eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dąbrowa Górnicza › Multimedialne Laboratorium Kosmosu w Zespole Szkół nr 1 w Dąbrowie Górniczej, ul. Konopnickiej 56 - modernizacja kopuły Obserwatorium Astronomicznego wraz z doposażeniem.

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2015-10-14

Dąbrowa Górnicza: Multimedialne Laboratorium Kosmosu w Zespole Szkół nr 1 w Dąbrowie Górniczej, ul. Konopnickiej 56 - modernizacja kopuły Obserwatorium Astronomicznego wraz z doposażeniem.
Numer ogłoszenia: 272326 - 2015; data zamieszczenia: 14.10.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 235038 - 2015r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dąbrowa Górnicza, ul. Graniczna 21, 41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie, tel. 32 2956700, faks 32 2625032, 2956700.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Multimedialne Laboratorium Kosmosu w Zespole Szkół nr 1 w Dąbrowie Górniczej, ul. Konopnickiej 56 - modernizacja kopuły Obserwatorium Astronomicznego wraz z doposażeniem..

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: I. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 907 z późn. zm.) o wartości zamówienia poniżej 5.186.000,00 EUR. II II. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej, pełnienie nadzorów autorskich oraz wykonanie robót budowlanych wraz z dostawą doposażenia dla zadania inwestycyjnego pn.: Multimedialne Laboratorium Kosmosu w Zespole Szkół nr 1 w Dąbrowie Górniczej, ul. Konopnickiej 56 - modernizacja kopuły Obserwatorium Astronomicznego wraz z doposażeniem, zgodnie z programem funkcjonalno- użytkowym, postanowieniami umowy oraz obowiązującymi przepisami i normami. Szczegółowy zakres robót składający się na przedmiot zamówienia zawiera program funkcjonalno- użytkowy, stanowiący załącznik nr 9 do zaproszenia do udziału w negocjacjach. W ramach zamówienia należy sporządzić dokumentację projektową oraz specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 02.09.2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (t.j. Dz. U. z 2013r. poz. 1129). III. Wykonawca zobowiązuje się wykonać Dokumentację oraz roboty budowlane zgodnie z: 1. Ustawą z dnia 07.07.1994r. prawo budowlane (Dz.U. z 2013r. poz.1409 z późn. zm.). 2. Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012, poz. 462 z późn. zm.), 3. Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23.06.2003r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. (Dz.U. z 2003r. Nr 120, poz.1126). 4. Ustawą z dnia 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych. (Dz.U. z 2013r. poz.907 z późn. zm.). 5. Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18.05.2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym (Dz.U. z 2004 nr 130 poz. 1389). 6. Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. z 2013 r., poz. 1129 t. j.), oraz innymi obowiązującym na terenie Polski przepisami prawa. IV. W przypadku zatrudnienia przez Wykonawcę personelu obcojęzycznego, Wykonawca zapewni ciągłą możliwość porozumiewania się personelu Zamawiającego z personelem Wykonawcy w języku polskim. V. Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. 1.Wykonawca w okresie realizacji przedmiotu umowy musi posiadać aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 200.000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych). Wykonawca utrzyma ważność ubezpieczenia przez cały okres realizacji Umowy. Nie później niż w ostatnim dniu ważności ubezpieczenia Wykonawca przedstawi Zamawiającemu kopię polisy o przedłużonym terminie ważności. 2.Wykonawca zobowiązuje się do posiadania nieprzerwanej ochrony ubezpieczeniowej w okresie obowiązywania umowy, na warunkach nie gorszych niż w pierwotnej polisie. 3.W przypadku zmiany terminu obowiązywania umowy Wykonawca zobowiązany jest przedłużyć ważność polisy do dnia ustalonego przez Strony. VI. Gwarancja i rękojmia. Wykonawca udziela rękojmi za wady na okres 5 lat oraz gwarancji jakości na okres 5 lat od daty odbioru końcowego dla robót budowlanych i kopuły. Na zabudowane urządzenia, sprzęt, meble posiadające gwarancję producenta Wykonawca udziela gwarancji jakości i rękojmi za wady na okres 24 miesięcy lecz nie mniej niż gwarancja producenta z wyłączeniem komputera i każdego laptopa, na które udziela gwarancji jakości i rękojmi za wady na okres dłuższy niż 24 miesiące licząc od daty odbioru końcowego zadania (zgodnie z deklaracją ofertową). Wykonawca w dniu zakończenia odbioru końcowego zadania dostarczy Zamawiającemu Kartę Gwarancyjną, stanowiącą załącznik do umowy. Gwarancję jednakową na komputer i każdy z 16 laptopów większą niż 60 miesięcy Zamawiający uznaje jako 60 miesięczną na komputer i każdy z 16 laptopów. Wykonawca udziela rękojmi za wady na komputer i laptopy na okres zgodny z trwaniem gwarancji jakości tj. min. 24 miesiące (w przypadku udzielenia gwarancji większej niż 60 miesięcy Zamawiający uznaje rękojmię jako 60 miesięczną). VII. Rozwiązania równoważne (dotyczy programu funkcjonalno-użytkowego będącego załącznikiem nr 9 do zaproszenia). Wskazane w dokumentacji znaki towarowe, patenty i miejsce pochodzenia są uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i mają na celu wskazanie jedynie jakości i parametrów przedmiotu zamówienia z uwagi na brak innych dostatecznie dokładnych określeń, które pozwalałyby opisać przedmiot zamówienia w tej części w sposób jednoznaczny i wyczerpujący. W związku z powyższym Wykonawcy mogą składać oferty równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w dokumentacji - zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 ustawy Pzp. W związku z tym: 1. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i urządzeń równoważnych - tj. o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w dokumentacji - w odniesieniu do materiałów i urządzeń, których pochodzenie zostało określone przez Zamawiającego nazwą producenta. 2. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności gwarantować realizację robót w zgodzie z programem funkcjonalno-użytkowym oraz zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych. Wykonawca zobowiązany jest do stosowania przepisów art. 29 i 30 ustawy Pzp przy opracowywaniu dokumentacji technicznej. IX. Dot. sekcji IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ - cena netto wybranej oferty oferty będącej jednocześnie ofertą z z najniższą i najwyższą ceną wynosi: 206.343,18 zł. Zgodnie z paragrafem 6 ust.1 umowy: 1. Ryczałtowa wartość wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu umowy z wyłączeniem 12 laptopów nie przekroczy kwoty: 171 543,18 zł /netto/, , plus 23 % podatku VAT, tj. 39 454,93 zł, brutto: 210 998,11 zł. 1.1. Wartość wynagrodzenia za dostawę 12 laptopów nie przekroczy kwoty: 34 800,00 zł /netto/, na podstawie osobno wystawionej faktury opatrzonej klauzulą odwrotne obciążenie.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 71.22.10.00 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 30.21.30.00 - Komputery osobiste 38.63.00.00 - Przyrządy astronomiczne i optyczne 39.16.00.00 - Meble szkolne 32.32.20.00 - Urządzenia multimedialne .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 08.10.2015.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane A. Piaskowski i Spółka Sp. z o.o., ul. Chopina 14, 41-300 Dąbrowa Górnicza, kraj/woj. śląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 204829,89 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 253802,11

  • Oferta z najniższą ceną: 253802,11 / Oferta z najwyższą ceną: 253802,11

  • Waluta: PLN .


ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zgodnie z treścią art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp zamawiający może udzielić zamówienia w trybie z wolnej ręki, jeżeli w prowadzonych kolejno postępowaniach o udzielenie zamówienia, z których co najmniej jedno prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego albo przetargu ograniczonego, nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, nie zostały złożone żadne oferty lub wszystkie oferty zostały odrzucone na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, ze względu na ich niezgodność z opisem przedmiotu zamówienia, a pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione. Tym samym, art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp umożliwia udzielenie zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki, gdy zaistnieją kumulatywnie następujące okoliczności: a) przeprowadzono kolejno postępowania o udzielenie zamówienia, z których co najmniej jedno prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego albo przetargu ograniczonego; b) w postępowaniach tych nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, nie zostały złożone żadne oferty lub wszystkie oferty zostały odrzucone na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp ze względu na ich niezgodność z opisem przedmiotu zamówienia; c) pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione. W celu udzielenia zamówienia na przedmiotowe zadanie Zamawiający wszczął dwa postępowania w trybie przetargu nieograniczonego poprzez zamieszczenie stosownych ogłoszeń w Biuletynie Zamówień Publicznych - ogłoszenie o pierwszym z zamówień oznaczonym nr ZP.WIM.271.2.39.2015. zamieszczone zostało w dniu 01.07.2015r. pod nr 161062-2015, natomiast ogłoszenie o drugim postępowanie, nr ZP.WIM.271.4.53.2015 opublikowano w dniu 06.08.2015r. pod numerem BZP 200724-2015. Z uwagi na brak ofert w obydwu postępowaniach zaistniała konieczność ich unieważnienia, w trybie art. 93 ust.1 pkt 1 ustawy Pzp - informacje o unieważnieniu postępowań jw. Zamawiający opublikował na swojej stronie internetowej odpowiednio w dniach 21.07. 2015r. oraz 27.08.2015r. Podkreślenia wymaga, że Zamawiający zachował ścisłą korelację czasową pomiędzy unieważnionymi wcześniej postępowaniami konkurencyjnymi oraz pomiędzy ostatnim z nich, a zamówieniem z wolnej ręki, z uwzględnieniem uwarunkowań wynikających z procesu decyzyjnego i wymogów formalno-prawnych w tym zakresie. Wszczynając zamówienie w trybie art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp Zamawiający wypełnił również kolejną z ustawowych okoliczności, stanowiących warunek niezbędny i konieczny dla zaistnienia przesłanki ustawowej określonej w przywołanej normie tj. zakaz dokonania istotnych zmian w pierwotnych warunkach zamówienia. Dokumentacja do postępowania w trybie zamówienia z wolnej ręki, która zostania przekazana Wykonawcy wraz zaproszeniem do udziału w negocjacjach nie powoduje modyfikacji pierwotnych warunków zamówienia, polegających na wprowadzeniu zmian, które mogłyby wpływać na krąg potencjalnie zainteresowanych oferentów w stosunku do postępowań przeprowadzanych w trybie konkurencyjnym. Zamawiający nie dokonał zmiany przedmiotu zamówienia czy jego istotnych cech, nie wprowadził również żadnych modyfikacji w zakresie warunków udziału w postępowaniu, które zgodnie ze stanowiskiem Trybunału Sprawiedliwości UE uniemożliwiają zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp. Ponadto, z Wykonawcą zostały przeprowadzone negocjacje zgodnie z art. 66 Ustawy , jak również Wykonawca przedłożył wymagane przez Zamawiającego dokumenty zgodnie z Rozporządzeniem z dnia 19.02.2013r. w sprawie rodzajów dokumentów jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.