eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zakopane › sprzątanie szpitala

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2016-11-10

Ogłoszenie nr 340660 - 2016 z dnia 2016-11-10 r.

Zakopane: sprzątanie szpitala
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Nazwa projektu lub programu

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak
Numer ogłoszenia: 317373


Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak
Numer ogłoszenia: 320887


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Samodzielny Publiczny Szpital Specjalistyczny Chorób Płuc im. dr O. Sokołowskiego, krajowy numer identyfikacyjny 29517100000, ul. ul. Gładkie  1, 34500   Zakopane, państwo Polska, woj. małopolskie, tel. 182 015 045, faks 182 014 632, e-mail s.kolasa@szpitalsokolowski.pl
Adres strony internetowej (URL): www.szpitalsokolowski.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Inny: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

sprzątanie szpitala

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

A.ZP-271-12a/16

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest sprzątanie i dezynfekcja pomieszczeń szpitalnych, budynku przyszpitalnego (część administracyjna) o pow. ok. 4100 m^2 przy ul. Gładkie 1 w Zakopanem oraz usługi w zakresie gospodarowania bielizną szpitalną, odzieżą pracowniczą, odpadami i związane z depozytem ubraniowym pacjentów. Wykonawca gwarantuje zastosowanie odpowiedniego sprzętu oraz środków dezynfekcyjnych i środków czystości i higieny, dopuszczonych do stosowania w obszarze medycznym, zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz wymogami sanitarno - epidemiologicznymi obowiązującymi w szpitalu. Przedmiot zamówienia nie obejmuje sprzątania bloku operacyjnego i pracowni histopatologicznej oraz dostaw środka do dezynfekcji rąk i mydła "medycznego" stosowanych w dyżurkach i gabinetach zabiegowych. Wykaz pomieszczeń do sprzątania stanowi zał. nr 5 do siwz. 2. Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania procedur obowiązujących w spzitalu w tym procedur utrzymania czystości i dezynfekcji powierzchni szpitalnych , instrukcji postepowania odpadami, instrukcji postępowania bielizną szpitalną, oraz regulamin przechowywaia rzeczy osobistych pacjenta w magazynie depozytu-szatni, stanowiących zał. nr 1-4 siwz. 3. Ogólne zasady utrzymania porządku w pomieszczeniach szpitala: 3.1. Wykonawca w celu należytego wykonania usługi powinien dysponować profesjonalnym sprzętem w odpowiednich ilościach niezbędnych do utrzymania czystości, prawidłowej dezynfekcji powierzchni oraz prawidłowego transportu bielizny/ odpadów/ badań do labolatorium. Wykonawca zobowiązany jest wydzielić sprzęt do mycia i dezynfekcji oraz przyporządkować go na poszczególne oddziały, kuchenki oddziałowe, laboratorium i inne komórki organizacyjne szpitala. 3.2. Pracownicy Wykonawcy powinni być przeszkoleni z zakresu utrzymania higieny szpitalnej. W trakcie realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzania min. raz w roku szkoleń w powyższym zakresie,a w szczególności obejmującym: zasady przygotowywania roboczych roztworów środków dezynfekcyjnych i myjących, mycie i dezynfekcję różnych powierzchni, higienę rąk, postępowanie z bielizną szpitalną i odpadami. Wykonawca zobowiązany jest do informowania o powyższych szkoleniach Zamawiającego, z uwagi na wymaganą obecność na tych szkoleniach Pielęgniarki Epidemiologicznej szpitala. 3.3. Wykonawca powinien przydzielić pracowników do poszczególnych komórek organizacyjnych szpitala, a rotacje pracowników pomiędzy poszczególnymi komórkami muszą być ograniczone do minimum. 3.4. Za ustalenie harmonogramu prac w danej komórce organizacyjnej szpitala odpowiadają Pielęgniarki Oddziałowe/ Kierownicy Pracowni i innych komórek organizacyjnych szpitala. 3.5. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić osobę nadzorująca w sposób ciągły pracę ekipy sprzątającej, która powinna być obecna na terenie obiektu w dni powszednie od godz. 7.00 do 15.00 oraz w niedzielę i święta pod telefonem - reagując na bieżąco na sytuacje w szpitalu, koordynując prace porządkowo - dezynfekcyjne (osobę posiadającą w szczególności wiedzę specjalistyczną w zakresie higieny szpitalnej, ze szczególnym uwzględnieniem zasad utrzymania czystości w zakładach opieki zdrowotnej i zasad dezynfekcji oraz legitymującą się doświadczeniem w zarządzaniu zespołem). Sposób komunikacji Zamawiającego z osobą nadzorująca musi być jasno określony. 3.6. Wykonawca powinien wyznaczyć ponadto osobę/ osoby odpowiedzialną/e za magazyn bielizny czystej i brudnej oraz Magazyn depozytu-szatni, która/e będzie/ą je prowadzić m. in. zgodnie z wymogami sanitarno - epidemiologicznymi, zasadami regulaminu i procedur. 3.7. Pomieszczenia, w których praca odbywa się w ciągu dnia, np. pokoje badań, gabinety itp., mają być sprzątane jednorazowo, po zakończonym dniu pracy, z zachowaniem wszystkich wymagań dotyczących poszczególnych stref szpitala, natomiast przydzielony pracownik ma obowiązek sprawdzić czy w ciągu dnia należy usunąć odpady z gabinetu, zdezynfekować powierzchnię zanieczyszczonej organicznie, wykonać prace doraźne na zlecenie osób pracujących w gabinetach (tzw. "w razie potrzeby"). 3.8. W okresie nasilonego zabrudzenia, tj., zimą czy w czasie deszczu, osoba wyznaczona przez Wykonawcę jest zobowiązana do kontroli czystości w wejściu głównym i bocznych do szpitala i budynku administracyjno-hotelowego (dodatkowe mycie zabrudzonych powierzchni). 3.9. Zamawiający wymaga, aby w pomieszczeniach, w których znajdują się stanowiska do mycia i/lub dezynfekcji rąk oraz w sanitariatach użytkowanych przez personel i sanitariatach ogólnie dostępnych, zlokalizowanych na terenie szpitala (w tym wszystkie sale chorych) stale znajdowały się takie środki jak: mydło hypoalergiczne do mycia rąk, środek do dezynfekcji rąk, ręczniki papierowe typu ZZ o dobrej jakości zapewniającej prawidłową higienę rąk ( chłonne, preferowany kolor biały, nie mogą się sypać i pozostawać na rękach), papier toaletowy (preferowany biały, gofrowany), z tym, że Zamawiający zastrzega, że mydło przeznaczone do mycia rąk w dyżurkach i gabinetach zabiegowych oraz środki do dezynfekcji rąk kupuje we własnym zakresie. Za dystrybucję środka do dezynfekcji rąk jak również za dostarczenie mydła "medycznego" do dyżurek oraz gabinetów zabiegowych odpowiadają Pielęgniarki Oddziałowe/Kierownicy pracowni. Natomiast Wykonawca zobowiązany jest dbać o stan ilości tych środków w podajnikach, oraz o czystość i dezynfekcję samych podajników. 3.10. Ręczniki i papier toaletowy ma być dostosowany do podajników znajdujących się u Zamawiającego. 3.11. Pracownicy Wykonawcy zobowiązani są do przestrzegania zasad segregacji odpadów obowiązujących w szpitalu oraz do usuwania odpadów z wszystkich komórek organizacyjnych szpitala, ważenia i wydawania ich odpowiednim odbiorcom. 3.12. Ponadto Wykonawca jest zobowiązany do uzupełniania wg potrzeb worków foliowych na odpady medyczne, komunalne i bieliznę brudną (kolorystyka i jakość worków zgodna z procedurami szpitalnymi stanowiącymi załączniki), oraz do postępowania z odpadami medycznymi i innymi zgodnie z obowiązującymi rozporządzeniami. Worki czerwone i żółte winny być wykonane z foli nie zawierającej polichlorku winylu oraz posiadać dopuszczenie ich do spalenia. 3.13. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia magazynu czystej i brudnej bielizny, transportu tej bielizny oraz przyjmowania z pralni i wydawania do pralni, prowadzenia ewidencji bielizny (dotyczy to także odzieży pracowniczej) 3.14. Wykonawca zobowiązany jest także do: o Nakładania powłok polimerowych na podłogi 1x na kwartał (wszędzie tam, gdzie jest możliwość nałożenia tych powłok - ) o Ekstrakcyjne pranie żaluzji, rolet, vertikoli 1x na pół roku, o Mycie i dezynfekcja lamp bakteriobójczych wraz z dezynfekcją promienników, nie rzadziej niż 2x w tygodniu 3.15. Wykonawca jest zobowiązany przedłożyć do oferty "procedury sprzątania" (procedury i/lub algorytmy sprzątania w tym mycia/dezynfekcji ) opracowane z uwględnieniem procedur/instrukcji określonych w zał. nr 1- 4 do siwz. Procedury sprzątania powinny zawierać m.in.: zasady sprzątania pod względem sanitarno -epidemiologicznym, zastosowanie sprzętu, zasady dezynfekcji, użyte środki, ich rodzaj w zależności od powierzchni (wykaz tych środków), organizację pracy firmy z uwzględnieniem całodobowego zapewnienia usługi, grafik pracy, sposób komunikowania się z pracownikami, dostępność pracowników, dokumentację dotyczącą wykonywanych prac i dezynfekcji, zeszyty kontroli, harmonogram utrzymania czystości i dezynfekcji windy szpitalnej uwzględniając jej wykorzystanie do transportu zarówno pacjentów /odpadów /materiałów czystych/bielizny/ żywności/, itp. Wykonawca zobowiązany jest opracować w "procedurach sprzątania" zasady sprzątania i dezynfekcji w przypadku izolacji pacjentów z patogenami alarmowymi i po wypisie tych pacjentów. Osoby wykonujące zamówienie zobowiązane są do przestrzegania ww. zasad. O konieczności zastosowania ww. zasad Wykonawca będzie informowany przez Pielęgniarkę Oddziałową lub Pielęgniarkę Epidemiologiczną bądź przez oznaczenie sali/łóżka chorego. 3.16. W godzinach 22.00 - 6.00 na oddziale, gdzie przebywają chorzy, nie można wykonywać żadnych prac, które zakłócają ciszę nocną. 3.17. Sprzątanie nie może zakłócać normalnej pracy w Szpitalu. 3.18. Zalecone sprzątanie mopami i ściereczkami jednego kontaktu. Pranie mopów i ściereczek powinno odbywać się poza terenem Szpitala - brak miejsca na suszenie. W razie zagrożenia epidemiologicznego Pielęgniarka Epidemiologiczna może zalecić sprzątanie pomieszczeń mopami i ściereczkami jednorazowego użycia bez możliwości dezynfekcji i prania ( traktowanych po użyciu jako odpad medyczny). 3.19. Zakres usługi obejmować będzie również sprzątanie pomieszczeń w trakcie i po przeprowadzonych remontach i adaptacjach oraz w sytuacjach awaryjnych. Koszt powyższych prac powinien być uwzględniony w cenie oferty. 3.20. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany wielkości powierzchni do sprzątania (w tym dezynfekcji) oraz zmiany zakresu i częstotliwości prac w zależności od potrzeb np. w przypadku remontu, czy też spowodowanego inną przyczyną czasowego wyłączenia z eksploatacji danej komórki organizacyjnej lub jej części. 3.21. Wykonawca musi zapewnić wszystkie niezbędne środki czystości i dezynfekcji, dopuszczone do stosowania w obszarze medycznym, zgodnie z obowiązującymi przepisami , w szczególności: normy PN-EN 14885 "Chemiczne środki dezynfekcyjne i antyseptyczne. Zastosowanie Norm europejskich dotyczących chemicznych środków dezynfekcyjnych i antyseptycznych" oraz wytycznych europejskich w tym zakresie; przepisami ustawy z dnia 9 października 2015 r.. o produktach biobójczych (Dz. U. z 2015 r. poz. 1926), ustawy z dnia 25 lutego 2011 r. o substancjach chemicznych i ich mieszaninach (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 1203), ustawy z dnia z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych ( t.j.Dz. U. z 2015 r. poz. 876 ze zm.), ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (tekst jednolity: Dz.U. z 2008 r Nr 45 poz. 271 z późn.zm.) 3.22. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca miał wdrożone odpowiednie systemy jakości świadczonych usług sprzątania w pomieszczeniach zgodny z normą PN-EN ISO, 9001:2009, która uwzględnia jakość systemu usług. 3.23. Rodzaje powierzchni objętych zamówieniem: o wykładzina antystatyczna ok. 2100 m^2 o PCV ok. 880 m^2 o lastriko ok. 400 m^2 o płytki ceramiczne ok. 600 m^2 o panele podłogowe ok. 70 m^2 o deska podłogowa ok. 50 m^2 4. W celu należytego wykonania przedmiotowej usługi Wykonawca powinien zagwarantować odpowiednią ilość osób, z tymże nie mniej niż 6 osób w ciągu dnia od poniedziałku do piątku (w tym 1 osoba nadzorująca), w sobotę i niedzielę (święta) min. 3 osoby oraz 1 osobę w godzinach 19.00-7.00, 7 dni w tygodniu - zabezpieczającą prace interwencyjne w budynku szpitala. Zamawiający wymaga, aby pracownicy fizyczni wykonujący czynności w zakresie realizacji zamówienia, polegające na bezpośrednim wykonywaniu czynności, o których mowa w zał. nr 1 do siwz -"Procedurach utrzymania czystości i dezynfekcji powierzchni szpitalnych" (w szczególności pkt 6 Instrukcji), zatrudnieni byli przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2014r. poz. 1502, z późn. zm.). Wykonawca będzie zobowiązany do comiesięcznego raportowania stanu zatrudnienia, o którym mowa powyżej, w formie umożliwiającej Zamawiającemu stwierdzenie spełnienia przez cały okres realizacji umowy przez Wykonawcę warunku zatrudnienia, z zastrzeżeniem przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych. Czynności raportowania wykonywane będą w formie pisemnej, w terminie do 10 dnia każdego miesiąca lub na każde żądanie Zamawiającego w terminie 2 dni roboczych. Wykonawca zobowiązany jest również udzielić wyjaśnień w powyższym zakresie. W przypadku niezrealizowania wskazanego stanu zatrudnienia osób wykonujących czynności sprzątania codziennego, zamawiający wezwie Wykonawcę do realizacji umowy zgodnie z jej treścią, w terminie 14 dni od daty doręczenia wezwania pod rygorem odstąpienia od umowy. 5. Zamawiający informuje, że ilekroć przedmiot zamówienia opisany jest przez wskazanie znaku towarowego, patentu lub pochodzenia dopuszcza się rozwiązania równoważne tzn. posiadające cechy, parametry, nie gorsze niż opisane w przedmiocie zamówienia. Wykazanie równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie


II.5) Główny Kod CPV: 90910000-9
Dodatkowe kody CPV:

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 09/11/2016
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT416499.60
WalutaPLN


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert3
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 3
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
CLAR SYSTEM S.A. ,  ,  Ul. Janickiego 20 b,  60-542 ,  Poznań ,  kraj/woj. wielkopolskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 522600.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 522600.00
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem 574149.24
Waluta: PLN


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom Tak
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: 7010
IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie   na podstawie art.  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.