eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łosice › Zorganizowanie usług szkoleniowych dla beneficjentów ostatecznych projektu Szansa Na Lepsze Jutro w Powiecie Łosickim realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łosicach, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego



Ogłoszenie z dnia 2013-09-13

Łosice: Zorganizowanie usług szkoleniowych dla beneficjentów ostatecznych projektu Szansa Na Lepsze Jutro w Powiecie Łosickim realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łosicach, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Numer ogłoszenia: 372320 - 2013; data zamieszczenia: 13.09.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łosicach , ul. Narutowicza 6, 08-200 Łosice, woj. mazowieckie, tel. 0-83 359 05 51, faks 0-83 359 08 60.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pcpr.losice.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zorganizowanie usług szkoleniowych dla beneficjentów ostatecznych projektu Szansa Na Lepsze Jutro w Powiecie Łosickim realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łosicach, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie następujących kursów: 1.Kurs Pracownik remontowo-budowlany w zakresie wykańczania wnętrz dla 3 beneficjentów ostatecznych projektu Szansa Na Lepsze Jutro w Powiecie Łosickim realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łosicach, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 2. Kurs Spawacz MAG w osłonie CO2 dla 1 beneficjenta ostatecznego projektu Szansa Na Lepsze Jutro w Powiecie Łosickim realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łosicach, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 3. Kurs Transport materiałów niebezpiecznych ADR kurs podstawowy w zakresie przewozu drogowego towarów niebezpiecznych wszystkich klas dla 1 beneficjenta ostatecznego projektu Szansa Na Lepsze Jutro w Powiecie Łosickim realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łosicach, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Poniższe kursy opisane są w poszczególnych częściach zamówienia. Termin realizacji zamówienia: Wrzesień - listopad 2013r..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał wpis do rejestru instytucji szkoleniowych (RIS). Ocena spełnienia warunku będzie dokonana na podstawie Oświadczenia, że Wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp (zał. nr 2 do SIWZ). Dodatkowo ocena spełnienia warunku dokonana będzie przez Zamawiającego poprzez weryfikację wpisu do RIS w elektronicznej bazie danych prowadzonej przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej. Warunek zostanie spełniony, jeśli Wykonawca będzie figurował w RIS na dzień składania ofert. Wykonawca może dołączyć do oferty zaświadczenie o wpisie do RIS.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca powinien udokumentować posiadanie wiedzy i doświadczenia poprzez wykazanie, że w ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie zrealizował należycie, co najmniej 3 szkolenia na zlecenie instytucji zewnętrznej w zakresie żądanym w każdej z części SIWZ lub zbliżonym zakresie tematycznym. W tym celu należy przedłożyć dokument, który stanowi załącznik nr 4 do SIWZ - Wykaz wykonanych usług w zakresie objętym przedmiotem zamówienia oraz dołączyć dowody (dokumenty), czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • -Wykonawca powinien wykazać, że dysponuje odpowiednią salą wykładową, dostosowaną do liczby uczestników i spełniającą wymogi BHP, posiadającą zaplecze sanitarne oraz wyposażona w odpowiedni sprzęt dydaktyczny, niezbędny do prowadzenia zajęć, w tym: tablicę lub flipchart, rzutnik pisma lub projektor multimedialny, ekran do rzutnika, jeśli wymaga tego specyfika kursu. W tym celu należy przedłożyć dokument, który stanowi załącznik nr 9 do SIWZ - Wykaz bazy lokalowej i techniczno-dydaktycznej -Wykonawca powinien wykazać, że wskazani przez niego trenerzy/ wykładowcy/szkoleniowcy posiadają odpowiednie kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie uprawniające do prowadzenia zajęć w powierzonym sobie zakresie. Wymagane jest, aby posiadali dobrą znajomość zagadnień związanych z powierzonym im zakresem szkolenia i niezbędne doświadczenie zawodowe, to znaczy minimum roczny staż w prowadzeniu szkoleń o tematyce określonej w SIWZ lub tematyce zbliżonej do opisanej w SIWZ. W tym celu należy przedłożyć dokument, który stanowi załącznik nr 6 do SIWZ - Wykaz osób, przewidzianych do realizacji zamówienia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • -Wykonawca powinien wykazać, że dysponuje odpowiednią salą wykładową, dostosowaną do liczby uczestników i spełniającą wymogi BHP, posiadającą zaplecze sanitarne oraz wyposażona w odpowiedni sprzęt dydaktyczny, niezbędny do prowadzenia zajęć, w tym: tablicę lub flipchart, rzutnik pisma lub projektor multimedialny, ekran do rzutnika, jeśli wymaga tego specyfika kursu. W tym celu należy przedłożyć dokument, który stanowi załącznik nr 9 do SIWZ - Wykaz bazy lokalowej i techniczno-dydaktycznej -Wykonawca powinien wykazać, że wskazani przez niego trenerzy/ wykładowcy/szkoleniowcy posiadają odpowiednie kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie uprawniające do prowadzenia zajęć w powierzonym sobie zakresie. Wymagane jest, aby posiadali dobrą znajomość zagadnień związanych z powierzonym im zakresem szkolenia i niezbędne doświadczenie zawodowe, to znaczy minimum roczny staż w prowadzeniu szkoleń o tematyce określonej w SIWZ lub tematyce zbliżonej do opisanej w SIWZ. W tym celu należy przedłożyć dokument, który stanowi załącznik nr 6 do SIWZ - Wykaz osób, przewidzianych do realizacji zamówienia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wskazuje szczegółowo warunku w tym zakresie.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a)Załączniki od 1 do 10 do SIWZ b)Referencje z wykonanych usług. c)Pełnomocnictwo zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, wystawione dla osoby (osób) upoważnionych do reprezentowania oferenta w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, o ile nie wynika ono z przedstawionych dokumentów- oryginał lub kopia potwierdzona notarialnie za zgodność z oryginałem.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pcpr.losice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie ul. Narutowicza 6 08-200 Łosice.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.09.2013 godzina 08:00, miejsce: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie ul. Narutowicza 6 08-200 Łosice.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. PO KL 7.1.2..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie kursu Pracownik remontowo-budowlany w zakresie wykańczania wnętrz dla 3 beneficjentów ostatecznych projektu Szansa Na Lepsze Jutro w Powiecie Łosickim realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łosicach, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Czas trwania kursu: 100 godzin (30 teoria, 70-praktyka) 2.Termin wykonania usługi: wrzesień -listopad 2013r. 3.Miejsce zorganizowania usługi: Łosice woj. Mazowieckie lub miejscowość oddalona od Łosic maksymalnie o 50 km. 4.Ilość osób: 3 uczestników (w tym osoba głuchoniema - wymagany tłumacz języka migowego oraz osoba niepełnoletnia) 5.Program kursu: -Materiałoznawstwo -Techniki i technologie wykańczania wnętrz, -Maszyny i urządzenia w pracy pracownika remontowo-budowlanego, -Przygotowanie podłoża do pracy, -Murowanie, gipsowanie, malowanie, tynkowanie, kładzenie gładzi, płytek, tapetowanie -Wydzielanie pomieszczeń z zastosowaniem ścianek działowych, -Wykonywanie prac wykończeniowych, -Wykonywanie dociepleń, -Prace porządkowe, magazynowanie i konserwacja sprzętu i materiałów. -Przepisy bhp i p. poż. w budownictwie, -Zasady udzielania pierwszej pomocy w nagłych wypadkach 7.Wykonawca zapewni głuchoniememu uczestnikowi kursu tłumacza języka migowego, który będzie do dyspozycji uczestnika przez cały czas trwania zajęć aż do ukończenia kursu lub umożliwi opiekunowi uczestnika kursu posługującemu się językiem migowym obecność podczas całego kursu. 8.W sytuacji gdy uczestnik kursu nie przejdzie badań lekarskich lub z innych powodów zostanie zdyskwalifikowany z udziału w kursie zostanie sporządzony aneks do umowy uwzględniający zmniejszenie liczby uczestników oraz proporcjonalne zmniejszenie całkowitej ceny brutto wykonania usługi. Wytyczne do wszystkich części: 1.Usługa organizowana będzie w ramach projektu współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet VII promocja integracji społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie. 2.Usługa obejmuje: zorganizowanie i przeprowadzenie kursu, catering w postaci: kawa, herbata, ciastka, zimne napoje oraz ciepły dwudaniowy posiłek w porze obiadowej, zwrot kosztów dojazdu dla uczestników, ewentualne zakwaterowanie z pełnym wyżywieniem oraz pokrycie wszelkich kosztów związanych ze zorganizowaniem badań lekarskich i egzaminy jeśli wymaga tego specyfika kursu. 3.Kurs powinien odbywać się w godzinach między 8.00 a 19.00. 4.Ubezpieczenie uczestników leży po stronie Zamawiającego. 5.Wykonawca jest zobowiązany: - przedłożyć program kursu na druku stanowiącym zał. Nr 7 do Formularza Ofertowego. Plan nauczania zamieszczony w Programie szkolenia powinien być sporządzony w oparciu o zaproponowany przez Zamawiającego zakres szkolenia. Należy przedstawić szczegółowe zagadnienia, jakie będą zawierać poszczególne zakresy szkolenia. Dopuszcza się modyfikacje planu nauczania, jeżeli chodzi o kolejność poszczególnych zagadnień i ewentualne dodanie pewnych elementów. - prowadzić ewidencję obecności uczestników kursu oraz informowania Zamawiającego o powtarzających się nieobecnościach każdego z uczestników w przypadku przekroczenia 10% nieobecności. - do ologowania materiałów szkoleniowych i oznaczenia miejsca kursu logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, logo Unii Europejskiej i nazwą projektu Szansa Na Lepsze Jutro w Powiecie Łosickim. - do prowadzenia dziennika zajęć. - do przygotowania list odbioru materiałów szkoleniowych, list odbioru zaświadczeń o ukończeniu kursu, list odbioru cateringu oraz zwrotu kosztów dojazdu i ewentualnego zakwaterowania wraz z wyżywieniem. - zorganizowania i pokrycia wszystkich kosztów związanych z przebiegiem badań lekarskich, jeśli są wymagane. - zorganizowania i pokrycia kosztów za pierwszy egzamin końcowy uczestników, jeżeli specyfika kursu tego wymaga. Każdy kolejny egzamin uczestnicy pokrywają na własny koszt. 6.Wykonawca będący organizatorem usługi zapewni dla uczestników: a)Materiały szkoleniowe na własność: podręczniki lub skrypty dotyczące zakresu kursu, materiały pomocnicze (w tym skoroszyt do sporządzania notatek, twarda teczka na dokumenty, długopis). b)Trenera, który przeprowadzi z należytą starannością szkolenie. c)Catering podczas sesji szkoleniowych w postaci: kawa, herbata, ciastka, zimne napoje oraz ciepły dwudaniowy posiłek w porze obiadowej. d)Salę wykładową dostosowaną, do co najmniej 10 uczestników (min 2 m2 na uczestnika), spełniającą wymogi BHP oraz posiadającą zaplecze sanitarne (WC, umywalka). Sala powinna być wyposażona w sprzęt dydaktyczny: tablicę do pisania lub flipchart, rzutnik multimedialny oraz komputery stacjonarne lub laptopy dla każdego uczestnika kursu, jeśli wymaga tego specyfika kursu. e)Odpowiednio przygotowany plac manewrowy, o ile wymaga tego specyfika kursu. f)Opiekuna, czyli osobę odpowiedzialną za organizację szkolenia, wskazaną do kontaktu z uczestnikami szkolenia oraz Zamawiającym. 7.Po zakończeniu kursu Wykonawca przeprowadzi ankietę oceniającą kurs, następnie sporządzi raport z ankiet i wyda zaświadczenie lub inny dokument potwierdzający ukończenie kursu i uzyskanie kwalifikacji. W związku z realizacją kursu w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego należy wydać zaświadczenie z logo EFS i Kapitału Ludzkiego lub inny dokument z logo EFS i Kapitału Ludzkiego i informacją o współfinansowaniu projektu. 8.Wykonawca ponosi pełnią odpowiedzialność za właściwą realizację usług związanych z przebiegiem usługi. 9.Zamawiający zastrzega sobie również, iż do obowiązków Wykonawcy będzie należało: a)Przekazanie Zamawiającemu w ciągu 7 dni od zakończenia usługi następujących dokumentów: -oryginału list obecności, zawierających: imię i nazwisko, datę oraz podpis uczestnika. -potwierdzenia opłaty za egzamin -dziennik zajęć z przeprowadzonego kursu, -list potwierdzających odbiór materiałów szkoleniowych, cateringu, zwrotu kosztów dojazdów, list odbioru zaświadczeń o ukończeniu szkolenia, ewentualnego zakwaterowania oraz wyżywienia, -protokół z egzaminu końcowego, -rejestru wydanych zaświadczeń o ukończeniu szkolenia, -kserokopii zaświadczeń o ukończeniu szkolenia, -nośnika CD/DVD zawierającego zdjęcia dokumentujące przebieg usługi. -Jednego kompletu materiałów i pomocy szkoleniowych do archiwizacji dokumentacji, -ankiety na zakończenie kursu wraz z raportem -faktury za realizację całego zamówienia, b)W czasie trwania usługi oznakowania miejsc, z których korzystać będą uczestnicy kursu poprzez umieszczenie plakatów informacyjnych dotyczących projektu, które otrzyma od Zamawiającego po podpisaniu umowy o współfinansowaniu projektu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 10.Liczba uczestników może ulec zmianie i tak (dotyczy kursów, w których bierze udział więcej niż 1 osoba): a)Jeżeli Zamawiający zgłosi zmniejszenie lub zwiększenie ilości uczestników o nie więcej niż 1 osobę najpóźniej do 1-go dnia przed umownym terminem rozpoczęcia realizacji usługi, to Zamawiający nie poniesie kosztów umownych świadczeń przewidzianych dla uczestników kursu, których nieobecność została zgłoszona. b)Jeżeli Zamawiający zgłosi zmniejszenie lub zwiększenie ilości uczestników o nie więcej niż w osobę w dniu rozpoczęcia realizacji usługi, to Zamawiający Zapłaci umowną cenę świadczeń przewidzianych dla uczestników kursu, których nieobecność została zgłoszona przez Zamawiającego, za pierwszą dobę w szkolenia. c)Jeżeli Zamawiający nie dokona zgłoszenia zmniejszenia lub zwiększenia ilości uczestników, to Zamawiający zapłaci umowną cenę świadczeń przewidzianych dla uczestników wyjazdu, których nieobecność została zgłoszona przez Zamawiającego, za wszystkie dni trwania wyjazdu. d)Jeżeli w wyniku przebiegu badań lekarskich uczestnik otrzyma zaświadczenie lekarskie stwierdzające przeciwwskazania do odbycia kursu. 11.Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty przewidującej odmienny niż określony w SIWZ sposób wykonania zamówienia (oferty wariantowej). 12.Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia podczas kursu naszych beneficjentów do innych grup szkoleniowych. 13.Zamawiający dopuszcza złożenie ofert częściowych, przy czym każda część musi być złożona w oddzielnej kopercie wraz z wymaganymi załącznikami. 14.Ofertę należy złożyć na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie kursu Spawacz MAG w osłonie CO2 dla 1 beneficjenta ostatecznego projektu Szansa Na Lepsze Jutro w Powiecie Łosickim realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łosicach, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Czas trwania kursu: 150 godzin 2. Termin wykonania usługi: wrzesień -listopad 2013r. 3. Miejsce zorganizowania usługi: Łosice woj. Mazowieckie lub miejscowość oddalona od Łosic maksymalnie o 100 km. 4.Ilość osób: 1 uczestnik 5.Program kursu: -Podział stali ze względu na skład chemiczny. Oznaczenia stali. Lutowanie twarde i miękkie. -Zgrzewanie punktowe, garbowe, liniowe. Spawanie łukowe, gazowe. -Pozycje spawania. Wady i niezgodności spawalnicze. -Badanie złączy spawanych. Rysunek techniczny złączy spawanych. -Obróbka cieplna złączy spawanych. -Urządzenia do spawania metodą MAG. -Materiały do spawania metodą MAG. -Technologia spawania MAG. -BHP przy spawaniu. -Metody udzielania pierwszej pomocy. -Zasady egzaminowania spawaczy. -Zajęcia praktyczne 6.Wykonawca zorganizuje, przeprowadzi i pokryje koszty egzaminu państwowego, po zdaniu, którego uczestnik kursu otrzyma Książeczkę Spawacza oraz świadectwo Egzaminu Spawacza zgodne z normą EN287-1. Wykonawca pokrywa koszty pierwszego podejścia do egzaminu. W przypadku nie zdania egzaminu kolejne przystąpienie do egzaminu uczestnik pokrywa sam. 7.Wykonawca pokryje koszty ewentualnych badań lekarskich, jeżeli wymaga tego specyfika kursu. 8.W sytuacji gdy uczestnik kursu nie przejdzie badań lekarskich lub z innych powodów zostanie zdyskwalifikowany z udziału w kursie nastąpi unieważnienie umowy pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą. Koszty zorganizowania kursu do dnia niedopuszczenia uczestnika do odbycia kursu pokrywa Wykonawca. Koszty organizowania kursu do dnia rezygnacji uczestnika z kursu z własnej woli pokrywa sam uczestnik. Wytyczne do wszystkich części: 1.Usługa organizowana będzie w ramach projektu współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet VII promocja integracji społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie. 2.Usługa obejmuje: zorganizowanie i przeprowadzenie kursu, catering w postaci: kawa, herbata, ciastka, zimne napoje oraz ciepły dwudaniowy posiłek w porze obiadowej, zwrot kosztów dojazdu dla uczestników, ewentualne zakwaterowanie z pełnym wyżywieniem oraz pokrycie wszelkich kosztów związanych ze zorganizowaniem badań lekarskich i egzaminy jeśli wymaga tego specyfika kursu. 3.Kurs powinien odbywać się w godzinach między 8.00 a 19.00. 4.Ubezpieczenie uczestników leży po stronie Zamawiającego. 5.Wykonawca jest zobowiązany: - przedłożyć program kursu na druku stanowiącym zał. Nr 7 do Formularza Ofertowego. Plan nauczania zamieszczony w Programie szkolenia powinien być sporządzony w oparciu o zaproponowany przez Zamawiającego zakres szkolenia. Należy przedstawić szczegółowe zagadnienia, jakie będą zawierać poszczególne zakresy szkolenia. Dopuszcza się modyfikacje planu nauczania, jeżeli chodzi o kolejność poszczególnych zagadnień i ewentualne dodanie pewnych elementów. - prowadzić ewidencję obecności uczestników kursu oraz informowania Zamawiającego o powtarzających się nieobecnościach każdego z uczestników w przypadku przekroczenia 10% nieobecności. - do ologowania materiałów szkoleniowych i oznaczenia miejsca kursu logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, logo Unii Europejskiej i nazwą projektu Szansa Na Lepsze Jutro w Powiecie Łosickim. - do prowadzenia dziennika zajęć. - do przygotowania list odbioru materiałów szkoleniowych, list odbioru zaświadczeń o ukończeniu kursu, list odbioru cateringu oraz zwrotu kosztów dojazdu i ewentualnego zakwaterowania wraz z wyżywieniem. - zorganizowania i pokrycia wszystkich kosztów związanych z przebiegiem badań lekarskich, jeśli są wymagane. - zorganizowania i pokrycia kosztów za pierwszy egzamin końcowy uczestników, jeżeli specyfika kursu tego wymaga. Każdy kolejny egzamin uczestnicy pokrywają na własny koszt. 6.Wykonawca będący organizatorem usługi zapewni dla uczestników: a)Materiały szkoleniowe na własność: podręczniki lub skrypty dotyczące zakresu kursu, materiały pomocnicze (w tym skoroszyt do sporządzania notatek, twarda teczka na dokumenty, długopis). b)Trenera, który przeprowadzi z należytą starannością szkolenie. c)Catering podczas sesji szkoleniowych w postaci: kawa, herbata, ciastka, zimne napoje oraz ciepły dwudaniowy posiłek w porze obiadowej. d)Salę wykładową dostosowaną, do co najmniej 10 uczestników (min 2 m2 na uczestnika), spełniającą wymogi BHP oraz posiadającą zaplecze sanitarne (WC, umywalka). Sala powinna być wyposażona w sprzęt dydaktyczny: tablicę do pisania lub flipchart, rzutnik multimedialny oraz komputery stacjonarne lub laptopy dla każdego uczestnika kursu, jeśli wymaga tego specyfika kursu. e)Odpowiednio przygotowany plac manewrowy, o ile wymaga tego specyfika kursu. f)Opiekuna, czyli osobę odpowiedzialną za organizację szkolenia, wskazaną do kontaktu z uczestnikami szkolenia oraz Zamawiającym. 7.Po zakończeniu kursu Wykonawca przeprowadzi ankietę oceniającą kurs, następnie sporządzi raport z ankiet i wyda zaświadczenie lub inny dokument potwierdzający ukończenie kursu i uzyskanie kwalifikacji. W związku z realizacją kursu w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego należy wydać zaświadczenie z logo EFS i Kapitału Ludzkiego lub inny dokument z logo EFS i Kapitału Ludzkiego i informacją o współfinansowaniu projektu. 8.Wykonawca ponosi pełnią odpowiedzialność za właściwą realizację usług związanych z przebiegiem usługi. 9.Zamawiający zastrzega sobie również, iż do obowiązków Wykonawcy będzie należało: a)Przekazanie Zamawiającemu w ciągu 7 dni od zakończenia usługi następujących dokumentów: -oryginału list obecności, zawierających: imię i nazwisko, datę oraz podpis uczestnika. -potwierdzenia opłaty za egzamin -dziennik zajęć z przeprowadzonego kursu, -list potwierdzających odbiór materiałów szkoleniowych, cateringu, zwrotu kosztów dojazdów, list odbioru zaświadczeń o ukończeniu szkolenia, ewentualnego zakwaterowania oraz wyżywienia, -protokół z egzaminu końcowego, -rejestru wydanych zaświadczeń o ukończeniu szkolenia, -kserokopii zaświadczeń o ukończeniu szkolenia, -nośnika CD/DVD zawierającego zdjęcia dokumentujące przebieg usługi. -Jednego kompletu materiałów i pomocy szkoleniowych do archiwizacji dokumentacji, -ankiety na zakończenie kursu wraz z raportem -faktury za realizację całego zamówienia, b)W czasie trwania usługi oznakowania miejsc, z których korzystać będą uczestnicy kursu poprzez umieszczenie plakatów informacyjnych dotyczących projektu, które otrzyma od Zamawiającego po podpisaniu umowy o współfinansowaniu projektu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 10.Liczba uczestników może ulec zmianie i tak (dotyczy kursów, w których bierze udział więcej niż 1 osoba): a)Jeżeli Zamawiający zgłosi zmniejszenie lub zwiększenie ilości uczestników o nie więcej niż 1 osobę najpóźniej do 1-go dnia przed umownym terminem rozpoczęcia realizacji usługi, to Zamawiający nie poniesie kosztów umownych świadczeń przewidzianych dla uczestników kursu, których nieobecność została zgłoszona. b)Jeżeli Zamawiający zgłosi zmniejszenie lub zwiększenie ilości uczestników o nie więcej niż w osobę w dniu rozpoczęcia realizacji usługi, to Zamawiający Zapłaci umowną cenę świadczeń przewidzianych dla uczestników kursu, których nieobecność została zgłoszona przez Zamawiającego, za pierwszą dobę w szkolenia. c)Jeżeli Zamawiający nie dokona zgłoszenia zmniejszenia lub zwiększenia ilości uczestników, to Zamawiający zapłaci umowną cenę świadczeń przewidzianych dla uczestników wyjazdu, których nieobecność została zgłoszona przez Zamawiającego, za wszystkie dni trwania wyjazdu. d)Jeżeli w wyniku przebiegu badań lekarskich uczestnik otrzyma zaświadczenie lekarskie stwierdzające przeciwwskazania do odbycia kursu. 11.Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty przewidującej odmienny niż określony w SIWZ sposób wykonania zamówienia (oferty wariantowej). 12.Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia podczas kursu naszych beneficjentów do innych grup szkoleniowych. 13.Zamawiający dopuszcza złożenie ofert częściowych, przy czym każda część musi być złożona w oddzielnej kopercie wraz z wymaganymi załącznikami. 14.Ofertę należy złożyć na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie kursu Transport materiałów niebezpiecznych ADR kurs podstawowy w zakresie przewozu drogowego towarów niebezpiecznych wszystkich klas dla 1 beneficjenta ostatecznego projektu Szansa Na Lepsze Jutro w Powiecie Łosickim realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łosicach, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Czas trwania kursu: 24 godziny (teoria - 21 godz. dydaktycznych, praktyka - 3 godz. zegarowe) 2.Termin wykonania usługi: wrzesień - listopad 2013r. 3.Miejsce zorganizowania usługi: Łosice, woj. Mazowieckie lub miejscowość oddalona od Łosic maksymalnie o 100 km. 4.Ilość osób: 1 uczestnik 5.Program kursu: -Wymagania ogólne dotyczące przewozu towarów niebezpiecznych; -Główne rodzaje zagrożeń; -Działania zapobiegawcze i środki bezpieczeństwa właściwe dla różnych rodzajów zagrożeń; -Ochrona towarów niebezpiecznych przed działaniem osób trzecich; -Obowiązki kierowcy związane z przewozem towarów niebezpiecznych; -Czynności podejmowane przez kierowcę po zaistnieniu wypadku, w szczególności w zakresie pierwszej pomocy, bezpieczeństwa drogowego, używania sprzętu gaśniczego i środków ochrony indywidualnej; -Postępowanie kierowcy w czasie przejazdu przez tunele, w szczególności w przypadku pożaru; -Środki ostrożności, które powinny być podjęte podczas załadunku i rozładunku towarów niebezpiecznych; -Zakazy ładowania razem różnych towarów do tego samego pojazdu lub kontenera; -Manipulowanie i układanie sztuk przesyłki; -Oznaczanie i umieszczanie nalepek ostrzegawczych; -Przeznaczenie i sposób działania wyposażenie technicznego pojazdu; -Informacje na temat realizacji transportu kombinowanego; -Informacje na temat ochrony środowiska i kontroli przewozu odpadów. -Informacje na temat odpowiedzialności cywilnej, administracyjnej i karnej. 6.Wykonawca pokryje wszystkie koszty związane z rozpoczęciem, przeprowadzeniem i ukończeniem kursu (badania lekarskie, koszty egzaminy itp.) 7.W sytuacji gdy uczestnik kursu nie przejdzie badań lekarskich lub z innych powodów zostanie zdyskwalifikowany z udziału w kursie nastąpi unieważnienie umowy pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą. Koszty zorganizowania kursu do dnia niedopuszczenia uczestnika do odbycia kursu pokrywa Wykonawca. Koszty organizowania kursu do dnia rezygnacji uczestnika z kursu z własnej woli pokrywa sam uczestnik. Wytyczne do wszystkich części: 1.Usługa organizowana będzie w ramach projektu współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet VII promocja integracji społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie. 2.Usługa obejmuje: zorganizowanie i przeprowadzenie kursu, catering w postaci: kawa, herbata, ciastka, zimne napoje oraz ciepły dwudaniowy posiłek w porze obiadowej, zwrot kosztów dojazdu dla uczestników, ewentualne zakwaterowanie z pełnym wyżywieniem oraz pokrycie wszelkich kosztów związanych ze zorganizowaniem badań lekarskich i egzaminy jeśli wymaga tego specyfika kursu. 3.Kurs powinien odbywać się w godzinach między 8.00 a 19.00. 4.Ubezpieczenie uczestników leży po stronie Zamawiającego. 5.Wykonawca jest zobowiązany: - przedłożyć program kursu na druku stanowiącym zał. Nr 7 do Formularza Ofertowego. Plan nauczania zamieszczony w Programie szkolenia powinien być sporządzony w oparciu o zaproponowany przez Zamawiającego zakres szkolenia. Należy przedstawić szczegółowe zagadnienia, jakie będą zawierać poszczególne zakresy szkolenia. Dopuszcza się modyfikacje planu nauczania, jeżeli chodzi o kolejność poszczególnych zagadnień i ewentualne dodanie pewnych elementów. - prowadzić ewidencję obecności uczestników kursu oraz informowania Zamawiającego o powtarzających się nieobecnościach każdego z uczestników w przypadku przekroczenia 10% nieobecności. - do ologowania materiałów szkoleniowych i oznaczenia miejsca kursu logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, logo Unii Europejskiej i nazwą projektu Szansa Na Lepsze Jutro w Powiecie Łosickim. - do prowadzenia dziennika zajęć. - do przygotowania list odbioru materiałów szkoleniowych, list odbioru zaświadczeń o ukończeniu kursu, list odbioru cateringu oraz zwrotu kosztów dojazdu i ewentualnego zakwaterowania wraz z wyżywieniem. - zorganizowania i pokrycia wszystkich kosztów związanych z przebiegiem badań lekarskich, jeśli są wymagane. - zorganizowania i pokrycia kosztów za pierwszy egzamin końcowy uczestników, jeżeli specyfika kursu tego wymaga. Każdy kolejny egzamin uczestnicy pokrywają na własny koszt. 6.Wykonawca będący organizatorem usługi zapewni dla uczestników: a)Materiały szkoleniowe na własność: podręczniki lub skrypty dotyczące zakresu kursu, materiały pomocnicze (w tym skoroszyt do sporządzania notatek, twarda teczka na dokumenty, długopis). b)Trenera, który przeprowadzi z należytą starannością szkolenie. c)Catering podczas sesji szkoleniowych w postaci: kawa, herbata, ciastka, zimne napoje oraz ciepły dwudaniowy posiłek w porze obiadowej. d)Salę wykładową dostosowaną, do co najmniej 10 uczestników (min 2 m2 na uczestnika), spełniającą wymogi BHP oraz posiadającą zaplecze sanitarne (WC, umywalka). Sala powinna być wyposażona w sprzęt dydaktyczny: tablicę do pisania lub flipchart, rzutnik multimedialny oraz komputery stacjonarne lub laptopy dla każdego uczestnika kursu, jeśli wymaga tego specyfika kursu. e)Odpowiednio przygotowany plac manewrowy, o ile wymaga tego specyfika kursu. f)Opiekuna, czyli osobę odpowiedzialną za organizację szkolenia, wskazaną do kontaktu z uczestnikami szkolenia oraz Zamawiającym. 7.Po zakończeniu kursu Wykonawca przeprowadzi ankietę oceniającą kurs, następnie sporządzi raport z ankiet i wyda zaświadczenie lub inny dokument potwierdzający ukończenie kursu i uzyskanie kwalifikacji. W związku z realizacją kursu w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego należy wydać zaświadczenie z logo EFS i Kapitału Ludzkiego lub inny dokument z logo EFS i Kapitału Ludzkiego i informacją o współfinansowaniu projektu. 8.Wykonawca ponosi pełnią odpowiedzialność za właściwą realizację usług związanych z przebiegiem usługi. 9.Zamawiający zastrzega sobie również, iż do obowiązków Wykonawcy będzie należało: a)Przekazanie Zamawiającemu w ciągu 7 dni od zakończenia usługi następujących dokumentów: -oryginału list obecności, zawierających: imię i nazwisko, datę oraz podpis uczestnika. -potwierdzenia opłaty za egzamin -dziennik zajęć z przeprowadzonego kursu, -list potwierdzających odbiór materiałów szkoleniowych, cateringu, zwrotu kosztów dojazdów, list odbioru zaświadczeń o ukończeniu szkolenia, ewentualnego zakwaterowania oraz wyżywienia, -protokół z egzaminu końcowego, -rejestru wydanych zaświadczeń o ukończeniu szkolenia, -kserokopii zaświadczeń o ukończeniu szkolenia, -nośnika CD/DVD zawierającego zdjęcia dokumentujące przebieg usługi. -Jednego kompletu materiałów i pomocy szkoleniowych do archiwizacji dokumentacji, -ankiety na zakończenie kursu wraz z raportem -faktury za realizację całego zamówienia, b)W czasie trwania usługi oznakowania miejsc, z których korzystać będą uczestnicy kursu poprzez umieszczenie plakatów informacyjnych dotyczących projektu, które otrzyma od Zamawiającego po podpisaniu umowy o współfinansowaniu projektu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 10.Liczba uczestników może ulec zmianie i tak (dotyczy kursów, w których bierze udział więcej niż 1 osoba): a)Jeżeli Zamawiający zgłosi zmniejszenie lub zwiększenie ilości uczestników o nie więcej niż 1 osobę najpóźniej do 1-go dnia przed umownym terminem rozpoczęcia realizacji usługi, to Zamawiający nie poniesie kosztów umownych świadczeń przewidzianych dla uczestników kursu, których nieobecność została zgłoszona. b)Jeżeli Zamawiający zgłosi zmniejszenie lub zwiększenie ilości uczestników o nie więcej niż w osobę w dniu rozpoczęcia realizacji usługi, to Zamawiający Zapłaci umowną cenę świadczeń przewidzianych dla uczestników kursu, których nieobecność została zgłoszona przez Zamawiającego, za pierwszą dobę w szkolenia. c)Jeżeli Zamawiający nie dokona zgłoszenia zmniejszenia lub zwiększenia ilości uczestników, to Zamawiający zapłaci umowną cenę świadczeń przewidzianych dla uczestników wyjazdu, których nieobecność została zgłoszona przez Zamawiającego, za wszystkie dni trwania wyjazdu. d)Jeżeli w wyniku przebiegu badań lekarskich uczestnik otrzyma zaświadczenie lekarskie stwierdzające przeciwwskazania do odbycia kursu. 11.Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty przewidującej odmienny niż określony w SIWZ sposób wykonania zamówienia (oferty wariantowej). 12.Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia podczas kursu naszych beneficjentów do innych grup szkoleniowych. 13.Zamawiający dopuszcza złożenie ofert częściowych, przy czym każda część musi być złożona w oddzielnej kopercie wraz z wymaganymi załącznikami. 14.Ofertę należy złożyć na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2013.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.