eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dąbrowa Górnicza › Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów oraz kursów certyfikowanych dla uczniów ponadgimnazjalnych szkół zawodowych Miasta Dąbrowa Górnicza. Część 1 - Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu spawania metodą MAG 135. Część 2 - Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu magazyniera z obsługą wózków jezdniowych, bezpieczną wymianą butli gazowej oraz obsługą kas fiskalnych. Część 3 - Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu przygotowawczego oraz egzaminu kwalifikacyjnego SEP E G1 w ramach II naboru uczestników projektu (...)c. d. nazwy zadania sekcja IV.4.16 ogł.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-10-08

Dąbrowa Górnicza: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów oraz kursów certyfikowanych dla uczniów ponadgimnazjalnych szkół zawodowych Miasta Dąbrowa Górnicza. Część 1 - Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu spawania metodą MAG 135. Część 2 - Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu magazyniera z obsługą wózków jezdniowych, bezpieczną wymianą butli gazowej oraz obsługą kas fiskalnych. Część 3 - Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu przygotowawczego oraz egzaminu kwalifikacyjnego SEP E G1 w ramach II naboru uczestników projektu (...)c. d. nazwy zadania sekcja IV.4.16 ogł.
Numer ogłoszenia: 333804 - 2014; data zamieszczenia: 08.10.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dąbrowa Górnicza , ul. Graniczna 21, 41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie, tel. 32 2956700, faks 32 2625032, 2956700.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.dabrowa-gornicza.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów oraz kursów certyfikowanych dla uczniów ponadgimnazjalnych szkół zawodowych Miasta Dąbrowa Górnicza. Część 1 - Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu spawania metodą MAG 135. Część 2 - Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu magazyniera z obsługą wózków jezdniowych, bezpieczną wymianą butli gazowej oraz obsługą kas fiskalnych. Część 3 - Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu przygotowawczego oraz egzaminu kwalifikacyjnego SEP E G1 w ramach II naboru uczestników projektu (...)c. d. nazwy zadania sekcja IV.4.16 ogł..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego o wartości zamówienia poniżej kwoty dla dostaw i usług określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r., poz. 907 z późn. zm.), zwanej dalej Ustawą. Opis przedmiotu zamówienia: I. Część 1 - Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu spawania metodą MAG 135 1.Cel kursu - uzyskanie kwalifikacji zawodowych poprzez zdobycie umiejętności spawania spoin pachwinowych elektrodą metalową w osłonie gazowej metodą MAG (135), to jest wg procesów i numerów opisanych normą PN-EN ISO 4063 oraz po zdaniu egzaminu uzyskanie uprawnień spawalniczych zgodnie z normą PN-EN 278-1:2007 lub serią norm PN-EN ISO 9606. 2.Zakres kursu - kurs powinien odbywać się zgodnie z obowiązującymi w przedmiocie zamówienia przepisami prawa oraz pod merytorycznym nadzorem Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach, w skrócie IS. 3.Wymiar godzinowy kursu - 145 godzin zajęć teoretycznych i praktycznych, zgodnie z wytycznymi IS W-07/IS-02. Zajęcia teoretyczne powinny być realizowane w grupach o liczebności nie większej niż 19 osób, a zajęcia praktyczne w grupach o liczbie uczestników odpowiadającej liczbie posiadanych stanowisk spawalniczych - zgodnie z wytycznymi IS W-07/IS-41. 4.Plan realizacji kursu - Program kursu określający szczegółową tematykę kursu winien być opracowany zgodnie z wytycznymi IS W-07/IS-41. Kurs powinien zakończyć się sprawdzeniem zdobytej wiedzy i umiejętności. Wykonawca zorganizuje uczestnikom kursu egzamin spawaczy spoin pachwinowych według Wytycznych Instytutu Spawalnictwa Nr W-07/IS-17. Koszty egzaminu wykonawca uwzględni w cenie ofertowej. Po podpisaniu umowy, wykonawca zobowiązany jest w ciągu 5 dni roboczych, od dnia otrzymania imiennego wykazu uczestników, dostarczyć Zamawiającemu harmonogram kursu. Kurs będzie realizowany zgodnie z przyjętym harmonogramem. 5.Materiały szkoleniowe - wykonawca zapewni każdemu z uczestników materiały szkoleniowe związane bezpośrednio z zakresem szkolenia w postaci podręcznika przeznaczonego dla słuchaczy kursu spawania w osłonie gazów metodą MAG 135 i materiały piśmiennicze (co najmniej 1 zeszyt A-4 w twardej oprawie, długopis oraz teczka wiązana). Po zakończeniu szkolenia w/w materiały przejdą na własność uczestników. 6.Środki ochrony osobistej - wykonawca na czas kursu praktycznego zapewni uczestnikom odpowiednie dla spawaczy środki ochrony osobistej, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami BHP. 7.Uzyskane uprawnienia i dokumenty - Każdy uczestnik kursu otrzyma zaświadczenie o ukończeniu kursu na wzorze MEN (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych - tj. Dz. U. z 2014 r., poz. 622) wraz z suplementem oraz po uzyskaniu pozytywnego wyniku egzaminu, przeprowadzonego pod nadzorem IS dokumenty potwierdzające posiadanie kwalifikacji zawodowych - Książeczkę spawacza i odpowiednie Świadectwo Egzaminu Kwalifikacyjnego Spawacza wg normy PN-EN 287-1:2007 lub serii norm PN-EN ISO 9606. 8.Termin i miejsce przeprowadzenia kursu: Kurs powinien zostać zrealizowany na terenie miasta Dąbrowa Górnicza w zatwierdzonej przez IS bazie szkoleniowej (wymagany jest Atest lub jednorazowa zgoda IS na przeprowadzenie przedmiotowego kursu spawania). Zajęcia teoretyczne i praktyczne powinny odbywać się po zajęciach szkolnych w wymiarze nieprzekraczającym 4 godzin zegarowych dziennie i trwać nie dłużej niż do godziny 20:00. W dni wolne od nauki szkolnej z pominięciem niedziel i świąt zajęcia mogą odbywać się w godzinach od 8:00 do 18:00 w wymiarze nieprzekraczającym 8 godzin zegarowych dziennie. Termin realizacji kursu-do 30 grudnia 2014 r. 9. Liczba uczestników kursu: maksymalnie 37 osób II. Część 2 - Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu magazyniera z obsługą wózków jezdniowych, bezpieczną wymianą butli gazowej oraz obsługą kas fiskalnych. 1.Kurs realizowany będzie dla maksymalnej liczby 17 osób, które ukończyły 18 lat w pełnym zakresie i dla maksymalnej liczby 4 osób, które nie ukończyły 18 lat w ograniczonym zakresie - z pominięciem kursu obsługi wózków jezdniowych z bezpieczną wymianą butli gazowej, to znaczy: - moduł magazyniera dla maksymalnej liczby 21 osób - moduł obsługi kas fiskalnych dla maksymalnej liczby 21 osób - moduł obsługi wózków jezdniowych dla maksymalnej liczby 17 osób, które ukończyły 18 lat - moduł bezpiecznej wymiany butli gazowej dla maksymalnie 17 osób, które ukończyły 18 lat. 2.Cel kursu - podniesienie kwalifikacji zawodowych poprzez ukończenie wielomodułowego kursu magazyniera, kierowcy/operatora wózka jezdniowego z bezpieczną wymianą butli gazowej oraz obsługi kas fiskalnych, a po zdaniu egzaminu zdobycie uprawnień kierowcy/operatora wózka jezdniowego i uprawnień do bezpiecznej wymiany butli gazowej, wydawanych przez Urząd Dozoru Technicznego (UDT). 3.Zakres kursu - kurs powinien odbywać się zgodnie z obowiązującymi w przedmiocie zamówienia przepisami prawa. Kurs kierowcy/operatora wózków jezdniowych z bezpieczną wymianą butli gazowych powinien zakończyć się sprawdzeniem zdobytej wiedzy i umiejętności. Wykonawca zorganizuje i opłaci uczestnikom kursu egzamin przed Komisją UDT, a koszty egzaminu uwzględni w ofercie. 4.Wymiar godzinowy szkolenia - 105 godzin zegarowych, w tym 8-godzinne szkolenie w zakresie obsługi kas fiskalnych oraz 67-godzinny kurs kierowcy/operatora wózków jezdniowych z bezpieczną wymianą butli gazowych. (UWAGA - jeżeli wykonawca posiada zatwierdzony przez UDT inny niż 67-godzinny program kursu kierowców/operatorów wózków jezdniowych z bezpieczną wymianą butli gazowej - wówczas wymiar godzin przedmiotowego kursu winien być zgodny z posiadanym programem). 5.Plan realizacji kursu - Program kursu w zakresie kursu kierowcy/operatora wózków jezdniowych i program kursu w zakresie bezpiecznej wymiany butli gazowej - wydany i/lub zatwierdzony przez Urząd Dozoru Technicznego. Program kursu w zakresie kursu magazyniera powinien być opracowany w oparciu o Krajowe Standardy Kwalifikacji Zawodowych MPiPS w obrębie zawodu: Magazynier [kod zawodu: 413103] i powinien zawierać zagadnienia z zakresu: - przepisów bhp i ppoż. w magazynie - hurtowni - odbioru towarów - zasad poprawnego przechowywania towarów - wydawania towarów - obsługi programów komputerowych do prowadzenia gospodarki magazynowej, np. MAGAZYN MULTI, SUBIEKT dla WINDOWS lub inny równoważny, - dokumentów magazynowych - sporządzania i obiegu. Program kursu w zakresie kursu obsługi kas fiskalnych powinien zawierać zagadnienia z zakresu: - podstaw prawnych gospodarki kasowej - budowy kas fiskalnych i zakresu ich działania - programowania kas fiskalnych - dokumentacji obrotu kasowego. Program może być uzupełniony lub poszerzony o zagadnienia, które w ocenie Wykonawcy winny być zrealizowane w celu odpowiedniego wyszkolenia uczestników w ramach realizacji usług, będących przedmiotem zamówienia. Po podpisaniu umowy wykonawca zobowiązany jest w ciągu 5 dni roboczych od dnia otrzymaniu imiennego wykazu uczestników dostarczyć Zamawiającemu harmonogram kursu z uwzględnieniem poszczególnych modułów szkoleniowych. Kurs realizowany będzie zgodnie z przyjętym harmonogramem. 6.Materiały szkoleniowe - wykonawca zapewni każdemu z uczestników materiały szkoleniowe związane bezpośrednio z zakresem kursu w postaci skryptów do obsługi kasy fiskalnej (w formie drukowanej), a w postaci książek: do kursu magazyniera oraz do obsługi wózków jezdniowych i bezpiecznej wymiany butli gazowej (w formie drukowanej), materiały piśmiennicze (co najmniej 1 zeszyt A-4 w twardej oprawie, długopis oraz teczka wiązana). Po zakończeniu kursu w/w materiały przejdą na własność uczestników. 7.Środki ochrony osobistej - wykonawca na czas kursu praktycznego zapewni uczestnikom modułu kierowcy/operatora wózka jezdniowego z bezpieczną wymianą butli gazowej środki ochrony osobistej, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami BHP. 8.Uzyskane uprawnienia i dokumenty - Każdy uczestnik otrzyma: zaświadczenie o ukończeniu kursu magazyniera z obsługą kas fiskalnych oraz o ukończeniu kursu obsługi wózków jezdniowych z bezpieczną wymianą butli gazowej - odpowiednio, na wzorze MEN (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. z 2014 r., poz. 622) wraz z suplementem, a osoby, które uzyskają pozytywny wynik egzaminu przed komisją UDT - zaświadczenie o uprawnieniach kierowcy/operatora wózka jezdniowego i zaświadczenie o uprawnieniach do bezpiecznej wymiany butli gazowej wydane przez UDT. 9.Termin i miejsce przeprowadzenia szkolenia: Kursy powinny zostać zrealizowane na terenie miasta Dąbrowa Górnicza Zajęcia teoretyczne i praktyczne w wymiarze nieprzekraczającym 4 godzin zegarowych dziennie winny odbywać się po zajęciach szkolnych, nie dłużej niż do godziny 20:00. W dniach wolnych od nauki szkolnej z pominięciem niedziel i świąt zajęcia w wymiarze nie przekraczającym 8 godzin zegarowych dziennie mogą odbywać się w godzinach od 8:00 do 18:00. Termin realizacji - do 30 grudnia 2014 r. 10. Liczba uczestników kursu: maksymalnie 21 osób, (maksymalnie 17 osób, które ukończyły 18 lat w pełnym zakresie szkolenia i maksymalnie 4 osoby, które nie ukończyły 18 lat w ograniczonym zakresie szkolenia - jak to określono szczegółowo w pkt 1). III. Część 3 - Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu przygotowawczego oraz egzaminu kwalifikacyjnego SEP E G1 1.Cel kursu - podniesienie kwalifikacji zawodowych poprzez ukończenie kursu w zakresie eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci elektrycznych do 1 kV, przygotowującego do egzaminu kwalifikacyjnego w celu uzyskania uprawnień SEP E G1. 2.Zakres szkolenia na kursie - kurs powinien odbywać się zgodnie z obowiązującymi w przedmiocie zamówienia przepisami prawa. Kurs powinien zakończyć się sprawdzeniem zdobytej wiedzy i umiejętności. Wykonawca zorganizuje i opłaci egzamin kwalifikacyjny przed Komisją Kwalifikacyjną powołaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki (art. 54 ust. 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne - Dz. U. z 2012 r., poz. 1059, z późn. zm.), a koszty egzaminu uwzględni w ofercie. 3.Wymiar godzinowy kursu - 30 godzin zegarowych. 4.Plan realizacji kursu - Program szkolenia określający szczegółową tematykę musi obejmować: - przepisy ustawy z dnia 10.04.1997 r. Prawo Energetyczne (Dz. U. z 2012 r., poz. 1059, z późn. zm.) i rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy, w szczególności rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Pracy z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. z 2003 r. Nr 89, poz. 828, z późn. zm.) oraz: - zasady budowy, działania oraz warunki techniczne obsługi urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych, -zasady eksploatacji oraz instrukcje eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych, - ogólne zasady racjonalnej gospodarki energetycznej, wykonywania prac kontrolno-pomiarowych i montażowych, - zasady i wymagania bezpieczeństwa pracy i bezpieczeństwa przeciwpożarowego oraz umiejętności udzielania pierwszej pomocy, - instrukcje postępowania w razie awarii, pożaru lub innego zagrożenia bezpieczeństwa obsługi lub otoczenia. Program może być uzupełniony lub poszerzony o zagadnienia, które w ocenie Wykonawcy winny być zrealizowane w celu odpowiedniego wyszkolenia uczestników w ramach realizacji kursu, będącego przedmiotem zamówienia. Po podpisaniu umowy wykonawca zobowiązany jest w ciągu 5 dni roboczych od dnia otrzymania imiennej listy uczestników dostarczyć Zamawiającemu harmonogram kursu. Kurs będzie realizowany zgodnie z przyjętym harmonogramem. 5.Materiały szkoleniowe - wykonawca zapewni każdemu z uczestników materiały szkoleniowe związane bezpośrednio z zakresem kursu w postaci książki i materiały piśmiennicze (co najmniej 1 zeszyt A-4 w twardej oprawie, długopis oraz teczka wiązana). Po zakończeniu szkolenia w/w materiały przejdą na własność uczestników. 6.Uzyskane uprawnienia i dokumenty - Każdy uczestnik kursu otrzyma zaświadczenie ukończenia kursu w zakresie eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci elektrycznych do 1 kV na wzorze MEN (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych tj. Dz. U. z 2014 r., poz. 622) wraz z suplementem oraz po uzyskaniu pozytywnego wyniku egzaminu przed Komisją Kwalifikacyjną powołaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki - świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci elektrycznych do 1 kV - E G1 - na obowiązującym wzorze (Zał. nr 2 do rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci - Dz. U. z 2003 r. Nr 89, poz. 828, z późn. zm.). 7.Termin i miejsce przeprowadzenia kursu: Kurs powinien zostać zrealizowany na terenie miasta Dąbrowa Górnicza. Zajęcia w wymiarze nieprzekraczającym 4 godzin zegarowych dziennie winny odbywać się po zajęciach szkolnych i trwać nie dłużej niż do godziny 20:00. W dniach wolnych od nauki szkolnej z pominięciem niedziel i świąt zajęcia w wymiarze nie przekraczającym 6 godzin zegarowych dziennie mogą odbywać się w godzinach od 8:00 do 18:00. Termin realizacji - do 30 grudnia 2014 r. 8. Liczba uczestników kursu: maksymalnie 15 osób. V. Pozostałe wymagania w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia (dotyczy części 1 i części 2 i części 3): 1. Szkolenie powinno zostać przeprowadzone zgodnie z wymogami rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 622). 2. Godzina zegarowa kursu liczy 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne liczące 45 min. oraz przerwę, liczącą średnio 15 minut - długość przerwy jest ustalona w sposób elastyczny przez Wykonawcę. 3.Wykonawca winien zapewnić i dostosować odpowiednią ilość i jakość pomieszczeń do przeprowadzenia oferowanego kursu oraz wyposażyć je w odpowiedni sprzęt i pomoce dydaktyczne, w szczególności liczba stolików i krzeseł na zajęciach teoretycznych powinna być odpowiednia do liczby uczestników kursu (grupy), a uczestnicy powinni mieć swobodny dostęp do pomieszczeń sanitarnych z zapewnioną ciepłą wodą, zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP i Ppoż., rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. z 2003 r. Nr 6, poz. 69, z późn. zm). 4.Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia informacji adresowej o miejscu przeprowadzenia szkolenia teoretycznego i praktycznego w Formularzu ofertowym (zał. nr 1 do wniosku) - szkolenie powinno zostać zrealizowane na terenie miasta Dąbrowa Górnicza. 5.Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania badań lekarskich, w celu uzyskania przez uczestników oferowanego kursu zawodowego orzeczenia wystawionego przez uprawnionego lekarza medycyny pracy o braku przeciwwskazań do wykonywania określonego zawodu odpowiednio do rodzaju szkolenia (nie dotyczy Części 3). Koszty badań należy uwzględnić w ofercie przetargowej. Koszt przeprowadzenia badania lekarskiego pokryje Zamawiający w przypadku nieuzyskania pozytywnego orzeczenia lekarskiego przez ucznia i skreślenia go z listy uczestników kursu, na zasadach określonych w § 5 ust. 3 projektu umowy (zał. nr nr 8/1, i (-lub) 8/2, i (-lub) 8/3 do wniosku). 6. Wykonawca po podpisaniu umowy, w ramach oferowanych usług winien ubezpieczyć każdego z uczestników kursu od następstw nieszczęśliwych wypadków (suma ubezpieczenia 1 osoby - 5000,00 zł) na czas szkolenia. Polisę lub dokument potwierdzający ubezpieczenie uczestników kursu wykonawca powinien przedłożyć Zamawiającemu najpóźniej w terminie 5 dni kalendarzowych od dnia rozpoczęcia zajęć (data rozpoczęcia zajęć określona będzie w Harmonogramie realizacji usług - odpowiednio w danym zakresie), w innym przypadku zostaną naliczone kary umowne zgodnie z projektem umowy - zał. nr nr 8/1, i (-lub) 8/2, i (-lub) 8/3 do wniosku. 7.Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji szkolenia w postaci Dziennika zawierającego listy obecności (na drukach MEN); protokołów lub innych dokumentów potwierdzających wydanie i odbiór przez uczestników szkolenia wszelkich materiałów szkoleniowych i piśmienniczych; rejestru zaświadczeń MEN wydanych uczestnikom na potwierdzenie odbycia szkolenia zawodowego. Ponadto Zamawiający wymaga wykonania przez wykonawcę dokumentacji szkolenia w postaci materiału fotograficznego (koniecznie z datą) z przeprowadzonych zajęć na kursie (po 5 zdjęć z zajęć teoretycznych i praktycznych) i utrwalenia materiału fotograficznego na płycie CD/DVD. 8. Po podpisaniu umowy Zamawiający przekaże wykonawcy: 1) imienną listę osób, które będą uczestnikami szkolenia; 2) wzór dziennika i list obecności; 3) wzór protokołu odbioru usługi; 4) oraz inne informacje niezbędne do ubezpieczenia uczestników oraz do sporządzenia harmonogramu i terminu rozpoczęcia szkolenia zawodowego w oferowanym zakresie. 8. Zamawiający ma prawo do przeprowadzenia ewaluacji szkolenia. 9. Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o: niezgłoszeniu się uczestników na kurs; przerwaniu kursu lub rezygnacji z uczestnictwa; innych sytuacjach, które mają wpływ na realizację programu kursu i umowy. 10. Wszystkie prowadzone w trakcie realizacji kursu dokumenty wymienione w punkcie 7, kserokopie zaświadczeń MEN wydanych uczestnikom, dokument potwierdzający zorganizowanie i opłacenie badań lekarskich, kserokopie wydanych orzeczeń lekarskich, kserokopie protokołów z przeprowadzonych egzaminów oraz wyniki tych egzaminów, wzory dokumentów, jakie otrzyma uczestnik po uzyskaniu pozytywnego wyniku egzaminu oraz dokument potwierdzający wniesienie opłaty egzaminacyjnej w imieniu uczestników kursu (lub w przypadku Części 1 kursu spawania - opłaty za wydanie książeczki spawacza i świadectwa kwalifikacyjnego) zawierający co najmniej imię i nazwisko ucznia, PESEL oraz kwotę wniesionej opłaty, materiał fotograficzny z realizacji szkolenia zarejestrowany na płycie CD/DVD - wykonawca przekaże Zamawiającemu w ciągu 7 dni roboczych od dnia zakończenia kursu. W dniu przekazania przez wykonawcę w/w dokumentacji zostanie sporządzony Protokół odbioru usługi. 11. Wszystkie pomieszczenia, materiały szkoleniowe i piśmiennicze wydane uczestnikom, wszystkie dokumenty prowadzone przez wykonawcę w trakcie realizacji kursu oraz zaświadczenia lub inne dokumenty wydane uczestnikom szkoleń zawodowych powinny posiadać informację o współfinansowaniu przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007-2013 i uwagami Zamawiającego (logotypy Unii Europejskiej - Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - informacja możliwa jest do pobrania w wersji elektronicznej z pliku Logotypy zał. nr 9 do wniosku). UWAGA - Jeżeli Wykonawca zgodnie z obowiązującymi go przepisami nie może dokonać w/w oznaczenia na wydawanych uczestnikom zaświadczeniach lub innych dokumentach - zobowiązany jest wydać uczestnikom kursu dodatkowe Certyfikaty ukończenia kursu zawierające wymagane oznaczenie EFS i POKL. 12. Rozwiązania równoważne Wskazane w SIWZ znaki towarowe, patenty i miejsce pochodzenia są uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i mają na celu wskazanie jedynie jakości i parametrów przedmiotu zamówienia z uwagi na brak innych dostatecznie dokładnych określeń, które pozwalałyby opisać przedmiot zamówienia w tej części w sposób jednoznaczny i wyczerpujący. W związku z powyższym Wykonawcy mogą składać oferty równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w SIWZ - zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 ustawą. W związku z tym : 1. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych - tj. o parametrach jakościowych nie gorszych niż określone w SIWZ - w odniesieniu do rozwiązań, których pochodzenie zostało określone przez Zamawiającego w SIWZ nazwą producenta. 2. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego usługi spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Równoważność pod względem parametrów jakościowych ma w szczególności gwarantować realizację usługi zgodnie z wymaganiami określonymi w SIWZ..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00 - Usługi szkolenia zawodowego .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga od Wykonawców wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dot. części 1 i część 2 i części 3: Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu wymagań określonych w art. 22 ust. 1Ustawy (załącznik nr 2 do SIWZ)

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Część 1: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie minimum 2 usługi polegające na wykonaniu grupowego szkolenia/kursu zawodowego w zakresie spawania metodą MAG 135. Część 2: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie 1) minimum 2 usługi polegające na wykonaniu grupowego szkolenia/kursu zawodowego w zakresie szkolenia/kursu magazyniera, 2) minimum 2 usługi polegające na wykonaniu grupowego szkolenia/kursu zawodowego w zakresie szkolenia/kursu kierowcy/operatora wózków jezdniowych, 3) minimum 2 usługi polegające na wykonaniu grupowego szkolenia/kursu zawodowego w zakresie bezpiecznej wymiany butli gazowej. WW. usługi mogą być wykazane jako zrealizowane oddzielnie lub w formie szkoleń/kursów wielomodułowych, Część 3: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie minimum 2 usługi polegające na wykonaniu grupowego szkolenia/kursu zawodowego w zakresie eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci do 1 kV - E G1. UWAGA: 1. Przez szkolenie/kurs grupowe należy rozumieć szkolenie/kurs zorganizowane i przeprowadzone dla grupy minimum 4 osób. 2. Jeżeli zakres wskazanych i udokumentowanych, przez Wykonawcę w wykazie usług jest szerszy niż wymagany przez Zamawiającego, Wykonawca winien w wykazie wskazać zakres usług odpowiadających zakresowi wymaganemu przez Zamawiającego.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Część 1: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje warsztatem szkoleniowym (spawalnią), w którym znajduje się co najmniej 8 szkoleniowych stanowisk spawalniczych przystosowanych do spawania metodą MAG 135, zgodnie z Wytycznymi Nr W-07/IS-41 Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach. Część 2: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej 1 wózkiem jezdniowym o napędzie gazowym. Część 3: Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu wymagań określonych w art. 22 ust. 1ustawy (załącznik nr 2 do SIWZ)

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Część 1: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zadania stanowiącego przedmiot zamówienia: a) co najmniej 1 osobą posiadającą kwalifikacje inżyniera spawalnika z dyplomem IWE/EWE lub technologa spawalnika z dyplomem IWT/EWT lub uprawnienia Instruktora Spawalniczego z dyplomem EWP/IWP b) co najmniej 1 osobą posiadającą kwalifikacje instruktora szkolenia praktycznego spawaczy i aktualne Świadectwo Egzaminu Spawacza wg normy PN-EN 287-1:2007 w zakresie procesu spawania MAG 135 - funkcja instruktora. Część 2: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zadania stanowiącego przedmiot zamówienia: a) co najmniej 1 osobą, która posiada doświadczenie w prowadzeniu co najmniej dwóch szkoleń/kursów magazyniera - funkcja wykładowcy, b) co najmniej 3 osobami, z których każda posiada doświadczenie w prowadzeniu co najmniej jednego szkolenia/kursu z zakresu kierowca/operator wózków jezdniowych z bezpieczną wymianą butli, w tym: - co najmniej 1 wykładowcą oraz - co najmniej 2 instruktorami zajęć praktycznych, którzy posiadają aktualne uprawnienia UDT, w szczególności: co najmniej 1 w zakresie obsługi wózka jezdniowego i co najmniej 1 w zakresie bezpiecznej wymiany butli gazowej, c) co najmniej 1 osobą, która posiada doświadczenie w przeprowadzeniu co najmniej jednego szkolenia/kursu z zakresu obsługi kasy fiskalnej - funkcja wykładowcy. Część 3: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zadania stanowiącego przedmiot zamówienia: -co najmniej 1 osobą posiadającą wykształcenie kierunkowe (technik elektryk lub inżynier elektryk) i aktualne uprawnienia SEP E G1, zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2012 r., poz. 1059, z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń instalacji i sieci (Dz. U. z 2003 r. Nr 89, poz. 828, z późn. zm.) i wytycznymi Stowarzyszenia Elektryków Polskich lub odpowiadające im ważne kwalifikacje i uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - funkcja wykładowcy

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dot. części 1 i część 2 i części 3: Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu wymagań określonych w art. 22 ust. 1Ustawy (załącznik nr 2 do SIWZ)

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Obowiązek wskazania przez Wykonawcę w wykazie oraz złożenia dowodów dotyczy usług pozwalających wykazać, iż Wykonawca spełnia warunek określony w sekcji III.3.2) ogłoszenia o zamówieniu. W wykazie nie należy podawać informacji o usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie - Zamawiający nie ocenia zdolności Wykonawcy do należytego wykonania zamówienia na podstawie art. 22 ust. 5 ustawy Pzp (zdanie 2).;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    Cześć 1: Atest Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach na prowadzenie szkoleń spawaczy w zakresie spawania metodą MAG 135 lub jednorazowa zgoda na przeprowadzenie przedmiotowego szkolenia spawania wydana przez Instytut Spawalnictwa w Gliwicach. Część 2:Dokument potwierdzający wydanie przez Urząd Dozoru Technicznego programu szkolenia kierowcy/operatora wózków jezdniowych z bezpieczną wymianą butli gazowej

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Formularz ofertowy - dotyczy część 1 i (-lub) część 2 i (-lub) część 3 2.pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy - jeżeli zostało ustanowione bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza (dotyczy również spółki cywilnej); 3. w przypadku, gdy Wykonawca będzie polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia - zgodnie z art. 26 ust. 2b Ustawy.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwości dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy: 1. w zakresie zmiany terminów realizacji przedmiotu umowy na skutek a)wystąpienia siły wyższej. Siła wyższa oznacza wydarzenie nieprzewidywalne i poza kontrolą stron niniejszej umowy, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu. b) wystąpienia problemów organizacyjnych lub technicznych związanych z procedurą prowadzenia kursu. c) w przypadku niemożności dostosowania harmonogramu kursu do planów zajęć uczniów w poszczególnych szkołach 2. w pozostałym zakresie zmiany do umowy mogą dotyczyć: 2.1. zmiany obowiązujących przepisów prawa, 2.2. zmiany wynikającej z warunków narzuconych Zamawiającemu przez instytucję pośredniczącą - Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego 2.3. zmiany miejsca realizacji szkolenia z zastrzeżeniem, iż szkolenie należy zorganizować w pomieszczeniach i miejscach z zapewnionym zapleczem do przeprowadzenia szkolenia - zgodnie z SIWZ. 2.4.W przypadku niemożności dostosowania harmonogramu kursu do planów zajęć uczniów w poszczególnych szkołach. 3. Z okoliczności stanowiących podstawę zmiany do umowy zostanie sporządzony protokół podpisany przez obie strony. 4.Zmiana umowy powinna nastąpić w formie pisemnego aneksu podpisanego przez obie strony, pod rygorem nieważności takiego oświadczenia oraz powinna zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne. 5. Zmiana do umowy w sprawie zamówienia publicznego bez zachowania formy pisemnej jest dotknięta sankcją nieważności, a więc nie wywołuje skutków prawnych. 6. Pozostałe kwestie odnoszące się do umowy uregulowane są w załączniku nr 8/1, i (-lub) 8/2, i (-lub) 8/3- projekt umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.dabrowa-gornicza.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej, ul. Graniczna 21,II piętro, Wydział Oświaty.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.10.2014 godzina 09:30, miejsce: Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej, ul. Graniczna 21, parter stanowisko nr 13 - INFORMACJA..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Zamówienie jest finansowane ze środków Unii Europejskiej.Zadanie realizowane jest w ramach projektu projektu Mam zawód - mam pracę w regionie, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet IX Działanie 9.2 - Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego 2.Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 3.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia powinni spełniać warunki udziału w postępowaniu określone w pkt. 8 SIWZ oraz złożyć dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi w pkt. 9 SIWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, w ofercie muszą być złożone dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt. 9.2. i 9.3. SIWZ przez każdego z nich lub przez pełnomocnika w imieniu każdego z nich. Dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt. 9.1.1.,9.1.2, 9.1.3.,9.1.4, Formularz ofertowy wymieniony w pkt. 9.5.1. SIWZ składają wszyscy Wykonawcy wspólnie na jednym druku lub pełnomocnik w imieniu wszystkich Wykonawców. Dokumenty wymienione w pkt. 9.4. SIWZ Wykonawcy składają wspólnie. Ponadto ww. Wykonawcy ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.4. Ciąg dalszy nazwy zamówienia dot. sekcji II.1.1. ogłoszenia: w ramach II naboru uczestników projektu Mam zawód - mam pracę w regionie, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet IX Działanie 9.2 - Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.Dot. sekcji II.2 czas zamówienia lub termin wykonania : dotyczy części 1, 2 i 3 - 30.12.2014 r..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.