eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Dostawa artykułów i materiałów biurowych, papieru kserograficznego oraz materiałów eksploatacyjnych do drukarek, urządzeń wielofunkcyjnych, powielaczy, faksów

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-02-24

Warszawa: Dostawa artykułów i materiałów biurowych, papieru kserograficznego oraz materiałów eksploatacyjnych do drukarek, urządzeń wielofunkcyjnych, powielaczy, faksów
Numer ogłoszenia: 36251 - 2014; data zamieszczenia: 24.02.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Straż Miejska Miasta Stołecznego Warszawy , ul. Młynarska 43/45, 01-170 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 644 15 64, faks 22 851 16 12.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.strazmiejska.waw.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa artykułów i materiałów biurowych, papieru kserograficznego oraz materiałów eksploatacyjnych do drukarek, urządzeń wielofunkcyjnych, powielaczy, faksów.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa artykułów i materiałów biurowych, papieru kserograficznego oraz materiałów eksploatacyjnych do drukarek komputerowych, kserokopiarek, urządzeń wielofunkcyjnych, powielaczy oraz faksów. Asortyment i ilości przedmiotu zamówienia są następujące: Blok biurowy w kratkę A4 50 kartek - 100 szt., Cienkopis kolorowe (czarny, niebieski, czerwony, zielony) - 200 szt., Deska z klipsem i okładką A4 z tworzywa - 20 szt., Długopis biurowy z wymiennym wkładem,typu Pilot, Pentel, gumowy uchwyt wyposażony w mechanizm chowania wkładu, kolor wkładu niebieski, czarny - 2000 szt., Wkład do długopisu biurowego - 3000 szt., Długopis żelowy z wymiennym wkładem, typu Pilot,końcówka ze wzmacnianej stali, gumowy uchwyt, kolor wkładu czarny, niebieski, zielony, czerwony -1000 szt., Wkład do długopisu żelowego - 2000 szt., Dziurkacz wykonany z metalu, dziurkuje do 15 kartek, listwa formatowa i wskaźnik środka strony, rozstaw dziurek 80mm, przezroczysty pojemnik na ścinki - 12 szt., Dziurkacz wykonany z metalu, dziurkuje pow. 30 kartek, średnica dziurek 5,5 mm w odległości 80 mm, ogranicznik formatu A4,A5,A6, przezroczysty pojemnik na ścinki - 12 szt., Karteczki samoprzylepne 51x38, żółte (100 kartek/bl) - 200 bl., Karteczki samoprzylepne 76x127, żółte (100 kartek/bl) - 200 bl., Karteczki samoprzylepne 76x76, żółte (100 kartek/bl) - 250 bl., Kopert DL 110x220,SK samoklejących z okienkiem prawym w kolorze białym (1000 szt./ opk.) - 150 opk., Koperty białe C5 HK (500 szt. op) - 100 opk., Koperty białe C6 HK samoklej (1000 szt./opk) - 50 opk., Koperty białe C5 samoklej (500 szt./opk) -200 opk., Koperty białe C6 samoklej (1000 szt./opk) - 200 opk., Koperty białe C6 samoklej, z okienkiem prawym (1000 szt./opk) - 60 opk., Koperty brązowe samoklejące B4 HK RBD gr. 130 (250 szt./opk.) - 5 opk., Kostka klejona 8,5x8,5 (500 ark./ 1 szt.) - 150 szt., Koszulki krystaliczne A4, wykonane z folii PP gładkiej, min 40 mic., otwierane u góry, multiperforowane, pasujące do każdego segregatora (100 szt./opk.) - 1500 opk., Koszulki krystaliczne A5, wykonane z folii PP gładkiej, min 40 mic., otwierane u góry, multiperforowane, pasujące do każdego segregatora (100 szt./opk.) - 15 opk., Pudła do archiwizacji o wymiarach ok. 34X44x30 cm - (szt. 1000), Marker permanentny z okrągłą końcówką, piszący po każdej powierzchni, szybkoschnący tusz, nie rozmazujący się, wodoodporny, nie blaknący pod wpływem działania promieni słonecznych, aluminiowa obudowa, odporny na wysychanie, zgniecenia i pęknięcia - 20 szt., Ofertówki krystaliczne, sztywne A4, przezroczyste, wykonane ze sztywnej folii PCV o grubości min.150 mic., otwierane u góry i prawej strony, z zaokrąglonymi narożnikami (25 szt./opk) - 10 opk., Okładki przezroczyste do bindowania (przezroczyste), format A4, grubość 150 mic, (100 szt./opk.) - 15 opk., Papier Top style A4 Fine Linen Ivory/02-220 g/m2 (20 ark./ 1 opk.) - 10 opk., Papier xero A3/80g białość min 136 (500 ark./ryza) - 150 ryz, Papier xero A4/80g białość min 136 (500 ark./ryza) -11000 ryz, Papier xero A4/90g białość min 135 foto (500 ark./ryza) - 200 ryz, Papiex xero color A4/160g (250 ark./ryza) - 20 ryz, Plastelina (6 szt./opk.) - 10 opk., Samoprzylepne zakładki indeksujace typu post-it 25x43 (50 szt./opk.) - 50 opk., Segregator A4 z mechanizmem dźwigowym, kolorowy, kartonowy, wykonany z grubego kartonu pokrytego na zewnątrz folią, z wymienną etykietą na grzbiecie, na grzbiecie otwór na palec, grzbiet 50 mm - 100 szt., Segregator standard A4 z mechanizmem dźwigowym, wykonany z grubego kartonu pokrytego na zewnątrz folią, z wymienną etykietą na grzbiecie, na grzbiecie otwór na palec, grzbiet 75 mm - 800 szt., Skoroszyt kartonowy z wąsami, format A4, kolor biały (50 szt./opk.) - 100 opk., Skoroszyt plastikowy- format A4, z wąsem, wykonany z folii PP, tylna okładka kolorowa, przednia przezroczysta wyposażony w papierowy, wysuwany pasek do opisu - 100 szt., Skoroszyt plastikowy format A4, z wąsem, wykonany z folii PP, przezroczysta przednia okładka, kolorowa tylna, na grzbiecie wymienny papierowy pasek do opisu, standardowa perforacja na grzbiecie do wpięcia w segregator (20 szt./opk.) - 10 opk., Spinacze biurowe małe, 28 mm (100 szt./opk.) - 600 opk., Spinacze biurowe, duże, 50 mm (100 szt./opk.) - 250 opk., Taśma klejąca przezroczysta szer. ok. 20 mm, dł. ok.10 m - 400 szt., Taśma pakowa brązowa, szerokość 48 mm, dł. ok. 50 m - 150 szt., Teczka na gumkę, A4 skrzydłowa, wykonana z twardej tektury (grubość tektury ok. 2mm) z oklejną polipropylenową, zamykana na gumkę - 20 szt., Teczka wiązana papierowa (50 szt./opk.) - 50 opk., Tusz do pieczątek typu Noris czarny, niebieski, czerwony, 25 ml - 100 szt., Wąsy do skoroszytów (25 szt. / opk.) - 700 opk., Zakreślacze, różne kolory silnie fluorescencyjne i super trwałe, nie zasychające przez dłuższy czas nawet bez skuwki, skośnie ukształtowana końcówka do kreślenia różnych grubości linii - 50 szt., Zszywacz, obudowa metalowa, głębokość wsuwaniak kartek mi. 150mm, zszywa 100-150 kartek - 2 szt., Zszywki 23/10 (1000 szt. opk.) - 10 opk., Zszywki 23/8 (1000 szt. opk.) - 30 opk., Zszywki 24/6 (1000 szt./opk.) - 600 opk., Klipsy archiwalne (100 szt./opk.) - 5 opk., Toner do HP LJ 1300 - 15 szt., Toner do HP LJ 1320 - 200 szt., Toner do HP LJ 2015/2727 - 180 szt., Toner do HP LJ 2200 - 7 szt., Toner do HP LJ 4015 - 80 szt., Toner do HP LJ 2055 - 380 szt., Toner do HP Color LJ 3035 czarny - 10 szt., Toner do HP Color LJ 3035 niebieski - 5 szt., Toner do HP Color LJ 3035 czerwony - 5 szt., Toner do HP Color LJ 3035 żółty - 5 szt., Toner do HP Photosmart C4180 - 5 szt., Toner do Samsung 2850 - 110 szt., Toner do Samsung 5530 - 25 szt., Toner do Samsung 4833 - 360 szt., Toner do Samsung 3370 - 12 szt., Toner do Canon MF 4570 - 2 szt., Toner do Panasonic UF4100/490 - 10 szt., Toner do Panasonic KXMB773 - 10 szt., Bęben do Panasonic KXMB773 - 2 szt., Toner do RICOH 3613 - 6 szt., Toner do RICOH AFICIO 2015 - 5 szt., Toner do REX ROTARY 2238 - 6 szt., Toner do Tally Genicom 9022 - 2 szt., Toner do BROTHER TN 2010 - 50 szt., Toner do KYOCERA Mita KM 3035 - 15 szt., Toner do Konica Minolta Bizhup C252 yellow - 15 szt., Toner do Konica Minolta Bizhup C252 magneta - 10 szt., Toner do Konica Minolta Bizhup C252 cyjan - 8 szt.,Toner do Konica Minolta Bizhup C252 czarny - 8 szt., Pojemnik na zużyty toner do Konica Minolta Bizhup C252 - 5 szt., Papier Canon Selphy CP 730 - 2 kpl. Artykułu biurowe i papier kserograficzny muszą być zgodne z opisem poszczególnych pozycji w wykazie przedmiotu zamówienia. Materiały eksploatacyjne muszą być wysokowydajne tzn.: materiały o maksymalnej, dostępnej na rynku pojemności zasobnika dla danego urządzenia. Dostarczone materiały eksploatacyjne (wraz ze wszystkimi elementami wchodzącymi w ich skład) muszą być fabrycznie nowe bez śladów używania i uszkodzenia, pełnowartościowe, nieregenerowane i niefabrykowane. Dostarczone materiały eksploatacyjne muszą być materiałami odpowiadającymi parametrom techniczno - eksploatacyjnym wskazanych urządzeń zgodnie z wymogami producenta tych urządzeń. Dostarczone materiały muszą posiadać gwarancję producenta do momentu wyczerpania ładunku barwiącego. Materiały eksploatacyjne, w których zostały użyte znaki towarowe można zastąpić produktami o parametrach równoważnych. Oferowane produkty równoważne muszą posiadać wydajność nie gorszą niż materiały podane przez Zamawiającego. Oferowane równoważne materiały eksploatacyjne nie mogą powodować ograniczeń funkcji i możliwości sprzętu oraz zaniżać jakości wydruku w stosunku do materiałów oryginalnych. W przypadku , kiedy produkt oryginalny posiada wbudowany układ scalony, produkt równoważny winien posiadać analogiczny element działający w ten sam sposób. W przypadku awarii urządzenia drukującego, kopiującego, której przyczyną będzie użycie materiału równoważnego Wykonawca zobowiązuje się do naprawy sprzętu na swój koszt. Przez materiał eksploatacyjny równoważny Zamawiający rozumie produkt: a) fabrycznie nowy, b) nie regenerowany, c) wytworzony seryjnie w cyklu produkcyjnym, zgodnym z normą ISO 9001 lub normami równoważnymi, d) nie noszący śladów użytkowania, e) który zapewnia jakość wydruku co najmniej taką, jak materiał zalecany przez producenta sprzętu, f) który nie ogranicza pełnej współpracy z programem sprzętu, monitorującym stan zasobników z tuszem lub tonerem, g) który w żadnym stopniu nie narusza praw patentowych ani innej własności intelektualnej, h) posiadające aktualną gwarancję producenta nie krótszą niż 12 miesięcy. i) Zamawiający nie dopuszcza możliwości zaoferowania materiałów eksploatacyjnych napełnianych powtórnie lub skopiowanych, w sposób naruszający prawo polskie lub UE. Wszystkie oferowane materiały winny być opatrzone znakiem firmowym producenta, etykietą zawierającą numer katalogowy, kod kreskowy, listę modeli sprzętu, do których jest przeznaczony oraz termin ważności, każdy musi posiadać swój indywidualny i unikalny numer seryjny zaszyty w elektronice tonera, oraz datę przydatności do użycia, która nie może być krótsza niż 12 miesięcy od daty dostawy potwierdzonej protokołem zdawczo - odbiorczym podpisanym przez strony. Jeżeli w trakcie trwania umowy Zamawiający stwierdzi, iż wydajność, jakość lub niezawodność dostarczonych produktów odbiega na niekorzyść od parametrów produktu zalecanego przez producenta urządzenia, do którego materiał jest przeznaczony lub jeżeli produkt nie sygnalizuje we właściwy sposób stanu zużycia tonera, może zażądać od Wykonawcy zamiany materiału oferowanego na materiał nowy. W przypadku trzeciej reklamacji danego typu materiału eksploatacyjnego Zamawiający może żądać dostaw materiałów zalecanych przez producenta. Zamawiający przewiduje możliwość nieodpłatnego przekazania pustych opakowań (kaset) po zużytych tonerach. Pozostałe zapisy wykonania przedmiotu zamówienia zawiera wzór umowy stanowiący załącznik do Opisu Warunków Udziału w licytacji.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.12.51.10 - Toner do drukarek laserowych/faksów 30.12.51.20 - Toner do fotokopiarek 22.61.00.00 - Farba drukarska 22.60.00.00 - Tusz 30.19.00.00 - Różny sprzęt i artykuły biurowe 30.19.76.44 - Papier kserograficzny .

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać, iż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania wniosków, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej 2 dostawy odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia, o łącznej wartości co najmniej 250.000,00 zł brutto. Za dostawy odpowiadające przedmiotowi zamówienia zamawiający uzna dostawy materiałów eksploatacyjnych (tusze, tonery) oraz różne materiały biurowe i papier kserograficzny.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: licytacja elektroniczna.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.6) Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna: http://aukcje.um.warszawa.pl

IV.4.7) Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej: http://www.strazmiejska.waw.pl

IV.4.8) Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych: Operator platformy aukcyjnej przekaże zakwalifikowanym przez Zamawiającego Wykonawcom informację o sposobie rejestracji na platformie aukcyjnej. W trakcie rejestracji Wykonawca otrzyma kod dostępu do platformy aukcyjnej. Otrzymany kod dostępu Wykonawca będzie musiał zmienić na nowy - określony przez siebie. Komputer użytkownika powinien spełniać następujące wymagania: być wyposażony w procesor 733 MHz i posiadać co najmniej 512 MB pamięci RAM, posiadać zainstalowany system operacyjny MS Windows XP lub nowszy, posiadać zainstalowaną przeglądarkę internetową Microsoft Internet Explorer 6.0 lub nowszą albo Mozilla Fiorefox 2.x lub nowszą, posiadać połączenie z siecią Internet o szybkości transmisji nie mniejszej niż 128 kb/s.

IV.4.9) Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień: W trakcie licytacji wykonawca podaje cenę brutto (z VAT) za wykonanie całego zamówienia. W toku licytacji elektronicznej Zamawiający na bieżąco przekazuje wszystkim Wykonawcom informacje o pozycji składanych przez nich ofert, liczbie Wykonawców biorących udział w licytacji, także o cenach złożonych przez nich ofert, z tym, że do momentu zamknięcia licytacji elektronicznej nie ujawnia informacji umożliwiających identyfikację Wykonawców. Cena ofertowa winna obejmować wszystkie koszty i składniki wraz z narzutami, niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia w zakresie objętym Opisem Warunków Uczestnictwa w Licytacji oraz w projekcie umowy. Minimalna wysokość postąpień- 1000,00 zł.

IV.4.10) Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

  • Licytacja jednoetapowa czas trwania: minimum 15 minut

IV.4.11) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej: 04.03.2014 godzina 10:00, miejsce: Straż Miejska m. st. Warszawy, Wydział Logistyki ul. Czerniakowska 130/132, pawilon 700.

IV.4.12) Termin otwarcia licytacji elektronicznej: Zamawiający otworzy licytację elektroniczną 13.03.2014 r. o godzinie 10:00. Zamawiający ustala czas trwania licytacji na 15 minut.

IV.4.13) Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej (jeżeli dotyczy):

Gdy nie zostanie złożona żadna oferta lub, gdy w ciągu 3 minut od złożenia oferty przez jednego z Wykonawców nie zostanie złożona żadna inna oferta, jednakże nie wcześniej niż po upływie 15 minut od otwarcia licytacji.

IV.4.14 Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy (dotyczy licytacji elektronicznej):

Zamawiający nie żąda wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

IV.4.15 Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego (dotyczy licytacji elektronicznej):

W związku z brakiem możliwości zamieszczenia wzoru umowy w niniejszym ogłoszeniu jest on udostępniony na stronie internetowej Zamawiającego www.strazmiejska.waw.pl w treści Opisu Warunków Uczestnictwa w licytacji.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.