eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Żabia Wola › Pełnienie funkcji Nadzoru Inwestorskiego na zadaniu pnCENTRUM INTEGRACJI SPOŁECZNEJ- BUDOWA SALI SPORTOWEJ W RAMACH ROZBUDOWY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W OJRZANOWIE

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2015-10-28

Żabia Wola: Pełnienie funkcji Nadzoru Inwestorskiego na zadaniu pn: CENTRUM INTEGRACJI SPOŁECZNEJ- BUDOWA SALI SPORTOWEJ W RAMACH ROZBUDOWY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W OJRZANOWIE
Numer ogłoszenia: 289212 - 2015; data zamieszczenia: 28.10.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 217578 - 2015r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Żabia Wola, ul. Główna 3, 96-321 Żabia Wola, woj. mazowieckie, tel. 046 8578182, 8578224, faks 046 8578181.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie funkcji Nadzoru Inwestorskiego na zadaniu pn: CENTRUM INTEGRACJI SPOŁECZNEJ- BUDOWA SALI SPORTOWEJ W RAMACH ROZBUDOWY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W OJRZANOWIE.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Usługa obejmuje kontrolę wykonywanych robót budowlanych z upoważnienia Zamawiającego w sposób stały podczas prowadzonych prac budowlanych, a także kontrolę rozliczeń budowy pod względem ilościowym z zakresem czynności jaki dla nadzoru inwestorskiego przewiduje ustawa Prawo Budowane z dnia 7 lipca 1994 r. ( Dz. U. 2013 poz. 1409 z późn. zm.), we wszystkich wymaganych specjalnościach tj.: a) Konstrukcyjno-budowlanej, b) Elektrycznej c) Sanitarnej Zakres usług szczegółowo poniżej określa Zamawiający. 1) Inspektor Nadzoru Inwestorskiego/ - oznacza osobę fizyczną, posiadającą kwalifikacje i sprawującą funkcje nadzoru na Placu Budowy określone przez Art. 25 (obowiązki) oraz Art. 26 (prawa) ustawy Prawo Budowlane. 2) /Koordynator Czynności Nadzoru Inwestycyjnego/ - oznacza osobę wykonującą usługę koordynacji czynności inspektorów na budowie i jednocześnie będącego Inspektorem nadzoru w specjalności robót konstrukcyjno-budowlanej,. 1. Obowiązki i uprawnienia koordynatora czynności na budowie 1) Koordynator jest wyznaczony zgodnie z art. 27 Prawa budowlanego przez Zamawiającego do sprawowania obowiązków przypisanych mu w Umowie i SIWZ. Uważa się, iż Koordynator działa w imieniu Zamawiającego. 2) Koordynatorem na budowie czynności inspektorów nadzoru będzie inspektor nadzoru w specjalności konstrukcyjno budowlanej 3) Aby wypełnić swoje zobowiązania koordynator powinien posiadać wysoko wykwalifikowany personel posiadający uprawnienia wymagane przepisami obowiązującego prawa, oraz posiadający odpowiednią do trudności i specyfiki zadania wiedzę inżynierską, pozwalającą na wykonanie swoich obowiązków jako inspektor nadzoru zgodnie z wymogami wynikającymi z polskiego prawa budowlanego. 4) Osoby powołane do pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w jednej branży nie mogą łączyć funkcji z pełnieniem funkcji inspektora nadzoru innej baraży. 5) Kontrola i zatwierdzanie dokumentów rozliczeniowych, zatwierdzanie robót dodatkowych i zamiennych mających wpływ na wysokość wynagrodzenia umownego. Koordynator ustala również ceny/stawki za dodatkowe roboty oraz uzgadnia i zatwierdza harmonogram rzeczowo-finansowy Wykonawcy. Wszelkie decyzje finansowe mające wpływ na wysokość zobowiązań Zamawiającego względem Wykonawcy robót wymagają jednak wcześniejszej akceptacji Zamawiającego. 6) Koordynator Czynności Nadzoru Inwestorskiego przede wszystkim stoi na straży prawidłowo wykonanej umowy, zgodnie z jej zapisami oraz obowiązującymi przepisami i zasadami sztuki budowlanej. Podejmuje bezstronne decyzje np. w sprawie roszczeń Wykonawcy, wydaje polecenia Wykonawcy zgodnie z przepisami i zasadami wiedzy technicznej. 7) Koordynator prowadzi polubowne uzgodnienia w przypadku zaistnienia konfliktu pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą. 8) Koordynator jest odpowiedzialny za przygotowanie: a) odpowiednich protokołów konieczności i negocjacji, b) raportów z umowy o nadzór oraz na roboty budowlane, c) protokołów odbioru robót. 9) Koordynator wspiera działania Zamawiającego poprzez: a) pilnowanie zgodności robót z umową, b) rzetelne raportowanie {nie jest jedynie obserwatorem (fotografia) lecz aktywnym elementem całości} dające wczesną analizę zagrożeń i wnioski w sprawozdaniach, c) bieżącą sprawozdawczość na podstawie własnej oceny. 2. Podstawowe zadania Koordynatora Czynności Nadzoru Inwestorskiego 1) Koordynator poprzez powołany zespół inżynierów będzie odpowiedzialny za całościowe zarządzanie robotami pod kątem technicznym, finansowym oraz administracyjnym, m.in. zgodnie z: a) Ustawą Prawo Budowlane (Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 ze zmianami), b) ustawą Prawo Zamówień Publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zmianami), c) umową na roboty budowlane z Wykonawcą, d) umową na usługę nadzoru. 2) Koordynator Czynności Nadzoru Inwestorskiego zapewnia w imieniu Zamawiającego pełny nadzór nad robotami. W szczególności Koordynator powinien pełnić nadzór inwestorski przez Inspektorów nadzoru inwestorskiego, zgodnie z polskim Prawem Budowlanym oraz w oparciu o zapisy umowy na roboty. Nadzór powinien być sprawowany przez zespół specjalistów branżowych posiadających odpowiednie uprawnienia przewidziane przepisami polskiego Prawa Budowlanego. 3) Koordynator winien realizować powierzone zadania stosując najnowsze osiągnięcia wiedzy technicznej, nowoczesne metody programowania, zarządzania oraz rejestracji pomiarów i rozliczania robót za pomocą nowoczesnej techniki pomiarowej. 4) Koordynator pełni wszelkie obowiązki wymienione w SIWZ z zastrzeżeniem, że przed podjęciem decyzji finansowych lub innych decyzji pociągających za sobą skutki finansowe dla Zamawiającego powinien uzyskać jego zgodę. 5) Koordynator powinien przedstawić do akceptacji Zamawiającego wzory wszystkich dokumentów wystawianych przez siebie tj. np. świadectw, opinii, zatwierdzeń, poleceń, powiadomień, propozycji, życzeń, prób. 6) Koordynator będący jednocześnie Inspektorem nadzoru ds. robót konstrukcyjno-budowlanych, musi zapewnić personel zdolny do spełnienia wymagań, postawionych w przedmiocie zamówienia. W skład personelu Koordynatora powinien wchodzić, co najmniej: a) Inżynier - Inspektor nadzoru ds. robót sanitarnych, b) Inżynier - Inspektor nadzoru ds. robót elektrycznych, 7) Koordynator Czynności Nadzoru inwestorskiego nie może łączyć pozostałych funkcji, np. konstrukcyjno-budowlanej, elektrycznej. Natomiast pozostały personel Koordynatora Czynności Nadzoru Inwestorskiego może sprawować dwie funkcje jednocześnie pod warunkiem posiadania stosownych uprawnień budowlanych. 8) Skład kluczowego personelu Koordynatora Czynności Nadzoru Inwestorskiego jest składem minimalnym, którym musi dysponować Wykonawca w celu prawidłowej realizacji zamówienia. Natomiast osoby wskazane w rozdziale VIII SIWZ należy wykazać na etapie składania ofert w celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. 9) Koordynator zapewni pobyt na budowie pracowników przewidzianych do bezpośredniego nadzorowania robót. W razie konieczności wynikających z wymagań technologicznych pracy Wykonawcy robót budowlanych, pracowników Zespołu Nadzoru Inwestorskiego obowiązuje system nadzoru ciągłego. 10) Koordynator własnym kosztem i staraniem musi zapewnić swojemu personelowi niezbędne wsparcie i pomoc techniczną innych specjalistów, którzy mogą być niezbędni dla poprawnej realizacji umowy na wykonanie usługi i umowy na roboty budowlane. 11) Wykaz personelu ujęty w SIWZ może być niewystarczający i w razie konieczności może zostać uzupełniony przez Koordynatora. Wykaz ten powinien być uważany, jako wymagania minimalne Zamawiającego dla rzetelnego wypełnienia obowiązków Wykonawcy. 12) Wynagrodzenie dodatkowych osób zatrudnionych przez Koordynatora należy uwzględnić w cenie oferty. Ewentualne dodatkowe wynagrodzenie należne członkom zespołu Koordynatora z tytułu pracy w godzinach nadliczbowych, nocnych oraz w dni wolne od pracy nie będzie podlegało odrębnej zapłacie przez Zamawiającego i Wykonawca powinien je uwzględnić w cenie oferty. 13) Zastępstwo zaproponowane w ofercie przez Koordynatora robót będzie pełniło daną funkcję, w następujących przypadkach: a) śmierci, choroby lub wypadku którejkolwiek z osób personelu, b) jeżeli jest konieczne zastąpienie którejkolwiek z osób personelu z innych, niż wymienione w pkt a), niezależnych od Koordynatora przyczyn. 14) Zamawiający może wystąpić z wnioskiem uzasadnionym na piśmie o zmianę którejkolwiek z osób personelu, jeżeli w jego opinii osoba ta nie wywiązuje się ze swoich obowiązków wynikających z umowy. Wniosek ten jest dla Koordynatora wiążący. 15) W przypadku, gdy zachodzi konieczność zmiany którejkolwiek z osób personelu, proponowana osoba musi posiadać wykształcenie, kwalifikacje i doświadczenie zgodne z wymaganiami określonymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. W przypadku, gdy Koordynator nie będzie mógł zapewnić nowej osoby o wykształceniu, kwalifikacjach oraz doświadczeniu spełniającym wymagania, Zamawiający może podjąć decyzję o odstąpieniu od umowy z winy Wykonawcy. 16) Koordynator poniesie wszelkie dodatkowe koszty związane ze zmianami w składzie personelu. W przypadku, gdy członek personelu nie może zostać niezwłocznie zastąpiony, Zamawiający może zwrócić się do Koordynatora o wyznaczenie tymczasowego zastępcy lub o podjęcie takich kroków, które zrekompensują tymczasową nieobecność członka personelu. 3. Szczegółowe obowiązki Koordynatora Czynności Nadzoru Inwestorskiego 1) utrzymanie bieżącej komunikacji i raportowanie pomiędzy wszystkimi uczestnikami realizującymi roboty, 2) monitoring i kontrola wykonania robót pod względem technicznym, finansowym, organizacyjnym i terminowym, 3) informowanie Zamawiającego o wszystkich występujących i przewidywanych problemach, oraz podejmowanych działaniach zapobiegawczych i naprawczych, 4) współpraca z Zamawiającym w egzekwowaniu postanowień umowy na roboty, w tym ustalenie punktów krytycznych oraz dopilnowanie wdrożenia procedur zapewnienia jakości, 5) nadzór, kontrola i działania prewencyjne, w tym w odniesieniu do monitoringu, sprawozdawczości obejmującej rzeczowe i finansowe postępy robót, kontrola kosztów, 6) zapewnienie organizacji pracy personelu w taki sposób, aby jego udział sprzyjał zapewnieniu wykonania robót, zgodnie ze szczegółowym harmonogramem Wykonawcy, 7) zapewnienie zaopatrzenia personelu własnego w niezbędne wsparcie i pomoc techniczną ze strony innych specjalistów Koordynatora, jeśli zajdzie taka potrzeba,, 8) wdrożenie systemu zapewniającego skuteczny nadzór nad wykonawstwem robót tj. kontrola pod względem, jakości i ilości, monitorowanie postępów robót i wydatków oraz administrowanie robotami, 9) weryfikacja, sprawdzanie i opiniowanie dokumentacji budowy (w tym projektów budowlanych lub wykonawczych) opracowywanej i przedkładanej Koordynatorowi przez Wykonawcę w toku realizacji robót, 10) opiniowanie i zatwierdzanie zmian oraz korekt zgodnie z przepisami Prawo Budowlane i przepisami technicznymi oraz ocena i weryfikacja propozycji robót zamiennych i/lub dodatkowych przedstawionych przez Wykonawcę w zakresie finansowym i rzeczowym, 11) sprawdzanie i potwierdzanie, że Wykonawca mobilizuje i zapewnia cały sprzęt Wykonawcy i dostawy określone w Umowie na roboty oraz, że wszystko pozostanie na terenie budowy aż do uzyskania zgody na ich wycofanie, a ponadto zatwierdzanie sprzętu zamiennego lub wprowadzanie na plac budowy sprzętu, który nie był ujęty w umowie na roboty, 12) kontrola posiadanych przez Wykonawcę robót wymaganych umową na roboty ubezpieczeń i gwarancji oraz jeżeli zajdzie taka konieczność przedkładanie ich Zamawiającemu, 13) organizowanie okresowych narad na budowie lub w siedzibie Zamawiającego przynajmniej 1 raz w miesiącu, a w okresie nasilenia prac 1 raz w tygodniu lub na wniosek Zamawiającego, oraz sporządzanie protokołów z narad w terminie 2 dni od daty spotkania i przekazanie zainteresowanym stronom oraz podejmowanie bieżących decyzji dotyczących wszystkich zagadnień mających wpływ na postęp robót, 14) Koordynator inspektorów nadzoru inwestorskiego informuje z 5- dniowym wyprzedzeniem uczestników narady koordynacyjnej o terminie i miejscu narady, prowadzi naradę i zapewnia jej protokołowanie, a kopie protokołu lub ustaleń dostarcza wszystkim osobom zaproszonym na naradę 15) sporządzanie i przedkładanie Zamawiającemu następujących raportów: a) Raportu Miesięcznego w ciągu 5 dni po zakończeniu każdego miesiąca kalendarzowego: - podsumowanie głównych działań Koordynatora w tym okresie i listę zaangażowanego personelu Koordynatora oraz - pełną informację techniczno-ekonomiczną i finansową z realizacji robót, b) Raportu Końcowego w ciągu 15 dni po wystawieniu przez Koordynatora protokołu odbioru dla danej części zamówienia zawierający pełne i obszerne podsumowanie czynności Koordynatora Czynności Nadzoru Inwestorskiego oraz Wykonawcy robót, a także rzeczową analizę wszystkich ważniejszych problemów, c) Raportu Ostatecznego w ciągu 30 dni po zakończeniu okresu gwarancyjnego danej części zamówienia udzielonego przez Wykonawców robót. Ww. Raporty w 1 egzemplarzu w wersji papierowej i 1 wersji elektronicznej powinny być przekazywane bezpośrednio przez Koordynatora do Zamawiającego. W przypadku wniesienia przez Zamawiającego uwag i zastrzeżeń co do treści składanych raportów bądź też odrzucenia raportu, Koordynator zobowiązany jest odpowiednio do ich uwzględnienia lub poprawienia w nieprzekraczalnym terminie 15 dni od daty ich otrzymania lub poinformowania o odrzuceniu raportu. Jeżeli Zamawiający nie przekaże na piśmie żadnych uwag do Raportów w terminie 30 dni od daty ich otrzymania, Raporty będą uważane za zatwierdzone przez Zamawiającego 16) zatwierdzanie robót wraz z robotami zanikającymi i ulegającymi zakryciu w nieprzekraczalnym terminie do 2 dni od daty ich zgłoszenia do odbioru, 17) fotografowanie robót ulegających zakryciu i zamieszczaniu ich w raportach w postępie prac, 18) przeprowadzanie wraz z Zamawiającym i Wykonawcą odbiorów robót oraz określanie stopnia realizacji robót zgodnie z Umową na roboty i akceptowanie odpowiednich protokołów płatności w terminie 5 dni od daty otrzymania kompletnych dokumentów rozliczeniowych, 19) prowadzenie codziennych inspekcji na terenie budowy (za wyjątkiem okresu wstrzymania prac) wraz z poinformowaniem Zamawiającego o toczących się robotach pocztą elektroniczną, monitorowanie postępu prac, kontrola jakości wykonania i materiałów, pod względem zgodności z Umową na roboty, Prawem Budowlanym. Sporządzanie dokumentacji fotograficznej i przekazywanie na bieżąco Zamawiającemu 20) zatwierdzanie materiałów budowlanych i instalacyjnych, urządzeń i dostaw przewidzianych przez Wykonawcę robót do wbudowania, kontrola dokumentów, jakości, aprobat, deklaracji zgodności, atestów, gwarancji, w celu niedopuszczenia do zastosowania materiałów wadliwych lub nieprzewidzianych w umowie na roboty w terminie 3 dni od daty otrzymania kompletu dokumentów, 21) organizowanie badań, jakości w instytucjach specjalistycznych, jeśli będzie to konieczne, po uprzedniej akceptacji Zamawiającego, 22) nadzór i akceptacja wszelkich prób, badań materiałów i rozruchów oraz weryfikacja i zatwierdzanie opracowanych przez Wykonawcę robót instrukcji eksploatacyjnych, w celu ułatwienia przekazania obiektów do eksploatacji Zamawiającemu, 23) skompletowanie dokumentacji i oświadczeń Wykonawcy robót wymaganych odpowiednimi przepisami, oraz współdziałanie z Wykonawcą robót w celu uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu zrealizowanego w ramach budowy 24) informowanie Zamawiającego o wszystkich występujących oraz przewidywanych problemach, oraz podejmowanych działaniach zapobiegawczych lub naprawczych dla ich przezwyciężenia, 25) doradztwo w zakresie roszczeń lub sporów dotyczących umów na roboty lub dostawy oraz rozwiązywanie problemów mogących pojawić się podczas robót, a także o ile to możliwe zapobieganie roszczeniom i opóźnieniom, w przypadku powstania sporów związanych z realizacją Umowy na roboty, doprowadzenia w miarę możliwości do polubownego ich rozwiązania z Wykonawcą, 26) zapewnienie zachowania należytego poziomu bezpieczeństwa i ochrony pracowników Wykonawcy i własnego personelu zgodnie z przepisami prawa i odpowiednimi normami ochrony zdrowia i bezpieczeństwa podczas prowadzenia robót w ramach realizacji umowy, 27) poświadczenia usunięcia przez Wykonawcę robót wad, 28) kontrola zgodności oznakowania robót z zatwierdzonym projektem tymczasowej organizacji ruchu, 29) kontrola sposobu składowania i przechowywania materiałów, 30) podejmowanie decyzji o wstrzymaniu części lub całości robót w sytuacjach określonych w warunkach umowy na roboty, 31) wnioskowanie o usunięcie z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej przez Wykonawców robót, która zachowuje się niewłaściwie lub jest niekompetentna lub niedbała w swojej pracy, 32) udział w rozwiązywaniu wszelkiego rodzaju wniosków, skarg i roszczeń wywołanych realizacją Przedsięwzięcia, 33) ścisła współpraca z Projektantem w zakresie sprawowanego przez niego nadzoru autorskiego i uzyskiwania od Projektanta zgody na zmiany w zakresie projektu budowlanego oraz powiadamiania Zamawiającego i Projektanta w każdym przypadku stwierdzenia jakichkolwiek błędów, opuszczeń, niejasności, sprzeczności, niestosowności i innych wad w dokumentacjach projektowych, 34) sprawdzenia i zatwierdzenia przygotowanych przez Wykonawców robót kompletnych dokumentacji powykonawczych, 35) rekomendowanie i wycena robót dodatkowych lub zamiennych w porozumieniu z Zamawiającym oraz sporządzanie ewentualnych specyfikacji technicznych tych robót, 36) sporządzanie protokołów konieczności i negocjacji do robót dodatkowych lub zamiennych, 37) rozliczenia umowy o roboty budowlane w przypadku jej wypowiedzenia, 38) opiniowanie dokumentów przedłożonych przez Wykonawców w zakresie podwykonawstwa i rekomendowanie Zamawiającemu Podwykonawców do akceptacji. 4. Pozostałe zadania Koordynatora Czynności Nadzoru Inwestorskiego 1) Kontrola przebiegu realizacji przedsięwzięcia - pod względem czasowym i finansowym, 2) Prowadzenie systematycznej koordynacji budowy, 3) Kontrolowanie procedury zapewnienia jakości przez Wykonawcę robót, 4) Przeprowadzanie w imieniu Zamawiającego procedur odbioru materiałów, urządzeń oraz wykonanych fragmentów robót, 5) Przeprowadzanie procedur przekazania obiektu do użytkowania, 6) Kontrolowanie realizacji budżetu roboty wraz z ewidencją kosztów, oraz kompletowanie dokumentów dotyczących płatności dla Wykonawców, Podwykonawców i dalszych Podwykonawców, przekazywanie ich w terminie do zapłaty przez Zamawiającego, oraz bieżące rozliczanie zadania odpowiednio do zakresu działań Koordynatora, 7) Współdziałanie z Zamawiającym w ewentualnym dochodzeniu i egzekwowaniu od uczestników biorących udział w realizacji roboty odszkodowań lub kar umownych za nienależyte wykonanie lub nieterminowe wykonanie zobowiązań umownych, 8) Sporządzanie dokumentacji wymaganej przez Zamawiającego, 9) Kontrolowanie rozliczeń finansowych z podwykonawcami, 10) Inżynier Koordynator ma obowiązek codziennej 8 godzinnej obecności na placu budowy w okresie wykonywania robót budowlanych. Konieczność obecności pozostałych członków personelu jest zależna od zatwierdzonego harmonogramu robót oraz wpisów w dzienniku budowy. Nie przewiduje się dodatkowego zwiększenia wynagrodzenia czasu pracy wynoszącego więcej niż 8 godzin. Godziny pracy nadzoru muszą być dostosowane do czasu pracy Wykonawcy robót. Należy wobec tego przewidzieć pracę gdy będzie tego wymagała technologia robót, w tych samych godzinach i dniach co Wykonawca budowy 11) Koordynator zobowiązany jest do faktycznego sprawdzenia w terenie min. 80% pomiarów geodezyjnych wykonywanych przez geodetów Wykonawcy robót budowlanych. Koordynator zobowiązany jest do dołączenia swoich kontrolnych pomiarów podpisanych przez własnego geodetę do dokumentów obmiarowych wystawianych przez Wykonawcę robót w celu sprawdzenia i potwierdzenia faktycznych ilości wykonanych robót wykazywanych przez Wykonawcę, 12) korespondencja pomiędzy Zamawiającym a koordynatorem, będzie sporządzona w języku polskim. Zamawiający dopuszcza w pierwszej kolejności pocztę elektroniczną, 13) do zadań Koordynatora będzie należało również pełnienie usług dla umów na roboty dodatkowe związane z realizacją umowy. 14) W przypadku, gdy wystąpi konieczność przedłużenia czasu realizacji zamówienia objętego nadzorem i tym samym wydłużenia czasu pracy Koordynatora Czynności Nadzoru Inwestorskiego ponad czas umowny, to Koordynator ma obowiązek kontynuowania realizacji umowy w okresie dodatkowym 15) W przypadku przerw w realizacji robót budowlanych wynikających z zerwania umowy na roboty budowlane, Koordynator czynności nadzoru inwestorskiego zobowiązany będzie w ramach przysługującego mu wynagrodzenia do wykonania w ciągu 21 dni od daty zerwania umowy: a) inwentaryzacji stanu istniejącego budowy (tabelaryczne zestawienie robót wykonanych i pozostałych do wykonania wraz z ich przedstawieniem na załączniku graficznym) - w tym inwentaryzacji geodezyjnej. Rozliczenia finansowego robót i elementów wykonanych do wykonania b) dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia postępowania mającego na celu wybór Wykonawcy na dokończenie robót budowlanych. 16) W przypadku zerwania lub odstąpienia od umowy na roboty budowlane Zamawiający nie przewiduje rozwiązania umowy na pełnienie funkcji Koordynatora Czynności Nadzoru Inwestorskiego. Koordynatorowi nie przysługuje żadne dodatkowe wynagrodzenie za pełnienie swoich funkcji w przypadku realizacji robót dodatkowych bądź zamiennych oraz zamówień dodatkowych (zleconych w terminie wykonania przedmiotu umowy) realizowanych przez Wykonawcę robót budowlanych. Koordynatorowi nie przysługuje również dodatkowe wynagrodzenie w sytuacji przedłużenia terminu wykonania robót budowlanych objętych nadzorem. W interesie Koordynatora ma być doprowadzenie do zrealizowania robót budowlanych objętych nadzorem w terminie wyznaczonym w umowie na roboty budowlane nie zaś przedłużanie tego terminu (co w sytuacji dodatkowej płatności za usługi wykonywane w wyniku przedłużenia tego terminu skutkowałoby niegospodarnością w zarządzaniu środkami publicznymi przez Zamawiającego). W przypadku skrócenia terminu realizacji umowy usługa zostanie rozliczona zgodnie z warunkami umowy. Fakturę za pozostałe wynagrodzenie końcowe wynikające z formularza oferty Wykonawca winien wystawić po odbiorze końcowym inwestycji. 5. Obowiązki Koordynatora Czynności Nadzoru Inwestorskiego po ukończeniu robót 1) Po przejęciu wykonanych robót przez Zamawiającego Koordynator zobowiązany jest do sprawowania okresowej inspekcji wykonanych robót nie rzadziej niż 3 razy w roku, nadzorowania usuwania wad i awarii oraz udzielania Zamawiającemu wyjaśnień związanych z dokumentacją powykonawczą. Wykonawca jest zobowiązany do wykonywania rocznych przeglądów (o których mowa w przepisach Prawa budowlanego) oraz wykonania 5-letniego przeglądu okresowego - dotyczących wykonanych robót budowlanych objętych nadzorem Koordynatora Czynności Nadzoru Inwestorskiego (do momentu zakończania obowiązywania gwarancji i rękojmi). 2) Koordynator jest zobowiązany do udzielenia gwarancji na wykonane usługi na cały okres gwarancji robót budowlanych, licząc od dnia wystawienia przez Zamawiającego protokołu odbioru końcowego czynności koordynatowa. W ramach udzielonej gwarancji Koordynator ma obowiązek pełnienia nadzoru inwestorskiego w przypadku ujawnienia się wad, oraz obowiązek udziału w odbiorze pogwarancyjnym i organizowanie przeglądów gwarancyjnych. O okres gwarancji wydłuża się uprawnienia z tytułu rękojmi za wady. Zamawiający zamieszcza do niniejszego postępowania wzór umowy na roboty budowlane ze względu na zapisy dot. obowiązków koordynatora podczas realizacji robót wynikające z umowy Zamawiającego z Wykonawcą budowy obowiązujące koordynatora. 6. Do zadań inspektorów nadzoru inwestorskiego należeć będzie w szczególności: 1) Prowadzenie kontroli nad zgodnością i prawidłową realizacją robót z dokumentacją projektową, STWIORB, wytycznymi technologicznymi, obowiązującymi normami, SIWZ, zawartą z wykonawcą robót umową na wykonie robót i harmonogramem rzeczowo-finansowo- terminowym zaakceptowanym przez Zamawiającego i nadzór inwestorski, obowiązującym prawem, a szczególności Ustawą Prawo Budowlane (Dz. U. z 2013 poz. 1409 ze zm), oraz przepisami wykonawczymi do tej ustawy. W tym prowadzenie regularnych inspekcji na terenie budowy i inspekcji koniecznych na wezwanie Zamawiającego. W czasie każdego pobytu na terenie budowy zespół inspektorów nadzoru ma obowiązek dokonania przeglądu dziennika budowy i dokonania wpisu, 2) Dołożenie szczególnej staranności przy realizacji swoich zadań, uwzględniając profesjonalny charakter prowadzonej przez siebie działalności. Najważniejszym obowiązkiem inspektorów nadzoru inwestorskiego jest dbanie o prawidłowe wykonywanie robót budowlanych. Udział inspektorów nadzoru inwestorskiego w procesie budowlanym musi być fachowym zastępowaniem inwestora w wykonywaniu nadzoru nad prowadzonymi robotami. Ma to zapewnić inwestorowi możliwość faktycznej kontroli zgodności wykonywanych robót budowlanych z projektem, przepisami i zasadami wiedzy technicznej. Wiedza, którą posiada zespół inspektorów nadzoru inwestorskiego musi stanowić dla Zamawiającego swoiste zabezpieczenie, że realizowana inwestycja jest pod fachową kontrolą. Udział inspektorów nadzoru inwestorskiego w odbiorach poszczególnych zrealizowanych etapów budowy, kontrola jakości wykonanych robót, sprawdzenie, jakie zastosowano wyroby i czy zrobiono to właściwie oraz udział w kontroli robót maja zapewnić Zamawiającemu bezpieczeństwo i pewność, że nie popełniono błędów i budowa przebiega zgodnie decyzją o pozwoleniu na budowę oraz projektem budowlanym. Ponadto uczestnictwo inspektorów nadzoru inwestorskiego w przygotowaniu zrealizowanego obiektu do odbioru i użytkowania musi dać Zamawiającemu gwarancje tego, że inwestycję zrealizowano zgodnie z prawem i oczekiwaniem Zamawiającego, 3) Uzgodnienie z Wykonawcą robót budowlanych procedur (wzory druków i obieg dokumentów) w tym harmonogramu rzeczowego- finansowego i terminowego, jakie będą obowiązywać podczas procesu realizacji inwestycji, zaakceptowanie harmonogramu i przedłożenie do akceptacji Zamawiającemu; 4) Opiniowanie wniosków wykonawcy robót budowlanych w sprawie dokonania zmian personelu wskazanego w ofercie i przedłożenie jej Zamawiającemu do zatwierdzenia -jeśli nastąpi taka okoliczność; 5) Dopuszczenie do pracy sprzętu, urządzeń i narzędzi przewidzianych do realizacji robót w oparciu o obowiązujące przepisy, normy techniczne i inne wymagania sformułowane w dokumentacji projektowej i Specyfikacjach Technicznych, a także w przepisach BHP i ppoż.; 6) Inspektorowie nadzoru będą w szczególności decydować o dopuszczeniu materiałów, prefabrykatów i wszystkich elementów i urządzeń przewidzianych do wbudowania i wykorzystania przy realizacji robót, zatwierdzeniu receptur w tym mieszanek mineralno - bitumicznych, betonów do wszystkich elementów i technologii proponowanych przez Wykonawcę robót budowlanych, wstrzymaniu robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami dokumentacji projektowej, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót oraz podpisanych umów, 7) Weryfikowanie i zatwierdzanie wykonawcy robót budowlanych wszelkich materiałów wbudowywanych na podstawie dostarczonych przez niego koniecznych prób i testów; 8) Uzgadnianie z Zamawiającym wszelkich odstępstw i zmian technologii robót, materiałów i urządzeń, zgłaszanych przez wykonawcę robót budowlanych, szczególnie w sytuacjach, gdy zmiany te mogą skutkować rozszerzeniem zakresu rzeczowego określonego umową lub podwyższeniem kosztów realizacji robót, oraz występowania do Zamawiającego z wnioskiem na temat możliwych sposobów obniżenia kosztów inwestycji bądź zastosowania co najmniej równoważnych rozwiązań materiałowych i technicznych, 9) Sprawdzanie jakości wykonanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobiegania zastosowania wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie, sprawdzeniu w zakresie kontroli, jakości robót 10) Dokonywanie odbiorów częściowych, w tym sprawdzania i odbioru robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i badaniach oraz odbiorach częściowych, uczestnictwo w czynnościach rozruchu technologicznego odbiorach technicznych instalacji i urządzeń technicznych i przekazaniu obiektów do użytkowania i eksploatacji, uczestnictwo w odbiorze końcowym; a także organizowanie i udział w przeglądach gwarancyjnych prowadzonych zgodnie z warunkami umowy; Szczegółowo przedmiot zamówienia określa SIWZ..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.24.70.00 - Nadzór nad robotami budowlanymi .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 08.10.2015.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 8.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 4.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • POWIERNICTWO KORDEK Biuro Obsługi Budownictwa Stanisław Kordek,, ul. Gdańska 47/31, 84-230 Rumia, kraj/woj. pomorskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 164312,32 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 125460,00

  • Oferta z najniższą ceną: 125460,00 / Oferta z najwyższą ceną: 471090,00

  • Waluta: PLN .


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.