eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wartkowice › UDZIELENIE KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO W WYSOKOŚCI 1.000.000,00 PLN NA FINANSOWANIE DEFICYTU BUDŻETOWEGO NA ROK 2012 ZWIĄZANEGO Z REALIZACJĄ ZADAŃ INWESTYCYJNYCH Z ZAKRESU INFRASTRUKTURY TRANSPORTOWEJ I OCHRONY ŚRODOWISKA ORAZ SPŁATĘ WCZEŚNIEJ ZACIĄGNIĘTYCH ZOBOWIĄZAŃ Z TYTUŁU KREDYTÓW I POŻYCZEK

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-08-03

Wartkowice: UDZIELENIE KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO W WYSOKOŚCI 1.000.000,00 PLN NA FINANSOWANIE DEFICYTU BUDŻETOWEGO NA ROK 2012 ZWIĄZANEGO Z REALIZACJĄ ZADAŃ INWESTYCYJNYCH Z ZAKRESU INFRASTRUKTURY TRANSPORTOWEJ I OCHRONY ŚRODOWISKA ORAZ SPŁATĘ WCZEŚNIEJ ZACIĄGNIĘTYCH ZOBOWIĄZAŃ Z TYTUŁU KREDYTÓW I POŻYCZEK
Numer ogłoszenia: 286042 - 2012; data zamieszczenia: 03.08.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wartkowice , Stary Gostków 3D, 99-220 Wartkowice, woj. łódzkie, tel. 043 6785105, faks 043 6785170.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wartkowice.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: NIE DOTYCZY

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: UDZIELENIE KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO W WYSOKOŚCI 1.000.000,00 PLN NA FINANSOWANIE DEFICYTU BUDŻETOWEGO NA ROK 2012 ZWIĄZANEGO Z REALIZACJĄ ZADAŃ INWESTYCYJNYCH Z ZAKRESU INFRASTRUKTURY TRANSPORTOWEJ I OCHRONY ŚRODOWISKA ORAZ SPŁATĘ WCZEŚNIEJ ZACIĄGNIĘTYCH ZOBOWIĄZAŃ Z TYTUŁU KREDYTÓW I POŻYCZEK.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1)Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia długoterminowego kredytu w wysokości 1.000.000,00 PLN na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętego kredytu oraz na pokrycie deficytu budżetowego na rok 2012 związanego z realizacją zadań inwestycyjnych z zakresu infrastruktury transportowej i ochrony środowiska oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek. 2)Wysokość kredytu - 1.000.000,00 PLN (słownie: jeden milion złotych). 3)Okres kredytowania - 20 kwartałów. 4)Kredyt zostanie udzielony według zmiennej stopy procentowej. Oprocentowanie kredytu w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia wyliczane będzie jako stawka WIBOR 3M aktualna dla ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, za który będą naliczane odsetki od wykorzystanej części kredytu powiększona lub pomniejszone o marżę Wykonawcy Mz, która będzie stała w okresie kredytowania - obowiązywania umowy. Pojęcie marży Mz w niniejszym postępowaniu nie jest tożsame z definicją marży handlowej określonej w przepisach ustawy z dnia 5 lipca 2001 r. o cenach ( Dz. U. z 2001 r. Nr 97, poz. 1050).W przypadku zaoferowania marży ujemnej Wykonawca, zobowiązany jest złożyć opis sposobu obliczenia marży, potwierdzający, iż zastosowanie marży ujemnej nie spowoduje poniesienia przez niego straty, np. że zamierza pozyskać środki na udzielenie kredytu w inny, tańszy sposób niż pożyczki na rynku bankowym, gdzie stosuje się stawkę WIBOR, a złożona oferta nie stanowi czynu nieuczciwej konkurencji; 5)Waluta kredytu: PLN. 6)Spłata kapitału nastąpi w ratach kwartalnych - 20 rat po 50.000,00PLN (słownie: pięćdziesiąt tysięcy 00/100 złotych) - płatnych w ostatnim dniu kalendarzowym danego kwartału i rozpocznie się w dniu 30 września 2013 roku, aż do całkowitej spłaty kredytu, która przypada w dniu 30 czerwca 2018r. , 7)Na potrzeby obsługi kredytu Wykonawca nie będzie wymagał od Zamawiającego otwarcia rachunku pomocniczego. 8)Spłata odsetek będzie następowała miesięcznie - w ostatnim dniu kalendarzowym danego miesiąca. Obliczając odsetki należy przyjąć za podstawę obliczeń faktyczną ilość dni kredytowania w roku kalendarzowym w odniesieniu do liczby dni kalendarzowych w danym roku (365/366). Odsetki naliczane będą od wykorzystanej kwoty kredytu za faktyczną ilość dni, które upłynęły od daty uruchomienia kredytu do dnia poprzedzającego dzień spłaty kredytu. 9)Jeżeli termin spłaty przypada na dzień ustawowo wolny od pracy lub wolny od pracy dla Wykonawcy, to wpływ środków z tytułu spłaty kredytu w pierwszym dniu roboczym po tym dniu jest traktowany jako spłata w terminie. 10)Postawienie kredytu do dyspozycji nastąpi w dwóch transzach: A)I transza w terminie do dnia 10 października 2012r. w kwocie 830000,00 PLN (słownie: osiemset trzydzieści tysięcy złotych). B)II transza w terminie do dnia 10 grudnia 2012r. w kwocie 170000,00 PLN (słownie: sto siedemdziesiąt tysięcy złotych). 11)Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany umowy kredytowej w zakresie zmiany harmonogramu spłat. 12)Zamawiający zastrzega, a Wykonawca wyraża zgodę na możliwość spłaty całości lub części kredytu przed terminem bez ponoszenia dodatkowych kosztów (opłat, prowizji itp.). Oprocentowanie liczone będzie wówczas za okres faktycznego korzystania z kredytu. 13)Prowizja Wykonawcy od przyznanego kredytu nie może być wyższa niż 0,5 % pełnej kwoty kredytu. 14)Kwota prowizji zostanie naliczona wyłącznie od wykorzystanej przez Kredytobiorcę kwoty kredytu i  zostanie pobrana w dniach uruchomienia kolejnych transz kredytu od kwoty danej transzy. 15)Jedyną dopuszczalną formą zabezpieczenia kredytu w dniu zawarcia umowy, akceptowaną przez Zamawiającego jest weksel własny in blanco wystawiony przez Zamawiającego wraz z deklaracją wekslową. 16)Wykonawca nie będzie pobierał opłat i prowizji innych niż określone w niniejszej SIWZ. 17)Wstępnej oceny zdolności kredytowej Zamawiającego Wykonawca może dokonać na podstawie dokumentów wskazanych w Rozdziale XVIII SIWZ..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2018.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 10.000,00zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert tzn. do 13 sierpnia 2012 roku do godz.10:00. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wymienionych w art. 45 ust. 6 ustawy. 3. W przypadku gwarancji z jej treści musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny podpis (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Gminy Wartkowice: Bank Spółdzielczy w Wartkowicach Nr konta: 37 9271 0005 0000 0228 2000 0250. 5. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. 6. Przy wnoszeniu wadium Wykonawca winien powołać się na nazwę przedmiotu zamówienia. 7. Potwierdzenia wniesienia wadium należy dołączyć do oferty przetargowej. Wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu należy złożyć w oryginale wraz z ofertą. 8. Wykonawca, którego oferta nie została zabezpieczona poprzez wniesienie wadium w wymaganej formie lub wielkości zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta odrzucona. 9. Zamawiający dokonuje zwrotu wadium z chwilą wystąpienia jednego z warunków wymienionych w art. 46 ust. 1, 1a i 2 ustawy. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium po zaistnieniu warunków wymienionych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełnia warunek jeżeli posiada zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na utworzenie banku lub Prezesa Narodowego Banku Polskiego na utworzenie banku lub otwarcie oddziału banku zagranicznego albo oddziału banku krajowego za granicą, jak również na otwarcie przedstawicielstwa banku zagranicznego. W przypadku banku , który rozpoczął działalność przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 31 stycznia 1989 r. - Prawo bankowe (Dz. U z 1992 r. Nr 72, poz. 359) i nie posiada zezwolenia Prezesa Narodowego Banku Polskiego na utworzenie banku Wykonawca składa oświadczenie, że nie ma obowiązku posiadania zezwolenia na prowadzenie działalności bankowej zgodnie z art. 177 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2002r. Nr 72, poz. 665 ze zm.); Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia|nie spełnia. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców ocena w|w warunku dotyczyć będzie wszystkich Wykonawców łącznie.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełnia warunek, jeżeli: a) w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), udzielił jednego kredytu JST na okres nie krótszy niż 2 lata i na kwotę nie mniejszą niż 500.000,00 PLN; b) potwierdzi, że w/w usługa została wykonana należycie; Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia|nie spełnia. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców ocena w|w warunku dotyczyć będzie wszystkich Wykonawców łącznie.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W tym zakresie Zamawiający nie precyzuje wymagań.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełnia warunek jeżeli dysponuje odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia|nie spełnia. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców ocena w/w warunku dotyczyć będzie wszystkich Wykonawców łącznie.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni warunek, jeżeli jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę, co najmniej 500000,00 złotych (słownie: pięćset tysięcy). Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia|nie spełnia. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców ocena w|w warunku dotyczyć będzie wszystkich Wykonawców łącznie.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wykonawca oprócz wyżej wymienionych dokumentów i oświadczeń zobowiązany jest dołączyć do oferty: 1)Formularz ofertowy (Załącznik nr 1 do SIWZ)., 2)Harmonogram spłaty kredytu. 3)Referencje. 4)Potwierdzenie wniesienia wadium 5)dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień/pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynika to z przedstawionych dokumentów rejestrowych (jeżeli dotyczy).

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Umowa zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej specyfikacji oraz danych zawartych w ofercie. 2.Zamawiający zastrzega sobie prawo niewykorzystania kredytu w pełnej wysokości. 3.Kwota raty kredytu może ulec zmianie w przypadku niewykorzystania pełnej kwoty kredytu bez pobierania przez Wykonawcę dodatkowych opłat. 4.Postanowienia umowy zawarto we wzorze umowy, który stanowi Załącznik nr 7 do SIWZ. 5.Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany. 6.Zgodnie z art. 144 ust.1 ustawy Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty złożonej przez Wykonawcę w następujących przypadkach: 1)Zamawiający postanowił zmienić zakres realizowanego zamówienia bądź inne postanowienia umowy ze względu na nowe okoliczności, o których nie wiedział zawierając umowę; 2)realizowane zamówienia w zakresie lub na warunkach określonych umową nie leży w interesie Zamawiającego, 3)zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa, z których treści wynika konieczność lub zasadność wprowadzenia zmian, mających wpływ na realizację umowy, 4)zmiany nazwy, adresu firmy, spowodowanej zmianą formy organizacyjno - prawnej, przekształceniem lub połączeniem z inną firmą, 5)zmiany terminu realizacji umowy w związku ze zmianą terminu realizacji poszczególnych inwestycji wymienionych w opisie przedmiotu zamówienia, w tym zmiana terminu transz, 6)Zamawiający ponadto przewiduje możliwość wprowadzenia zmian i uzupełnień w niniejszej umowie, które nie stanowią istotnych zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wartkowice.pl zakładka Zamówienia Publiczne
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Wartkowice, Stary Gostków 3D, 99-220 Wartkowice.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.08.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Wartkowice, Stary Gostków 3D, 99-220 Wartkowice Pokój nr 8.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: NIE DOTYCZY.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.