Ogłoszenie z dnia 2012-09-21
Gliwice: Prace malarskie wraz z robotami towarzyszącymi w budynku Sądu Rejonowego w Rybniku pl. Kopernika 2
Numer ogłoszenia: 360122 - 2012; data zamieszczenia: 21.09.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Sąd Okręgowy w Gliwicach, ul. Kościuszki 15, 44-100 Gliwice, woj. śląskie, tel. 32 33 80 239, faks 32 33 80 263.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Prace malarskie wraz z robotami towarzyszącymi w budynku Sądu Rejonowego w Rybniku pl. Kopernika 2.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Prace malarskie wraz z robotami towarzyszącymi w budynku Sądu Rejonowego w Rybniku pl. Kopernika 2.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.44.21.00 - Roboty malarskie .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 18.09.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
FIRMA REMONTOWO-BUDOWLANA "TOMBUD" TOMASZ WOJACZEK
jakie przetargi wygrała firma
FIRMA REMONTOWO-BUDOWLANA "TOMBUD" TOMASZ WOJACZEK
- Firma Remontowo- Budowlana Tombud, ul. Niedobczycka 184, 44-270 Rybnik, kraj/woj. śląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 61732,41 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 71000,00
Oferta z najniższą ceną: 71000,00 / Oferta z najwyższą ceną: 71000,00
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Pismem z dnia 21.08.2012r. firma Diwal sp.j. z siedzibą w Gliwicach odstąpiła od realizacji umowy na roboty budowlane z dnia 20.05.2010 r., nr OFin075382010ZP dotyczącej wzmocnienia i osuszenia budynku Sądu Rejonowego w Rybniku przy Pl. Kopernika 2. Zamawiający mając na uwadze konsekwencje wynikające z przerwania robót udzielił zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki - art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp na roboty polegające na remoncie pomieszczeń II piętra skrzydło północne i południowe. Zamówienie zostało udzielonie z uwagi na zabezpieczenie najpilniejszych potrzeb bieżących Zamawiającego oraz konieczność niedopuszczenia do negatywnych konsekwencji przez zaniechanie niezwłocznego podjęcia działań mających na celu uniknięcie tych skutków. W związku z tym zamówienie zostało udzielone w trybie zamówienia z wolnej ręki - art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp . W ocenie Zamawiającego biorącego pod uwagę obowiązujące opinie prawne oraz orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej nt. przesłanek do zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki, zachodzą łącznie wszystkie wskazane okoliczności, tj.: - sytuacja jest wyjątkowa, - sytuacja nie wynika z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, - nie było możliwości przewidzenia zaistniałej sytuacji, - wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, - brak jest możliwości zachowania terminów dla innych trybów udzielenia zamówienia. Oprócz ww. przesłanek występuje też związek przyczynowo - skutkowy oraz czasowy. Zamawiający nie będzie w stanie dotrzymać warunków umowy w stosunku do innego Wykonawcy, tj. uniemożliwi mu realizację umowy w uzgodnionym terminie. W związku z tym, że Zamawiający, aby wykonać powyższe roboty w jak najszybszym czasie, nie mógł zachować terminów wskazanych dla innych trybów postępowania, należało przeprowadzić postępowania z wolnej ręki dla tych konkretnych robót (dla których nie ma innej możliwości). Realizacja pozostałych prac wynikających z ww. umowy z firmą Diwal w zakresie osuszania i wzmocnienia, a niezrealizowanych w związku z zejściem z placu budowy nastąpi po przeprowadzeniu postępowania w trybie przetargu nieograniczonego. Obecnie na terenie Sądu Rejonowego w Rybniku prowadzone są roboty budowlane na podstawie dwóch odrębnych umów: - umowa z dnia 20.05.2010 r., nr OFin075382010ZP z firmą Diwal sp. j. z siedzibą w Gliwicach na wykonanie wzmocnienia i osuszenia budynku Sądu Rejonowego w Rybniku przy Pl. Kopernika 2 - umowa z dnia 06.08.2012 r. nr OG 236-10 2012 z firmą Tombud z siedzibą w Rybniku na remont instalacji oświetleniowej i zabezpieczeń p.poż. przegród budowlanych . Prace realizowane przez firmę Tombud dotyczą wykonania robót w pomieszczeniach na II piętrze (poddasze) w zakresie korytarzy i pomieszczeń biurowych. Prace te obejmują: wykonanie zabezpieczeń p.poż. stropów drewnianych i drewnianych elementów więźby dachowej przebiegających w ścianach, wykonanie izolacji termicznej zewnętrznych przegród w mansardach, impregnacja grzybobójcza drewnianych elementów stropów i konstrukcji dachu, wymiana opraw oświetleniowych. Prace te uzależnione są od robót remontowych wykonywanych przez firmę Diwal sp.j. gdyż dotyczyć miały tych samych pomieszczeń. Jednorazowo Zamawiający miał przekazywać po dwa pomieszczenia do remontu firmie DIWAL i Tombud. Firma DIWAL zgodnie z przedmiotem umowy miała wykonać prace zabezpieczające w zakresie stolarki okiennej i drzwiowej, dokładne zabezpieczenie posadzek, demontaż części zniszczonych przez wodę i wilgoć parkietów oraz usunięcie istniejących na ścianach zacieków. Po wykonaniu tych prac dane pomieszczenia udostępniane miały być firmie TOMBUD dla wykonania robót odpowiednio do przedmiotu umowy, a następnie po ich wykonaniu i odbiorze technicznym, swoje prace miała kontynuować firma Diwal Sp.j. (reparacja tynków, szpachlowanie, malowanie i remont parkietów posiadających uszkodzenia w skutek działania wody i wilgoci), i dopiero po ich oddaniu Zamawiający miał przekazywać kolejne dwa pomieszczenia do dalszych prac remontowych w opisanym wyżej cyklu. Prace odbywać się miały w ten sposób ze względu na to że remont toczy się w czynnym budynku Sądu i Zamawiający nie jest w stanie przekazywać do remontu większej ilości pomieszczeń jednorazowo. Z uwagi na obecną sytuację zostają wstrzymane prace związane z zabezpieczeniami ppoż. stropów drewnianych i drewnianych elementów więźby przebiegających w ścianach wraz z ich odgrzybianiem, gdyż Zamawiający nie jest w stanie przekazać kolejnych pomieszczeń do remontu. Pracownicy mogą wrócić do pomieszczenia biurowego po całkowitym remoncie pokoju i stropu, a więc po wykonaniu robót które miała wykonać firma DIWAL. Zaznacza się, że przedmiotowe prace prowadzone są na ostatniej kondygnacji (poddaszowej), której przegrody budowlane i ich elementy wykończeniowe (tynki, okładziny z płyt kart. gips., parkiety) są w złym stanie technicznym w wyniku licznych przecieków w latach ubiegłych przez nieszczelności dachu, spękane kominy i awarie instalacji c.o.) Na ścianach w miejscach zacieków pozalaniowych zaobserwowano znaczne przebarwienia, łuszczenie się powłok malarskich, kruszenie się tynku. Zjawiska te którym towarzyszy nieprzyjemna woń świadczą o wystąpieniu korozji biologicznej powodującej degradację tych elementów budowlanych. Stwierdzono, iż degradacja biologiczna z podłóg i ścian przeniosła się na sąsiadujące z nimi elementy drewniane stropów i ścian (prace z zakresu odgrzybiania stropów i drewnianych elementów przebiegających w ścianach ma w swoim zakresie firma Tombud) Prace remontowe dla ich skuteczności bezwzględnie muszą być wykonywane w sposób kompleksowy w zakresie wszystkich przegród w tych pomieszczeniach. Zakres robót ich kolejność oraz pilność wykonania konsultowane były z rzeczoznawcą mykologicznym wg którego wykonanie pełnego zakresu robót remontowych w tych pomieszczeniach (sala rozpraw, pokoje sędziów i asystentów, sekretariaty, pokoje kuratorów) wraz z odgrzybianiem pozwoli na zapewnienie właściwych warunków do przebywania w nich ludzi bez narażania ich na utratę zdrowia.
INNE PRZETARGI Z GLIWIC
- Odnowienie subskrypcji i licencji edukacyjnej oprogramowania Labview. Znak sprawy: IA1.282.24.2024.AP
- Dostawa automatycznego ekspresu do kawy. Znak sprawy IA1.282.26.2024.AG
- Koszenie traw na terenach zieleni miejskiej(2)
- Transport kontenerów z odpadami z PSZOK-u, transport odpadów z sortowni odpadów wielkogabarytowych oraz z kompostowni odpadów i przekazywanie odpadów do miejsc wskazanych przez Zamawiającego
- ZP/G/29/24Dostawa spektrometru rentgenowskiego (EDS) wraz instalacją i uruchomieniem na skaningowym mikroskopie elektronowym Leo Gemini 1525
- Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania pn. Przebudowa drogi powiatowej Nr 2975S ul. Wielopole w Pilchowicach
więcej: przetargi w Gliwicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Adaptacja wraz z przebudową oraz rozbudową budynku Szkoły Podstawowej na potrzeby Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Zduńskiej Woli - zakres na 2024 rok."
- Rozbudowa Szkoły Podstawowej w Przodkowie
- Projekt i wykonanie systemu klimatyzacji w budynku Sądu Rejonowego w Białymstoku
- Wykonanie robót budowlanych polegających na modernizacji i wymianie pokrycia dachowego w budynku Zespołu Szkół nr 30 Specjalnych przy ul. Jesionowej 3a w Bydgoszczy
- Przebudowa obiektów przejścia granicznego w Ustce
- Wykonanie dwóch pomieszczeń chłodniczych do przechowywania preparatów szczepionkowych w budynku Wojewódzkiej Stacji Sanitarno- Epidemiologicznej w Rzeszowie
więcej: Roboty malarskie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.