eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Świadczenie usług pocztowych dla przesyłek o masie do 2000 g oraz paczek o masie do 20 kg na terenie kraju oraz poza jego granicami na potrzeby wszystkich jednostek organizacyjnych Urzędu Dozoru Technicznego, znak sprawyZP-PW-84/15



Ogłoszenie z dnia 2016-01-05

Warszawa: Świadczenie usług pocztowych dla przesyłek o masie do 2000 g oraz paczek o masie do 20 kg na terenie kraju oraz poza jego granicami na potrzeby wszystkich jednostek organizacyjnych Urzędu Dozoru Technicznego, znak sprawy: ZP-PW-84/15
Numer ogłoszenia: 3592 - 2016; data zamieszczenia: 05.01.2016
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Dozoru Technicznego, ul. Szczęśliwicka 34, 02-353 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5722100, faks 022 5722388.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowa osoba prawna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług pocztowych dla przesyłek o masie do 2000 g oraz paczek o masie do 20 kg na terenie kraju oraz poza jego granicami na potrzeby wszystkich jednostek organizacyjnych Urzędu Dozoru Technicznego, znak sprawy: ZP-PW-84/15.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego, usług pocztowych dla przesyłek listowych o masie do 2000 g oraz paczek o masie do 20 kg, na terenie kraju i poza jego granicami w okresie 8.01.2016 - 31.03.2016..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 64.11.00.00 - Usługi pocztowe 64.11.20.00 - Usługi pocztowe dotyczące listów 64.11.30.00 - Usługi pocztowe dotyczące paczek .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 30.12.2015.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Poczta Polska Spółka Akcyjna, ul. Rodziny Hiszpańskich 8, 00-940 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 430076,50 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 518636,19

  • Oferta z najniższą ceną: 518636,19 / Oferta z najwyższą ceną: 518636,19

  • Waluta: PLN .


ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    W celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Urzędu Dozoru Technicznego (UDT), poprzez umożliwienie prowadzenia korespondencji z klientami, instytucjami oraz pomiędzy jednostkami UDT niezbędne jest zawarcie nowej umowy na świadczenie usług pocztowych. Średnia miesięczna ilość wysyłanej korespondencji to 40.000. Urząd Dozoru Technicznego posiadał umowę na usługi pocztowe zawartą w wyniku przetargu nieograniczonego w dniu 18.09.2015 r. z Polską Grupą Pocztową S.A. na okres 01.10.2015-31.09.2018. W związku z nienależytą realizacją, w oparciu o zawarte w ww. umowie klauzule, umowa została wypowiedziana w trybie pilnym w dniu 22.12.2015 r. Dalsza nieprawidłowa realizacja umowy miałaby bezpośredni wpływ na działalność wielu podmiotów, w tym szczególnie przedsiębiorców eksploatujących urządzenia techniczne podlegające dozorowi technicznemu, a także miałaby bezpośrednie przełożenie na sytuację finansową UDT (wysyłka faktur za czynności UDT) oraz jego wizerunek wśród klientów. Umowny okres wypowiedzenia wynosi 14 dni, ostatni dzień realizacji umowy zawartej z PGP S.A. przypada na 06.01.2016. W związku z ww. okolicznościami oraz z uwagi na wynikającą z nich konieczność realizacji bieżącej wysyłki korespondencji, Urząd Dozoru Technicznego nie może pozwolić na przerwę w realizacji usług pocztowych, co miałoby miejsce, w sposób nieunikniony, przy zastosowaniu terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia publicznego. 14 dni jest terminem niewystarczającym do przeprowadzania postępowania nawet w trybie negocjacji bez ogłoszenia (zaproszenia do negocjacji, negocjacje, przygotowanie SIWZ, składanie ofert, badanie i ocena ofert (uzupełnienia, poprawy omyłek), wybór najkorzystniejszej oferty, okres stand-still, podpisanie umowy, wejście umowy w życie). Wobec powyższego Urząd Dozoru Technicznego zmuszony jest do podjęcia działań zmierzających do wszczęcia postępowania w trybie natychmiastowym tj. przy zastosowaniu trybu zamówienia z wolnej ręki, o którym mowa w art. 66 ustawy Prawo zamówień publicznych. Reasumując, przedmiotowe zamówienie, które będzie realizowane trybie z wolnej ręki pozwoli Urzędowi Dozoru Technicznego na zapewnienie bieżącej obsługi pocztowej w czasie przygotowywania i przeprowadzania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego. Tym samym, umowa zawarta na podstawie zamówienia publicznego udzielonego w trybie zamówienia z wolnej ręki będzie mieć jedynie charakter przejściowy. Konieczność jej zawarcia jest efektem wyjątkowej sytuacji niewynikającej z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, tj. nienależytego, przynoszącego Zamawiającemu straty finansowe i wizerunkowe, sposobu wykonywania dotychczasowej umowy i konieczności ograniczenia ww. strat poprzez jej wypowiedzenie po zaistnieniu umownych przesłanek oraz z faktu konieczności zachowania ciągłości obsługi pocztowej Urzędu Dozoru Technicznego. Przyczyny i okoliczności uzasadniają przesłankę wszczęcia zamówienia na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych. Podstawy zawarcia umowy w podobnych okolicznokolicznościach potwierdza bieżące orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej: - KIO/KD 39/15 uchwała KIO 2015.07.27. Przesłanka konieczności natychmiastowego zrealizowania zamówienia podyktowana jest koniecznością uniknięcia negatywnych konsekwencji zaniechania niezwłocznego podjęcia działań, mających na celu uniknięcie tych konsekwencji. Natychmiastowość wykonania zamówienia musi wynikać z konieczności ochrony interesu, którego naruszenie zagrożone jest wystąpieniem nieprzewidywalnych okoliczności, a który może doznać uszczerbku w przypadku zbyt długiego oczekiwania na udzielenie zamówienia publicznego. Do takich interesów zalicza się w szczególności ochronę zdrowia i życia, bezpieczeństwo, zapobieganie szkodzie w majątku i ochronę środowiska - KIO 691/15 2015.04.22. Natychmiastowość wykonania musi, w myśl omawianego przepisu, być konsekwencją okoliczności, których wcześniej nie dało się przewidzieć, a potrzeba natychmiastowego zrealizowania zamówienia powinna być podyktowana koniecznością uniknięcia negatywnych konsekwencji zaniechania niezwłocznego podjęcia działań. Ponadto wystąpienie okoliczności powodujących konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia musi wynikać z przyczyn niezależnych od zamawiającego, okoliczności których nie można było przewidzieć wcześniej, a w zaistniałej sytuacji nie da się zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia - KIO/KD 16/15 uchwała KIO 2015.03.31. Okolicznością niezbędną do zastosowania trybu z wolnej ręki jest wymóg natychmiastowego wykonania zamówienia. Wielki Słownik Języka Polskiego definiuje określenie natychmiastowy, jako taki, który nastąpił lub nastąpi w jak najkrótszym czasie po pewnym innym zdarzeniu, o którym mowa lub o którym wiadomo. Odnosząc powyższe do treści art. 67 ust. 1 pkt 3 p.z.p. podkreślić należy, że potrzeba natychmiastowego wykonania zamówienia oznacza wykonanie zamówienia jak najszybciej, zaraz po ustąpieniu okoliczności, które tę potrzebę spowodowały. Przyjmuje się, że natychmiastowe wykonanie zamówienia oznacza konieczność jego realizacji szybciej niż pilnie, czyli właściwie z dnia na dzień - UZP/DO/KU/545/14 uchwała KIO 2014.04.15. Przesłanka konieczności natychmiastowego wykonania zamówienia wynikać musi z wystąpienia zdarzeń nieprzewidywalnych, czy niezaplanowanych. Dla oceny jej zaistnienia niemniejsze znaczenie mają jednak takie okoliczności, jak profil działalności zamawiającego (ściślej - przedmiot zamówienia w kontekście charakteru świadczonych usług), czy związany z tym kontekst społeczny. Przesłanka konieczności natychmiastowego wykonania zamówienia została oceniona w rozpoznawanej sprawie także przez pryzmat roli, jaką zamawiający odgrywa na rynku usług przewozowych oraz potencjalnych konsekwencji społecznych spowodowanych utrudnieniem w ich nieprzerwanym świadczeniu. Zasada wyjątkowości stosowania trybów niekonkurencyjnych musi w uzasadnionych sytuacjach ustąpić miejsca zasadnej potrzebie możliwości zaspokojenia określonych potrzeb społecznych. Zasada legalizmu (prymatu ścisłego stosowania prawa) nie może być celem samym w sobie, lecz powinna być postrzegana przez pryzmat konieczności zaspokajania słusznych potrzeb społecznych - KIO/KD 111/13 uchwała KIO 2013.12.20. W przepisie art. 67 ust. 1 pkt 3 p.z.p. chodzi o sytuacje, kiedy potrzeba natychmiastowego wykonania zamówienia wynika z konieczności uniknięcia negatywnych następstw zaniechania, niezwłocznego podjęcia działań przez zamawiającego, w sytuacji, gdy wchodzi w grę ograniczenie, czy zapobieżenie rezultatom określonego zdarzenia, zabezpieczenia najpilniejszych, bieżących potrzeb zamawiającego w czasie niezbędnym do przeprowadzenia procedury udzielania zamówienia w warunkach uczciwej konkurencji. Konieczne jest zapewnienie sprawnej i niezawodnej obsługi UDT w zakresie bieżącej realizacji usług pocztowych. Należy podkreślić, iż z uwagi na fakt że gros korespondencji stanowią rachunki za czynności dozoru technicznego wystawiane przez UDT użytkownikom urządzeń technicznych za przeprowadzone badania, zaświadczenia o uzyskanych uprawnieniach do obsługi i konserwacji urządzeń technicznych, księgi rewizyjne urządzeń, protokoły z badań urządzeń i decyzje dopuszczające do użytkowania lub wstrzymujące użytkowanie urządzeń. Sprawna, rzetelna, terminowa i nie przerwana obsługa operacji pocztowych ma bezpośrednie przełożenie na funkcjonowanie podmiotów gospodarczych, sytuację osób uzyskujących odpowiednie uprawnienia, czy bezpieczeństwo związane z funkcjonowaniem urządzeń technicznych.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.