eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Koziegłowy › budowa oczyszczalni ścieków wraz z infrastrukturą towarzyszącą w miejscowości Koziegłowy, woj. śląskie - etap I

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-10-14

Koziegłowy: budowa oczyszczalni ścieków wraz z infrastrukturą towarzyszącą w miejscowości Koziegłowy, woj. śląskie - etap I
Numer ogłoszenia: 340904 - 2014; data zamieszczenia: 14.10.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina i Miasto Koziegłowy , Plac Moniuszki 14, 42-350 Koziegłowy, woj. śląskie, tel. 34 3141219, faks 34 3141219.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kozieglowy.bip.net.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: Nie dotyczy dynamicznego systemu zakupów.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: budowa oczyszczalni ścieków wraz z infrastrukturą towarzyszącą w miejscowości Koziegłowy, woj. śląskie - etap I.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest budowa oczyszczalni ścieków wraz z infrastrukturą towarzyszącą w miejscowości Koziegłowy, pow. myszkowski, woj. śląskie - ETAP I. W I etapie realizacji inwestycji oczyszczalnia przyjmować będzie ścieki dowożone z terenu zlewni. Po skanalizowaniu fragmentu zlewni oraz wybudowaniu komory rozprężnej oczyszczalnia będzie mogła przyjmować również ścieki surowe dopływające siecią kanalizacyjną. Zakładana ilość ścieków dowożonych przyjmowana po wybudowaniu obiektów I etapu oczyszczalni: - średniodobowa ilość ścieków: Qdśr = 100 m3d (rozruch na ściekach dowożonych) - równoważna liczba mieszkańców: RLM=2 700 Przepustowość oczyszczalni ścieków po wybudowaniu obiektów I etapu oczyszczalni wyniesie (praca oczyszczalni na ściekach dopływających siecią kanalizacyjną): - średniodobowa ilość ścieków: Qdśr = 625 m3d - równoważna liczba mieszkańców: RLM=5 346 Przewiduje się wybudowanie następujących obiektów (ETAP I): Ob.2. Budynek technologiczno-socjalny. Ob.3. Pompownia ścieków (po oczyszczaniu mechanicznym). Ob.5A2. Blok oczyszczania biologicznego jeden ciąg. Ob.6. Komora pomiarowa (zblokowana z Ob.8). Ob.7. Wylot do odbiornika. Ob.8. Pompownia wody technologicznej - zbiornik czerpny (zblokowany z Ob.6). Ob.9. Stanowisko zlewne ścieków dowożonych. Ob.10. Stacja dmuchaw. Ob.11. Komory tlenowej stabilizacji osadu. Ob.18. Agregat prądotwórczy. Ob.20. Stacja trafo. Ob.21. Komora wodomierzowa. Dodatkowo w skład oczyszczalni wejdą (w I etapie): - rurociągi (Ob.24): technologiczne ściekowe i osadowe, sprężonego powietrza, wody technologicznej (od Ob.8 do Ob.2 dla potrzeb kolejnych etapów realizacji oczyszczalni), kanał ścieków oczyszczonych do odbiornika, rurociąg tłoczny ścieków surowych na oczyszczalnię, - kanalizacja sanitarna wewnętrzna (Ob.25) - zakres I etapu, - wodociąg wraz z komorą wodomierzową (Ob.21) - zakres I etapu, - linie kablowe energetyczne, oświetlenia i sterownicze - zakres I etapu, - drogi wewnętrzne, place manewrowe, miejsca parkingowe - zakres I etapu, - ogrodzenie oczyszczalni (Ob.23). Konsekwencje wydzielenia etapu I z całości projektu oczyszczalni polegające na wykonaniu robót zabezpieczających, tymczasowych itp. (np. wykonanie pomostów na OB.5A2.Blok oczyszczania biologicznego od strony OB.5A1, wykonanie zaślepień rurociągów dla ich rozbudowy w kolejnych etapach itp.) wchodzą w zakres robót objętych niniejszym zamówieniem. Infrastruktura towarzysząca oczyszczalni ścieków (poza ogrodzeniem oczyszczalni) do realizacji w I etapie: a) Kanał odpływowy ścieków oczyszczonych. b) Wodociąg zasilający oczyszczalnię. c) Rurociąg tłoczny ścieków surowych, należy nawiązać się lokalizacyjnie i wysokościowo do rurociągu tłocznego zaprojektowanego w dokumentacji: Pompownia ścieków w msc. Koziegłowy na dz. nr ewid. 6563/2 do oczyszczalni ścieków wraz z kanałem doprowadzającym - dokumentacja w posiadaniu Inwestora. d) Drogi do oczyszczalni - wyłącznie utwardzenie drogi gruntowej i utrzymanie na okres budowy. e) Linia energetyczna zasilająca oczyszczalnię. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają: dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz dla przejrzystości określenia zakresu robót I etapu opis techniczny zadania inwestycyjnego: Budowa oczyszczalni ścieków wraz z infrastrukturą towarzyszącą w miejscowości Koziegłowy, pow. myszkowski, woj. śląskie - ETAP I oraz pomocniczo przedmiary robót. Opis techniczny dla etapu I określa zakres i elementy robót do wykonania w etapie I w oparciu o dokumentację projektową przygotowaną dla całego zadania inwestycyjnego. Dokumenty te są załącznikami do specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz stanowią integralną część umowy. Przedmiary robót stanowią wyłącznie materiał pomocniczy ułatwiający wykonawcy wyliczenie ceny ofertowej przedmiotu zamówienia. Dokumentacja ta jest załącznikiem do ogłoszenia o przetargu i jest dostępna na stronie internetowej zamawiającego. W przypadku, gdyby wykonawca nie posiadał dostępu do internetu, musi to zgłosić zamawiającemu lub inwestorowi zastępczemu. W takiej sytuacji dokumentacja projektowa będzie udostępniana (wypożyczana) wykonawcom w celu sporządzenia oferty. Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygadniających te materiały lub urządzenia. Zamawiający zastrzega sobie prawo wystąpienia do autora dokumentacji projektowej o opinię na temat oferowanych materiałów lub urządzeń. Opinia ta może stanowić podstawę do podjęcia przez zamawiającego decyzji o przyjęciu materiałów lub urządzeń równoważnych albo odrzuceniu oferty z powodu braku równoważności. Przedmiot zamówienia obejmuje ponadto: a) Kompleksową obsługę geodezyjną wraz z powykonawczą inwentaryzacją geodezyjną w 4 kpl. oraz wykonanie pełnej dokumentacji powykonawczej odbiorowej (operatu kolaudacyjnego). b) Organizację, zagospodarowanie i likwidację placu budowy. c) Sporządzenie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, jeżeli odrębne przepisy wymagają sporządzenia takiego planu. d) Projekt i organizację ruchu oraz oznakowanie budowy. e) Remonty i naprawę (odtworzenie) zniszczonej nawierzchni drogowej. f) Zebranie odpadów powstałych w wyników realizacji przedmiotu zamówienia i przekazanie ich do odzysku, unieszkodliwienia lub składowania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie. Powstałe w ten sposób odpady - w tym również wszelkiego rodzaju nadziemne, podziemne, nieorganiczne i organiczne pozostałości typu: nadmiar gruntu, gruz, złom, pnie, korzenie, karpiny itp. - należy bez zbędnej zwłoki wywieźć na Składowisko Odpadów lub przekazać przedsiębiorcy posiadającemu zezwolenie na transport odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wykonawca jest zobowiązany przedstawić zamawiającemu dokumenty potwierdzające złożenie wytworzonych odpadów na Składowisko Odpadów lub przekazanie przedsiębiorcy posiadającemu zezwolenie na transport odpadów. g) Utwardzenie gruntowych dróg dojazdowych i utrzymanie ich przejezdności przez cały okres realizacji budowy h) Ewentualną wymianę gruntu, jeżeli będzie konieczna lub jego zagęszczenie do parametrów wymaganych projektem. i) Uporządkowanie terenu budowy oraz przywrócenie terenu po zakończeniu robót do stanu pierwotnego. j) Wykonanie wszelkich niezbędnych odwodnień prac budowlanych i zabezpieczeń wykopów. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z: - pozwoleniem na budowę: decyzja nr 306 13 z dnia 19.06.2013 r., - pozwoleniem na budowę: decyzja Nr 9 C 13 z dnia 18.03.2013 r. Pomocniczo, dla przejrzystości całości zagadnienia dot. gospodarki ściekowej w gminie Koziegłowy, załącza się również do niniejszej specyfikacji: - pozwolenie na budowę nr 163 14 z dnia 04.04.2014 r., - decyzję Nr 16 C 14 z dnia 26.03.2014 r., Niniejsze zamówienie p.n. Budowa oczyszczalni ścieków wraz z infrastrukturą towarzyszącą w miejscowości Koziegłowy, woj. śląskie - etap I jest współfinansowane ze środków UE w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, działanie 321 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej. Niniejsze zamówienie jest finansowane z udziałem środków z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.25.21.27 - Roboty budowlane w zakresie oczyszczalni ścieków 45.25.22.00 - Wyposażenie oczyszczalni ścieków .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 29.06.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga złożenia wadium w wysokości 250 000 zł (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych 00 gr). Wadium należy wnieść w terminie do dnia 30.10.2014 r. do godz. 9.00 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (j.t. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek Urzędu Gminy i Miasta Koziegłowy: Międzypowiatowy Bank Spółdzielczy w Myszkowie nr rachunku: 20827900000300006820030017. Wadium w innej formie niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału w pokoju nr 1 (Biuro podawcze) Urzędu Gminy i Miasta Koziegłowy, Plac Moniuszki 14, 42-350 Koziegłowy, a kserokopię (-e) potwierdzoną ( e) za zgodność z oryginałem przez osobę (-y) uprawnioną (-e) do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy dołączyć do oferty. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O zamówienie publiczne mogą obiegać się wykonawcy, którzy posiadają wiedze i doświadczenie niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, tj. udokumentują wykonanie, tj. zakończenie w okresie ostatnich pieciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej na budowie, rozbudowie lub przebudowie oczyszczalni ścieków wraz z infrastruktura towarzyszącą o wartości robót brutto co najmniej 3 000 000 zł, z podaniem wartości, daty i miejsca wykonania wraz z potwierdzeniem, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. W przypadku robót, których wartość została wyrażona w umowie w innej walucie niż PLN należy dokonać przeliczenia tej waluty na PLN przy zastosowaniu średniego kursu NBP na dzień zakończenia robót (w przypadku robót rozliczanych wyłącznie w walutach innych niż PLN).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, tj.: 1) osobą, która będzie pełnić funkcję Kierownika budowy - posiadającą następujące kwalifikacje: a) doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót, b) uprawnienia bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej; 2) osobą, która będzie pełnić funkcję Kierownika robót sanitarnych - posiadającą następujące kwalifikacje: a) doświadczenie zawodowe w pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na stanowisku odpowiedzialnym za wykonywanie robót z zakresu budowy sieci i instalacji sanitarnych, w tym doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub robót, b) uprawnienia bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych; 3) osobą, która będzie pełnić funkcję Kierownika robót elektrycznych - posiadającą następujące kwalifikacje: a) doświadczenie zawodowe w pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na stanowisku odpowiedzialnym za wykonanie prac z zakresu robót elektrycznych, b) uprawnienia bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji poszczególnych osób pod warunkiem spełnienia przez osobę łączącą funkcje wszystkich warunków wymaganych dla tych funkcji. Uwaga: Kierownik Budowy i Kierownicy robót powinni posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (tekst jedn. Dz. U. Nr 83, poz. 578 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tekst jedn. Dz. U. Nr 63, poz. 394 z późn. zm.).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wymagania dotyczące dokumentów, określonych w punktach od 6.1. do 6.3. SIWZ: W przypadku spółek cywilnych w ofercie należy złożyć zaświadczenie z urzędu skarbowego oraz z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych zarówno na spółkę, jak i na każdego ze wspólników. 1.1. Dokumenty, o których mowa w punkcie 6.1.e), 6.2.a) i 6.3.a) SIWZ winny być złożone w oryginale. Dokumenty, o których mowa w punktach 6.1.b), 6.1.c), 6.1.d) i 6.2.b) SIWZ winny być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę (-y) uprawniona ( e) do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy. Dokumenty sporządzone w jerzyku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski. 1.2. W przypadku składania oferty wspólnej przez kilku przedsiębiorców (tzw. konsorcjum) lub przez spółkę cywilna, każdy ze wspólników konsorcjum lub spółki cywilnej musi złożyć dokumenty wymienione w punkcie 6.1. SIWZ (lub w punkcie 6.4.2. SIWZ - jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej wraz z dokumentami wymienionymi w punkcie 6.1.a i 6.1.e SIWZ). Pozostałe dokumenty będą traktowane jako wspólne. Wspólnicy muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo, podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli każdego ze wspólników. Wspólnicy ponoszą solidarna odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia, określoną w art. 366 Kodeksu cywilnego. 1.3. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu oraz osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, tj. przedstawić pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Ww. zobowiązanie musi być przedstawione w oryginale. Zamawiający wymaga podania przez wykonawce nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 tej ustawy. 1.4. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku, gdy wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w punktach 5.2. oraz 5.3. SIWZ polega na zasobach innych podmiotów, kopie dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków, dotyczących odpowiednio wspólników konsorcjum lub innych podmiotów powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez wspólników konsorcjum (każdy w odniesieniu do dokumentów go dotyczących) lub przez pełnomocnika konsorcjum, jeżeli będzie miał do tej czynności upoważnienie, a w odniesieniu do innych podmiotów przez upoważnionych przedstawicieli tych podmiotów (każdy w odniesieniu do dotyczących go dokumentów). 2. Inne dokumenty wymagane przez zamawiającego: a) Wypełniony FORMULARZ OFERTOWY, zawierający oświadczenie, że wykonawca spełnia wszystkie warunki określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz informacje, czy wykonawca należy lub nie należy do grupy kapitałowej, stanowiący załacznik nr 2 do SIWZ. UpowaAnienie osób podpisujacych oferte musi bezposrednio wynikac z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, Ae jeAeli upowaAnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny wykonawcy, to do oferty naleAy dołaczyc stosowne pełnomocnictwo w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej notarialnie. b) Dowód wpłaty wadium.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Wszelkie zmiany umowy wymagają zgody obu Stron i zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności i są dopuszczalne w granicach art. 144 ustawy prawo zamówień publicznych. 2. Zmiany umowy, o których mowa w ust. 1, muszą być dokonywane z zachowaniem przepisu art. 140 ustawy Prawo zamówień publicznych. 3. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w zakresie: 1)wysokości wynagrodzenia w przypadku: a)zmiany stawki podatku VAT, w odniesieniu do tej części wynagrodzenia, której zmiana dotyczy, b)ograniczenia zakresu prac objętych niniejszą umową w przypadku stwierdzenia braku konieczności wykonywania części zamówienia, ujętych w dokumentacji; 2)zmiany materiałów, urządzeń, przy czym zmiana taka może być spowodowana: a) niedostępnością na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót spowodowaną zaprzestaniem produkcji, wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń, pod warunkiem zastosowania materiałów lub urządzeń równoważnych; b) pojawieniem się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, umożliwiające uzyskanie lepszej jakości robót; 3)zmiany sposobu spełnienia świadczenia, przy czym zmiana taka może być spowodowana: a) koniecznością zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy; b) koniecznością zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa; koniecznością usunięcia sprzeczności w dokumentacji; c)zmianami rozwiązań technologicznych ujętych w dokumentacji projektowej, spowodowanymi koniecznością wprowadzenia na etapie wykonawstwa robót modyfikacji dokumentacji projektowej podyktowanymi koniecznością racjonalizacji konkretnych rozwiązań technicznych zwiększających walory użytkowe obiektu będącego przedmiotem umowy, o ile ta modyfikacja nie zmieni parametrów inwestycji; 4)zmiana terminu wykonania elementów robót (wg harmonogramu) spowodowana: a)wprowadzeniem zmian, o których mowa w pkt 3, b)warunki geotechniczne, i inne przeszkody w realizacji robót z przyczyn niezależnych od Wykonawcy - o czas niezbędny do usunięcia przeszkody, przy czym końcowy termin wykonania umowy nie może ulec zmianie. 5)osób przewidzianych do realizacji zamówienia, w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń losowych, m.in. takich jak: śmierć, choroba, ustanie stosunku pracy, zmiana zakresu obowiązków, nienależyte wykonywanie obowiązków, pod warunkiem, że osoby zaproponowane będą posiadały kwalifikacje wymagane w SIWZ (zmiana ta nie wymaga spisania aneksu do niniejszej umowy). 4. Zmiany mogą być inicjowane przez Zamawiającego oraz przez Wykonawcę. 5. Warunkiem dokonania zmian jest złożenie wniosku przez stronę inicjującą zamianę zawierającego: opis propozycji zmian, uzasadnienie zmian, a w przypadku określonym w ust. 3 pkt 1 obliczenie kosztów zmian. Zmiana wynagrodzenia w przypadku określonym w ust. 3 pkt 1 lit. b. winna być wyliczona na podstawie złożonego Zamawiającemu kosztorysu ofertowego Wykonawcy. 6. Wpływ pogody na wykonywanie robót, który należało wziąć pod uwagę przy zawieraniu niniejszej umowy, nie jest okolicznością powodującą zmianę terminu wykonania umowy, ani nie może być uznany za okoliczność siły wyższej. Wszędzie tam, gdzie w projekcie lub w przedmiarze występuje konkretny producent materiału lub urządzenia, Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów lub urządzeń innego producenta pod warunkiem, że spełniają one wymagania określone projektem oraz STWiOR. Zmiana sposobu wykonania robót (zmiany w technologii robót, przyjęcie rozwiązań zamiennych co do sposobu wykonania robót) jest możliwa pod warunkiem uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego. Roboty zamienne podlegają rozliczeniu w ramach wynagrodzenia ryczałtowego, o którym mowa w § 3 ust. 1 umowy. Zmiana którejkolwiek z osób, o których mowa w ust. 2 niniejszego paragrafu musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie i zaakceptowana przez Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje taką zmianę wyłącznie wtedy, gdy kwalifikacje i doświadczenie wskazanych osób będą takie same lub wyższe od wymaganych zapisami specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest złożyć Zamawiającemu propozycję zmiany, o której mowa w ustępie poprzedzającym, nie później niż 7 dni przed planowanym skierowaniem danej osoby do kierowania budową robotami.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.kozieglowy.bip.net.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy i Miasta Koziegłowy; Plac Moniuszki 14, 42-350 Koziegłowy; pok. nr 5; w godzinach urzędowania Zamawiającego zgłaszając zapotrzebowanie na piśmie lub faksem.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.10.2014 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy i Miasta Koziegłowy; Plac Moniuszki 14, 42-350 Koziegłowy; Biuro podawcze..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie jest współfinansowane ze środków UE w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, działanie 321 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej. Zamówienie jest finansowane z udziałem środków z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia będzie dostępna na stronie internetowej Zamawiającego: www.kozieglowy.bip.net.pl Na tej stronie Zamawiający będzie również zamieszczał pytania i odpowiedzi, modyfikacje SIWZ, odwołania dot. treści ogłoszenia oraz postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, ogłoszenie o wyborze najkorzystniejszej oferty. Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej. Zamawiający nie ustanawia dynamicznego systemu zakupów. Zamawiający nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.