eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Piotrków Trybunalski › PRZEBUDOWA ULICY DĄBROWSKIEGO W PIOTRKOWIE TRYBUNALSKIM W RAMACH PROJEKTU TRAKT WIELU KULTUR

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2009-08-07

Piotrków Trybunalski: PRZEBUDOWA ULICY DĄBROWSKIEGO W PIOTRKOWIE TRYBUNALSKIM W RAMACH PROJEKTU TRAKT WIELU KULTUR
Numer ogłoszenia: 270644 - 2009; data zamieszczenia: 07.08.2009
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 198482 - 2009r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Piotrków Trybunalski, ul. Pasaż Rudowskiego 10, 97-300 Piotrków Trybunalski, woj. łódzkie, tel. 044 7327796, faks 044 7327798.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: PRZEBUDOWA ULICY DĄBROWSKIEGO W PIOTRKOWIE TRYBUNALSKIM W RAMACH PROJEKTU TRAKT WIELU KULTUR.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Zakres rzeczowy obejmuje: 1. W zakresie drogowym: Przebudowę ulicy Dąbrowskiego od ulicy Słowackiego do ulicy Wojska Polskiego na całej długości - 334,19 m polegającą na: - wymianie konstrukcji i nawierzchni jezdni na nawierzchnie z SMA, - Wymianie krawężników betonowych na nowe granitowe - przebudowie nawierzchni chodników na nawierzchnię z kostki brukowej starobruk z elementami płyt granitowych, - przebudowie zjazdów do posesji o nawierzchni z kostki granitowej, - wybudowanie miejsc parkingowych o nawierzchni z kostki granitowej szarej oraz z odzyskanego klinkieru, wydzielonych kostką granitową. Ulica Dąbrowskiego pozostanie ulicą jednokierunkową o szerokości 4,5 m. Po stronie wschodniej zostaną wydzielone 52 miejsca parkingowe, w tym 8 dla osób niepełnosprawnych. 1. Jezdnia bitumiczna o nawierzchni SMA szer. 4,5 m 3 708,22 [m2] 2. Chodniki z kostki betonowej starobruk gr.8 cm 1 400,78 [m2] 3. Chodniki z płyt kamiennych granitowych płomieniowanych gr. 5 cm 119,52 [m2] 3. Zjazdy do posesji z kostki granitowej szarej 367,50 [m2] 4. Parkingi z kostki granitowej i klinkieru drogowego (z rozbiórki) i wydzielenie miejsc parkingowych kostką granitową 730,00 [m2] +38,03 [m2] 5. Zieleń - trawniki 0,03 [ha] 2. W zakresie instalacyjnym: - wymianie przyłączy wodociągowych, - wykonaniu renowacji kanału sanitarnego metodą bezwykopową i tradycyjną oraz wymianie przyłączy w pasie drogowym, - wykonaniu nowego kanału deszczowego wraz z wpustami ulicznymi oraz wyprowadzeniem przyłączy do granicy posesji i podłączeniem rynien do kanalizacji deszczowej I. Budowa kanalizacji deszczowej 1. Ułożenie przewodów kanalizacji deszczowej z rur PP-b SN8 O500 z niezbędną rozbiórką nawierzchni, podbudowy, zasypaniem, zagęszczeniem, odtworzeniem podbudowy i nawierzchni, 5,9 [mb] 2. Ułożenie przewodów kanalizacji deszczowej z rur PP-b SN8 O400 144,56 [mb] 3. Ułożenie przewodów kanalizacji deszczowej z rur PVC SN8 lity przekrój rury O315 213,67 [mb] 4. Wykonanie przyłączy kanalizacji deszczowej do studzienek ściekowych z rur PVC SN8 lity przekrój rury O160:4,7 oraz wykonanie przyłączy kanalizacji deszczowej do posesji w liniach regulacyjnych ulicy z rur PVC SN8 lity przekrój rury O160;4,7 439,37 [mb] 5. Podrynniki żeliwne - syfony Geigera + rura żeliwna DN150 34 [kpl] 6. Wykonanie studni rewizyjnych żelbetowych na kanalizacji deszczowej O1000, właz z wypełnieniem betonowym D400, z uszczelką wtopioną w korpus 15 [kpl] 8. Wykonanie studni rewizyjnych żelbetowych na kanalizacji deszczowej O1200, właz z wypełnieniem betonowym D400, z uszczelką wtopioną w korpus 4 [kpl.] 10. Wykonanie studzienek ściekowych betonowych z osadnikiem O500 21 [kpl.] II. Przebudowa kanalizacji sanitarnej 1. Mechaniczne czyszczenie kanałów DN250 290,2 [mb] 2. Przeciąganie rurociągu O200/7,7 systemu WIR 254,5 [mb] 3. Przeciąganie rurociągu O225/8,6 systemu WIR 35,7 [mb] 4. Wykonanie przyłączy kanalizacji sanitarnej z rur PVC SN8 lity przekrój rury O160;4,7 134,5 [mb] 5. Wykonanie przyłączy kanalizacji sanitarnej z rur PVC SN8 lity przekrój rury O200;5,9 22,5 [mb] 6. Wykonanie studni rewizyjnych żelbetowych na kanalizacji sanitarnej O1000, właz z wypełnieniem betonowym D400, z uszczelką wtopioną w korpus (2 włazy wentylowane) 4 [kpl] 7. Wykonanie studni rewizyjnych PP na kanalizacji sanitarnej O800, właz z wypełnieniem betonowym D400, z uszczelką wtopioną w korpus (2 włazy wentylowane) 3 [kpl.] III. Przebudowa przyłączy wodociągowych 1. Przyłącza wodociągowe o średnicy 63mm PE80 SDR11, PN12,5 wraz z podłączeniem do istniejącego przyłącza w linii regulacyjnej ulicy 165,59 [mb] 2. Zasuwy kołnierzowe DN50, z obudową i skrzynką uliczną 21 [kpl] 3. Hydranty podziemne DN80 z przyłączem od wodociągu, z niezbędnym wykopem, podłączeniem , kształtkami, zasypaniem, zagęszczeniem, zagęszczeniem, obudową i skrzynką uliczną 1 [kpl] 4. Zasuwy odcinające na sieci DN100, kołnierzowe z żeliwa sferoidalnego PN16, bezgniazdowe, z miękkim uszczelnieniem klina i bezdławnicowym, wielokrotnym uszczelnieniem uszczelkami typu O-ring wrzeciona, z niezbędnym wykopem, rozbiórką nawierzchni, podbudowy, podłączeniem , kształtkami, zasypaniem, zagęszczeniem, odtworzeniem podbudowy i nawierzchni, obudową i skrzynką uliczną + nasady rurowe DN300 i DN150 2 [kpl] 3. W zakresie elektrycznym: a. Przebudowa sieci elektroenergetycznej niskiego napięcia 0,4 kV oraz przebudowa wewnętrznych instalacji zasilających w budynkach i obiektach obejmująca: a. budowę 4 linii kablowych niskiego napięcia 0,4 kV wyprowadzonych ze stacji transformatorowej 1-0758 Ogrodowa typu YAKXs 4 ; 240 mm2 o łącznej długości linii 1054 m i długości kabli 1322 m; budowę linii kablowych typu YAKXs 4 ;120 mm2 o łącznej długości linii 307 m i długości kabli 476 m; 4 ;35 mm2 o łącznej długości linii 191 m i długości kabli 306 m, oraz 4 x 10 mm2; b. budowę 37 szt. złączy kablowych, 10 szt, złączy kablowo-pomiarowych w ulicach, bramach i podwórkach, c. przebudowę napowietrznych przyłączy: zasilenie narożnego budynku przy ul Dąbrowskiego 1 - ul. Wojska Polskiego 58 wykonać przewodem AsXSn 4x35mm2 z istniejącego słupa przy ul. Wojska Polskiego; zasilanie budynku przy ul. Dąbrowskiego 2 - ul. Wojska Polskiego 56 z linii napowietrznej w ul. Wojska Polskiego zdemontować i przełączyć na projektowane zasilanie kablowe; istniejące przyłącze do budynku przy ul. Słowackiego 23 wymienić na izolowane przewodem AsXSn 4x35mm2 i zasilić ze złącza ZK-1;7;1. d. przebudowę wewnętrznych linii zasilających w kamienicach w zakresie wynikającym ze zmiany sposobu zasilania, e. wyniesienie do 27 szafek pomiarowych projektowanych, oraz istniejących, układów pomiarowych znajdujących się wewnątrz lokali, f. naprawę nawierzchni po robotach kablowych w podwórkach, bramach i ulicy Grota Roweckiego, g. naprawy tynków po pracach instalacyjnych odtwarzające stan istniejący i uszkodzone elementy; h. demontaż istniejącej sieci napowietrznej i kablowej (zasilającej napowietrzną) w zakresie opisanym dokumentacją, gwarantującym poprawność pracy sieci. b. Budowa kablowych linii oświetlenia ulicznego w zakresie obejmującym: wyprowadzenie dwóch obwodów oświetlenia z istniejącej szafy oświetlenia ulicznego, latarnie oraz linie kablowe je zasilające, iluminacja wskazanych dokumentacją budynków. Niezbędnym jest, przed zgłoszeniem oferty, szczegółowe zapoznanie się z dokumentacją i warunkami terenowymi realizacji robót. Dokumentem związanym ze specyfikacją jest opracowanie Zakładu Energetycznego Łódź - Teren standaryzujące sieć i wyposażenie elektroenergetyczne na etapie projektowania i wykonawstwa. Warunki wykonania prac elektrycznych: - prace wykonywane są na terenie z gęstą infrastrukturą, być może, że częściowo nierozpoznaną i prace ziemne muszą być wykonywane ręcznie; - prace będą prowadzone pod nadzorem inspektorów nadzoru inwestora i Rejonu Energetycznego; z uwagi na zbliżenia i skrzyżowania kabli projektowanych z istniejącymi kablami NN i SN wykonanie robót należy uzgadniać z Zakładem Energetycznym w celu ich wyłączenia spod napięcia na czas robót; - czasy przerw w zasilaniu nie mogą być dłuższe niż 8 godzin i uzgadniane muszą być każdorazowo z Rejonem Energetycznym; - roboty realizowane będą synchronicznie z pracami wodociągowymi kanalizacyjnymi i brukarskimi, koordynatorami całości są Inżynier Kontraktu i generalny wykonawca, którym firma elektroenergetyczna musi być przyporządkowana w zakresie konstrukcji harmonogramu robót, bieżącej ich organizacji, formalnych procedur; - firma ze względu na potrzeby bieżącej współpracy z pozostałymi wykonawcami musi mieć taką lokalizację i organizację, aby zawsze było możliwe przystąpienie do pracy w ciągu czterech godzin od zgłoszenia takiej potrzeby niezależnie od realizowanego harmonogramu; - niezbędna jest codzienna obecność kierownika budowy na budowie przez cały czas trwania inwestycji; - Dokumentem potwierdzającym realizację zamówienia jest protokół odbioru końcowego wraz z protokołem odbioru technicznego dokonanego przez Zakład Energetyczny. Wymagania: 1) Wymagany sprzęt: właściwy dla prowadzenia robót ziemnych, środki transportu, wyposażenie instalatora. 2) Kwalifikacje: kierownik robót - uprawnienia budowlane w zakresie instalacji i sieci elektrycznych, przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa, D do 1 kV; brygadzista: E do 1 kV wraz z uprawnieniami pomiarowymi, w składzie brygady E do 1 kV. UWZGLĘDNIĆ W UMOWIE: Inwestor dopuszcza możliwość częściowego fakturowania, lecz tylko elementów kwalifikujących się do odbioru technicznego i odebranych przez Rejon Energetyczny, a ponadto zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym. Wykonawca w ramach swojego wynagrodzenia własnym staraniem i nakładem kosztów uzyskuje projekt organizacji ruchu, inwentaryzację geodezyjną, ponosi koszty zajęcia pasa drogowego i obsługi przez Zakład Energetyczny. Inwestor dopuszcza stosowanie innego typu osprzętu i wyposażenia niż w dokumentacji pod warunkiem zachowania tych samych danych technicznych i standardów jakościowych elementów wskazanych dokumentacją i przedmiarami. Oferta winna podać typy proponowanego osprzętu i wyposażenia jak powyżej. Roboty towarzyszące (przygotowawcze, ziemne) W wycenie należy uwzględnić również: - Roboty pomiarowe, cięcie nawierzchni, rozbiórkowe, wywóz gruzu do 5km, - Wykopy wąskoprzestrzenne o pionowych ścianach, w pełni umocnione, - Pełna wymiana gruntu pod terenami utwardzonymi - jezdnie, chodniki, parkingi, wjazdy - pełne odtworzenie (wszystkie warstwy) nawierzchni, chodników, krawężników na terenach nie objętych zakresem projektu drogowego - Zabezpieczenie istniejącego uzbrojenia rurami osłonowymi na trasie budowanych sieci, - Regulacja istniejącej armatury, - Oznakowanie ulic - W wycenie przebudowy sieci wodociągowej uwzględnić koszty związane z wykonaniem niezbędnych badań, prób, dezynfekcji itp. Przedmiotem zamówienia jest całość robót przewidzianych w ww. zakresie. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi także: - zapewnienie kompleksowej obsługi geodezyjnej inwestycji oraz wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej przez uprawnionego geodetę, opracowanie dokumentacji powykonawczej w 4 egzemplarzach w każdej branży, - przeprowadzenie kamerą inspekcyjną inspekcji wszystkich wykonanych kanałów i przykanalików po ich ułożeniu oraz dołączenie raportu do dokumentacji odbiorowej (koszt ułożenia kanałów deszczowych i sanitarnych wycenić wraz z ceną ich inspekcji). - uzyskanie koniecznych zezwoleń i uiszczenie opłat u zarządców dróg na zajęcie pasa drogowego, - właściwe oznakowanie dróg, zabezpieczenie wykopów przed dostępem osób trzecich, wykonanie przejść dla pieszych , - dostarczenie, zainstalowanie i obsługa wszystkich tymczasowych urządzeń zabezpieczających takich jak: zapory, światła ostrzegawcze, sygnały, ogrodzenia, poręcze itp. niezbędne do ochrony robót, zapewniające bezpieczeństwo pojazdów i pieszych, - odtworzenie nawierzchni dróg i wjazdów do stanu pierwotnego, a w przypadku, gdy projekt drogowy przewiduje inne niż dotychczasowe zagospodarowanie terenu - doprowadzenie do stanu projektowanego, - wykonanie koniecznych badań zagęszczenia gruntu celem odtworzenia i odbudowy nawierzchni drogowych zgodnie z Polską Normą: Drogi samochodowe. Roboty ziemne. Wymagania i badania PN-S-02205. Wskaźniki zagęszczenia gruntu oznaczyć zgodnie z normą BN-77;8931-12, - wykonawca zobowiązany jest umieścić w swoim harmonogramie rezerwę czasową dla wszelkiego rodzaju robót, które mają być wykonane w zakresie przełożenia instalacji i urządzeń podziemnych na terenie budowy i powiadomić inspektora nadzoru i władze lokalne o zamiarze rozpoczęcia robót. O fakcie przypadkowego uszkodzenia tych instalacji wykonawca bezzwłocznie powiadomi inspektora nadzoru i zainteresowane władze oraz będzie z nimi współpracował dostarczając wszelkiej pomocy potrzebnej przy wykonywaniu napraw. Wykonawca będzie odpowiadać za wszelkie spowodowane przez jego działania uszkodzenia instalacji na powierzchni ziemi i urządzeń podziemnych wykazanych w dokumentach przekazanych przez Zamawiającego. UWAGA : Koszty zabezpieczenia terenu budowy wchodzą w zakres umowny i nie podlegają odrębnej zapłacie. WYMAGANIA OGÓLNE WYKONANIA ROBÓT: - przed przystąpieniem do przetargu należy dokonać wizji lokalnej obiektu w miejscu realizacji zamówienia - wszystkie roboty winny być prowadzone zgodnie z Prawem Budowlanym przez osoby posiadające uprawnienia do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie o specjalności: konstrukcyjno - budowlanej w zakresie budowy dróg, instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych, kanalizacyjnych i elektrycznych; oraz aktualne zaświadczenie z Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa. UWAGA ! Zamówienie należy wykonać ściśle wg Dokumentacji Projektowej oraz Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót. wszystkie materiały użyte do budowy muszą posiadać: - Certyfikat na znak bezpieczeństwa wykazując, że zapewniono zgodność z kryteriami właściwych przepisów i dokumentów technicznych. - Deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z: Polską Normą lub, Aprobatą techniczną w przypadku wyrobów, dla których nie ustanowiono Polskiej Normy, jeżeli nie są objęte certyfikacją. - włączenie kanalizacji deszczowej i sanitarnej do sieci miejskiej wykonać w uzgodnieniu z MZGK. - rozpoczęcie prac należy zgłosić do odpowiednich jednostek - gestorów sieci, celem poinformowania o w/w robotach i czasie ich trwania. - podczas realizacji robót Wykonawca będzie przestrzegać przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dn. 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. Nr 47, poz.401) - warunkiem koniecznym dla prawidłowego przygotowania oferty przetargowej jest zapoznanie się z dokumentacją techniczną dotyczącą przedmiotowego zamówienia. OBOWIĄZUJĄCĄ FORMĄ WYNAGRODZENIA JEST WYNAGRODZENIE KOSZTORYSOWE Uwagi: 1. Wykonawca jest zobligowany do prowadzenia robót budowlanych na dwie zmiany lub na wydłużonym dniu pracy również w soboty. 2. Zamawiający dopuszcza zmianę tymczasowej organizacji ruchu w trakcie realizacji robót budowlanych, pod warunkiem uzyskania zgody Zarządcy drogi. 3. Za opracowanie i wdrożenie projektu zamiennego Wykonawca nie będzie domagał się odrębnego wynagrodzenia. 4. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia na bieżąco możliwości dostępu do posesji właścicielom i osobom upoważnionym. 5. Wykonawca ma obowiązek za w czasu i skutecznie powiadomić mieszkańców oraz podmioty prowadzące działalność gospodarczą na terenie przyległym do prowadzonych robót budowlanych o utrudnieniach wynikających z prowadzonych robót. WYMAGANIA OGÓLNE W STOSUNKU DO WYKONAWCÓW: Wykonawca ubiegający się o udzielenie powyższego zamówienia musi spełnić następujący warunek udziału w postępowaniu: W ciągu ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie trzy zamówienia odpowiadające zakresowi i złożoności porównywalnej z przedmiotem niniejszego zamówienia i o wartości co najmniej 2 000 000 zł brutto każda, polegających na budowie lub przebudowie drogi wraz z przebudową infrastruktury towarzyszącej. ZMIANY POSTANOWIEŃ UMOWY Postanowienia niniejszej umowy będą mogły zostać zmienione w stosunku do jej treści, jeżeli wystąpią następujące okoliczności : 1. Wystąpi zmiana przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy i mająca wpływ na zakres lub termin wykonania przedmiotu zamówienia. 2. Wystąpi przedłużenie, w stosunku do terminów określonych przepisami prawa, czasu trwania procedur administracyjnych, mających wpływ na termin wykonania przedmiotu zamówienia a nie wynikających z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 3. Wystąpią wyjątkowo niesprzyjające warunki atmosferyczne uniemożliwiające w okresie ich występowania, realizację przedmiotu zamówienia i mające wpływ na termin wykonania. 4. Wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych, mających wpływ na koszt i/lub termin realizacji zadania podstawowego. 5. Zostały ujawnione wady opracowania projektowego, o których zamawiający nie posiadał wiedzy, a które mają wpływ na termin lub koszt realizacji przedmiotu zamówienia. 6. Jeżeli zostaną ujawnione elementy infrastruktury podziemnej dotychczas niezinwentaryzowane w zasobach zamawiającego będące przyczyną kolizji, których usunięcie będzie powodowało prace dotychczas nieprzewidziane. 7. Jeżeli wprowadzone zmiany będą korzystne dla zamawiającego. Zmiany te będą dopuszczalne wyłącznie w takim zakresie, w jakim ukończenie zamówienia jest lub przewiduje się, że będzie, opóźnione na skutek tych działań, a w odniesieniu do pkt 1, 4, 5, 6 i 7 również z uwzględnieniem skutków finansowych..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg 45.23.21.30 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej 45.23.24.10 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej 45.31.10.00 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych .

II.1.5) Całkowita końcowa wartość zamówienia (bez VAT) obejmująca wszystkie zamówienia i części: 2778600 PLN.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

IV.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA V: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

V.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 06.08.2009.

V.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

V.3) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Przedsiębiorstwo Robót Drogowych PEUK S.A., ul. Roosevelta 39, 97-300 Piotrków Trybunalski, kraj/woj. łódzkie.

V.4) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O NIE PODLEGAJĄCYCH ODRZUCENIU OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ
I NAJWYŻSZĄ CENĄ
(bez VAT)

  • Cena wybranej oferty: 2778600
  • Oferta z najniższą ceną: 2778600 oferta z najwyższą ceną: 2778600
  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.