eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Komarów-Osada › Odbudowa drogi gminnej nr 110934L od km 2+102 do km 2+802 w miejscowości Komarów-Osada zniszczonej w wyniku powodzi w 2013 roku

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Zobacz treść przetargu, którego dotyczy to sprostowanie



Ogłoszenie z dnia 2014-08-16

Numer ogłoszenia: 273110 - 2014; data zamieszczenia: 16.08.2014

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.

Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 273108 - 2014 data 16.08.2014 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Gmina Komarów-Osada, Rynek 15, 22-435 Komarów-Osada, woj. lubelskie, tel. 84 6153102 w. 50, fax. 84 6153185.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.3.
  • W ogłoszeniu jest: zmiana umowy -.
  • W ogłoszeniu powinno być: zmiana umowy 19. Zamawiający, zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość zmiany umowy w sprawie udzielenia zamówienia publicznego, gdy: - nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, w szczególności w zakresie wysokości stawki podatku od towarów i usług VAT, - nastąpi konieczność zmiany lub wydłużenia terminu realizacji zamówienia spowodowana obiektywnymi czynnikami, niezależnymi od Wykonawcy z zastrzeżeniem, iż wydłużenie terminu realizacji zamówienia nie spowoduje wzrostu łącznego wynagrodzenia Wykonawcy za realizację zamówienia i wzrostu cen jednostkowych poszczególnych usług, określonych w ofercie Wykonawcy, - nastąpi konieczność zmiany terminu realizacji umowy ze względu na działanie siły wyższej, tj. niezależnego od stron zdarzenia zewnętrznego, którego nie można było przewidzieć na etapie postępowania o udzielenie zamówienia, którego nie można było uniknąć ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności. - nastąpi konieczność skrócenia lub wydłużenia terminów realizacji poszczególnych zamówień z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy, bez zmiany cen jednostkowych za realizację poszczególnych zamówień. - nastąpi zmiana nazwy, adresu, numeru konta bankowego, formy organizacyjno-prawnej lub innych danych identyfikacyjnych Wykonawcy. - inne zmiany nie mające wpływu na wybór Wykonawcy w prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia: niekorzystne warunki gruntowe, atmosferyczne, zmiany zakresu robót w trakcie realizacji inwestycji, zmiany w projekcie, zmiany warunków finansowania, zmiany technologiczne, zmiany robót dodatkowych, zmiany terminów zakończenia. - Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian w umowie wynikających z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. Wszelkie zmiany dokonane zostaną za porozumieniem Zamawiającego i Wykonawcy. W zakresie podwykonawstwa: Zmiana podwykonawcy lub rezygnacja z udziału podwykonawcy w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Zmiana podwykonawcy może nastąpić wyłącznie po przedstawieniu przez Wykonawcę oświadczenia podwykonawcy o jego rezygnacji z udziału w realizacji przedmiotu zamówienia oraz oświadczenia podwykonawcy o braku roszczeń wobec Wykonawcy z tytułu realizacji umowy. Jeśli zmiana dotyczy podmiotu trzeciego, na zasobach którego opierał się Wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu, możliwa jest zmiana za zgodą Zamawiającego, pod warunkiem że nowy podwykonawca wykaże spełnienie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazane przez dotychczasowego podwykonawcę podczas postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. - Umowy z Podwykonawcami i Podwykonawców z dalszymi Podwykonawcami muszą być zawarte w formie pisemnej pod rygorem nieważności i być odpłatne. - Wykonawca zamówienia na roboty budowlane zamierzający zawrzeć umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, jest obowiązany, w trakcie realizacji zamówienia publicznego na roboty budowlane, do przedłożenia Zamawiającemu projektu tej umowy, przy czym podwykonawca jest obowiązany dołączyć zgodę Wykonawcy na zawarcie umowy o podwykonawstwo o treści zgodnej z projektem umowy. - Treść umowy zawartej między Wykonawcą a Podwykonawcą wymaga akceptacji Zamawiającego. Jeżeli Zamawiający w terminie 14 dni od dnia otrzymania projektu umowy nie zgłosi na piśmie sprzeciwu lub zastrzeżeń do umowy, oznacza to, że wyraził zgodę na jej zawarcie i akceptuje jej treść. - Wykonawca przedkłada Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, w tym również umowy o podwykonawstwo której przedmiotem są dostawy lub usługi, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia. Nie dostarczenie Zamawiającemu kopii umowy w wyznaczonym terminie pociąga za sobą skutki takie jakby nie została zawarta. To samo dotyczy również aneksów do umowy. - Wykonawca zamówienia na roboty budowlane przedkłada Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy i usługi w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia, z wyłączeniem umów o podwykonawstwo o wartości mniejszej niż 0,5% wartości umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz umów o podwykonawstwo, których przedmiot został wskazany przez Zamawiającego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, jako niepodlegający niniejszemu obowiązkowi. Wyłączenie, o którym mowa w zdaniu pierwszym, nie dotyczy umów o podwykonawstwo o wartości większej niż 50.000 zł. To samo dotyczy również aneksów do umowy. - W przypadku zatrudnienia przez Wykonawcę do realizacji zamówienia Podwykonawców, Wykonawca zobowiązany jest załączyć do wystawionej przez siebie faktury: 4) dowody zapłaty zobowiązań wobec Podwykonawców wynikających z faktur podwykonawców. Dowodem zapłaty jest kopia polecenia przelewu; 5) oświadczenia Podwykonawców, złożone nie wcześniej niż w dniu wystawienia faktury przez Wykonawcę, że Wykonawca nie zalega z żadnymi zobowiązaniami w stosunku do podwykonawców, wynikającymi z umowy podwykonawstwa. 6) protokół wykonanych robót podpisany bez zastrzeżeń przez Wykonawcę i Podwykonawcę w przypadku robót budowlanych. - Termin zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy przewidziany w umowie o podwykonawstwo nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia Wykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzający wykonanie zleconej Podwykonawcy dostawy, usługi lub roboty budowlanej. - Zamawiający dokona bezpośredniej zapłaty wymaganego wynagrodzenia przysługującego Podwykonawcy, który zawarł zaakceptowaną przez Zamawiającego umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, lub który zawarł przedłożoną Zamawiającemu umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, w przypadku uchylenia się od obowiązku zapłaty odpowiednio przez Wykonawcę, Podwykonawcę zamówienia na roboty budowlane. - Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 8, dotyczy wyłącznie należności powstałych po zaakceptowaniu przez Zamawiającego umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, lub po przedłożeniu Zamawiającemu poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi. - Bezpośrednia zapłata obejmuje wyłącznie należne wynagrodzenia, bez odsetek należnych Podwykonawcy. - Przed dokonaniem bezpośredniej zapłaty Zamawiający umożliwi Wykonawcy zgłoszenie pisemnych uwag dotyczących zasadności bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy, o którym mowa w ust. 8. Termin na zgłoszenie uwag wynosi 7 dni od dnia doręczenia tej informacji. - W przypadku zgłoszenia uwag, o których mowa w ust. 11, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, Zamawiający: 4) nie dokona bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy, jeżeli Wykonawca wykaże niezasadność takiej zapłaty, albo 5) złoży do depozytu sądowego kwotę potrzebną na pokrycie wynagrodzenia Podwykonawcy w przypadku istnienia zasadniczej wątpliwości Zamawiającego co do wysokości należnej zapłaty lub podmiotu, któremu płatność się należy, albo 6) dokona bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy, jeżeli Podwykonawca wykaże zasadność takiej zapłaty. - W przypadku dokonania bezpośredniej zapłaty Podwykonawcy, o którym mowa w ust. 8, Zamawiający potrąci kwotę wypłaconego wynagrodzenia z wynagrodzenia należnego Wykonawcy. - Umowy o podwykonawstwo będą zawierane z dalszymi Podwykonawcami na takich samych zasadach co umowy z Podwykonawcami. - Wykonawca jest odpowiedzialny za działania, zaniechania, uchybienia i zaniedbania Podwykonawców jak za własne. Na roboty budowlane wykonane przez Podwykonawców gwarancji, o której mowa w § 7 udziela Wykonawca, który ponosi wobec Zamawiającego pełną odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania robót przez Podwykonawców. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić właściwą koordynację robót powierzonych poszczególnym Podwykonawcom. - Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zapłatę wynagrodzenia za roboty budowlane wykonane przez Podwykonawcę w przypadku: 4) zawarcia umowy z Podwykonawcą lub zmiany Podwykonawcy, bez zgody Zamawiającego, 5) zmiany warunków umowy z Podwykonawcą, bez zgody Zamawiającego, 6) nieuwzględnienia sprzeciwu lub zastrzeżeń do umowy z Podwykonawcą zgłoszonych przez Zamawiającego lub innego naruszenia art. 6471 Kodeksu cywilnego - Konieczność wielokrotnego dokonywania bezpośredniej zapłaty Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy, o których mowa w treści § 4 lub konieczności dokonywania bezpośrednich zapłat na sumę większą niż 5% wartości umowy w sprawie zamówienia publicznego może stanowić podstawę do odstąpienia od umowy w sprawie zamówienia publicznego przez Zamawiającego. W zakresie zmiany osób wyznaczonych do pełnienia funkcji, jak też powołania nowych: - rozwiązania stosunku pracy - zgonu - utraty uprawnień niezbędnych do pełnienia funkcji w ramach realizowanej umowy - choroby powyżej 14 dni udokumentowanych zwolnieniem lekarskim - inne nieprzewidziane zdarzenia losowe. Zmiana osób wyznaczonych dopełnienia funkcji, w tym powołanie nowych, możliwe jest jeśli zajdzie któraś z ww przesłanek na wniosek Wykonawcy po akceptacji Zamawiającego. W sprawach nieuregulowanych w umowie będą miały zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego. 24. W przypadku niemożliwości polubownego rozwiązania ewentualnych sporów rozstrzygać je będą Sady Powszechne właściwe dla siedziby Zamawiającego. 25. Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość zastrzeżonej kary umownej. 26. W przypadku odstąpienia od umowy przez Wykonawcę, Wykonawca, zobowiązany jest do zapłacenia kary umownej Zamawiającemu w wysokości 20 % wynagrodzenia umownego...

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.