eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Mikołajki › Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Mikołajki z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy



Ogłoszenie z dnia 2013-07-04

Mikołajki: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Mikołajki z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy
Numer ogłoszenia: 260012 - 2013; data zamieszczenia: 04.07.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Mikołajki, ul. Kolejowa 7, 11-730 Mikołajki, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 087 4219050, faks 087 4219099.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Mikołajki z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Zamówienie obejmuje odbiór i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwienie) odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Mikołajki, na których zamieszkują mieszkańcy. W zakres zamówienia wchodzi w szczególności: - odbiór odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych z obszaru gminy Mikołajki, - transport odpadów komunalnych, - zagospodarowanie odpadów komunalnych zgodnie z obowiązującym prawem i przepisami WPGO dla województwa Warmińsko-Mazurskiego, - dostarczenie pojemników i worków do selektywnej zbiórki odpadów, Ilość mieszkańców w mieście średniorocznie ok. 4166. Ilość gospodarstw domowych w mieście ok. 1383. Ilość mieszkańców w sołectwach ok. 4925 łącznie z osobami przebywającymi okresowo. Ilość gospodarstw domowych w sołectwach ok. 1172 łącznie z sezonowymi. Ilość budynków wielorodzinnych 79 Szacunkowa ilość budynków jednorodzinnych 1062 w tym w mieście 423. Łącznie ilość mieszkańców w Gminie Mikołajki średniorocznie 9091 osób. Łącznie ilość gospodarstw domowych w Gminie Mikołajki średniorocznie 2555. Ilość odebranych odpadów w 2012 roku - zmieszane 2738,84 Mg /łącznie zamieszkałe i nie zamieszkałe/, segregowane łącznie 226 Mg.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.00.00.00 - Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28.06.2013.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o., ul. Warszawska 32, 11-730 Mikołajki, kraj/woj. warmińsko-mazurskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 54293,98 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 58637,50

  • Oferta z najniższą ceną: 58637,50 / Oferta z najwyższą ceną: 58637,50

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Gmina Mikołajki w dniu 19.04.2013 r. ogłosiła przetarg nieograniczony na Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Mikołajki z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy poprzez przesłanie do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o zamówieniu. Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w dniu 24.04.2013r pod numerem 2013/S 080-134902. Otwarcie ofert nastąpiło w dniu 31.05.2013r. o godz. 10.30 tj. w terminie przewidzianym w ogłoszeniu o zamówieniu. W dniu 05.06.2013r. Zamawiający przesłał Wykonawcom zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty. Zgodnie z art. art. 94 ust. 1 pkt. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający mógł zawrzeć umowę w sprawie przedmiotowego zamówienia, w terminie nie krótszym niż 10 dni od dnia przesłania zawiadomienia Wykonawcom tj. w dniu 17.06.2013r. Biorąc powyższe pod uwagę należy stwierdzić, iż postępowanie zostało ogłoszone i przeprowadzone w terminach pozwalających Zamawiającemu zawrzeć umowę z Wykonawcą przed dniem 01.07.2013r. W dniu 14.06.2013 r. jeden z wykonawców biorących udział w postępowaniu złożył odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej wobec czynności Zamawiającego polegającej na wyborze najkorzystniejszej oferty. W związku z powyższym, oraz w związku z faktem, iż KIO rozpoznaje odwołanie w terminie 15 dni od dnia jego doręczenia Prezesowi Izby, niemożliwym stało się podpisanie umowy z Wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą ofertę w terminie do 01.07.2013r. W wyniku zaistniałej wyjątkowej sytuacji, Zamawiający podjął decyzję o przeprowadzeniu postępowania w trybie z wolnej ręki i podpisanie umowy z Wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą ofertę (w prowadzonym wcześniej postępowaniu), na okres przejściowy tj. do rozpoznania odwołania przez KIO. Brak działania ze strony Zamawiającego wraz z niezaangażowaniem wyspecjalizowanych podmiotów do odbioru odpadów, spowodowałoby poważny uszczerbek na środowisku oraz zdrowiu mieszkańców gminy. Brak odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości, szczególnie w okresie letnim, mógłby doprowadzić do wystąpienia zagrożeń natury sanitarnej i epidemiologicznej. Zgodnie z art. 9z ust.4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012r. poz 391 ze zm.) gmina która nie wykonuje obowiązku, o którym mowa w art. 6d ust.1 podlega karze pieniężnej. Względy dotyczące ochrony środowiska, zdrowia ludzkiego oraz porządku publicznego, wymuszają zastosowanie trybu najkrótszego tj. z wolnej ręki. Obowiązek zapewnienia ciągłego odbioru odpadów komunalnych wynika z art. 6f ust.2 w/w ustawy. Niezależną wobec art. 67 ust 1 pkt. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych podstawę prawną uzasadniającą udzielenie przez Gminę Mikołajki zamówienia z wolnej ręki na okres od 01.07.2013r do 31.07.2013r stanowi art. 6f ust 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Celem tego przepisu jest zapewnienie ciągłości świadczenia usług odbioru odpadów komunalnych, w sytuacji gdy dochodzi do zaprzestania świadczenia tych usług przez kwalifikowane podmioty - w takim przypadku, do czasu rozstrzygnięcia przetargu gmina zapewnia ww. usługi (obligatoryjnie) w trybie z wolnej ręki (art. 6f ust.2 zdanie drugie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach). Jak podkreślają komentatorzy tego przepisu, przewidziany w nim przypadek zastosowania zamówienia z wolnej reki stanowi dodatkową przesłankę (w stosunku do tych wymienionych w art. 67 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych) uprawniającą gminy do korzystania z tego niekonkurencyjnego trybu w okolicznościach wskazanych w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Niezależnie bowiem od tego, czy zapis ten znalazłby się w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach czy też nie, Gmina zawsze mogłaby skorzystać z trybu zamówienia z wolnej reki, jeśli spełniona byłaby choć jedna z przesłanek określonych w art. 67 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Biorąc pod uwagę, iż usługa odbioru odpadów komunalnych (podobnie jak dostarczanie wody lub energii elektrycznej) jest usługą szczególnie wrażliwą, przewidzenie przez ustawodawcę takiej dodatkowej przesłanki w przepisach ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach było oczywiście uzasadnione. Decyzja o udzieleniu zamówienia z wolnej ręki jest w tym wypadku szczególnie uzasadniona wyższą koniecznością i zmierza wyłącznie do ochrony dóbr mieszkańców i Gminy oraz zapobiegnięciu wystąpienia poważnych szkód. Należy również nadmienić, iż okres zamówienia obejmuje tylko jeden miesiąc, czyli okres niezbędny do ostatecznego rozstrzygnięcia postępowania w trybie przetargu nieograniczonego. Firma, która będzie świadczyć usługi, posiada niezbędne uprawnienia do wykonania działalności, dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej odpowiednie wykonanie zamówienia. Reasumując, wobec powyżej przytoczonych argumentów, słuszne jest i zgodne z przepisami, przeprowadzenie postępowania w trybie z wolnej ręki i podpisanie umowy z Wykonawcą, z zastosowaniem przesłanki art. 67 ust. 1 pkt. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.