eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › dostawa dwóch kompletów wyspecjalizowanej nagrzewnicy oleju hydraulicznego wraz z szafą sterującą

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2012-12-18

Warszawa: dostawa dwóch kompletów wyspecjalizowanej nagrzewnicy oleju hydraulicznego wraz z szafą sterującą
Numer ogłoszenia: 267783 - 2012; data zamieszczenia: 18.12.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 224653 - 2012r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Instytut Lotnictwa, al. Krakowska 110/114, 02-256 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 8460011, faks 022 8466567.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Instytut badawczy.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: dostawa dwóch kompletów wyspecjalizowanej nagrzewnicy oleju hydraulicznego wraz z szafą sterującą.

II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Dostarczenie dwóch kompletów, wyspecjalizowanej nagrzewnicy oleju hydraulicznego wraz z szafą sterującą, zgodnie z ofertą numer 121003-1 złożoną dnia 08.10.2012r. do postępowania przetargowego nr 46/DU/Z/12 oraz opisem nagrzewnicy i szafy sterującej i specyfikacji układu nagrzewnicy oleju hydraulicznego..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.42.00.00 - Przyrządy do mierzenia przepływu, poziomu i ciśnienia cieczy i gazów .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 12.12.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Backer OBR Sp. z o.o., ul. Głowackiego 39, 74-200 Pyrzyce, kraj/woj. zachodniopomorskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 140428,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 140428,00

  • Oferta z najniższą ceną: 140428,00 / Oferta z najwyższą ceną: 140428,00

  • Waluta: EUR.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zgodnie z treścią art. 67 ust. 1 pkt.1 lit. a ustawy Pzp zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki jeżeli dostawy mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę, z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Instytut Lotnictwa w ramach prowadzonej działalności i współpracy międzynarodowej, realizuje prace projektowe i badawcze w obszarze badań i analiz zespołów łożyskowych, uszczelniaczowych oraz układów zabierakowych oleju hydraulicznego stosowanych na wałach obrotowych. Z uwagi na fakt iż łożyska stosowane w przemyśle lotniczym w silnikach turbinowych muszą spełniać rygorystyczne wymagania, niezbędne jest aby w fazie projektowania, budowy prototypów jak i testów dołożyć wszelkich starań aby powstały produkt cechował się najwyższą jakością i bezpieczeństwem. Warunki eksploatacji łożysk w przemyśle lotniczym daleko odbiegają od ogólnych warunków przyjętych w odniesieniu do łożysk przemysłowych. Wysokie temperatury pracy, niezawodność, niskie opory toczenia a przede wszystkim obroty sięgające 45 000 obr / min powodują iż niemożliwym staje się zakup gotowych łożysk a także brak jest zaplecza badawczego aby takie łożyska przebadać. W związku z realizowanymi zagadnieniami rozpoczęto analizę rynku pod kątem możliwości realizacji badań projektowanych podzespołów. Analiza wykazała iż niedostępne są obecnie stanowiska spełniające wymagania projektu. Nie możliwe jest wykonanie projektowanych badań w laboratoriach zewnętrznych. Parametry procesów badawczych oferowane przez inne laboratoria nie spełniają wymagań prób. Po przeprowadzeniu analizy dostępnych technologii badawczych podjęto decyzję o budowie wysoko wyspecjalizowanego laboratorium badawczego mogącego jednocześnie realizować próby dynamiczne i trwałościowe łożysk przy symulacji parametrów pracy silników turbinowych, próby zabieraków oleju oraz próby wyspecjalizowanych uszczelnień stosowanych na wysokoobrotowych wałach. Wszystkie zakładane próby powinny mieć możliwość realizacji na nominalnym stanowisku badawczym bez konieczności przebudowy jego stałych elementów składowych. Jednym z kluczowych elementów projektowanego stanowiska jest wyspecjalizowany układ podgrzewania oleju hydraulicznego dostarczanego do głowicy testowej. Układ jest układem nietypowym ze względu na zastosowanie olejów hydraulicznych lotniczych które charakteryzują się własnościami korozyjnymi w stosunku do standardowych materiałów konstrukcyjnych oraz właściwościami trawiącymi w stosunku do miedzi i stopów brązu. Z uwagi na laboratoryjny charakter budowanego stanowiska niedopuszczalne jest zanieczyszczanie medium (oleju hydraulicznego) wypłukiwanymi składnikami urządzeń stosowanych układzie dostarczającym olej w tym także układzie podgrzewania oleju. Urządzenia stosowane w układzie dostarczającym olej do głowicy testowej będą pracowały z olejami lotniczymi: MIL-PRF-7808 - Oil (Type I) Grade 3 & 4 MIL-PRF-23699 - Oil (Type II) Standard, CI and HTS Ponadto wymagane temperatury podgrzewania oleju hydraulicznego używanego do testów łożysk osiągają 150°C podczas gdy temperatury klasycznych olejów hydraulicznych nie powinny przekraczać 90°C. Pociąga to za sobą wymagania nie spotykane w klasycznych układach hydrauliki przemysłowej. Z kolei układ sterowania nagrzewnicą oleju oraz sama nagrzewnica powinna zabezpieczyć olej w przypadku wystąpienia sytuacji awaryjnej przed przegrzaniem powyżej temperatury 155°C aby nie dopuścić do zwęglenia oleju a tym samym uszkodzenia badanego prototypu łożyska. Z drugiej strony moc nagrzewnicy oraz jej efektywność powinna być wystarczająca do podgrzania strugi oleju o ciśnieniu 40bar przy wydatku 23l/min oraz maksymalnej różnicy temperatur 130°C. W związku z wymaganiami dotyczącymi czystości oleju a w związku z tym czystości oraz stosowanych materiałów na elementy systemu niezbędne jest zaprojektowanie układu od podstaw z uwzględnieniem wszystkich postawionych wymagań. W rezultacie niezbędne okazało się zastosowanie układu zbudowanego ze stali kwasoodpornych w gatunku AISI316L bezszwowe rury na elementy grzejne oraz AISI316 na obudowę nagrzewnicy. W związku z tym wszystkie elementy stykające się z olejem w obszarze nagrzewnicy będą stykały się z materiałami obojętnymi chemicznie. Dodatkowo przewidziano 150 mm obszary zimne na każdym elemencie grzejnym aby zapobiec przegrzewaniu oleju w obszarach zerowej prędkości opływu elementów grzejnych. Każdy element grzejny winien być wyposażony w czujniki temperatury celem zabezpieczenia przed przekroczeniem dopuszczalnej temperatury. Ponadto każda sekcja grzejna powinna być sterowana niezależnie falownikiem uzyskując płynną regulację mocy grzewczej w zależności od bieżących warunków opływu elementów grzewczych. Wysokie wymagania projektu, nietypowa konstrukcja oraz parametry pracy dużo wyższe od ogólnie stosowanych w przemyśle uniemożliwiły znalezienie na rynku gotowych rozwiązań. Zaistniała, więc konieczność zaprojektowania i wykonania na specjalne zamówienie wyspecjalizowanej nagrzewnicy oleju. Z przeprowadzonych badań rynku wynika, iż jedyną firmą która podjęła temat dostarczenia grzałek wykonanych na specjalne zamówienie, zdolną wykonać i dostarczyć układ nagrzewnicy oleju spełniający wymagania projektu laboratorium badania łożysk jest firma Backer OBR Sp. z o.o. ul. Głowackiego 39,74-200 Pyrzyce.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.