eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tarnów › Rozbudowa ul.Dworcowej i ul.Bandrowskiego w Tarnowie w części dotyczącej ul.Dworcowej

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-09-21

Tarnów: Rozbudowa ul.Dworcowej i ul.Bandrowskiego w Tarnowie w części dotyczącej ul.Dworcowej
Numer ogłoszenia: 258153 - 2010; data zamieszczenia: 21.09.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Tarnowski Zarząd Dróg Miejskich w Tarnowie , ul. Bernardyńska 24, 33-100 Tarnów, woj. małopolskie, tel. (014) 6214303, 6219105, faks (014) 6219105.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.tzdm.tarnow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa ul.Dworcowej i ul.Bandrowskiego w Tarnowie w części dotyczącej ul.Dworcowej.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Roboty dotyczą realizacji zadania pn. Rozbudowa ul.Dworcowej i ul.Bandrowskiego w Tarnowie w części dotyczącej ul.Dworcowej w zakresie : -Etap I - remont ul.Dworcowej na odcinku od skrzyżowania z ul.Krakowska do wjazdu na Plac Dworcowy, -Etap II - rozbudowa ul.Dworcowej na odcinku od wjazdu na Plac Dworcowy do budynku poczty. 2.Roboty zadania jak wyżej związane z remontem i rozbudową ul. Dworcowej polegały będą na wykonaniu: -Etap I o rozbiórki istniejącego chodnika o nawierzchni z płytek betonowych, o rozbiórki istniejących krawężników, o rozbiórki istniejących obrzeży betonowych, o ułożenia krawężników wibroprasowanego na ławie betonowej, o warstw podbudowy pod chodniki, o nawierzchni chodnika z kostki betonowej, o warstw podbudowy pod zatokę autobusową, o zatoki autobusowej o nawierzchni betonowej zbrojonej, o przebudowy istniejących : krat ściekowych, studni kanalizacyjnych, studni o teletechnicznych, przykanalików, regulacja istniejących studni kanalizacyjnych, o ułożenia : nawierzchni wyrównawczej, siatki z włókna szklanego, nawierzchni wiążącej, warstwy ścieralnej jezdni, o przedrukowanie istniejącej nawierzchni z kostki kamiennej, o opracowanie projektu czasowej organizacji ruchu wraz z zabezpieczeniem i oznakowania terenu prowadzenia robót zgodnie z opracowanym projektem uproszczonym, o odtworzenie docelowej organizacji ruchu drogowego. -Etap II o rozbudowa i budowa jezdni dwukierunkowej o nawierzchni bitumicznej o szerokości 7,0 m wraz z murem oporowym z elementów drobnowymiarowych, o ciągu pieszego jednostronnego o szerokości min. 2,5 z kostki betonowej z barierką z elementów żeliwnych, o schodów terenowych betonowych szerokości 3,0 m łączących poziom terenu Placu Dworcowego z poziomem parku, o kanalizacji deszczowej na odcinku k-S5 oraz S3 - S7 o łącznej długości 235,5 m , rury PCV O250,315 wraz z przykanalikami, o przebudowy sieci wodociągowej rury żeliwo sferoidalne O100 o długości 21,4 m wraz z przeniesieniem studni wodomierzowej, o przyłącza wodociągowego do budynku Dworcowa 1, o przebudowy sieci kanalizacyjnej na odcinku S1 - S5 , S2 - S6 S3 - Si1 PCV O 200 , 315 o łącznej długości 64,0 m wraz z wpustami wodościekowymi i przykanalikami rury PCV O 200 o łącznej długości 15,3 m o przebudowy sieci teletechnicznej, o wycinki 10 szt. drzew, o Wykonanie czasowej organizacji ruchu wraz z zabezpieczeniem i oznakowaniem terenu oraz docelowej organizacji ruchu drogowego. 3.Tyczenie oraz inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza. 4.Odtworzenie istniejących chodników, obrzeży, dróg manewrowych, parkingów zwłaszcza Placu Dworcowego uszkodzonych przy realizacji przedmiotu zamówienia, 5.Odtworzenie po robotach zieleńców wraz z obsianiem trawą. 6.Zakres robót podlegających trybowi przetargowemu, łącznie z robotami towarzyszącymi, musi być wykonany w sposób zgodny z zasadami wiedzy technicznej i specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót dla tego typu robót w istniejących warunkach terenowych. 7.Roboty budowlane będą polegały na wykonaniu pełnego zakresu robót zgodnie z projektem uproszczonym i budowlanym opracowanym przez Pracownię Projektową Dróg i Mostów Elżbieta Grądalska ul. Szkotnik 2B 33 - 100 Tarnów - który określa zakres i sposób wykonania robót. 8.Załącznikiem do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) są: projekt uproszczony i budowlany, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, przedmiary robót. 9.Do wykonania robót należy użyć materiałów posiadających wymagane atesty i certyfikaty zgodnie z dyrektywą 89/106/EWG, które będą wymagane przy odbiorze końcowym. 10.Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu budowy i jego otoczenia. Koszty dokonania wizji lokalnej należy wliczyć w cenę oferty. 11.Organizacja robót prowadzona będzie przez Wykonawcę zgodnie z wymogami BHP oraz p. poż. 12.Wymaga się, aby zgłoszony przez Wykonawcę kierownik budowy był obecny na terenie budowy w trakcie realizacji robót. 13.Zamówienie może być realizowane z udziałem podwykonawców z tym, że Wykonawca jest zobowiązany w swojej ofercie wskazać i zatwierdzić u inwestora, którą część zamówienia (zakres rzeczowy zamówienia) powierzy podwykonawcy/com do wykonania. Pozostałe roboty Wykonawca realizuje własnymi siłami. 14.Wykonawca, wykonujący przedmiot zamówienia przy udziale podwykonawcy (ców) ponosi pełną odpowiedzialność za ich działanie lub zaniechanie działania, jak za swoje własne działania. 15.Wykonawca winien sprawdzić zgodność otrzymanego od inwestora przedmiaru z rozwiązaniami przyjętymi w projekcie. W przypadkach wątpliwych, na podstawie art. 38 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. W przypadku, gdy Wykonawcy nie zgłaszają uwag, Zamawiający uzna, że brak jest zastrzeżeń do dokumentów opisujących przedmiot zamówienia. 16.Wykonawca ze szczególną starannością właściwie zabezpieczy i oznakuje teren prowadzenia robót. 17.Wykonawca własnym staraniem i na własny koszt zorganizuje plac budowy. 18.Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody wynikłe na terenie budowy w czasie od daty protokolarnego przejęcia terenu budowy przez Wykonawcę do daty protokolarnego oddania budowy (odbioru końcowego robót). 19.Wykonawca zobowiązany jest zapewnić możliwość dojazdu do posesji w trakcie realizacji zadania i po zakończeniu. 20.Wykonawca zobowiązany jest przywrócić do stanu pierwotnego wszelkie drogi w przypadku korzystania z nich jako dróg dojazdowych do placu budowy. 21.Wykonawca zobowiązany jest przywrócić do stanu pierwotnego teren zajęty czasowo pod plac budowy. 22.Wykonawca zobowiązany jest naprawić ewentualne uszkodzenia ogrodzenia sąsiadujących z placem budowy, ciągów drenarskich. 23.Zamawiający wymaga udzielenia min. 36 miesięcy rękojmi (gwarancji jakości) na wykonane roboty budowlane od daty protokolarnego oddania budowy (odbioru końcowego robót). 24.Na potwierdzenie spełnienia powyższych wymagań, Wykonawca składa w ofercie oświadczenie o czasie udzielonej rękojmi (gwarancji jakości) na wykonane roboty budowlane..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.52 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 60.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca obowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 15.000 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych) w terminie wyznaczonym do składania ofert. Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1.O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy, dotyczące: -posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania Ocena spełnienia warunku odbędzie się na podstawie analizy treści oświadczenia 2.O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy wykażą brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy oraz nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust.2 ustawy. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie analizy treści dokumentów i oświadczeń Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia Niespełnienie chociaż jednego warunku, o którym mowa wyżej skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania i odrzuceniem oferty.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy zrealizowali należycie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (liczy się data wpisu do dziennika budowy o zakończeniu robót lub zgłoszenia o zakończeniu budowy), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie min. 1 robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie lub remoncie drogi o kategorii co najmniej drogi gminnej (ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych określa kategorię dróg), o wartości robót brutto nie mniejszej niż 500.000 zł. Zamawiający wymaga załączenia dokumentu potwierdzającego, że robota została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona - np. referencje, protokół odbioru końcowego, opinia zamawiającego, na rzecz którego zamówienie zostało zrealizowane. W przypadku, gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu - zasobach innych podmiotów (niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków) podmiot ten musi uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, ponadto z dokumentu musi wynikać, że robota budowlana zrealizowana przez ten podmiot została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona. Ocena spełnienia warunku odbędzie się na podstawie analizy treści oświadczenia i dokumentów

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • a)Zamawiający wymaga wykazania, że Wykonawca dysponuje kierownikiem budowy z uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń lub odpowiadającymi im uprawnieniami budowlanymi wydanymi na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, z doświadczeniem zawodowym w kierowaniu budową lub robotami budowlanymi polegającymi na budowie lub przebudowie lub remoncie drogi o kategorii co najmniej drogi gminnej (ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych określa kategorię dróg)- wymagana ilość robót, w których osoba pełniła wyżej wymienioną funkcję min 1 robota. b)Zamawiający wymaga wykazania, że Wykonawca dysponuje kierownikiem robót z uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci elektrycznych bez ograniczeń lub odpowiadającymi im uprawnieniami budowlanymi wydanymi na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, z doświadczeniem zawodowym w kierowaniu robotami budowlanymi polegającymi na budowie lub przebudowie sieci elektrycznych, wymagana ilość robót w których osoba pełniła wyżej wymienioną funkcję min 1 robota. c)Zamawiający wymaga wykazania, że Wykonawca dysponuje kierownikiem robót z uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowej, z doświadczeniem zawodowym w kierowaniu robotami budowlanymi polegającymi na budowie lub przebudowie sieci wodociągowej, wymagana ilość robót w których osoba pełniła wyżej wymienioną funkcję min 1 robota. d)Zamawiający wymaga wykazania, że Wykonawca dysponuje kierownikiem robót z uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci kanalizacyjnej, z doświadczeniem zawodowym w kierowaniu robotami budowlanymi polegającymi na budowie lub przebudowie sieci kanalizacyjnej wymagana ilość robót w których osoba pełniła wyżej wymienioną funkcję min 1 robota. Jeżeli Wykonawca (niezależnie od charakteru prawnego łączących stosunków z innymi podmiotami) polega na zasobach innych podmiotów - osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami. Przedstawia w tym celu pisemne zobowiązanie tego tych podmiotu ów do oddania do dyspozycji osób z uprawnieniami i doświadczeniem jak wskazano wyżej, na okres korzystania z tych osób przy wykonywaniu zamówienia. Zamawiający dopuszcza łączenie kilku funkcji przez jedną osobę, w przypadku posiadania kilku rodzajów uprawnień. Ocena spełnienia warunku odbędzie się na podstawie analizy treści oświadczenia i dokumentów

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • a)Zamawiający wymaga wykazania, że Wykonawca dysponuje kierownikiem budowy z uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń lub odpowiadającymi im uprawnieniami budowlanymi wydanymi na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, z doświadczeniem zawodowym w kierowaniu budową lub robotami budowlanymi polegającymi na budowie lub przebudowie lub remoncie drogi o kategorii co najmniej drogi gminnej (ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych określa kategorię dróg)- wymagana ilość robót, w których osoba pełniła wyżej wymienioną funkcję min 1 robota. b)Zamawiający wymaga wykazania, że Wykonawca dysponuje kierownikiem robót z uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci elektrycznych bez ograniczeń lub odpowiadającymi im uprawnieniami budowlanymi wydanymi na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, z doświadczeniem zawodowym w kierowaniu robotami budowlanymi polegającymi na budowie lub przebudowie sieci elektrycznych, wymagana ilość robót w których osoba pełniła wyżej wymienioną funkcję min 1 robota. c)Zamawiający wymaga wykazania, że Wykonawca dysponuje kierownikiem robót z uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowej, z doświadczeniem zawodowym w kierowaniu robotami budowlanymi polegającymi na budowie lub przebudowie sieci wodociągowej, wymagana ilość robót w których osoba pełniła wyżej wymienioną funkcję min 1 robota. d)Zamawiający wymaga wykazania, że Wykonawca dysponuje kierownikiem robót z uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci kanalizacyjnej, z doświadczeniem zawodowym w kierowaniu robotami budowlanymi polegającymi na budowie lub przebudowie sieci kanalizacyjnej wymagana ilość robót w których osoba pełniła wyżej wymienioną funkcję min 1 robota. Jeżeli Wykonawca (niezależnie od charakteru prawnego łączących stosunków z innymi podmiotami) polega na zasobach innych podmiotów - osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami. Przedstawia w tym celu pisemne zobowiązanie tego tych podmiotu ów do oddania do dyspozycji osób z uprawnieniami i doświadczeniem jak wskazano wyżej, na okres korzystania z tych osób przy wykonywaniu zamówienia. Zamawiający dopuszcza łączenie kilku funkcji przez jedną osobę, w przypadku posiadania kilku rodzajów uprawnień. Ocena spełnienia warunku odbędzie się na podstawie analizy treści oświadczenia i dokumentów

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 200.000 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Do wykonania robót należy użyć materiałów posiadających wymagane atesty i certyfikaty zgodnie z dyrektywą 89/106/EWG, które będą wymagane przy odbiorze końcowym.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zmiany niniejszej umowy mogą nastąpić, z uwzględnieniem art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych, w szczególności w następujących przypadkach : I.Terminu wykonania robót w przypadku: a.wystąpienia robót dodatkowych, określonych w art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych; b.wystąpienia zdarzeń losowych takich jak np. śmierć Wykonawcy (dotyczy to osób fizycznych); c.wstrzymania budowy przez właściwy organ, z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, np. dokonanie odkrywki archeologicznej, odkrycie niewybuchu, itp. d.wystąpienia siły wyższej, np. pożaru, powodzi, trąby powietrznej, itp; e.wystąpienia niekorzystnych warunków pogodowych, uniemożliwiających dochowanie wymogów technicznych i technologicznych; f.wystąpienie przedłużania się okresu osiągania parametrów technologicznych, nie zawinione przez Wykonawcę; g.wystąpienia osuwisk gruntu lub innych, nie dających się przewidzieć zjawisk geologicznych i hydrologicznych pojawiających się w trakcie budowy; II.Sposobu i zakresu wykonania robót w przypadkach: a.zmiany przepisów powodujących konieczność przyjęcia innych rozwiązań technicznych poszczególnych elementów robót niż przewidzianych w dokumentacji projektowej; b.zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie części przedmiotu umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy; c.wykonaniu rozwiązań zamiennych w stosunku do projektowanych w dokumentacji projektowej; d.wystąpienia odmiennych od przyjętych w dokumentacji warunków geologicznych skutkujących niemożnością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych; e.wystąpienia odmiennych od przyjętych w dokumentacji warunków terenowych, w szczególności istnienie podziemnych sieci lub instalacji, urządzeń, nie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych (np. bunkry, fundamenty itp.); III.Innych postanowień umowy w przypadkach: a.Zmiany stawek podatku od towarów i usług; b.Zmiany nazwy zadania; c.Zmiany podwykonawców.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.tzdm.tarnow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Tarnowski Zarząd Dróg Miejskich 33-100 Tarnów ul. Bernardyńska 24.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.10.2010 godzina 10:00, miejsce: Tarnowski Zarząd Dróg Miejskich 33-100 Tarnów ul. Bernardyńska 24.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.