eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Białobrzegi › Usługi w zakresie pełnienia nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi dotyczącymi wykonania zadania pn. Gospodarka wodno-ściekowa w mieście Białobrzegi, gm. Białobrzegi



Ogłoszenie z dnia 2009-10-05

Białobrzegi: Usługi w zakresie pełnienia nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi dotyczącymi wykonania zadania pn. Gospodarka wodno-ściekowa w mieście Białobrzegi, gm. Białobrzegi
Numer ogłoszenia: 346370 - 2009; data zamieszczenia: 05.10.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto i Gmina Białobrzegi reprezentowana przez Burmistrza Miasta i Gminy , Plac Zygmunta Starego 9, 26-800 Białobrzegi, woj. mazowieckie, tel. 0-48 6132572 w. 24, 25, faks 0-48 6132572.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bialobrzegi.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi w zakresie pełnienia nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi dotyczącymi wykonania zadania pn. Gospodarka wodno-ściekowa w mieście Białobrzegi, gm. Białobrzegi.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia są usługi w zakresie pełnienia nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi dotyczącymi: 1.1 zadanie nr 1 - Budowa kanalizacji sanitarnej PVC O 200mm o długości 1411mb wraz z przykanalikami PVC O 160mm o długości 1266mb wraz z budową kanalizacji deszczowej z rur betonowych i żelbetowych WIPRO O 400mm o długości 395mb, O 300mm o długości 612mb oraz PVC O 200mm o długości 135mb w ulicach Sądowa, Szkolna, Słoneczna, Reymonta (cz. południowa) i Targowicka (od ul. Reymonta do S49). 1.2 zadanie nr 2 - Budowa kanalizacji sanitarnej PVC O 200mm o długości 920mb wraz z przykanalikami PVC O 160mm o długości 993mb oraz dostawa i montaż Przepompowni P1 wraz z kanałem tłocznym PE lub PEHD O 110mm o długości 182mb oraz budowa kanalizacji deszczowej z rur betonowych i żelbetowych WIPRO O 800mm o długości 67mb, O 600mm o długości 51mb, O 500mm o długości 349mb, O 400mm o długości 500mb oraz PVC O 200mm o długości 162mb a także dostawa i montaż Przepompowni wraz z przyłączem energetycznym kablowym (30mb) do przepompowni i kanałem tłocznym PE lub PEHD O 500mm o długości 232mb w ulicach Łąkowa, Polańska, Reymonta (cz. północna); Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany, na etapie realizacji zadania, zakresu rzeczowego w części dotyczącej kanalizacji deszczowej, polegającej na podniesieniu poziomu kanałów i wyeliminowaniu przepompowni wód deszczowych; 1.3 zadanie nr 3 - Budowa kanalizacji sanitarnej PVC O 200mm o długości 600mb wraz z przykanalikami PVC O 160mm o długości 503mb wraz z budową kanalizacji deszczowej z rur betonowych i żelbetowych WIPRO O 400mm o długości 320mb, O 300mm o długości 128mb oraz PVC O 200mm o długości 64mb w ulicach Piekarska, Piaskowa, bez nazwy i Plac Zygmunta Starego; Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany, na etapie realizacji zadania, zakresu rzeczowego w części dotyczącej kanalizacji deszczowej, polegającej na podniesieniu poziomu kanałów; 1.4 zadanie nr 4 - Budowa kanalizacji sanitarnej PVC O 200mm o długości 1236mb wraz z przykanalikami PVC O 160mm o długości 1197mb wraz z budową kanalizacji deszczowej z rur betonowych i żelbetowych WIPRO O 400mm o długości 792mb, O 300mm o długości 613mb oraz PVC O 200mm o długości 161mb w ulicach 11 Listopada, Sportowej, Kościuszki, Leśnej, Mroczkowskiego i Kusocińskiego; 1.5 zadanie nr 5 - Budowa kanalizacji sanitarnej PVC O 200mm o długości 528mb wraz z przykanalikami PVC O 160mm o długości 516mb wraz z budową kanalizacji deszczowej z rur betonowych i żelbetowych WIPRO O 500mm o długości 165mb, O 400mm o długości 295mb O 300mm o długości 81mb oraz PVC O 200mm o długości 83mb w ulicach Ogrodowa i Brzechwy; Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany, na etapie realizacji zadania, zakresu rzeczowego w części dotyczącej kanalizacji deszczowej, polegającej na podniesieniu poziomu kanałów; 1.6 zadanie nr 6 - Uruchomienie nowej studni głębinowej Nr 1 zlokalizowanej na działce nr 1824/1 przy ul. Krakowskiej do stacji uzdatniania wody przy ul. Rzemieślniczej składające się z: budowa rurociągu wody surowej o długości ok. 2040mb, przebudowa istniejącego układu rurociągów technologicznych w SUW, montaż obudowy studni, kolumny tłocznej i pompy głębinowej; ogrodzenia terenu studni wraz z droga dojazdową i placem utwardzonym; przyłącze energetyczne (kabel zasilający) do zasilania pompy głębinowej w studni. 1.7 zadanie nr 7 - Modernizacja SUW w Białobrzegach (etap II) polegająca na montażu 3 szt. filtrów (odżelaziaczy) O 2,5m, budowie rurociągów technologicznych w średnicach od O110 do O 225mm, montażu armatury odcinającej i pomiarowej, montażu szafy sterowniczej dla zestawu 4 filtrów. 2. Usługi będące przedmiotem niniejszego postępowania polegają na sprawowaniu nadzoru budowlanego, zgodnie z udostępnionym przez Zamawiającego projektem budowlano - wykonawczym, opisami i przedmiarami robót, STWiOR, obowiązującymi przepisami prawa budowlanego i innymi obowiązującymi w tym zakresie przepisami i obejmować będzie nadzór nad wykonaniem robót budowlanych wchodzących w zakres zadania pn. Gospodarka wodno-ściekowa w mieście Białobrzegi, gm. Białobrzegi. 3. Do podstawowych obowiązków wykonawcy w każdym z poszczególnych zadań należeć będzie między innymi: 1) udział w przekazaniu wykonawcy robót placu budowy, 2) sprawowanie nadzoru inwestorskiego w zakresie, jaki wynika z obowiązujących przepisów prawa budowlanego, 3) dokonanie przy udziale zamawiającego odbioru końcowego inwestycji lub odbioru poszczególnych części zadania inwestycji od wykonawcy robót, 4) uczestnictwo w spotkaniach (radach budowy) na terenie placu budowy organizowanych cotygodniowo przez Zamawiającego , 5) obecność na budowie na każde wezwanie Zamawiającego i wykonawcy robót, nie mniej niż 3 razy w tygodniu, 6) koordynacja prowadzonych robót z Zamawiającym, 7) sprawdzanie i zatwierdzanie do zapłaty faktury, przedkładanych przez wykonawcę robót, dokonanie rozliczenia końcowego robót. 4. Szczegółowy zakres obowiązków w zakresie pełnienia funkcji inspektorów nad robotami budowlanymi dotyczącymi prac w ramach poszczególnych zadań zawiera załącznik nr 3 stanowiący integralną część niniejszej SIWZ..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.23.15.40 - 74.23.15.40 .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 7.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wnoszenia wadium.

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać wykonawcy, którzy wykażą się, iż spełniają; warunki podmiotowe: 1. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności i prowadzą działalność o charakterze tożsamym z przedmiotem zamówienia; Dla potwierdzenia warunku opisanego w pkt.1 Zamawiający wymaga przedłożenia dokumentów określonych w pkt.1 i 2 rozdziału VI SIWZ. 2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także pracowników zdolnych do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zmówienia, a) posiadają uprawnienia osobiście lub dysponują pracownikami, którzy będą uczestniczyć w pracach polegających na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru pełniąc funkcję inspektora w danej branży, posiadających uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach: branża sanitarna i wodociągowa, instalacje i urządzenia elektryczne. Osoby posiadające wymagane uprawnienia jak wyżej, winny przynależeć do odpowiedniej izby samorządu zawodowego. W przypadku uprawnień budowlanych w ograniczonym zakresie oraz wydanych przed nowelizacją ustawy Prawo budowlane - uprawnienia muszą obejmować zakres zamówienia. Zamawiający wymaga przedłożenia przez Wykonawcę dokumentu określonego w pkt 2 rozdziału VI SIWZ. 3) nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust.1 ustawy Pzp. Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli: - nie został prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przekupstwa, przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, - wobec Wykonawcy (dotyczy podmiotu zbiorowego) sąd nie orzekł zakazu ubiegania się o zamówienie za czyny popełnione pod groźbą kary, - nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonanie decyzji właściwego organu. Dla potwierdzenia warunku opisanego w pkt. 3) zamawiający wymaga przedłożenia dokumentu określonego w pkt. 3 Rozdziału VI SIWZ. 2. Oferta, aby była ważna, musi być podpisana przez upoważnionych do zaciągania zobowiązań przedstawicieli wykonawcy, wymienionych w aktualnych dokumentach rejestracyjnych firmy lub osobę(y), która(e) otrzymała(y) stosowne pełnomocnictwa do podpisania oferty od osób, o których mowa wyżej. W takim przypadku należy dołączyć pełnomocnictwo. Podpisy wyżej wymienionych osób złożone będą na formularzu oferty, oraz na wszystkich załączonych dokumentach. 3. Wykonawca musi zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z wymogami zamawiającego, zawartymi w SIWZ oraz w załączniku nr 2 do SIWZ, które szczegółowo określają przedmiot zamówienia oraz wymagania co do sposobu jego realizacji. 4. Dokumenty przedłożone w formie kserokopii muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem, opatrzone imienną pieczątką i własnoręcznym podpisem upoważnionych do zaciągania zobowiązań przedstawicieli Wykonawcy. 5. Dokonanie oceny spełniania warunków przez wykonawców odbywać się będzie na podstawie przedłożonych przez wykonawcę dokumentów i oświadczeń wymienionych w rozdziale VI SIWZ, zgodnie z formułą spełnia/nie spełnia. 6. Z treści załączonych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, iż w/w warunki wykonawca spełnił. Zamawiający wzywa wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty, o których mowa w art. 25 ust. 1, zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba ze mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składnia wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo termin składania ofert. 7. Niespełnienie warunków podmiotowych skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy z postępowania. Ofertę wykonawcy, który zostanie wykluczony, uznaje się za odrzuconą..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). 2. Dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (uprawnienia inspektorów nadzoru pełniących funkcję inspektora nadzoru w danej branży, posiadających uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach: branża sanitarna i wodociągowa oraz branża instalacji i urządzeń elektrycznych. Osoby posiadające wymagane uprawnienia jak wyżej, winny przynależeć do odpowiedniej izby samorządu zawodowego. 3. Oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków podmiotowych na podstawie art. 22 ust. 1 pkt 1-4 ustawy Pzp, oraz na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt 1 ustawy Pzp, czy wykonawca podlega wykluczeniu z postępowania oraz że nie wykonywał bezpośrednio czynności związanych z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub czy posługiwał się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności (Zał. Nr 2 do SIWZ)..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bialobrzegi.pl oraz www.bialobrzegigmw.e-bip.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy w Białobrzegach Wydział Inwestycji, Infrastruktury i Funduszy Strukturalnych 26-800 Białobrzegi, ul. Plac Zygmunta Starego 9.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.10.2009 godzina 09:30, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Białobrzegach Sekretariat Urzędu - pokój nr 23 26-800 Białobrzegi, ul. Plac Zygmunta Starego 9.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt będzie finansowany z Działania 4.1 Gospodarka wodno-ściekowa z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego..

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: zadanie nr 1.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Budowa kanalizacji sanitarnej PVC O 200mm o długości 1411mb wraz z przykanalikami PVC O 160mm o długości 1266mb wraz z budową kanalizacji deszczowej z rur betonowych i żelbetowych WIPRO O 400mm o długości 395mb, O 300mm o długości 612mb oraz PVC O 200mm o długości 135mb w ulicach Sądowa, Szkolna, Słoneczna, Reymonta (cz. południowa) i Targowicka (od ul. Reymonta do S49).
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.23.15.40-4.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2010.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: zadanie nr 2.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Budowa kanalizacji sanitarnej PVC O 200mm o długości 920mb wraz z przykanalikami PVC O 160mm o długości 993mb oraz dostawa i montaż Przepompowni P1 wraz z kanałem tłocz-nym PE lub PEHD O 110mm o długości 182mb oraz budowa kanalizacji deszczowej z rur betonowych i żelbetowych WIPRO O 800mm o długości 67mb, O 600mm o długości 51mb, O 500mm o długości 349mb, O 400mm o długości 500mb oraz PVC O 200mm o długości 162mb a także dostawa i montaż Przepompowni wraz z przyłączem energetycznym kablowym (30mb) do przepompowni i kanałem tłocznym PE lub PEHD O 500mm o długości 232mb w ulicach Łąkowa, Polańska, Reymonta (cz. północna);.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.23.15.40-4.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2010.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: zadanie nr 3.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Budowa kanalizacji sanitarnej PVC O 200mm o długości 600mb wraz z przykanalikami PVC O 160mm o długości 503mb wraz z budową kanalizacji deszczowej z rur betonowych i żelbe-towych WIPRO O 400mm o długości 320mb, O 300mm o długości 128mb oraz PVC O 200mm o długości 64mb w ulicach Piekarska, Piaskowa, bez nazwy i Plac Zygmunta Starego.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.23.15.40-4.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2010.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: zadanie nr 4.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Budowa kanalizacji sanitarnej PVC O 200mm o długości 1236mb wraz z przykanalikami PVC O 160mm o długości 1197mb wraz z budową kanalizacji deszczowej z rur betonowych i żelbetowych WIPRO O 400mm o długości 792mb, O 300mm o długości 613mb oraz PVC O 200mm o długości 161mb w ulicach 11 Listopada, Sportowej, Kościuszki, Leśnej, Mroczkowskiego i Kusocińskiego.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.23.15.40-4.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2010.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: zadanie nr 5.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Budowa kanalizacji sanitarnej PVC O 200mm o długości 528mb wraz z przykanalikami PVC O 160mm o długości 516mb wraz z budową kanalizacji deszczowej z rur betonowych i żelbe-towych WIPRO O 500mm o długości 165mb, O 400mm o długości 295mb O 300mm o długości 81mb oraz PVC O 200mm o długości 83mb w ulicach Ogrodowa i Brzechwy.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.23.15.40-4.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2010.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: zadanie nr 6.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Uruchomienie nowej studni głębinowej Nr 1 zlokalizowanej na działce nr 1824/1 przy ul. Krakowskiej do stacji uzdatniania wody przy ul. Rzemieślniczej składające się z: budowa ruro-ciągu wody surowej o długości ok. 2040mb, przebudowa istniejącego układu rurociągów technologicznych w SUW, montaż obudowy studni, kolumny tłocznej i pompy głębinowej; ogrodzenia terenu studni wraz z droga dojazdową i placem utwardzonym; przyłącze energetyczne (kabel zasilający) do zasilania pompy głębinowej w studni.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.23.15.40-4.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2010.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: zadanie nr 7.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Modernizacja SUW w Białobrzegach (etap II) polegająca na montażu 3 szt. filtrów (od-żelaziaczy) O 2,5m, budowie rurociągów technologicznych w średnicach od O110 do O 225mm, montażu armatury odcinającej i pomiarowej, montażu szafy sterowniczej dla zestawu 4 filtrów.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.23.15.40-4.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2010.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.