eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tczew › SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA ZWANA DALEJ (SIWZ) NA OCHRONĘ OSÓB I MIENIA, OCHRONĘ DOSTĘPU DO TERENÓW I OBIEKTÓW ORAZ URZĄDZEŃ USYTUOWANYCH NA OBSZARZE BĘDĄCYCH W ZARZĄDZIE UŻYTKOWANIU CENTRUM WYSTAWIENNICZO - REGIONALNEGO DOLNEJ WISŁY W TCZEWIE

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-10-11

Tczew: SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA ZWANA DALEJ (SIWZ) NA OCHRONĘ OSÓB I MIENIA, OCHRONĘ DOSTĘPU DO TERENÓW I OBIEKTÓW ORAZ URZĄDZEŃ USYTUOWANYCH NA OBSZARZE BĘDĄCYCH W ZARZĄDZIE UŻYTKOWANIU CENTRUM WYSTAWIENNICZO - REGIONALNEGO DOLNEJ WISŁY W TCZEWIE
Numer ogłoszenia: 329172 - 2011; data zamieszczenia: 11.10.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Centrum Wystawienniczo-Regionalne Dolnej Wisły w Tczewie , ul. 30 Stycznia 4, 83-100 Tczew, woj. pomorskie, tel. 058 5304481, faks 058 5311688.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.cwrdw.tczew.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA ZWANA DALEJ (SIWZ) NA OCHRONĘ OSÓB I MIENIA, OCHRONĘ DOSTĘPU DO TERENÓW I OBIEKTÓW ORAZ URZĄDZEŃ USYTUOWANYCH NA OBSZARZE BĘDĄCYCH W ZARZĄDZIE UŻYTKOWANIU CENTRUM WYSTAWIENNICZO - REGIONALNEGO DOLNEJ WISŁY W TCZEWIE.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: I. Przedmiot zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi w zakresie: 1) bezpośredniej ochrony fizycznej i dozoru obiektów, terenu oraz urządzeń usytuowanych przy ul. 30. Stycznia 4 w Tczewie będących w trwałym zarządzie i użyczeniu Centrum Wystawienniczo - Regionalnego Dolnej Wisły w Tczewie, na którym znajdują się obiekty A1A2, A6A7 i A13 oraz na terenie do niego bezpośrednio przyległym (wspólnie ogrodzonym), na którym znajdują się pozostałe budynki CWRDW tzn. Poniatówka oraz budynki CMM tzn.: wiata magazynowa, pracownia konserwatorska i magazyn gospodarczy, użytkowane przez Muzeum Wisły - Oddział Centralnego Muzeum Morskiego w Gdańsku, a także monitorowania w siedzibie Zamawiającego, poprzez system kamer przemysłowych, zdarzeń w i wokół budynków przy ul. Podmurnej 12 i 15 w Tczewie, będących w użyczeniu Centrum Wystawienniczo - Regionalnego Dolnej Wisły w Tczewie; 2) zapewnienia ochrony fizycznej obiektów usytuowanych przy ul. Podmurnej 12 i 15 w sezonie sobota i niedziela (miesiąc czerwiec, lipiec, sierpień) w godzinach 10:00-18:00, poza sezonem sobota i niedziela (od miesiąca września do maja) w godzinach 10:.00-16.00 , w pozostałe dni tygodnia przez cały rok w godz. 8:00-18:00, zapewnienie interwencji grupy patrolowo - interwencyjnej na wypadek informacji o zagrożeniu w budynkach będących w trwałym zarządzie i użyczeniu Centrum Wystawienniczo - Regionalnego Dolnej Wisły w Tczewie przy ul. Podmurnej 12 i 15 w soboty i niedziele w godzinach 18.00-10:00 (w sezonie) i od godz.16:00 do 10:00 (poza sezonem), w pozostałe dni tygodnia przez cały rok w godz. 18:00-8:00. Realizacja tego zadania może być wykonywana przez podwykonawcę. 2. Wykonawca będzie miał obowiązek świadczenia usługi na zasadach wyszczególnionych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zwanej dalej SIWZ oraz zawarcia umowy na warunkach określonych w istotnych warunkach umowy (Załącznik Nr 7 do SIWZ). 3. SIWZ można odebrać w siedzibie Centrum Wystawienniczo - Regionalnego Dolnej Wisły w Tczewie ul. 30-go Stycznia 4 (II piętro pokój 215 - kierownik ds. administracyjno - technicznych) 83 - 110 Tczew lub na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Tczewie www.bip.tczew.pl i Centrum Wystawienniczo - Regionalne Dolnej Wisły w Tczewie www.cwrdw.tczew.pl 4. Warunki realizacji zamówienia: 1) usługa musi być realizowana przez podmiot posiadający koncesję MSWiA w zakresie usług ochrony fizycznej osób i mienia i wykonywana przez pracowników ochrony zgodnie z regulaminami wewnętrznymi Zamawiającego lub Centralnego Muzeum Morskiego w Gdańsku, w ramach przepisów prawa; 2) obowiązkiem Wykonawcy jest zapewnienie bezpośredniej ochrony fizycznej osób i mienia w siedzibie zamawiającego i na terenie wskazanym w ust 1. przez pracowników ochrony fizycznej w liczbie: a) dla obiektów wymienionych w ust. 1 pkt 1): - jeden pracownik ochrony na dwunastogodzinnej zmianie dziennej w godzinach określonych w umowie; - jeden pracownik ochrony na dwunastogodzinnej zmianie nocnej w godzinach określonych w umowie - z obowiązkiem dokonywania obchodów zewnętrznych, co najmniej raz na godzinę oraz wg. dodatkowych zaleceń (Zamawiającego), ich rejestracji w dzienniku służby oraz potwierdzenia obchodu odbiciem karty kontrolnej w zainstalowanych czytnikach; b) dla obiektów wymienionych w ust. 1 pkt 2): - jeden pracownik ochrony na ośmiogodzinnej zmianie dziennej w godzinach określonych w umowie (w sezonie) i sześciogodzinnej zmianie dziennej w godzinach określonych w umowie ( po sezonie), oraz dziesięciogodzinnej zmianie dziennej w godzinach określonych w umowie w dni powszednie przez cały rok; 3) obowiązkiem Wykonawcy jest zapewnienie interwencji przez grupę patrolowo-interwencyjną na wypadek informacji o zagrożeniu w budynkach przy ulicy Podmurnej 12 i 15 w Tczewie, będących w trwałym zarządzie i użyczeniu Centrum Wystawienniczo-Regionalnego Dolnej Wisły w Tczewie; 4) bezpośrednia ochrona fizyczna osób i mienia polegać ma głównie na: a) fizycznej ochronie obiektów przed włamaniem; b) fizycznej ochronie przed zaborem lub uszkodzeniem wyposażenia obiektów, muzealiów, dokumentów i innego mienia ruchomego; c) fizycznej ochronie osób uprawnionych do przebywania na terenie ochranianych obiektów i obszarów; d) nadzorowaniu ruchu osób wchodzących i wychodzących; e) wydawaniu kluczy do pomieszczeń upoważnionym pracownikom, a także przechowywanie ich po ich zdaniu - prowadzeniu ewidencji wydawanych i przyjmowanych kluczy; f) kontrolowaniu pojazdów wjeżdżających i wyjeżdżających z terenu obiektu chronionego; g) pełnieniu funkcji portiersko-informacyjnej; h) podejmowaniu interwencji wobec osób stwarzających swym zachowaniem zagrożenie dla osób lub mienia podlegającego ochronie, zakłócających porządek publiczny wraz z wezwaniem policji, a dla obiektu przy ul. Podmurnej 12 i 15 grupy patrolowo - interwencyjnej i ew. wezwaniem Policji; i) wykonywaniu patroli prewencyjnych na ochranianym terenie wskazanym w ust. 1. pkt 1) (z wyłączeniem obiektów przy ul. Podmurnej 12 i 15) w porach doby wskazanych w umowie; j) utrzymywaniu patrolu interwencyjnego w gotowości do natychmiastowego działania na wezwanie pracowników Wykonawcy lub przez Zamawiającego celem interwencji wobec osób stwarzających zagrożenie dla osób i mienia podlegającego ochronie na podstawie niniejszej umowy lub zatrzymania osób popełniających przestępstwo; k) w przypadku wezwania grupy patrolowo-interwencyjnej zapewnieniu jej przybycia w czasie nie przekraczającym 10 minut od zgłoszenia w dzień i po 5 minut w nocy, l) obsłudze elektronicznego systemu sygnalizacji włamania i napadu z obowiązkiem natychmiastowego reagowania na sygnalizację sytuacji zagrożenia wraz z powiadomieniem policji, a dla obiektu przy ul. Podmurnej 12 i 15 patrolu interwencyjnego i ew. wezwaniem Policji; m) obsłudze elektronicznego systemu sygnalizacji pożaru z obowiązkiem natychmiastowego reagowania zgodnie z procedurami; n) prowadzeniu dokumentacji służbowej, w której dokumentowany będzie przebieg służby ochronnej za szczególnym uwzględnieniem wydarzeń mających wpływ na bezpieczeństwo ochranianych osób i mienia; o) wykonaniu i przydzieleniu pracownikom ochrony czytelnych identyfikatorów ze zdjęciem (zawierającego imię, nazwisko, nazwę firmy); p) innych, doraźnie przekazywanych przez Zleceniodawcę czynnościach znajdujących się w zakresie uprawnień i kompetencji pracowników ochrony fizycznej; 5) realizowanie zadań ochrony przez pracowników jednolicie umundurowanych i oznakowanych; 6) wyposażenie pracowników Wykonawcy w środki łączności radiowej ruchomej bezprzewodowej umożliwiające połączenie się z Centrum dyspozycyjnym Wykonawcy albo grupą patrolowo-interwencyjną oraz w telefony komórkowe pozwalające na wezwanie policji i łączność z kierownikiem administracyjnym CWRDW, a także latarki i inny sprzęt niezbędny do realizacji ochrony mienia; 7) dostarczenie i zainstalowanie wg dyspozycji Zamawiającego oraz uruchomienie czytników kart obchodów w celu umożliwienia kontroli wykonywania obchodów - ilość czytników 5 szt. Urządzenia pozostają własnością Wykonawcy; 8) realizowanie ochrony na rzecz obiektów CWRDW w oparciu zapisy umowy, a części zajmowanej przez Muzeum Wisły i pozostałych obiektów Centralnego Muzeum Morskiego w oparciu zapisy umowy i instrukcję współpracy z Centralnym Muzeum Morskim; 9) Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność prawną i finansową za skutki działania lub zaniechania działania przez skierowanych przez siebie, do realizacji zamówienia, pracowników, zarówno wobec Zamawiającego jak i osób trzecich; 10) Łączna ilość godzin nadzoru i ochrony w okresie obowiązywania umowy wynosi: 24 058 h.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Przedmiotem zamówienia uzupełniającego jest ochrona fizyczna imprez kulturalnych w ilości około 150 h

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 92.52.12.00 - Usługi ochrony wystaw i eksponatów 85.31.23.10 - Usługi dozoru .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 24.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunki. za spełnione jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania: posiadają koncesję MSWiA w zakresie usług ochrony fizycznej osób i mienia na podstawie ustawy z dnia 22.08.1997 r. o ochronie osób i mienia; Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana na podstawie złożonej oferty wg formuły (spełnia - nie spełnia). Nie spełnienie chociażby jednego warunku, skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunki. za spełnione jeżeli Wykonawca wykaże, że W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada niezbędną wiedzę oraz doświadczenie, a w szczególności, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje:a) min. 2 usługi ochrony budynku, oraz sporządzi wykaz wykonanych usług ochrony budynków, z podaniem przedmiotu oraz dat wykonania i odbiorców oraz załączy dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane lub są wykonane należycie. Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana na podstawie złożonej oferty wg formuły (spełnia - nie spełnia. Nie spełnienie chociażby jednego warunku, skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunki. za spełnione jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje niezbędnym potencjałem technicznym do wykonania zamówienia. Posiada przenośne urządzenia radiowe - 2szt, telefony komórkowe -2 szt., latarki - 2szt., czytniki kart obchodu 5 szt. Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana na podstawie złożonej oferty wg formuły (spełnia - nie spełnia). Nie spełnienie chociażby jednego warunku, skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunki. za spełnione jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do realizacji zamówienia w zakresie ochrony, z których każda posiada doświadczenie w ochronie Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana na podstawie złożonej oferty wg formuły (spełnia - nie spełnia)

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. a) Posiadają opłaconą polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumą ubezpieczenia min. 300 000,00 złotych (trzysta tysięcy złotych) na jedno zdarzenie Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana na podstawie złożonej oferty wg formuły (spełnia - nie spełnia)

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.cwrdw.tczew.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Centrum Wystawienniczo-Regionalne Dolnej Wisły w Tczewie ul. 30 Stycznia 4 83-110 Tczew (II piętro pokój 215 - kierownik ds. administracyjno-techniczny).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.10.2011 godzina 10:00, miejsce: Centrum Wystawienniczo-Regionalne Dolnej Wisły w Tczewie ul. 30 Stycznia 4 83-110 Tczew (II piętro pokój 215 - kierownik ds. administracyjno-techniczny).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.