Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-01-30
Kamień Pomorski: przeprowadzenie szkolenia z zakresu pn. Kelner/sommelier z podstawami języka niemieckiego, dla 11 osób bezrobotnych
Numer ogłoszenia: 34348 - 2014; data zamieszczenia: 30.01.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: PUP Kamień Pomorski , ul. Topolowa 5, 72-400 Kamień Pomorski, woj. zachodniopomorskie, tel. 91 3820285, faks 91 3820285 w. 21.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.pupkamienpomorski.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: przeprowadzenie szkolenia z zakresu pn. Kelner/sommelier z podstawami języka niemieckiego, dla 11 osób bezrobotnych.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkolenia z zakresu pn. Kelner/sommelier z podstawami języka niemieckiego, dla 11 osób bezrobotnych, do 24 roku życia, zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kamieniu Pomorskim. Celem szkolenia jest zwiększenie szans na zatrudnienie osób z wykształceniem maksymalnie gimnazjalnym poprzez teoretyczne i praktyczne przygotowanie do uzyskania kwalifikacji w zawodzie kelner - sommelier. Miejsce przeprowadzenia szkolenia: teren powiatu kamieńskiego. Termin przeprowadzenia szkolenia: w okresie od 04.03.2014r. - do 17.04.2014r. Minimalna ilość godzin przypadająca na jednego uczestnika musi wynosić 260 godzin zegarowych w zakresie szkolenia objętego przedmiotem zamówienia, w tym: 80 godzin - lektorat z języka niemieckiego, 64 godziny - zajęcia teoretyczne, 112 godzin - zajęcia praktyczne, 4 godziny - egzamin. Godzina zegarowa liczy 60 minut i obejmuje 45 minut zajęć dydaktycznych oraz 15 minut przerwy - długość przerw jest ustalana w sposób elastyczny przez Wykonawcę. Zajęcia szkoleniowe (część teoretyczna jak i praktyczna) mają odbywać się codziennie dla każdego uczestnika (bez sobót, niedziel i dni ustawowo wolnych od pracy), przeciętnie nie mniej niż 25 godzin zegarowych w tygodniu, w godzinach od 08:00 do 16:00 (godziny odbywania zajęć mogą ulec zmianie po wcześniejszym uzgodnieniu zmian pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym). Program szkolenia musi być sporządzony zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz Modułowymi Programami Szkolenia Zawodowego Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej (www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl) i musi zawierać co najmniej następujące zagadnienia: - przestrzeganie przepisów BHP i p.poż. oraz wymogów higieniczno-sanitarnych, - przygotowanie stanowiska pracy zgodnie z wymogami, czynności porządkowe, - zasady etyki oraz kultury zawodowej, - nauka odpowiednich nawyków i postaw wobec klientów oraz współpracowników, - nauka umiejętności trafnego reagowania na życzenia konsumentów oraz zachowania się w sytuacjach trudnych, nagłych i konfliktowych, - zasady savoir vivre, - podstawy wiedzy na temat żywności oraz napojów alkoholowych i bezalkoholowych, - wyposażenie i obsługa sprzętu kelnerskiego w części konsumenckiej i ekspedycyjnej, - formy i techniki serwowania dań oraz obsługi konsumentów, - przygotowanie stołów konsumenckich, zasady nakrywania do stołu, nakrycia i sztućce, - technika noszenia naczyń i tac, - organizacja przyjęć, w tym przyjęć okolicznościowych, bankietu, zjazdów, konferencji, - skuteczna komunikacja interpersonalna z klientem, - rodzaje alkoholi, win (sztuka serwowania, produkcja), - temperatura podawania wina, - wino i potrawy - zasady ogólne, - obsługa kasy fiskalnej, obsługa czytników kart płatniczych, wystawianie rachunków, - język niemiecki na poziomie podstawowym ze szczególnym uwzględnieniem słownictwa branżowego. Egzamin ma być przeprowadzony w formie testów sprawdzających (skala 0-100 punktów): testy z teorii i praktycznego wykonywania czynności zawodowych. Za osobę, która nabyła ww. czynności uzna się osobę, która uzyskała łącznie minimum 70 punktów. Zajęcia teoretyczne mają odbywać się w sali przystosowanej do przeprowadzenia szkolenia dla minimum 11 osób z odpowiednim oświetleniem i wyposażeniem (rzutnik multimedialny, laptop, ekran, flipchart lub tablica) z dostępem do pomieszczeń sanitarnych, gwarantującej naukę w warunkach wymaganych w przepisach bezpieczeństwa i higieny pracy. Zajęcia praktyczne mają odbywać się w lokalu gastronomicznym, spełniającym wymogi sanitarno-epidemiologiczne, BHP i p.poż., wyposażonym w odpowiednią liczbę sprzętu do praktycznej nauki zawodu o stanie technicznym zapewniający odpowiedni poziom kursu. Zamawiający dopuszcza odbywanie zajęć praktycznych w dwóch grupach. W celu realizacji zajęć praktycznych Wykonawca zobowiązany jest zapewnić taką ilość materiałów szkoleniowych, która pozwoli na ich prawidłowe przeprowadzenie. Wykonawca musi zapewnić na własność każdemu uczestnikowi szkolenia materiały dydaktyczne, biurowe i piśmiennicze (podręcznik zgodny z tematyką szkolenia, słownik polsko-niemiecki niemiecko-polski, notatnik formatu A4, długopis). Wszystkie te materiały muszą być przygotowane i rozdane uczestnikom szkolenia najpóźniej w pierwszym dniu zajęć. Wykonawca musi zapewnić na własność każdemu uczestnikowi szkolenia odzież ochronną, zgodnie z przepisami sanitarnymi oraz BHP. Odzież ochronna musi być przygotowana i rozdana uczestnikom szkolenia najpóźniej w ostatnim dniu zajęć teoretycznych. Odbiór materiałów uczestnicy kwitują własnoręcznym podpisem, a dokument pokwitowania Zamawiający otrzyma od Wykonawcy po zakończeniu szkolenia razem z innymi materiałami niezbędnymi do rozliczenia usługi. Wykonawca podczas zajęć teoretycznych ma zapewnić uczestnikom szkolenia catering/poczęstunek w postaci napojów gorących (kawa, herbata), woda mineralna (min. 0,5L na osobę dziennie), cukier, mleko/śmietanka oraz pieczywo cukiernicze/ciastka/kanapki. Catering ma być podany w sposób estetyczny i zgodnie z wymogami żywieniowymi. Wykonawca ma zapewnić sztućce i serwetki niezbędne do spożycia przygotowanego cateringu, a przypadku gorących napojów (kawa, herbata) kubki (plastikowe lub tekturowe) oraz mieszadełka (łyżeczki) niezbędne do spożycia przygotowanego napoju. Wykonawca we wszystkie dni szkolenia ma zapewnić i wskazać personalnie osobę odpowiedzialną za bezpośrednią obsługę techniczno-organizacyjną szkolenia. Szczegółowa specyfikacja istotnych warunków zamówienia jest dostępna na stronie internetowej bip.pupkamienpomorski.pl.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00 - Usługi szkolenia zawodowego .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 04.03.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wymagane jest by wykonawca wykazał, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - przeprowadził należycie co najmniej 1 usługę szkoleniową dla grupy minimum 5-cio osobowej. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów wymaganych przez Zamawiającego wg formuły spełnia - nie spełnia
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wymagane jest by wykonawca wykazał, że dysponuje lub będzie dysponował miejscem i wyposażeniem niezbędnym do przeprowadzenia zajęć teoretycznych i praktycznych, zgodnych ze wskazaniami zawartymi w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów wymaganych przez Zamawiającego wg formuły spełnia - nie spełnia
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
a) Lektorat z języka niemieckiego musi być prowadzony przez co najmniej wykładowcę z wyższym wykształceniem - germanistę lub posiadającego certyfikat znajomości języka niemieckiego. b) Zajęcia teoretyczne muszą być prowadzone przez co najmniej 1 wykładowcę/trenera posiadającego minimum średnie wykształcenie adekwatne do prowadzonych zajęć oraz posiadającego minimum 3 letni staż pracy w zakresie obejmującym tematykę i zagadnienia zawodowe prowadzonych zajęć. c) Zajęcia praktyczne z zakresu zagadnień zawodowych muszą być prowadzone przez co najmniej 1 wykładowcę/trenera (lub więcej w zależności od podziału na grupy) z wykształceniem adekwatnym do prowadzonych zajęć i jednocześnie posiadającego doświadczenie minimum 3 lata pracy w gastronomii na stanowisku kierownika Sali konsumenckiej, kelnera, itp. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów wymaganych przez Zamawiającego wg formuły spełnia - nie spełnia
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający oceni spełnianie tego warunku według formuły spełnia/nie spełnia na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 65
- 2 - Doświadczenie kadry dydaktycznej - 30
- 3 - Posiadane certyfikaty jakości usług - 5
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.pupkamienpomorski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Powiatowy Urząd Pracy w Kamieniu Pomorskim, ul. Topolowa 5, 72-400 Kamień Pomorski.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.02.2014 godzina 09:00, miejsce: Powiatowy Urząd Pracy w Kamieniu Pomorskim, ul. Topolowa 5, 72-400 Kamień Pomorski, (sekretariat, I piętro, pokój nr 5).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: projekt pt. Postaw na aktywność; Priorytet VI PO KL Rynek pracy otwarty dla wszystkich; Działanie 6.1 Poprawa dostępu do zatrudnienia oraz wspieranie aktywności zawodowej w regionie Poddziałanie 6.1.1 Wsparcie osób pozostających bez zatrudnienia na regionalnym rynku pracy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI KAMIEŃ POMORSKI
- Przebudowa Przedszkola Publicznego nr 1 wraz z budową Żłobka w Kamieniu Pomorskim realizowana w ramach Programu Rządowego Funduszu POLSKI ŁAD: PROGRAM INWESTYCJI STRATEGICZNYCH
- Remont murów i konserwacja murów obronnych wraz z elementami zagospodarowania terenu w Kamieniu Pomorskim przy ul. Lipowej, Klasztornej i Obrońców Warszawy
więcej: przetargi KAMIEŃ POMORSKI »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wybór operatora odpowiedzialnego za realizację konkursu startup dla uczniów szkół zawodowych pobierających naukę na terenie województwa pomorskiego.
- Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń zawodowych wraz z badaniami lekarskimi i egzaminami dla uczestników i absolwentów OHP oraz osób spoza OHP w jednostkach podległych ŚWK OHP w Kielcach
- Realizacja programu reintegracji społecznej i zawodowej w Klubie Integracji Społecznej dla uczestników projektu pn.: "Integracja - Aktywizacja w Gminie Tryńcza"
- Przeprowadzenie szkoleń i kursów dla uczniów i nauczycieli w ramach projektów pn. Absolwent ZSB Olsztyn pracownikiem przyszłości oraz ZSB szkołą przyszłości - Nauczyciel 4K
- Organizacja i przeprowadzenie kursu prawa jazdy kat. B dla uczniów placówek oświatowych w Trzebnicy, Żmigrodzie i Obornikach Śląskich
- Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów zawodowych wraz z badaniami lekarskimi, materiałami szkoleniowymi, ubezpieczeniem NNW oraz egzaminami dla młodzieży w wieku 17-25 lat.
więcej: Usługi szkolenia zawodowego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.