eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kielce › Wykonanie biuletynu informacyjnego z okazji jubileuszu publicznych służb zatrudnienia, wykonanie wkładek aktualizujących wydawnictwo -Rynek pracy województwa świętokrzyskiego w latach 2006-2010; Wydruk i falcowanie ulotek informacyjno-promocyjnych

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-10-11

Kielce: Wykonanie biuletynu informacyjnego z okazji jubileuszu publicznych służb zatrudnienia, wykonanie wkładek aktualizujących wydawnictwo -Rynek pracy województwa świętokrzyskiego w latach 2006-2010; Wydruk i falcowanie ulotek informacyjno-promocyjnych
Numer ogłoszenia: 281751 - 2010; data zamieszczenia: 11.10.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach , ul. Witosa 86, 25-561 Kielce, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3641600, faks 041 3641666.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.wup.kielce.pl/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Jednostka organizacyjna samorządu województwa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie biuletynu informacyjnego z okazji jubileuszu publicznych służb zatrudnienia, wykonanie wkładek aktualizujących wydawnictwo -Rynek pracy województwa świętokrzyskiego w latach 2006-2010; Wydruk i falcowanie ulotek informacyjno-promocyjnych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie biuletynu informacyjnego z okazji jubileuszu publicznych służb zatrudnienia, wykonanie wkładek aktualizujących wydawnictwo - Rynek pracy województwa świętokrzyskiego w latach 2006-2010, wydruk i falcowanie ulotek informacyjno-promocyjnych. Przedmiot zamówienia podzielony został na trzy części. Część I przedmiotu zamówienia - Wykonanie biuletynu informacyjnego z okazji jubileuszu publicznych służb zatrudnienia. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie biuletynu informacyjnego z okazji jubileuszu publicznych służb zatrudnienia obejmujące: druk i oprawę zgodnie z przekazanym wzorem, o następujących parametrach: - Druk dwustronny w pełnym kolorze (4+4), na papierze 150g na m2. - Format publikacji A4 (210mm na 297mm) po obcięciu. - Ilość stron 48 z możliwością redukcji do 40stron. - Okładka drukowana w pełnym kolorze (4+4) na papierze 250 g na m2 uszlachetniona folią błyszczącą. - Projekt przygotowany w pliku PDF wraz ze spadami szerokości 3mm (216mm na 303mm). - Oprawa zeszytowa (zszyta zszywkami). - Nakład 1500szt. W związku z tym, że wskazana ilość stron stanowi górną granicę zamówienia, oferenci zobowiązani są do podania także ceny za 1 stronę druku w pełnym kolorze, która będzie stanowić podstawę do wyliczenia wartości zlecenia odbiegającego parametrami, w zakresie szacowanej ilości stron. Zamawiający udostępni treść publikacji oraz wzory okładek w plikach PDF. Wykonawca będzie wykonywał próbne wydruki do zaakceptowania przez Zamawiającego. Część II przedmiotu zamówienia - Wykonanie wkładek aktualizujących wydawnictwo - Rynek pracy województwa świętokrzyskiego w latach 2006-2010. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie wkładek aktualizujących wydawnictwo - Rynek pracy województwa świętokrzyskiego w latach 2006-2010, obejmujące druk i insertowanie do wyżej wymienionego wydawnictwa. Ilość egzemplarzy: 27.000 szt.Przewidywany termin realizacji: listopad/grudzień 2010. Specyfikacja techniczna - - Druk dwustronny w pełnym kolorze, na papierze 150g na m2, - Druk CMYK (4+4), - Wymiar wkładki 98mm na 210mm (obciętej), - Wymiar zadruku ze spadami (3mm) 104mm na 216mm, - Projekt przygotowany w pliku PDF wraz ze spadami i zaznaczeniem linii cięcia, Oferenci zobowiązani są do podania ceny za 1 egzemplarz druku z insertowaniem, która będzie stanowić podstawę do wyliczenia wartości zlecenia. Zamawiający udostępni treść ulotki w plikach PDF wraz ze spadami i zaznaczeniem linii cięcia oraz komplet 27.000 sztuk wydawnictwa - Rynek pracy województwa świętokrzyskiego w latach 2006-2010. Wykonawca wykona próbny wydruk do zaakceptowania przez Zamawiającego. Część III przedmiotu zamówienia - Wydruk i falcowanie ulotek informacyjno-promocyjnych. Wydruk i falcowanie ulotek informacyjno-promocyjnych: ilość - 30.000 szt. Opis przedmiotu zamówienia: - Druk dwustronny w pełnym kolorze, na papierze 150g na m2, - Druk CMYK (4+4), - Wymiar ulotki przed złożeniem 595mm na 210mm (obciętej), - Wymiar zadruku ze spadami (3mm) 601mm na 216mm, - Projekt przygotowany w pliku PDF wraz ze spadami i zaznaczeniem linii bigowania, - Falcowanie ulotki na 6 w formie harmonijki (wymiary ulotki po złożeniu 99 mm x 210 mm). Przykładowa wizualizacja składania ulotki znajduje się w Rozdziale II SIWZ (Część III opisu przedmiotu zamówienia). Wartość zamówienia jest niższa od równowartości kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.80.00.00-2, 79.82.10.00-5, 22.14.00.00-3, 22.10.00.00-1.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: .

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Z uwagi na charakter przedmiotu zamówienia Zamawiający nie opisuje sposobu dokonywania oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje co najmniej jedną usługę odpowiadającą swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia. Ocena spełniania warunku dokonana zostanie w oparciu o oświadczenie zgodnie z Załącznikiem Nr 5 do SIWZ - według formuł spełnia/nie spełnia oraz dokumentów załączonych do oferty, które zostały wyszczególnione w pkt. III.4 ogłoszenia oraz w Rozdziale I, Dział III, pkt 5 SIWZ. Na potwierdzenie należy złożyć wykaz usług zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ wraz z dokumentami potwierdzającymi, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Z uwagi na charakter przedmiotu zamówienia Zamawiający nie opisuje sposobu dokonywania oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Z uwagi na charakter przedmiotu zamówienia Zamawiający nie opisuje sposobu dokonywania oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania warunku dokonana zostanie w oparciu o oświadczenie zgodnie z Załącznikiem nr 5 do SIWZ - według formuł spełnia/nie spełnia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wypełniony Formularz oferty, zgodny z wzorem w SIWZ. Pełnomocnictwo do podpisania oferty i załączników, o ile prawo do reprezentowania Wykonawcy nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego podpisane przez uprawnionych przedstawicieli pozostałych Wykonawców, upoważniające jednego z Wykonawców do reprezentowania pozostałych, ze wskazaniem zakresu czynności do jakich podejmowania pełnomocnik jest uprawniony. Informacja ws. skorzystania przez Wykonawcę z możliwości powierzenia wykonania zamówienia lub jego części podwykonawcom, oraz wskazania zakresu prac w obrębie zamówienia, którego wykonanie powierzy podwykonawcom.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiana ceny za wykonanie zamówienia (dot. części I, II, III zamówienia), w przypadku ustawowej zmiany podatku VAT. 2. Zmniejszenie wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w stosunku do wartości podanych w ofercie Wykonawcy zawartych w Tabeli dla cen za wykonanie usługi, przy założeniu ilości stron wskazanych w SIWZ - opis przedmiotu zamówienia (dot. wyłącznie części I zamówienia), w przypadku zmniejszenia przez Zamawiającego ilości stron w biuletynie informacyjnym opisanym w części I przedmiotu zamówienia.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.wup.kielce.pl/bip2/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach, ul. Witosa 86, 25-561 Kielce.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.10.2010 godzina 10:00, miejsce: Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach - Sekretariat, ul. Witosa 86, 25-561 Kielce.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Wykonanie biuletynu informacyjnego z okazji jubileuszu publicznych służb zatrudnienia.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część I przedmiotu zamówienia - Wykonanie biuletynu informacyjnego z okazji jubileuszu publicznych służb zatrudnienia. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie biuletynu informacyjnego z okazji jubileuszu publicznych służb zatrudnienia obejmujące: druk i oprawę zgodnie z przekazanym wzorem, o następujących parametrach: - Druk dwustronny w pełnym kolorze (4+4), na papierze 150g na m2. - Format publikacji A4 (210mm na 297mm) po obcięciu. - Ilość stron 48 z możliwością redukcji do 40stron. - Okładka drukowana w pełnym kolorze (4+4) na papierze 250 g na m2 uszlachetniona folią błyszczącą. - Projekt przygotowany w pliku PDF wraz ze spadami szerokości 3mm (216mm na 303mm). - Oprawa zeszytowa (zszyta zszywkami). - Nakład 1500szt. W związku z tym, że wskazana ilość stron stanowi górną granicę zamówienia, oferenci zobowiązani są do podania także ceny za 1 stronę druku w pełnym kolorze, która będzie stanowić podstawę do wyliczenia wartości zlecenia odbiegającego parametrami, w zakresie szacowanej ilości stron. Zamawiający udostępni treść publikacji oraz wzory okładek w plikach PDF. Wykonawca będzie wykonywał próbne wydruki do zaakceptowania przez Zamawiającego. Wartość zamówienia jest niższa od równowartości kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp. Wykonawca zrealizuje i dostarczy przedmiot zamówienia dla przedmiotowej części, w terminie 14 dni od dnia przekazania materiałów, nie później niż do końca 31.12.2010r..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.80.00.00-2, 22.10.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2010.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Część II przedmiotu zamówienia - Wykonanie wkładek aktualizujących wydawnictwo - Rynek pracy województwa świętokrzyskiego w latach 2006-2010.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie wkładek aktualizujących wydawnictwo - Rynek pracy województwa świętokrzyskiego w latach 2006-2010, obejmujące druk i insertowanie do wyżej wymienionego wydawnictwa. Ilość egzemplarzy: 27.000 szt.Przewidywany termin realizacji: listopad/grudzień 2010. Specyfikacja techniczna - - Druk dwustronny w pełnym kolorze, na papierze 150g na m2, - Druk CMYK (4+4), - Wymiar wkładki 98mm na 210mm (obciętej), - Wymiar zadruku ze spadami (3mm) 104mm na 216mm, - Projekt przygotowany w pliku PDF wraz ze spadami i zaznaczeniem linii cięcia, Oferenci zobowiązani są do podania ceny za 1 egzemplarz druku z insertowaniem, która będzie stanowić podstawę do wyliczenia wartości zlecenia. Zamawiający udostępni treść ulotki w plikach PDF wraz ze spadami i zaznaczeniem linii cięcia oraz komplet 27.000 sztuk wydawnictwa - Rynek pracy województwa świętokrzyskiego w latach 2006-2010. Wykonawca wykona próbny wydruk do zaakceptowania przez Zamawiającego. Wartość zamówienia jest niższa od równowartości kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp. Wykonawca zrealizuje i dostarczy przedmiot zamówienia dla przedmiotowej części, w terminie 14 dni od dnia przekazania materiałów, nie później niż do końca 31.12.2010r..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.80.00.00-2, 79.82.10.00-5, 22.14.00.00-3, 22.10.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2010.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Część III przedmiotu zamówienia - Wydruk i falcowanie ulotek informacyjno-promocyjnych..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wydruk i falcowanie ulotek informacyjno-promocyjnych: ilość - 30.000 szt. Opis przedmiotu zamówienia: - Druk dwustronny w pełnym kolorze, na papierze 150g na m2, - Druk CMYK (4+4), - Wymiar ulotki przed złożeniem 595mm na 210mm (obciętej), - Wymiar zadruku ze spadami (3mm) 601mm na 216mm, - Projekt przygotowany w pliku PDF wraz ze spadami i zaznaczeniem linii bigowania, - Falcowanie ulotki na 6 w formie harmonijki (wymiary ulotki po złożeniu 99 mm x 210 mm). Przykładowa wizualizacja składania ulotki znajduje się w Rozdziale II SIWZ (Część III opisu przedmiotu zamówienia). Wartość zamówienia jest niższa od równowartości kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp. Wykonawca zrealizuje i dostarczy przedmiot zamówienia w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.80.00.00-2, 22.14.00.00-3, 22.10.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.