eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bolków › Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu gminy Bolków

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2015-11-30

Bolków: Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu gminy Bolków
Numer ogłoszenia: 324112 - 2015; data zamieszczenia: 30.11.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 140151 - 2015r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Bolków, ul. Rynek 1, 59-420 Bolków, woj. dolnośląskie, tel. 0-75 7413213, 7413215 w. 15, faks 0-75 7413394.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu gminy Bolków.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: Świadczenie usługi w zakresie odbierania zmieszanych oraz selektywnie zebranych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych położonych na terenie gminy Bolków oraz z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, w każdej ilości jaka zostanie wyprodukowana w czasie realizacji zamówienia (tj. od dnia 1 stycznia 2016 roku do dnia 31 grudnia 2016 roku), zgodnie z zasadami wynikającymi z aktów prawa miejscowego, w tym Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Bolków oraz transport tych odpadów do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Lubawce lub do Stacji Przeładunkowej PGK Sanikom w Jaworze lub do innego odbiorcy świadczącego usługę zagospodarowania odpadów, zwana dalej usługą. Informacje ogólne: Powierzchnia Gminy Bolków - 153 km2 Długość dróg na terenie gminy Bolków: drogi gminne - 21,725 km, drogi powiatowe - 77 km, drogi wojewódzkie - 3 km, drogi krajowe - 10 km. Rodzaj i ilość odebranych odpadów komunalnych z terenu gminy Bolków w 2014 roku: 15 01 06 - zmieszane odpady opakowaniowe - 137,98 Mg 15 01 07 - opakowania ze szkła - 190,26 Mg 16 01 03 - zużyte opony - 7,56 Mg 20 01 32 - leki inne niż wymienione w 20 01 31 - 0,07 Mg 20 01 35 - zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki - 0,86 Mg 20 01 36 - Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 - 5,04 Mg 20 02 01 - odpady ulegające biodegradacji - 162,46 Mg 20 03 01 - niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - 1946,32 Mg 20 03 07 - odpady wielkogabarytowe - 18,42 Mg Łącznie: 2.468,97 Mg w I półroczu 2015 roku: 15 01 02 - opakowania z tworzyw sztucznych - 0,36 Mg 15 01 06 - zmieszane odpady opakowaniowe - 76,86 Mg 15 01 07 - opakowania ze szkła - 109,24 Mg 16 01 03 - zużyte opony - 5,28 Mg 17 01 07 - Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 - 6,00 Mg 20 01 32 - leki inne niż wymienione w 20 01 31 - 0,07 Mg 20 01 35 - zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki - 1,52 Mg 20 01 36 - Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 - 1,04 Mg 20 02 01 - odpady ulegające biodegradacji - 27,18 Mg 20 03 01 - niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - 996,52 Mg 20 03 07 - odpady wielkogabarytowe - 15,28 Mg Łącznie: 1.239,35 Mg Łączna ilość odpadów odebranych z terenu gminy Bolków w ciągu ostatnich 12 miesięcy wyniosła 2.473,84 Mg, tym samym przewiduje się na kolejne 12 miesięcy około 2.500 Mg odpadów do odebrania. Liczba osób wytwarzających odpady z nieruchomości zamieszkałych, zadeklarowanych na dzień 30 czerwca 2015 r. - 8190 osób. Liczba i wielkość pojemników zadeklarowanych przez właścicieli nieruchomości niezamieszkałych na dzień 30 czerwca 2015 r.: 120l - odpady niesegregowane - 28 szt., 240 l - odpady niesegregowane - 3 szt., 1100l - odpady niesegregowane - 1 szt., 120l - odpady segregowane - 1.234 szt., 660 l - odpady segregowane - 6 szt., 1100l - odpady segregowane - 14 szt. Ostateczna ilość osób zadeklarowanych z nieruchomości zamieszkałych oraz ilość pojemników zadeklarowanych z nieruchomości niezamieszkałych objętych gminnym system gospodarowania odpadami zostanie przekazana wykonawcy w dniu podpisania umowy oraz będzie sukcesywnie przekazywana wykonawcy w trakcie realizacji umowy. UWAGA! Wielkości te służą jedynie do wyceny wartości zamówienia, jednak w okresie realizacji przedmiotu zamówienia mogą ulec zmianie w górę lub w dół, co należy uwzględnić przy wycenie wartości zamówienia. Podstawy prawne świadczenia usługi: Odbieranie odpadów komunalnych winno odbywać się zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności: Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 ze zm.) Ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r., poz.1399 ze zm.) Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska (Dz. U. z 2013 r., poz. 1232 ze zm.) Uchwałą Nr XXIV/617/12 Sejmiku Województwa Dolnośląskiego z dnia 27 czerwca 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Dolnośląskiego 2012 (Dz. Urz. Woj. Z 2012 r., poz. 3039 ze zm.). Uchwałą Nr IX/67/15 Rady Miejskiej w Bolkowie z dnia 28 sierpnia 2015 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Bolków. Uchwałą Nr XXIV/159/12 Rady Miejskiej w Bolkowie z dnia 26 października 2012 r. w sprawie postanowienia o odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne. Uchwałą Nr VIII/55/15 Rady Miejskiej w Bolkowie z dnia 29 czerwca 2015 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz U z 2013 r., poz. 122). Innymi aktami prawnymi obowiązującymi i utworzonymi w okresie realizacji powierzonego zadania. Wykaz kodów odpadów odbieranych w ramach niniejszego zamówienia 15 01 01 - Opakowania z papieru i tektury 15 01 02 - Opakowania z tworzyw sztucznych 15 01 03 - Opakowania z drewna 15 01 04 - Opakowania z metali 15 01 05 - Opakowania wielomateriałowe 15 01 06 - Zmieszane odpady opakowaniowe 15 01 07 - Opakowania ze szkła 16 01 03 - Zużyte opony 16 80 01 - Magnetyczne i optyczne nośniki informacji 17 01 01 - Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów 17 01 02 - Gruz ceglany 17 01 07 - Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 20 01 01 - Papier i tektura 20 01 10 - Odzież 20 01 11 - Tekstylia 20 01 21 - Lampy fluorescencyjne i inne odpady zawierające rtęć 20 01 23 - Urządzenia zawierające freony 20 01 31 - Leki cytotoksyczne i cytostatyczne 20 01 32 - Leki inne niż wymienione w 20 01 31 20 01 33 i 20 01 34 - Baterie i akumulatory 20 01 35 i 20 01 36 - Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne 20 01 38 - Drewno inne niż wymienione w 20 01 37 20 01 39 - Tworzywa sztuczne 20 01 40 - Metale 20 01 99 - Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny 20 01 27 i 20 01 28 - Farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice zawierające substancje niebezpieczne 20 02 01 - Odpady ulegające biodegradacji z ogrodów i parków 20 02 02 - Gleba i ziemia, w tym kamienie 20 03 01 - Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 20 03 07 - Odpady wielkogabarytowe - meble i wielkogabarytowe odpady z metalu 20 03 99 - Odpady komunalne nie wymienione w innych podgrupach. Szczegółowe wymagania Zamawiającego związane ze sposobem wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia wszystkich odpadów komunalnych z terenu gminy Bolków do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych, prowadzonej przez Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sanikom, ul. Nadbrzeżna 5a, 58-420 Lubawka (do Lubawki lub w wyjątkowych sytuacjach do stacji przeładunkowej w Jaworze). Wyjątek stanowią: zużyte leki, baterie, odzież, tekstylia, lampy fluorescencyjne i zawierające rtęć, farby, tusze drukarskie, baterie i akumulatory, które wykonawca może przekazywać innemu podmiotowi świadczącemu usługę zagospodarowania odpadów, bez dodatkowych kosztów dla zamawiającego, w ramach zaoferowanej w niniejszym postępowaniu ceny ryczałtowej za odbiór i transport odpadów komunalnych. W ramach niniejszego zamówienia wykonawca, w uzgodnieniu z Zamawiającym, zobowiązany będzie do przygotowania i przekazania Zamawiającemu do akceptacji w terminie do dnia 1 stycznia 2016 roku szczegółowych harmonogramów odbioru odpadów komunalnych dla poszczególnych frakcji selektywnie zebranych (zmieszane, suche oraz opakowania szklane) dla miasta Bolków i dla terenów wiejskich. Ewentualne zmiany zatwierdzonych harmonogramów będą dopuszczalne nie częściej jak raz na kwartał po uzyskaniu pisemnej akceptacji obu stron umowy. Zamawiający ma obowiązek przygotowania przedmiotowych harmonogramów w oparciu o wzory harmonogramów odbioru odpadów komunalnych z terenu miasta oraz z terenów wiejskich gminy Bolków, stanowiące załączniki nr 9 i 10 do SIWZ. Odbiór odpadów komunalnych z terenu nieruchomości może odbywać się od poniedziałku do soboty w godz. od 6:00 do 20:00, za wyjątkiem dni świątecznych. W przypadku nie wykonania usługi w terminach podanych w harmonogramie z przyczyn niezależnych od wykonawcy (np. awaria pojazdu, brak dostępu do pojemnika, itp.), usługa winna być wykonana najpóźniej w kolejnym dniu roboczym. Pojemniki oraz worki do gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej winny być ustawione na granicy posesji i z tego miejsca odbierane. W szczególnych przypadkach (np. przy braku utwardzonego dojazdu do posesji lub dojście piesze, bądź za wąskie dla samochodu ciężarowego) odbiór odpadów może odbywać się z innego miejsca uzgodnionego z właścicielem posesji na której będzie ustawiony pojemnik, przy jednoczesnym powiadomieniu zamawiającego. W zabudowie wielorodzinnej pojemniki do gromadzenia odpadów (zarówno frakcji zmieszanej, suchej jak i opakowań szklanych) będą ustawione na terenie przyległym do danej posesji w punktach zbiorczych. Wszystkie pojemniki powinny być wyraźnie opisane: jaka frakcja się w nich znajduje i jakich nieruchomości dotyczą. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości według podziału na następujące frakcje zebrane selektywnie: - Odpady surowcowe (tzw. suche): puste, zgniecione butelki plastikowe po różnych napojach (np. typu PET, PE), puste butelki po kosmetykach i środkach czystości - tzw. chemii gospodarczej (np. opakowania po szamponach, płynach itp.), czystą folię i torebki z tworzyw sztucznych, puste kanistry plastikowe, plastikowe skrzynki, doniczki, wiadra, papier (np. gazety, książki, zeszyty, pudła z tektury, torebki papierowe), puste, zgniecione opakowania wielomateriałowe (np. kartony, torebki po mleku, sokach, itp.), puste opakowania po jogurtach, śmietanie, kefirach itp., woreczki foliowe i reklamówki - zbierane u źródła w znormalizowanych pojemnikach koloru żółtego lub oznaczonych na żółto. W zabudowie jednorodzinnej dopuszczalne jest zbieranie tej frakcji w żółtych workach. - Odpady opakowaniowe szklane: puste opakowania ze szkła bezbarwnego i kolorowego bez nakrętek (np. słoiki, butelki po napojach, itp.) oraz stłuczka szklana wolna od zanieczyszczeń metalami i tworzywami - zbierana u źródła w znormalizowanych pojemnikach koloru zielonego. - Zmieszane odpady komunalne (tzw. mokre): frakcja pozostała po wydzieleniu z ogólnej masy odpadów komunalnych odpadów surowcowych (suchych) i odpadów opakowaniowych szklanych - zbierana u źródła w znormalizowanych pojemnikach stalowych lub z tworzywa sztucznego koloru czarnego lub brązowego. Wykonawca zobowiązany jest do zbierania także odpadów lub ich pozostałości leżących obok pojemników lub wiat śmietnikowych, w tym do uprzątnięcia odpadów, które podczas opróżniania pojemników wysypały się na teren posesji lub na drogę. Czystość terenu wokół pojemników na odpady leży po stronie wykonawcy i będzie monitorowana przez służby zamawiającego. W przypadku stwierdzenia przez pracowników wykonawcy, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku selektywnej zbiórki odpadów lub w jego pojemniku na selektywnie zebrane odpady znajdują się inne rodzaje odpadów, niezgodne z zapisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Bolków, wykonawca jest zobowiązany do potraktowania tych odpadów jako zmieszane i odebrania ich w terminie odbioru frakcji zmieszanej oraz do niezwłocznego poinformowania o tym fakcie pisemnie, faksem lub e-mailem Zamawiającego. W przypadku stwierdzenia przepełniania się pojemników lub ustawienia dla danej posesji niewystarczającej wielkości pojemników, wykonawca ma obowiązek powiadomienia o tym fakcie Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest posiadać dokumentację fotograficzną wszelkich problematycznych zdarzeń związanych z segregacją i odbiorem odpadów komunalnych. Wykonawca winien dysponować taką ilością pojemników i kontenerów spełniających wymagania Polskich Norm oraz posiadających certyfikat CE o wielkościach wskazanych w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Bolków, aby zapewnić ciągłą możliwość ich dzierżawy właścicielom nieruchomości. Dzierżawa ta będzie przedmiotem odrębnych umów pomiędzy wykonawcą usługi, a właścicielami nieruchomości i nie jest przedmiotem tego zamówienia. Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia wyposaży Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Wierzchosławicach w: 6 kontenerów (na gruz - 1 szt., na odpady zielone - 1 szt., na opony - 1 szt., na opakowania po farbach - 1 szt., na zużyty sprzęt AGD/RTV - 1 szt., na odpady wielkogabarytowe - 1 sz.), 4 pojemniki 1100 l (na kartony i papier - 2 szt., na odzież i tekstylia - 2 szt.) oraz 2 pojemniki 120 l (na zużyte świetlówki - 1 szt., na zużyte tonery i nośniki - 1 szt.). Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia będzie odbierał wszystkie pojemniki ustawione na PSZOK po ich zapełnieniu, na telefoniczne zgłoszenie zamawiającego, w terminie 48 godzin od otrzymania tego zgłoszenia. Usługa może być świadczona przez Wykonawcę pojazdami wymienionymi w załączniku do oferty stanowiącym wykaz sprzętu jakim dysponuje wykonawca na czas realizacji zamówienia lub innymi o takich samych parametrach minimalnych oraz w tej samej ilości co wskazane w ofercie. Pojazdy wyznaczone do realizacji przedmiotu zamówienia powinny być sprawne, posiadać aktualne badania techniczne, być dopuszczone do ruchu oraz oznakowane nazwą przedsiębiorcy i numerem jego telefonu. Wykonawca ma obowiązek prowadzenia i przekazywania zamawiającemu następującej dokumentacji związanej z realizacją usługi: aktualnych harmonogramów odbioru odpadów, kart przekazania odpadów sporządzonych zgodnie z obowiązującymi przepisami rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2014 r., poz. 1973), najpóźniej do 14 dnia miesiąca następującego po miesiącu w którym wykonana była usługa, raportów miesięcznych o ilości odebranych odpadów przekazanych do dalszej przeróbki oraz miejscach przekazania odpadów, wraz ze złożoną fakturą VAT, półrocznych sprawozdań sporządzonych zgodnie z art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 ze zm.), a w chwili pojawienia się rozporządzenia Ministra Środowiska na podstawie art. 9t ww. ustawy, zgodnie z tym rozporządzeniem, w terminach przewidzianych odrębnymi przepisami. Pozostałe wymagania: Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w terenie, gdzie ma być wykonywana usługa odbioru odpadów oraz uzyskał wszelkie niezbędne informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zdobył na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty. Wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy związanych z błędnym skalkulowaniem ceny lub pominięciem elementów niezbędnych do prawidłowego wykonania usługi. Ogólna cena ofertowa powinna obejmować wszelkie koszty wykonania usługi. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone osobom trzecim w wyniku wykonywania usługi będącej przedmiotem zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest do natychmiastowego usunięcia w sposób docelowy wszelkich szkód i awarii przez niego spowodowanych, w tym do niezwłocznego posprzątania ewentualnych wycieków z samochodów odbierających odpady. Wykonawca winien zapoznać się z regulaminem ZUO w Lubawce i w związku z koniecznością transportu większości odpadów do tej instalacji, stosować się do jego postanowień. Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania przedmiotu umowy w sposób ograniczający do minimum utrudnienia w ruchu drogowym oraz uciążliwości dla mieszkańców i użytkowników dróg..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.00.00.00 - Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 30.11.2015.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 4.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Zakład Usług Komunalnych w Strzegomiu Spółka z o. o., Aleja Wojska Polskiego 75, 58-150 Strzegom, kraj/woj. dolnośląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 540426,43 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 438611,11

  • Oferta z najniższą ceną: 438611,11 / Oferta z najwyższą ceną: 571759,26

  • Waluta: PLN .


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.