eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Dostawa drobnego sprzętu medycznego i rękawiczek dla Szpitala Czerniakowskiego SP ZOZ (nr sprawy 38/2009)

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-07-24

Warszawa: Dostawa drobnego sprzętu medycznego i rękawiczek dla Szpitala Czerniakowskiego SP ZOZ (nr sprawy 38/2009)
Numer ogłoszenia: 252982 - 2009; data zamieszczenia: 24.07.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Szpital Czerniakowski S.P.Z.O.Z. , ul. Stępińska 19/25, 00-739 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 3186000, faks 022 3186300, 318 63 41.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpitalczerniakowski.waw.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa drobnego sprzętu medycznego i rękawiczek dla Szpitala Czerniakowskiego SP ZOZ (nr sprawy 38/2009).

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa drobnego sprzętu medycznego i rękawiczek dla Szpitala Czerniakowskiego SP ZOZ.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.14.20 - Rękawice chirurgiczne 18.42.43.00 - Rękawice jednorazowe 33.19.80.00 - Szpitalne wyroby papierowe 33.10.00.00 - Urządzenia medyczne 33.19.23.20 - Uchwyty do butelek na mocz 33.14.16.15 - Pojemniki na mocz 44.41.10.00 - Wyroby sanitarne .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 21.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium: Pakiet nr 1 - 970,00 zł.,Pakiet nr 2 -3 000,00zł.,Pakiet nr 3 - 60,00 zł.,Pakiet nr 4 -300,00 zł., Pakiet nr 5 -30,00 zł., Pakiet nr 6 -100,00 zł., Pakiet nr 7 -20,00 zł.,Pakiet nr 8 -400,00 zł.,Pakiet nr 9 - 380,00 zł.,Pakiet nr 10 -100,00 zł.,Pakiet nr 11 -300,00 zł.,Pakiet nr 12 -490,00 zł., Pakiet nr 13 -280,00 zł.,Pakiet nr 14 -880,00 zł., Pakiet nr 15 - 300,00 zł., Pakiet nr 16 - 50,00 zł., Pakiet nr 17 -270,00 zł., Pakiet nr 18 -60,00 zł.,Pakiet nr 19 -10,00 zł.,Pakiet nr 20 - 35,00 zł., Pakiet nr 21 - 10,00 zł.

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Posiadają uprawnienia do wykonywania działalności będącej przedmiotem niniejszego zamówienia, jeśli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień tj. złożą oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych przepisami art. 22 ust. 1 ustawy Pzp oraz posiadają aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej 2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia tj. złożą oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych przepisami art. 22 ust. 1 ustawy Pzp 3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia tj. złożą oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych przepisami art. 22 ust. 1 ustawy Pzp 4. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia tj. złożą oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych przepisami art. 22 ust. 1 ustawy Pzp oraz złożą oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie przepisów określonych w art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp oraz posiadają aktualne zaświadczenie naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu oraz posiadają aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 ustawy Pzp oraz aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp. Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawcę warunków wymaganych zgodnie z formułą spełnia / nie spełnia. Warunek graniczny /spełnia/..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych przepisami art. 22 ust. 1 ustawy Pzp 2.Oryginał lub potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę kserokopię aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3.Oryginał lub potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę kserokopię aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym art. 24 ust. 1 pkt. 4 - 8 ustawy Pzp - wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 4.Oryginał lub potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę kserokopię aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy Pzp - wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 5.Oryginał lub potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę kserokopię aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 6.Oryginał lub potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę kserokopię aktualnego zaświadczenia z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat lub składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności -wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 7.Badania do serii zgodnej z próbkami potwierdzające zgodność z normą EN 455 oraz niezależne badania na poziom protein.- dotyczy pakietu nr 1, 2 i 3. 8.Należy dołączyć dokumenty potwierdzające testowanie wyrobu na przenikalność substancji chemicznych wykorzystywanych w laboratoriach diagnostycznych oraz środkach myjących i dezynfekujących. Wyniki badań powinny być potwierdzone przez laboratoria posiadające akredytację (notyfikacje) lub certyfikat zarządzania jakością ISO- dotyczy pakietu nr 2 poz. 5.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szpitalczerniakowski.waw.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Szpital Czerniakowski SP ZOZ, ul. Stępińska 19/25, 00-739 Warszawa, Biuro Zamówień Publicznych pok. 119.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.08.2009 godzina 10:00, miejsce: Szpital Czerniakowski SP ZOZ, ul. Stępińska 19/25, 00-739 Warszawa, Sekretariat pok. 215.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Rękawiczki sterylne cz. 1.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Rękawiczki sterylne cz. 1.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.14.20-0, 18.42.43.00-0, 33.19.80.00-4, 33.10.00.00-1, 33.19.23.20-1, 33.14.16.15-4, 44.41.10.00-4.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Rękawiczki niesterylne.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Rękawiczki niesterylne.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.14.20-0, 18.42.43.00-0, 33.19.80.00-4, 33.10.00.00-1, 33.19.23.20-1, 33.14.16.15-4, 44.41.10.00-4.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Rękawiczki sterylne cz. 2.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Rękawiczki sterylne cz. 2.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.14.20-0, 18.42.43.00-0, 33.19.80.00-4, 33.10.00.00-1, 33.19.23.20-1, 33.14.16.15-4, 44.41.10.00-4.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Szyny Zimmera, Kramera i aparaty Stecka.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szyny Zimmera, Kramera i aparaty Stecka.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.14.20-0, 18.42.43.00-0, 33.19.80.00-4, 33.10.00.00-1, 33.19.23.20-1, 33.14.16.15-4, 44.41.10.00-4.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Majtki do kolonoskopii.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Majtki do kolonoskopii.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.14.20-0, 18.42.43.00-0, 33.19.80.00-4, 33.10.00.00-1, 33.19.23.20-1, 33.14.16.15-4, 44.41.10.00-4.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Sól do uzdatniania wody.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Sól do uzdatniania wody.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.14.20-0, 18.42.43.00-0, 33.19.80.00-4, 33.10.00.00-1, 33.19.23.20-1, 33.14.16.15-4, 44.41.10.00-4.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Szczotka do czyszczenia rurek tracheostomijnych.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szczotka do czyszczenia rurek tracheostomijnych.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.14.20-0, 18.42.43.00-0, 33.19.80.00-4, 33.10.00.00-1, 33.19.23.20-1, 33.14.16.15-4, 44.41.10.00-4.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Papier i żel do EKG i USG.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Papier i żel do EKG i USG.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.14.20-0, 18.42.43.00-0, 33.19.80.00-4, 33.10.00.00-1, 33.19.23.20-1, 33.14.16.15-4, 44.41.10.00-4.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Pojemniki.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pojemniki.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.14.20-0, 18.42.43.00-0, 33.19.80.00-4, 33.10.00.00-1, 33.19.23.20-1, 33.14.16.15-4, 44.41.10.00-4.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: Maszynki do golenia.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Maszynki do golenia.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.14.20-0, 18.42.43.00-0, 33.19.80.00-4, 33.10.00.00-1, 33.19.23.20-1, 33.14.16.15-4, 44.41.10.00-4.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 11 NAZWA: Drobny sprzęt medyczny cz. 1.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Drobny sprzęt medyczny cz. 1.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.14.20-0, 18.42.43.00-0, 33.19.80.00-4, 33.10.00.00-1, 33.19.23.20-1, 33.14.16.15-4, 44.41.10.00-4.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 12 NAZWA: Wieszaki i worki na mocz.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wieszaki i worki na mocz.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.14.20-0, 18.42.43.00-0, 33.19.80.00-4, 33.10.00.00-1, 33.19.23.20-1, 33.14.16.15-4, 44.41.10.00-4.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 13 NAZWA: Butla typu Redon.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Butla typu Redon.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.14.20-0, 18.42.43.00-0, 33.19.80.00-4, 33.10.00.00-1, 33.19.23.20-1, 33.14.16.15-4, 44.41.10.00-2.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 14 NAZWA: Drobny sprzęt medyczny cz. 2.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Drobny sprzęt medyczny cz. 2.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.14.20-0, 18.42.43.00-0, 33.19.80.00-4, 33.10.00.00-1, 33.19.23.20-1, 33.14.16.15-4, 44.41.10.00-4.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 15 NAZWA: Formalina.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Formalina.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.14.20-0, 18.42.43.00-0, 33.19.80.00-4, 33.10.00.00-1, 33.19.23.20-1, 33.14.16.15-4, 44.41.10.00-4.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 16 NAZWA: Pokrowiec jednorazowego użytku na kamerę.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pokrowiec jednorazowego użytku na kamerę.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.14.20-0, 18.42.43.00-0, 33.19.80.00-4, 33.10.00.00-1, 33.19.23.20-1, 33.14.16.15-4, 44.41.10.00-4.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 17 NAZWA: Pokrowiec sterylny na mikroskop.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pokrowiec sterylny na mikroskop.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.14.20-0, 18.42.43.00-0, 33.19.80.00-4, 33.10.00.00-1, 33.19.23.20-1, 33.14.16.15-4, 44.41.10.00-4.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 18 NAZWA: Prześcieradło papierowe.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Prześcieradło papierowe.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.14.20-0, 18.42.43.00-0, 33.19.80.00-4, 33.10.00.00-1, 33.19.23.20-1, 33.14.16.15-4, 44.41.10.00-4.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 19 NAZWA: Żel do zmniejszania oporności skóry.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Żel do zmniejszania oporności skóry.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.14.20-0, 18.42.43.00-0, 33.19.80.00-4, 33.10.00.00-1, 33.19.23.20-1, 33.14.16.15-4, 44.41.10.00-4.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 20 NAZWA: Papierowe podkładki podpórki brody.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Papierowe podkładki podpórki brody.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.14.20-0, 18.42.43.00-0, 33.19.80.00-4, 33.10.00.00-1, 33.19.23.20-1, 33.14.16.15-4, 44.41.10.00-4.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 21 NAZWA: Papier termiczny.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Papier termiczny.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.14.20-0, 18.42.43.00-0, 33.19.80.00-4, 33.10.00.00-1, 33.19.23.20-1, 33.14.16.15-4, 44.41.10.00-4.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.