eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Chojnice › Wybór rzeczoznawcy mjakowego - Skarb Państwa

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2008-11-25

Chojnice: Wybór rzeczoznawcy mjakowego - Skarb Państwa
Numer ogłoszenia: 331679 - 2008; data zamieszczenia: 25.11.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe w Chojnicach , ul. 31 Stycznia 56, 89-600 Chojnice, woj. pomorskie, tel. 052 3966500, 3966533, faks 052 3966503.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.chojnice.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wybór rzeczoznawcy mjakowego - Skarb Państwa.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wycena w formie operatu szacunkowego: nieruchomości niezabudowanych, wyceny budynków i zabudowań, wyceny drobnych obiektów budowlanych, wyceny trwałych składników roślinnych, wyceny lokali mieszkalnych i użytkowych, inwentaryzacji budowlana, wyceny ( ustalenie) czynszu dzierżawnego za nieruchomość niezabudowaną i zabudowaną, wyceny (ustalenie) czynszu za najem lokalu użytkowego, wyceny ruchomości, służebności gruntowej. 2. Szczegółowy zakres usług i termin wykonania od dnia dokonania zlecenia: 1) Wycena nieruchomości niezabudowanej (grunt); Ilość: 120 działek; Termin wykonania: 1 działka - 4 dni, 2 działki - 4 działki - 7 dni, 5 działek i więcej - 10 dni. 2) Wycena budynków i zabudowań; Ilość: 5 budynków (łącznie ca 2000m2). Termin wykonania: do 500m2 - 7 dni, powyżej 500m2 - 10 dni. 3) Wycena drobnych obiektów budowlanych (np. ogrodzenia itp.);Ilość: 5 obiektów; Termin wykonania: 1 - 3 obiektów - 4 dni, powyżej 3 obiektów - 7 dni. 4) Wycena trwałych składników roślinnych; Ilość: 10 składników; Termin wykonania: 1 - 5 składników - 4 dni, powyżej 5 składników - 7 dni, park - 10 dni. 5) Wycena lokali mieszkalnych; Ilość: 5 lokali; Termin wykonania: 1 lokal - 7 dni, 2 - 5 lokali - 10 dni. 6) Wycena lokali użytkowych; Ilość: 3 lokale; Termin wykonania: 1 lokal - 7 dni, 2 - 3 lokali - 10 dni. 7) Inwentaryzacja budowlana; Ilość: 1000m2; Termin wykonania: do 500m2 - 10 dni, powyżej 500m2 - 14 dni 8) Analiza do ustalenia wysokości czynszu dzierżawnego za nieruchomość gruntową; Ilość: 4 nieruchomości; Termin wykonania: 7 dni 9) Analiza do ustalenia wysokości czynszu dzierżawnego za nieruchomość zabudowaną; Ilość: 4 nieruchomości; Termin wykonania: 10 dni. 10) Analiza do ustalenia wysokości czynszu za najem lokalu użytkowego; Ilość: 4 lokale; Termin wykonania: 1 lokal - 7 dni, 2 i więcej lokali - 10 dni 11) Wycena ruchomości; Ilość: 20 szt.; Termin wykonania: do 10 sztuk - 5 dni, powyżej 10 sztuk - 10 dni. 12) Służebność gruntowa; Ilość: 5 działek; Termin wykonania: 1 działka - 4 dni, 2 działki - 5 działek - 7 dni. 3. Zamawiający, po wyborze oferty, udostępni do wglądu oraz możliwości dokonywania kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem dokumenty, będące w jego posiadaniu, w zakresie dotyczącym przedmiotu zamówienia (wypisy z ewidencji gruntów i mapy do celów opiniodawczych, odpisy z ksiąg wieczystych, zaświadczenia o samodzielności lokalu) oraz udzieli informacji: a) kto jest właścicielem nieruchomości, ewentualnie kto jest posiadaczem nieruchomości lub jej części, b) jakie prawa rzeczowe (np. użytkowanie wieczyste, użytkowanie, służebności) lub zobowiązania (najem, dzierżawa, dożywocie) obciążają nieruchomość, c) co wchodzi w skład nieruchomości, gdzie jest ona położona, jej oznaczenie i powierzchnię, jaki jest jej charakter prawny. Ewentualnie inne materiały niezbędne do sporządzenia operatów szacunkowych Wykonawca uzyskuje we własnym zakresie i na własny koszt ( np. informacje wynikające z planu zagospodarowania przestrzennego) i inne niezbędne do jego sporządzenia. Obliczenia kubatury budynku dokonuje się zgodnie z właściwymi normami. W przypadku potrzeby ustalenia kubatury lokalu stanowiącego część budynku wykonawca określa ją, uwzględniając proporcję powierzchni lokalu do powierzchni budynku, zgodnie z ustawą o własności lokali. Wyceny należy sporządzić w formie pisemnej - operatu szacunkowego 1 egzemplarz i wyciąg z operatu szacunkowego, w plastikowej teczce zawieszkowej, a w przypadku inwentaryzacji budowlanej dodatkowo na nośniku elektronicznym ( np. dyskietka). Operat szacunkowy musi być sporządzony zgodnie ze stanem faktycznym i prawnym nieruchomości. 4. Wycena nieruchomości: W operacie szacunkowym należy zamieścić opis nieruchomości z uwzględnieniem jej stanu technicznego i użytkowego. Sporządzenie opisu nieruchomości powinno być każdorazowo poprzedzone oględzinami i badaniem stanu nieruchomości. W ramach opisu nieruchomości należy określić i scharakteryzować w szczególności: -rodzaj, charakter i cechy nieruchomości stanowiącej przedmiot wyceny, -lokalizację i czynniki środowiskowe, -stan i stopień wyposażenia w urządzenia infrastruktury technicznej, -stan zagospodarowania otoczenia nieruchomości, -stan usług, zaplecza bytowego i komunikacji w miejscu położenia nieruchomości, -stan i dotychczasowy sposób użytkowania i zagospodarowania nieruchomością. W stosunku do budynków i urządzeń trwale z gruntem związanych i innych części składowych gruntu należy określić co najmniej: -rodzaj i przeznaczenie obiektu, -parametry techniczno - użytkowe, -wiek obiektów, -rodzaj konstrukcji i wykończenia, -sposób i warunki użytkowania oraz utrzymania, w tym dotychczasową gospodarkę remontowo - zapobiegawczą, -zgodność wzniesienia budynków z przepisami prawa budowlanego, -stan techniczny i stopień zużycia, -możliwości i warunki dalszej eksploatacji, -sposób użytkowania w stosunku do ustaleń wynikających z planu miejscowego. Szczegółowość wyżej wymienionych danych powinna wynikać z rodzaju nieruchomości i być dostosowana do potrzeb przyjętego w operacie podejścia oraz metody i techniki szacowania nieruchomości. 5. Wyceny winny być sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi, a co najmniej wymogami określonymi w szczególności w: 1) Ustawie z dnia 21-08-1997 r. o gospodarce nieruchomościami (j. t. Dz. U. z 2004 r. Nr 261, poz. 2603 ze zm.), 2) Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 21-09-2004 r. w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego (Dz. U. Nr 207, poz. 2109 ze zm.), 3) Standardach Zawodowych Rzeczoznawców Majątkowych - Polska Federacja Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych, 4) Ustawie z dnia 24-06-1994 r. o własności lokali (Dz. U z 2000 r. nr 80, poz. 903 ze zm.). 6. Wykonawca zobowiązuje się do uczestnictwa w postępowaniu odwoławczym przed Samorządowym Kolegium Odwoławczym bądź sądem powszechnym, a dotyczącym przedmiotu zamówienia..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.00.00.00 - Usługi w zakresie nieruchomości .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2009.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 7.1 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 1) Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 2) Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, tj. 2.1 Wykonawca musi wykazać, że wykonał należycie co najmniej 5 operatów szacunkowych zawierających co najmniej 25 wycen łącznie ( w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie) o wartości realizacji umowy łącznie minimum 23.500 zł brutto. 2.2. Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. co najmniej 1 rzeczoznawcą majątkowym. 3) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia: 3.1. Są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę minimum 25.000 euro. 4) Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych (pzp). 7.2.Każdy uczestnik wspólnej oferty musi spełniać warunek określony w pkt 7.1 ppkt 1 i ppkt 4 siwz. Przy ocenie spełnienia pozostałych warunków zamawiający weźmie pod uwagę łączny potencjał podmiotów. 7.3.Ocena spełnienia warunków wymaganych od wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 7.4. Oświadczenia lub dokumenty wymagane od wykonawcy na potwierdzenie spełniania warunków: 1)Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (art. 22 ust. 1 ustawy - prawo zamówień publicznych) - wg wzoru określonego w załączniku Nr 2. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę. 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę. 3) Dokument stwierdzający, że osoba-y które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia zawodowe rzeczoznawcy majątkowego ( zgodnie z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami - Dz. U. z 2004 r. Nr 261, poz. 2603 ze zm.). W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony dokument musi być złożony przez tego Wykonawcę, który dysponuje osobami. 4) Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, (jak w pkt 3) a także zakresu wykonywanych przez nie czynności - wg wzoru określonego w załączniku nr 5. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony dokument musi być złożony przez tego Wykonawcę, który dysponuje wyżej wymienionymi osobami. 5) Pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt 4, wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony dokument musi być złożony przez Wykonawcę dysponującego wyżej wymienionymi osobami. 6) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, polegających na wykonaniu co najmniej 5 operatów szacunkowych zawierających co najmniej 25 wycen łącznie o wartości realizacji umowy łącznie minimum 23.500 zł brutto, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców - wg wzoru określonego w załączniku nr 4 oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony dokument musi być złożona przez tego Wykonawcę, który zrealizował usługi. 7) Polisę lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, z tytułu wykonywania zawodu rzeczoznawcy majątkowego potwierdzający, (zgodnie z rozporządzeniem MF z dnia 21.09.2004 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej rzeczoznawcy majątkowego - Dz. U. Nr 207, poz. 2112)na kwotę minimum 25.000 euro. Każdy rzeczoznawca musi być ubezpieczony na minimalną sumę ubezpieczenia. Uwagi: - wyżej wymienione dokumenty składane są w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. W przypadku składania elektronicznej kopii dokumentów powinny być one oparzone przez wykonawcę bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, - w przypadku składania kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem należy stosować uregulowania zawarte w pkt 16 ppkt 5 i 7 siwz. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa dokumenty zgodnie z § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87 poz. 605 ze zm.)..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat.chojnice.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe, ul. 31 Stycznia 56, 89-600 Chojnice.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.12.2008 godzina 09:00, miejsce: Biuro Obsługi Interesanta Starostwa Powiatowego, ul. 31 Stycznia 56, 89-600 Chojnice.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.