potrzeby Parku Kulturowego Miasto Tkaczy, 4) 0.01 KOMUNIKACJA na Rysunku nr 6 pt. Rzut przyziemia Projektu budowlano- konserwatorskiego remontu i adaptacji domu tkacza potrzeby Parku Kulturowego Miasto Tkaczy, Zgierz ul. Narutowicza 6. 5. Deski podłogowe i każdy widoczny element drewniany zastępujący element oryginalny, w tym stolarkę okienną i drzwiową należy poddać procesowi mechanicznego postarzenia poprzez piaskowanie albo szczotkowanie, albo inną technologią zaakceptowaną przez inwestora. 6. Kierownik budowy jest zobowiązany do uczestniczenia w sympozjach i konferencjach (łączny czas pobytu na konferencjach ustala się na 18 roboczogodzin), będących elementem planu promocji projektu celem przedłożenia sprawozdania z przebiegu prac i doświadczeń z realizacji inwestycji. Konferencje odbędą się: pierwsza- w II kwartale 2009r, druga- w III kwartale 2010r, trzecia- w I kwartale 2011r. w Zgierzu. 7. Kierownik budowy ma obowiązek uczestniczenia w posiedzeniach kolegium budowy, w skład którego wchodzą: kierownik budowy, przedstawiciel inwestora, inspektor nadzoru, przedstawiciel instytucji prowadzącej badania naukowe i inni zaproszeni w razie potrzeby specjaliści. Posiedzenia te odbywać się będą raz w tygodniu w poniedziałek w siedzibie inwestora lub na terenie budowy. W sprawach nagłych posiedzenia kolegium budowy mogą się odbywać również w innych terminach. Obowiązek uczestnictwa w takich przypadkach stosuje się odpowiednio. 8. Zamawiający zastrzega możliwość monitorowania terenu budowy kamerami internetowymi on- line i zamieszczenia obrazu na stronie internetowej powstałej dla projektu Rewitalizacja i rozwój historycznego kompleksu architektury drewnianej miasta Zgierza. Kamery służyć będą wyłącznie celom promocyjnym i nie będą elementem miejskiego systemu wizyjnego służącego celom zabezpieczenia obiektów. 9. Ogrodzenie terenu budowy należy wykonać z materiału ażurowego. Rodzaj zastosowanego ogrodzenia terenu budowy wymaga zatwierdzenia przez inwestora. 10. Przedmiar na roboty związane z oszalowaniem istniejącego budynku mieszkalnego zawarty jest w książce przedmiarów Budowa komórek i obudowa budynku deskami w poz. 4 pt. oszalowanie elewacji istniejącego budynku. Inne prace umieszczone w ww Książce przedmiarów (związane z budową komórek) nie są objęte niniejszym przedmiotem zamówienia. 11. Wykonanie drewnianej pergoli z drewnianymi ławkami w głębi podwórka przy ul. Rembowskiego 1 nie jest objęte niniejszym przedmiotem zamówienia. 12. Przedmiary robót zawarte w dokumentacji projektowej należy traktować jako materiał pomocniczy, nie będący podstawą opisu przedmiotu zamówienia i obliczenia ceny ryczałtowej oferty. 13. Nazwy własne użyte w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia znaków towarowych, patentów lub pochodzenia są przykładowymi. Dopuszczalne jest zastosowanie środków równoważnych pod względem jakości i trwałości. Za równoważne Zamawiający uzna materiały, urządzenia i technologie o takich samych lub wyższych charakterystykach technicznych i funkcjonalnych i o takich samych lub wyższych parametrach jakościowych. 14. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne rozwiązaniom opisanym w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia. Załączniki nr: 1, 2, 3, 4, 5 oraz 6 stanowią załączniki do opisu przedmiotu zamówienia.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.31.10.00 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.33.20.00 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.23.10.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45.23.14.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych 45.23.32.00 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Wadium w wysokości 10 000.00 PLN. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy: PEKAO S.A. O / Zgierz 65124030571111000034377367 . Wadium wnoszone w innej formie należy złożyć w kasie, pokój nr 014, Urząd Miasta Zgierza, Plac Jana Pawła II 16, 95-100 Zgierz

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy: 1) spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 4 prawa zamówień publicznych, tj. którzy: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 prawa zamówień publicznych, według którego : 1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się: 1) wykonawców, którzy wyrządzili szkodę, niewykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona prawomocnym orzeczeniem sądu wydanym w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania; 2) wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli poprzez likwidację majątku upadłego; 3) wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 4) osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 5) spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 6) spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 7) spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 8) osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 9) podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary; 10) wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1-3. 2. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również wykonawców, którzy: 1) wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji; przepisu nie stosuje się do wykonawców, którym udziela się zamówienia na podstawie art. 62 ust. 1 pkt 2 lub art. 67 ust. 1 pkt 1 i 2; 2) złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania; 3) nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3; 4) nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą. O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy potwierdzą, że: - posiadają wymagane uprawnienia do wykonywania określonej (właściwej dla realizacji przedmiotu niniejszego zamówienia) działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; - wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 robotę budowlaną, odpowiadającą swoim rodzajem (tj. roboty restauratorskie i konserwatorskie budownictwa drewnianego wpisanego w rejestr zabytków) robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł, potwierdzone załączonymi dokumentami (np. referencjami), że roboty te zostały wykonane należycie; UWAGA: Zamawiający uzna : a) tę liczbę zamówień, która wynika bezpośrednio z powyższego warunku, jak również b) liczbę zamówień wynikającą pośrednio, jako iloraz sumy wartości zamówień odpowiadających swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia przez wartość niniejszego zamówienia ; - dysponują lub będą dysponować osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia (w szczególności - posiadającymi wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień), tj. - kierownika budowy posiadającego kwalifikacje o których mowa w § 8, ust. 1 Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9.06.2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych / Dz.U.z 2004r Nr 150, poz.1579 z późniejszymi zmianami/, - konserwatora drewnianego detalu i elementu architektonicznego, posiadającego odpowiednie przygotowanie (kwalifikacje) i doświadczenie, określone w Rozporządzeniu Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. z 2004r. nr 150, poz. 1579); - są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej - odpowiadającym przedmiotowi niniejszego zamówienia, na kwotę: 500 000,00 zł . UWAGA: Warunek nie podlega ocenie na etapie oceny złożonej oferty; jego spełnienie będzie wymagane przed zawarciem umowy z Wykonawcą, którego oferta zostanie wybrana. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawców będzie dokonana na podstawie niżej wymienionych oświadczeń i dokumentów wg kryterium: spełnia - nie spełnia, przy czym niespełnienie warunków udziału w postępowaniu skutkuje wykluczeniem Wykonawcy..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: -oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, a w przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - oświadczenie Podmiotu Składowego o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu podpisane odrębnie przez każdy podmiot składowy oraz, dodatkowo: - aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej, niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający uzna za dokument wystawiony w wymaganym terminie również kopię tego dokumentu, wystawioną wcześniej, ale potwierdzoną w wymaganym terminie, odnośnie jej aktualności, przez organ wydający (w przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dokument składany odrębnie przez każdy podmiot składowy); - wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności (w przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dokument składany wspólnie); - pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wyżej wymienionym wykazie Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował (w przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dokument składany wspólnie); - dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, przy czym dla robót budowlanych - w szczególności - zaświadczenie potwierdzające wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego (w przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dokument składany wspólnie); - wykaz robót budowlanych, wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie (w przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dokument składany wspólnie); - polisa, a w przypadku jej braku - inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej - dokument nie wymagany jako załącznik do oferty; wymagany przed zawarciem umowy z Wykonawcą, którego oferta zostanie wybrana (aktualny przez cały okres trwania umowy). Dodatkowo, o ile nie wynika z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę - pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia - w szczególności - do podpisania oferty wraz z załącznikami - złożone w formie oryginału, kopii (odpisu, wypisu) potwierdzonej przez udzielającego pełnomocnictwa lub kopii (odpisu, wypisu) poświadczonej przez notariusza. UWAGA I: Podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia winny złożyć pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, o ile nie wynika ono z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę, np. z umowy konsorcjum. Pełnomocnictwo to powinno wskazywać wszystkie podmioty, które wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego, a także zawierać deklarację wszystkich uczestników konsorcjum co do ustanowienia pełnomocnika. UWAGA II: Spółka cywilna ubiegająca się o udzielenie zamówienia nie ma obowiązku powoływania pełnomocnika i może być reprezentowana przez wspólników - każdego wspólnika - na ogólnych zasadach reprezentacji spółki cywilnej, zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego, chyba że umowa lub uchwała wspólników stanowi odmiennie. UWAGA III: Umowa regulująca współpracę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (umowa konsorcjum) będzie wymagana przed zawarciem umowy, jeżeli oferta tych Wykonawców zostanie wybrana.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.umz.zgierz.pl/przetargi/.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Zgierza, 95-100 Zgierz, Plac Jana Pawła II 16, pokój nr 203, za cenę 169.39 PLN (wpłata w pokoju nr 014) lub za zaliczeniem pocztowym.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.03.2009 godzina 11:45, miejsce: Urząd Miasta Zgierza, 95-100 Zgierz, Plac Jana Pawła II 16, pokój nr 105.

IV.3.5) Termin związania ofertą: do 08.04.2009.

IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Dofinansowanie w ramach Norweskiego Mechanizmu Finansowego i Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego: Priorytet 3 - Ochrona kulturowego dziedzictwa europejskiego, w tym transport publiczny i odnowa miast, projekt nr PL 0393. Osobami uprawnionymi do porozumiewania się z Wykonawcami są: - w sprawach merytorycznych: 1) Arkadiusz Bogusławski, pełnomocnik ds. rozwoju miasta, tel.:(042) 714-49-75 wew. 7, 510-068-229; - w sprawach proceduralnych: 1) Zofia Zamojska, gł. specjalista i 2) Lech Dąbski, naczelnik, pok. 203, tel.: (0 42) 714-32-00 oraz 3) Ewa Stasiak, inspektor, pok. 205, tel.: (0 42) 714-32-34. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się z zachowaniem formy pisemnej, przy czym oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie lub faksem. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia (w tym - protesty), wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.