Poznań: dodatkowe roboty budowlane przy budowie szkoły podstawowej z salą gimnastyczną zlokalizowanej w Poznaniu - Strzeszynie
Numer ogłoszenia: 318929 - 2010; data zamieszczenia: 10.11.2010
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miasta Poznania, Biuro Zamówień Publicznych, Pl. Kolegiacki 17, 61-841 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. (061) 878 52 65, faks , strona internetowa www.city.poznan.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: dodatkowe roboty budowlane przy budowie szkoły podstawowej z salą gimnastyczną zlokalizowanej w Poznaniu - Strzeszynie.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: - wykonanie instalacji kanalizacji deszczowej wraz z przepompownią oraz wylotem do cieku Wierzbak, wzmocnienie podbudowy dróg wewnętrznych - podwyższenie balustrad wewnętrznych na dwóch klatkach schodowych - montaż podwieszanych koszy do koszykówki - wykonanie zadaszenia nad schodami do piwnicy - wykonanie układu rozdzielaczy do c.o. i nagrzewnic - przebudowa pomieszczeń kuchni i wykonanie wentylacji nawiewno-wywiewnej - wykonanie dodatkowej zasypki piaskowej pod teren boisk szkolnych - wykonanie instalacji napowietrzania klatek schodowych ewakuacyjnych, wyposażenie drzwi p-poż w samozamykacze oraz elektrozwory wraz z podłączeniem do systemu SAP Szczegółowy zakres prac określa przedmiar robót stanowiący Załącznik nr 2 do wzoru umowy. Miejsce wykonania: Poznań - Strzeszyn, rejon ulic Hezjoda, Safony, Homera i Wergiliusza.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.42.10 - Roboty budowlane w zakresie szkół podstawowych .
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybu
Uzasadnienie faktyczne: - Odwodnienie dachu, parkingów oraz boisk z uwagi na brak w pobliżu kolektora deszczowego zgodnie z uzyskanymi warunkami zabudowy zaprojektowano poprzez przesiąkanie do gruntu. Podczas ulewnych deszczów w miesiącu wrześniu i październiku 2009r zauważono bardzo niską przepuszczalność gruntu dużo mniejszą niż to zakładał projekt, następowały podtopienia piwnicy oraz terenów przyszłych parkingów oraz boisk, stąd projektant i inspektor nadzoru podjął decyzję o konieczności odwodnienia patio budynku oraz terenu poprzez instalację kanalizacji deszczowej i zrzut wód deszczowych do pobliskiego cieku wodnego Wierzbak. W miesiącu październiku 2009r. otrzymano wstępną zgodę Wydziału Ochrony Środowiska na proponowane rozwiązanie pod warunkiem opracowania dokumentacji kanalizacji deszczowej wraz z wlotem do cieku i uzyskania pozwolenia wodno - prawnego. Dokumentację taką opracowano w lutym 2010r. Pozwolenie wodno prawne uzyskano w czerwcu 2010 r. Wykonanie instalacji kanalizacji deszczowej w całości wyeliminuje ryzyko zalania terenu w trakcie ulewnych deszczów. Wykonanie kanalizacji deszczowej- duża ilość przekopów pod drogami wymogła zmianę warstw podbudowy pod drogi i parkingi . zaszła konieczność zastosowania dodatkowych warstw z kruszywa łamanego oraz warstwy podbetonu, brak tych warstw spowodowałby zapadanie się drogi w miejscach przekopów. - W trakcie realizacji balustrad schodowych przy dwóch klatkach schodowych gdzie występuje duża przestrzeń pomiędzy biegami schodowymi zauważono iż projektowana wysokość balustrady zgodna z obowiązującymi przepisami nie w pełni zabezpiecza uczniów w szczególności klas gimnazjalnych przed upadkiem na poziom parteru. Wspólnie z projektantem podjęto decyzję o podwyższeniu balustrad i zabezpieczeń do pełnej wysokości kondygnacji. - w trakcie realizacji prac budowlanych Wydział Oświaty otrzymał sygnał o konieczności remontu posadzki sali gimnastycznej na Liceum Marii Magdaleny, konieczność remontu spowodowana była załamaniem się legarów drewnianych w miejscach przejazdu koszy najazdowych do koszykówki. Takie same kosze zaprojektowano na budowanej sali gimnastycznej. W celu uniknięcia podobnej awarii na budowanym obiekcie podjęto decyzję o zamontowaniu koszy podwieszanych zamontowanych do dźwigarów drewnianych. Z uwagi na wymóg otrzymania gwarancji na elementy konstrukcyjne, kosze powyższe mogą być zamontowane tylko przez Generalnego Wykonawcę. - W trakcie realizacji prac budowlanych nastąpiło zalanie piwnicy spowodowane wodą deszczową spływającą po ścianie szczytowej budynku i spadającą na schody zewnętrzne prowadzące do piwnicy. W celu uniknięcia podobnych zalań podjęto decyzję o wykonaniu zadaszenia nad schodami zblokowanego z zewnętrzną balustradą, na powyższe wykonano dodatkowe rysunki konstrukcyjne. - Według wstępnych założeń przyjmowanych w trakcie wykonania projektu dostawca węzła cieplnego Dalkia miał wykonać również układ rozdzielaczy do c.o. i nagrzewnic. W trakcie podpisania umowy z dostawcą ciepła i zapłaty opłaty przyłączeniowej, dostawca jasno określił że w ramach opłaty przyłączeniowej dostarcza tylko węzeł cieplny, układ rozdzielaczy winien być wykonany przez odbiorcę ciepła, stąd konieczność dodatkowego zaprojektowania jak i wykonania powyższego układu. - W trakcie realizacji zadania w pobliskiej odległości dzierżawca wypowiedział umowę najmu na 2-odziałowe przedszkole przy ul. Biskupińskiej. Aby uniknąć kosztów związanych z budową budynku przedszkola podjęto decyzję o przeznaczeniu 5 sal szkoły podstawowej na potrzeby przedszkola. Przeznaczenie sal nie pociągnęło za sobą wzrostu kosztów inwestycji natomiast zauważono, iż pomieszczenia wydawania posiłków nie były przystosowane do takiego wzrostu ilości wydawanych posiłków. Zlecono wykonanie projektu adaptacji pomieszczeń pod zwiększone potrzeby przedszkola. Zgodnie z tym projektem zaistniała konieczność wykonania: dodatkowych ścianek, wentylacji mechanicznej nawiewno - wywiewnej, montażu urządzeń technologii kuchennej. - Na mapie przekazanej wykonawcy i projektantowi nie zaznaczono rzędnych terenu, stąd w projekcie uwzględniono tylko typową podsypkę pod tereny boisk szkolnych, bieżni i placu zabaw. W trakcie realizacji boisk szkolnych, bieżni oraz terenu placu zabaw okazało się, iż teren w tym rejonie jest mocno zaniżony. Z uwagi na to, iż niemożliwe jest obniżenie poziomu boisk ( brak miejsca na podjazdy dla osób niepełnosprawnych) zaszłą konieczność podsypki piaskowej o średniej grubości około 100cm. W trakcie realizacji zadania zgodnie z dodatkową opinią uzyskaną od rzeczoznawcy ds. p/poż na obiektach użyteczności publicznej w celu zwiększenia bezpieczeństwa p-poż zaleca się wykonanie instalacji napowietrzania klatek schodowych jak i podłączenie drzwi dymoszczelnych na klatce schodowej do instalacji SAP. W celu uniknięcia wątpliwości podczas czynności odbiorowych przez Straż Pożarną oraz aby obiekt został dopuszczony do użytkowania podjęto decyzję o wykonaniu powyższych zaleceń. Wykonanie powyższych prac stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia. Wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego, tj.: Bez wykonania dodatkowych prac niemożliwe byłoby dopuszczenie obiektu do prawidłowej eksploatacji. Wartość zamówienia dodatkowego nie przekracza łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia. Uzasadnienie prawne: art. 67 ust. 1 pkt 5 lit b ustawy: Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamóweinia dodatkowego.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Przedsiębiorstwo Techniczno-Budowlane NICKEL Sp. z o.o, Jelonek, ul. Obornicka 6B, 62-002 Suchy Las, kraj/woj. wielkopolskie.
INNE PRZETARGI Z POZNANIA
- Zakup sprzętu komputerowego
- Świadczenie usług polegających na przeglądzie technicznym, konserwacji, kontroli szczelności urządzeń wentylacyjnych, chłodniczych, klimatyzacyjnych w pomieszczeniach GPSK.
- Zakup i dostawa odczynników do oznaczania Hemoglobiny glikowanej met. HPLC z dzierżawą aparatów dla laboratoriów USK w Poznaniu oraz testów ELISA
- Przeglądy sprzętu medycznego - Filia nr 2
- Malowanie pomieszczeń budynku B II Oddziału ZUS w Poznaniu, ul. Starołęcka 31.
- Zakup sprzętu medycznego jedno i wielorazowego użytku oraz akcesoriów do aparatury medycznej wykorzystywanej przez zespoły ratownictwa medycznego
więcej: przetargi w Poznaniu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie w systemie zaprojektuj i wybuduj zadania: Przebudowa z rozbudowa Szkoły Podstawowej w Skórowie
- Budowa przedszkola w Brzeżnicy etap II
- Budowa hali sportowej w Otwocku Wielkim
- Remont korytarza szkolnego i wejścia na parterze budynku Szkoły Podstawowej w Stęszewie ul. Poznańska 25.
- Modernizacja Szkoły Podstawowej w Butrynach i Klebarku Wielkim
- Termomodernizacja budynku Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Russowie w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.