Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2009-02-17
Zgierz: Restauracja i translokacja drewnianych Domów Tkaczy w ramach projektu Rewitalizacja i rozwój historycznego kompleksu architektury drewnianej miasta Zgierza
Numer ogłoszenia: 38513 - 2009; data zamieszczenia: 17.02.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Zgierz , Plac Jana Pawła II 16, 95-100 Zgierz, woj. łódzkie, tel. 0427162854 w. 200, 7143200, faks 042 7143203.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.miasto.zgierz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Restauracja i translokacja drewnianych Domów Tkaczy w ramach projektu Rewitalizacja i rozwój historycznego kompleksu architektury drewnianej miasta Zgierza.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane, prace restauratorskie i konserwatorskie dla restauracji i translokacji drewnianych Domów Tkaczy w ramach projektu Rewitalizacja i rozwój historycznego kompleksu architektury drewnianej miasta Zgierza współfinansowanego z Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego, objęte decyzją nr 2122/2007- pozwolenia na budowę wydanego przez Starostę Zgierskiego z dnia 16 listopada 2007r (Załącznik nr 3) i decyzją nr 2137/2007- pozwolenia na rozbiórkę wydanej przez Starostę Zgierskiego z dnia 20 listopada 2007r (Załącznik nr 4), zgodnie z załączoną dokumentacją projektową, stanowiącą Załącznik nr 1, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiącą Załącznik nr 2, koncepcją architektoniczną wraz z programem prac (tzw. program prac konserwatorskich) stanowiącą Załącznik nr 5, terminami udostępnienia Wykonawcy prawa dostępu do placu budowy wg Załącznika nr 6: I. Zakres robót i prac obejmuje, w szczególności: 1. Rozbiórkę części murowanego budynku gospodarczego, położonego przy ul. Narutowicza 5 o powierzchni do rozbiórki 63 m2 i kubaturze do rozbiórki 132 m3. 2. Przebudowę drewnianego budynku Domu Tkacza położonego przy ul. Narutowicza 6 dla potrzeb Centrum Konserwacji Drewna, wraz z instalacjami wewnętrznymi: wod- kan., elektryczną i elektrycznego ogrzewania. 3. Translokację z ul. Dubois 7 w oficynę działki przy ul. Rembowskiego 1 i przebudowę drewnianego budynku Domu Tkacza dla potrzeb hostelu, wraz z instalacjami wewnętrznymi: wod- kan., elektryczną i elektrycznego ogrzewania. 4. Translokację z ul. Dąbrowskiego 7 w front działki przy ul. Rembowskiego 1 i przebudowę drewnianego budynku Domu Tkacza wpisanego do rejestru zabytków dla funkcji muzealnych i funkcji biurowych, wraz z instalacjami wewnętrznymi: wod- kan., elektryczną i elektrycznego ogrzewania. 5. Translokację z ul. Dąbrowskiego 9 w oficynę działki przy ul. Narutowicza 5 i przebudowę drewnianego budynku Domu Tkacza wpisanego do rejestru zabytków dla potrzeb galerii i biura informacji turystycznej, wraz z instalacjami wewnętrznymi: wod- kan., elektryczną i elektrycznego ogrzewania. 6. Budowę przyłączy do ww budynków: wody, kanalizacji sanitarnej i energii elektrycznej. 7. Zagospodarowanie działek przy ul. Narutowicza 5 i Rembowskiego 1. II. Harmonogram wykonania robót i prac. 1. II kwartał 2009r: 1) Prace przygotowawcze, 2) Rozbiórka części murowanego budynku gospodarczego przy ul. Narutowicza 5, 3) Rozbiórka konserwatorska (demontaż) Domów Tkackich z ul. Narutowicza 6 i Dubois 7, 4) Inne prace rozbiórkowe i uprzątnięcie terenu rozbiórki, 5) Restauracja zużytych elementów konstrukcyjnych dla Domów Tkackich z ul. Narutowicza 6 i Dubois 7, 6) Wykonanie ław i ścian fundamentowych dla wszystkich czterech budynków, 7) Wykonanie izolacji przeciwwilgociowych poziomych i pionowych, dla wszystkich czterech budynków, 8) Budowa przyłączy dla wszystkich czterech budynków: kabli zasilających NN od złączy kablowych do budynków, przyłączy wody i kanalizacji, 2. III kwartał 2009r: 1) Wymurowanie nowych ścian wewnętrznych wraz z kominami dla Domów Tkaczy z ul. Narutowicza 6 i Dubois 7, 2) Montaż stanu surowego elementów drewnianej konstrukcji sumikowo- łątkowej parteru budynku: podwaliny, ścian zewnętrznych, belek stropowych i poddasza użytkowego w konstrukcji szachulcowej, słupów, rygli, zastrzałów, wypełnienie szachulcem ścian Domów Tkaczy z ul. Narutowicza 6 i Dubois 7, 3) Montaż więźby dachowej dla Domów Tkaczy z ul. Narutowicza 6 i Dubois 7 , 4) Montaż stolarki okiennej i drzwiowej wraz z okiennicami drewnianymi dla Domów Tkaczy z ul. Narutowicza 6 i Dubois 7, 5) Montaż ślepego pułapu w stropie z dociepleniem wełną mineralną dla Domów Tkaczy z ul. Narutowicza 6 i Dubois 7, 6) Wykonanie obróbek z blachy cynkowo-tytanowej dla Domów Tkaczy z ul. Narutowicza 6 i Dubois 7, 7) Wykonanie nowych warstw dachu: dachówki ceramicznej karpiówki na Domu Tkackim przy ul. Narutowicza 6 i na Domu Tkackim z ul. Dubois 7, 8) Wykonanie warstw posadzkowych w przyziemiu budynków dla Domów Tkaczy z ul. Narutowicza 6 i Dubois 7, 9) Obłożenie szalunkiem drewnianym i malowanie oszalowania istniejącego murowanego budynku mieszkalnego w oficynie działki przy ul. Narutowicza 5. 3. IV kwartał 2009r: 1) Restauracja i konserwacja pozostałych elementów drewnianych budynków z ul. Narutowicza 6 i Dubois 7, odtworzenie i montaż detalu drewnianego, 2) Wykonanie oszalowania konstrukcji deskami drewnianymi dla Domów Tkaczy z ul. Narutowicza 6 i Dubois 7, 3) Wykonanie orynnowania dachu i odprowadzenia wód opadowych (rur spustowych) dla Domów Tkaczy z ul. Narutowicza 6 i Dubois 7, 4) Wykonanie instalacji elektrycznych i teleinformatycznych za wyjątkiem montażu osprzętu i opraw oświetleniowych, 5) Wykonanie instalacji wod-kan, za wyjątkiem montażu białej armatury i elektrycznych podgrzewaczy, 6) Wykonanie instalacji CO za wyjątkiem montażu grzejników elektrycznych, 7) Docieplenie zmontowanych ścian zewnętrznych o konstrukcji drewnianej i stropu poddasza wełną mineralną w systemie NidaGips, 8) Obłożenie suchym tynkiem ścian wewnętrznych przyziemia i poddasza użytkowego, wykonanie tynków, 9) Obłożenie suchym tynkiem stropów nad przyziemiem, 10) Montaż sufitu podwieszonego w poddaszu użytkowym, 11) Montaż zbiorczej instalacji wentylacji grawitacyjnej, 12) Wykonanie ścianek działowych, 13) Wykonanie i montaż snycerki zewnętrznej, 14) Malowanie zewnętrznej konstrukcji i oszalowania, zewnętrznej stolarki okiennej, drzwiowej i zewnętrznych elementów wykończeniowych, 15) Wykonanie fundamentów pod ogrodzenie, furtki i bramy na działkach przy ul. Rembowskiego 1 i Narutowicza 5, 16) Wykonanie nawierzchni utwardzonej z otoczaków na działce przy ul. Rembowskiego 1, 17) Montaż schodów drewnianych. 4. I kwartał 2010r: - dla Domów Tkaczy z ul. Narutowicza 6 i Dubois 7: 1) Montaż podłóg drewnianych, 2) Wykonanie tynków, posadzek i płytek ceramicznych, 3) Montaż stolarki wewnętrznej, 4) Malowanie stolarki wewnętrznej, ścian sufitów i podłóg, 5) Montaż osprzętu elektrycznego i opraw oświetleniowych, 6) Montaż białej armatury i podgrzewaczy, 7) Montaż grzejników elektrycznych, 8) Wykonanie pozostałych prac wykończeniowych i budowlanych dla budynków. - dla Domów Tkaczy z ul. Dąbrowskiego 7 i ul. Dąbrowskiego 9: 1) Prace przygotowawcze, 2) Rozbiórka konserwatorska (demontaż) Domów Tkaczy, 3) Inne prace rozbiórkowe i uprzątnięcie terenu rozbiórki, 4) Wymurowanie nowych ścian wewnętrznych wraz z kominami dla Domów Tkaczy z ul. Narutowicza 6 i Dubois 7, 5) Restauracja zużytych elementów konstrukcyjnych. 5. II kwartał 2010r.: - dla Domów Tkaczy z ul. Dąbrowskiego 7 i ul. Dąbrowskiego 9: 1) Restauracja i konserwacja pozostałych elementów drewnianych budynków, odtworzenie detalu drewnianego 2) Montaż stanu surowego elementów drewnianej konstrukcji sumikowo- łątkowej parteru budynku: podwaliny, ścian zewnętrznych, belek stropowych i poddasza użytkowego w konstrukcji szachulcowej, słupów, rygli, zastrzałów, wypełnienie szachulcem ścian, 3) Montaż więźb dachowych, 4) Wykonanie obróbek z blachy cynkowo-tytanowej, 5) Montaż zewnętrznej stolarki okiennej i drzwiowej wraz z okiennicami drewnianymi, 6) Montaż ślepego pułapu w stropach z dociepleniem wełną mineralną, 7) Docieplenie zmontowanych ścian zewnętrznych o konstrukcji drewnianej i stropu poddasza wełną mineralną w systemie Nida Gips, 8) Wykonanie nowych warstw dachu: dachówka ceramiczna karpiówka, 9) Wykonanie warstw posadzkowych w przyziemiu budynków, 10) Wykonanie nawierzchni utwardzonej z otoczaków na działce przy ul. Narutowicza 5, 11) Wykonanie i montaż ogrodzeń, bram i furtek na działkach przy ul. Narutowicza 5 i ul. Rembowskiego 1. 6. III kwartał 2010r.: - dla Domów Tkaczy z ul. Dąbrowskiego 7 i ul. Dąbrowskiego 9: 1) Wykonanie oszalowania konstrukcji Domów Tkaczy deskami drewnianymi, montaż detalu drewnianego, 2) Wykonanie orynnowania dachu i odprowadzenia wód opadowych (rur spustowych), 3) Wykonanie instalacji elektrycznych i teleinformatycznych za wyjątkiem montażu osprzętu i opraw oświetleniowych, 4) Wykonanie instalacji wod-kan, za wyjątkiem montażu białej armatury i elektrycznych podgrzewaczy, 5) Wykonanie instalacji CO za wyjątkiem montażu grzejników elektrycznych, 6) Obłożenie suchym tynkiem ścian wewnętrznych przyziemia i poddasza użytkowego, wykonanie tynków, 7) Obłożenie suchym tynkiem stropów nad przyziemiem, 8) Montaż sufitu podwieszonego w poddaszu użytkowym, 9) Montaż zbiorczej instalacji wentylacji grawitacyjnej, 10) Wykonanie ścianek działowych, 11) Wykonanie i montaż snycerki zewnętrznej, 12) Malowanie zewnętrznej konstrukcji i oszalowania, zewnętrznej stolarki okiennej, drzwiowej i zewnętrznych elementów wykończeniowych, 13) Wykonanie terenów zielonych na działkach przy ul. Narutowicza 5 i ul. Rembowskiego 1, 14) Montaż schodów drewnianych. 7. IV kwartał 2010r.: - dla Domów Tkaczy z ul. Dąbrowskiego 7 i ul. Dąbrowskiego 9 1) Montaż podłóg drewnianych, 2) Wykonanie tynków, posadzek i płytek ceramicznych, 3) Montaż stolarki wewnętrznej, 4) Malowanie stolarki wewnętrznej, ścian, sufitów i podłóg, 5) Montaż osprzętu elektrycznego i opraw oświetleniowych, 6) Montaż białej armatury i podgrzewaczy, 7) Montaż grzejników elektrycznych, 8) Wykonanie pozostałych prac wykończeniowych i budowlanych dla budynków i zagospodarowania działek. III. Wymagania i uwagi. 1. W budynkach: z ul. Dąbrowskiego 7 przemieszczonego na działkę przy ul. Rembowskiego 1 (front), z ul. Dąbrowskiego 9 przemieszczonego na działkę przy ul. Narutowicza 5 i z ul. Dubois 7 przemieszczonego na działkę przy ul. Rembowskiego 1 (oficyna) należy wykonać pokrycie dachowe /zamiast z gontu/ z dachówki ceramicznej karpiówki- analogicznie jak w budynku przy ul. Narutowicza 6. Dla wszystkich 4 budynków zastosować kolor dachówki: naturalny czerwony. Zmiana materiału pokrycia dachowego ujęta jest w załączonych przedmiarach. Zmianę powyższą należy uwzględnić w ofercie. 2. Podmurówkę ogrodzeń działki przy ul. Narutowicza 5 i przy ul. Rembowskiego 1 wykonać z kamienia polnego (z tzw. otoczaków), zamiast podmurówki z cegły pełnej. Zmiana materiału podmurówki ujęta jest w przedmiarze. Zmianę powyższą należy uwzględnić w ofercie. 3. W trakcie budowy, przed i po jej zakończeniu na terenie budowy prowadzone będą badania naukowe i nadzór naukowy przez pracowników instytucji naukowej wyłonionej w drodze postępowania przetargowego. Wyniki tych badań i opinie naukowców będą stanowić materiał pomocniczy dla Zamawiającego. Pracownicy naukowi mają prawo uczestniczyć we wszystkich naradach odbywających się w związku z przedmiotową inwestycją z głosem doradczym dla inwestora. Pracownicy naukowi nie mają prawa do wydawania poleceń Wykonawcy. Pracownicy naukowi mają prawo przebywać na placu budowy w każdym czasie. 4. W przypadku, gdy podczas demontażu budynków objętych niniejszym opisem przedmiotu zamówienia lub w wyniku badań naukowych zostanie wykryty pierwotny materiał posadzki sieni budynków (np. posadzka z piaskowca), Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania posadzki z takiego samego materiału zamiast z materiału określonego w projekcie. Możliwość wystąpienia powyższej zmiany należy uwzględnić w ofercie. Ta uwaga dotyczy pomieszczeń oznaczonych: 1) 0.01 KOMUNIK. na Rysunku nr 8 pt. Rzut przyziemia Projektu budowlano- konserwatorskiego remontu i adaptacji domu tkacza translokowanego z ul. Dąbrowskiego 7 na front posesji przy ul. Rembowskiego 1 w Zgierzu na potrzeby Parku Kulturowego Miasto Tkaczy, 2) 0.01 KOMUNIK. na Rysunku nr 7 Projektu budowlano- konserwatorskiego remontu i adaptacji domu tkacza translokowanego z ul. Dąbrowskiego 9 w oficynę posesji na ul. Narutowicza 5 w Zgierzu na potrzeby Parku Kulturowego Miasto Tkaczy, 3) 0.01 SIEŃ, 0.02 KOMUNIKACJA na Rysunku nr 8 pt. Rzut przyziemia Projektu budowlano- konserwatorskiego remontu i adaptacji domu tkacza translokowanego z ul. Dubois 7 w oficynę posesji na ul. Rembowskiego 1 w Zgierzu na potrzeby Parku Kulturowego Miasto Tkaczy, 4) 0.01 KOMUNIKACJA na Rysunku nr 6 pt. Rzut przyziemia Projektu budowlano- konserwatorskiego remontu i adaptacji domu tkacza potrzeby Parku Kulturowego Miasto Tkaczy, Zgierz ul. Narutowicza 6. 5. Deski podłogowe i każdy widoczny element drewniany zastępujący element oryginalny, w tym stolarkę okienną i drzwiową należy poddać procesowi mechanicznego postarzenia poprzez piaskowanie albo szczotkowanie, albo inną technologią zaakceptowaną przez inwestora. 6. Kierownik budowy jest zobowiązany do uczestniczenia w sympozjach i konferencjach (łączny czas pobytu na konferencjach ustala się na 18 roboczogodzin), będących elementem planu promocji projektu celem przedłożenia sprawozdania z przebiegu prac i doświadczeń z realizacji inwestycji. Konferencje odbędą się: pierwsza- w II kwartale 2009r, druga- w III kwartale 2010r, trzecia- w I kwartale 2011r. w Zgierzu. 7. Kierownik budowy ma obowiązek uczestniczenia w posiedzeniach kolegium budowy, w skład którego wchodzą: kierownik budowy, przedstawiciel inwestora, inspektor nadzoru, przedstawiciel instytucji prowadzącej badania naukowe i inni zaproszeni w razie potrzeby specjaliści. Posiedzenia te odbywać się będą raz w tygodniu w poniedziałek w siedzibie inwestora lub na terenie budowy. W sprawach nagłych posiedzenia kolegium budowy mogą się odbywać również w innych terminach. Obowiązek uczestnictwa w takich przypadkach stosuje się odpowiednio. 8. Zamawiający zastrzega możliwość monitorowania terenu budowy kamerami internetowymi on- line i zamieszczenia obrazu na stronie internetowej powstałej dla projektu Rewitalizacja i rozwój historycznego kompleksu architektury drewnianej miasta Zgierza. Kamery służyć będą wyłącznie celom promocyjnym i nie będą elementem miejskiego systemu wizyjnego służącego celom zabezpieczenia obiektów. 9. Ogrodzenie terenu budowy należy wykonać z materiału ażurowego. Rodzaj zastosowanego ogrodzenia terenu budowy wymaga zatwierdzenia przez inwestora. 10. Przedmiar na roboty związane z oszalowaniem istniejącego budynku mieszkalnego zawarty jest w książce przedmiarów Budowa komórek i obudowa budynku deskami w poz. 4 pt. oszalowanie elewacji istniejącego budynku. Inne prace umieszczone w ww Książce przedmiarów (związane z budową komórek) nie są objęte niniejszym przedmiotem zamówienia. 11. Wykonanie drewnianej pergoli z drewnianymi ławkami w głębi podwórka przy ul. Rembowskiego 1 nie jest objęte niniejszym przedmiotem zamówienia. 12. Przedmiary robót zawarte w dokumentacji projektowej należy traktować jako materiał pomocniczy, nie będący podstawą opisu przedmiotu zamówienia i obliczenia ceny ryczałtowej oferty. 13. Nazwy własne użyte w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia znaków towarowych, patentów lub pochodzenia są przykładowymi. Dopuszczalne jest zastosowanie środków równoważnych pod względem jakości i trwałości. Za równoważne Zamawiający uzna materiały, urządzenia i technologie o takich samych lub wyższych charakterystykach technicznych i funkcjonalnych i o takich samych lub wyższych parametrach jakościowych. 14. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne rozwiązaniom opisanym w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia. Załączniki nr: 1, 2, 3, 4, 5 oraz 6 stanowią załączniki do opisu przedmiotu zamówienia.
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.31.10.00 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.33.20.00 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.23.10.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45.23.14.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych 45.23.32.00 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni .
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: Wadium w wysokości 10 000.00 PLN. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy: PEKAO S.A. O / Zgierz 65124030571111000034377367 . Wadium wnoszone w innej formie należy złożyć w kasie, pokój nr 014, Urząd Miasta Zgierza, Plac Jana Pawła II 16, 95-100 ZgierzIII.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy: 1) spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 4 prawa zamówień publicznych, tj. którzy: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 prawa zamówień publicznych, według którego : 1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się: 1) wykonawców, którzy wyrządzili szkodę, niewykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona prawomocnym orzeczeniem sądu wydanym w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania; 2) wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli poprzez likwidację majątku upadłego; 3) wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 4) osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 5) spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 6) spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 7) spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 8) osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 9) podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary; 10) wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1-3. 2. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również wykonawców, którzy: 1) wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji; przepisu nie stosuje się do wykonawców, którym udziela się zamówienia na podstawie art. 62 ust. 1 pkt 2 lub art. 67 ust. 1 pkt 1 i 2; 2) złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania; 3) nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3; 4) nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą. O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy potwierdzą, że: - posiadają wymagane uprawnienia do wykonywania określonej (właściwej dla realizacji przedmiotu niniejszego zamówienia) działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; - wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 robotę budowlaną, odpowiadającą swoim rodzajem (tj. roboty restauratorskie i konserwatorskie budownictwa drewnianego wpisanego w rejestr zabytków) robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł, potwierdzone załączonymi dokumentami (np. referencjami), że roboty te zostały wykonane należycie; UWAGA: Zamawiający uzna : a) tę liczbę zamówień, która wynika bezpośrednio z powyższego warunku, jak również b) liczbę zamówień wynikającą pośrednio, jako iloraz sumy wartości zamówień odpowiadających swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia przez wartość niniejszego zamówienia ; - dysponują lub będą dysponować osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia (w szczególności - posiadającymi wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień), tj. - kierownika budowy posiadającego kwalifikacje o których mowa w § 8, ust. 1 Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9.06.2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych / Dz.U.z 2004r Nr 150, poz.1579 z późniejszymi zmianami/, - konserwatora drewnianego detalu i elementu architektonicznego, posiadającego odpowiednie przygotowanie (kwalifikacje) i doświadczenie, określone w Rozporządzeniu Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. z 2004r. nr 150, poz. 1579); - są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej - odpowiadającym przedmiotowi niniejszego zamówienia, na kwotę: 500 000,00 zł . UWAGA: Warunek nie podlega ocenie na etapie oceny złożonej oferty; jego spełnienie będzie wymagane przed zawarciem umowy z Wykonawcą, którego oferta zostanie wybrana. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawców będzie dokonana na podstawie niżej wymienionych oświadczeń i dokumentów wg kryterium: spełnia - nie spełnia, przy czym niespełnienie warunków udziału w postępowaniu skutkuje wykluczeniem Wykonawcy..
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: -oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, a w przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - oświadczenie Podmiotu Składowego o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu podpisane odrębnie przez każdy podmiot składowy oraz, dodatkowo: - aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej, niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający uzna za dokument wystawiony w wymaganym terminie również kopię tego dokumentu, wystawioną wcześniej, ale potwierdzoną w wymaganym terminie, odnośnie jej aktualności, przez organ wydający (w przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dokument składany odrębnie przez każdy podmiot składowy); - wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności (w przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dokument składany wspólnie); - pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wyżej wymienionym wykazie Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował (w przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dokument składany wspólnie); - dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, przy czym dla robót budowlanych - w szczególności - zaświadczenie potwierdzające wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego (w przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dokument składany wspólnie); - wykaz robót budowlanych, wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie (w przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dokument składany wspólnie); - polisa, a w przypadku jej braku - inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej - dokument nie wymagany jako załącznik do oferty; wymagany przed zawarciem umowy z Wykonawcą, którego oferta zostanie wybrana (aktualny przez cały okres trwania umowy). Dodatkowo, o ile nie wynika z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę - pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia - w szczególności - do podpisania oferty wraz z załącznikami - złożone w formie oryginału, kopii (odpisu, wypisu) potwierdzonej przez udzielającego pełnomocnictwa lub kopii (odpisu, wypisu) poświadczonej przez notariusza. UWAGA I: Podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia winny złożyć pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, o ile nie wynika ono z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę, np. z umowy konsorcjum. Pełnomocnictwo to powinno wskazywać wszystkie podmioty, które wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego, a także zawierać deklarację wszystkich uczestników konsorcjum co do ustanowienia pełnomocnika. UWAGA II: Spółka cywilna ubiegająca się o udzielenie zamówienia nie ma obowiązku powoływania pełnomocnika i może być reprezentowana przez wspólników - każdego wspólnika - na ogólnych zasadach reprezentacji spółki cywilnej, zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego, chyba że umowa lub uchwała wspólników stanowi odmiennie. UWAGA III: Umowa regulująca współpracę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (umowa konsorcjum) będzie wymagana przed zawarciem umowy, jeżeli oferta tych Wykonawców zostanie wybrana.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.umz.zgierz.pl/przetargi/.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Zgierza, 95-100 Zgierz, Plac Jana Pawła II 16, pokój nr 203, za cenę 169.39 PLN (wpłata w pokoju nr 014) lub za zaliczeniem pocztowym.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.03.2009 godzina 11:45, miejsce: Urząd Miasta Zgierza, 95-100 Zgierz, Plac Jana Pawła II 16, pokój nr 105.
IV.3.5) Termin związania ofertą: do 08.04.2009.
IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Dofinansowanie w ramach Norweskiego Mechanizmu Finansowego i Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego: Priorytet 3 - Ochrona kulturowego dziedzictwa europejskiego, w tym transport publiczny i odnowa miast, projekt nr PL 0393. Osobami uprawnionymi do porozumiewania się z Wykonawcami są: - w sprawach merytorycznych: 1) Arkadiusz Bogusławski, pełnomocnik ds. rozwoju miasta, tel.:(042) 714-49-75 wew. 7, 510-068-229; - w sprawach proceduralnych: 1) Zofia Zamojska, gł. specjalista i 2) Lech Dąbski, naczelnik, pok. 203, tel.: (0 42) 714-32-00 oraz 3) Ewa Stasiak, inspektor, pok. 205, tel.: (0 42) 714-32-34. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się z zachowaniem formy pisemnej, przy czym oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie lub faksem. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia (w tym - protesty), wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
INNE PRZETARGI Z ZGIERZA
- Budowa Gminnego Przedszkola w miejscowości Dąbrówka Strumiany
- Prace konserwatorskie i restauratorskie przy ołtarzu głównym z obrazami i rzeźbami z Kościoła Parafialnego pw. Wszystkich Świętych w Giecznie
- KURSOWE KSZTAŁCENIE JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA JW. 7392 NOWY GLINNIK I JW. 4395 LEŹNICA WIELKA - II SEMESTR 2024 - 2025 R.
- Dostawa narzędzi jednorazowych i wielorazowych do neuromonitoringu i termolezji
- Dostawa wyposażenia, aparatury oraz narzędzi medycznych
- "Malowanie klatek schodowych oraz ciągów komunikacyjnych na parterze, I piętrze, II piętrze budynku Sądu Rejonowego w Zgierzu przy ul. Sokołowskiej 6"
więcej: przetargi w Zgierzu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zaprojektowanie, dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznych na terenie 5 nieruchomości należących do Spółki Komunalnej Żukowo Sp. z o.o.
- Wykonanie robót budowlanych w ramach Projektu pn.: "Termomodernizacja oddziału zamiejscowego przedszkola w Złakowie Borowym" - etap I
- ZP.271.9.2024 Miejski Klub Dziecięcy w Pruszczu
- Modernizacja pomieszczeń biblioteki w Falęcicach na potrzeby lokalnego centrum integracji społecznej
- Remont zabytkowego budynku Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Białej - etap I
- Rozbudowa drogi gminnej nr 135512 B Bargłów Dworny - Bargłów Kościelny - Nowiny Bargłowskie, Gmina Bargłów Kościelny
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.