eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Białystok › ZAGOSPODAROWANIE TERENU (WYCINKA SAMOSIEJ I ZAKRZEWIEŃ - OSOWIEC TWIERDZA)

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2013-11-26

Białystok: ZAGOSPODAROWANIE TERENU (WYCINKA SAMOSIEJ I ZAKRZEWIEŃ - OSOWIEC TWIERDZA)
Numer ogłoszenia: 252889 - 2013; data zamieszczenia: 26.11.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 210899 - 2013r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: 25 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Białymstoku, ul. Kawaleryjska 70, 15-601 Białystok, woj. podlaskie, tel. 85 749 88 13, faks 85 749 88 36.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ZAGOSPODAROWANIE TERENU (WYCINKA SAMOSIEJ I ZAKRZEWIEŃ - OSOWIEC TWIERDZA).

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia w prowadzonym postępowaniu jest : Część nr 1 Wycinka samosiej i zakrzaczeń w JW. 4226 Skład Osowiec Dział 21 na powierzchni 14,7 ha i Dział 29 na powierzchni 6,9 ha teren zabytkowy. 1. Wymagania ogólne:1.1 Przedmiot zamówienia obejmuje wycinkę zakrzewień i samosiejek w zakresie wydanych decyzji administracyjnych na terenie kompleksu wojskowego użytkowanego przez JW. 4226, zgodnie z Mapą Gospodarczą Nadleśnictwa Knyszyn Dział 21 o powierzchni 14,7 ha, w skład którego wchodzą: wydzielenie a o powierzchni 1,5 ha, wydzielenie c o powierzchni 9,2 ha, wydzielenie d o powierzchni 4,0 ha Dział 29 o powierzchni 6,9 ha, w skład którego wchodzą: wydzielenie a o powierzchni 1,6 ha, wydzielenie l o powierzchni 2,4 ha, wydzielenie i o powierzchni 2,9 ha Łączna powierzchnia wycinki wynosi 21,6 ha 1.2 Wycince podlegają skupiska krzewów i samosiewów o średnicy przy ziemi powyżej 90 cm i sąsiadujące kępy o zwarciu uniemożliwiającym swobodne poruszanie się. 1.3 Przedstawiciel Zamawiającego w porozumieniu z przedstawicielem Nadleśnictwa Knyszyn wskaże Wykonawcy teren wycinki. 1.4 Wysokość wycinki maksymalnie do 5 cm powyżej gruntu. 1.5 Wycince nie podlega gatunek jałowiec pospolity oraz drzewa powyżej 10 lat. 1.6 Należy pozostawić min. 30% istniejącego w danym wydzieleniu leśnym podszytu. 1.7Wycięte samosiewy, poddać rozdrobnieniu poprzez zrębkowanie i rozplantowanie w miejscu wykonania pracy warstwą nie grubszą niż 10 cm, przy zachowaniu przepisów ppoż. Wykonawca ponosi koszty zrębkowania urobku po wycince drzew i rozplantowania w miejscu wykonywania usługi 1.8 Wykonawca usługi przed przystąpieniem do realizacji zadania skontaktuje się z Zastępcą Dowódcy JW 3248 (tel. 519 039 059) w celu dokonania szczegółowych uzgodnień. 1.9 Wycinkę należy prowadzić w ścisłym porozumieniu z przedstawicielem Nadleśnictwa Knyszyn i przedstawicielem JW 3248 Dęblin, który jest odpowiedzialny za oczyszczanie terenu z materiałów wybuchowych. Uwagi i propozycje w zakresie wycinki, zgłoszone przez przedstawiciela JW 3248 Dęblin, należy niezwłocznie realizować. 1.10 Wykonawca zobowiązany jest wykonać usługę z należytą starannością, fachowo i terminowo w dni robocze, w godzinach pracy 25 WOG, tj. poniedziałek do czwartek od 7.00 do 15.00, piątek od 7.00 do 13.00. 1.11 Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość wykonania usługi, zgodnie z niniejszym opisem oraz jest zobowiązany do zachowania porządku na placu robót oraz jego właściwego oznakowania i zabezpieczenia. 1.12 Wycinkę należy przeprowadzić poza okresem lęgowym ptaków tj. od 15 września. Zamówienie należy zrealizować do 02.12.2013r. 1.13 Wycinkę samosiej i zakrzaczeń należy wykonać zgodnie z art. 83 Ustawy o ochronie przyrody z dnia 16 kwietnia 2004 r. Dz. U. z 2001 r. nr 62 poz. 627 z późniejszymi zmianami. 1.14 Usunięcia drzew i samosiewów drzew i krzewów może dokonać tyko uprawniony specjalista przy zachowaniu bezpieczeństwa ludzi i mienia. 1.15 Wykonawca, zobowiązany jest do wykonywania prac zgodnie z przepisami bhp i ppoż. i ponosi pełna odpowiedzialność w tym zakresie. 1.16 Wykonawca zobowiązany jest stosować się do obowiązujących standardów i zasad organizacyjno porządkowych oraz stosować się do przepisów o ochronie informacji niejawnych. 1.17 Wykonawca zobowiązuje się do zachowania porządku na placu robót oraz ich właściwego oznakowania i zabezpieczenia terenu. 1.18 Wycinkę należy wykonać w taki sposób, aby nie uszkadzać drzew i krzewów przewidzianych do zachowania. 1.19 W przypadku uszkodzenia infrastruktury technicznej obiektów budowlanych, dróg a także wyrządzeniu szkody osobom trzecim oraz w mieniu osób trzecich Wykonawca zobowiązany jest do naprawienia powstałych szkód i doprowadzenia do stanu pierwotnego na własny koszt. 1.20 Jeżeli Wykonawca będzie realizował zamówienie w sposób wadliwy albo sprzeczny z umową, Zamawiający ma prawo wezwać go do usunięcia wad lub zmiany sposobu wykonania i wyznaczyć mu w tym celu odpowiedni termin, potwierdzając ten fakt na piśmie. 1.21 Wykonawca oświadcza że przy wykonaniu przedmiotu zamówienia informacje dotyczące działalności użytkowników obiektów i urządzeń nie będą przetwarzane powielane i przekazywane instytucjom lub osobom fizycznym pod rygorem negatywnych skutków prawnych. 1.22 Po rozstrzygnięciu przetargu, najpóźniej w dniu podpisania umowy wyłoniony Wykonawca zobowiązany jest do podania wykazu osób realizujących przedmiot zamówienia (imię, nazwisko, adres i nr PESEL) i pojazdów, (marka, typ, nr rejestracyjny) pod groźbą niewpuszczenia na teren jednostek z winy Wykonawcy. 1.23 Wykonawca ponosi wyłączną odpowiedzialność za przeszkolenie zatrudnionych osób w zakresie przepisów BHP. 1.24 Wartość realizacji przedmiotu zamówienia będzie obejmowała wszystkie koszty wykonania przedmiotowej usługi łącznie z kosztami osobowymi Wykonawcy, kosztami dojazdu, kosztami wywozu itp. Wykonawca zgłosi pisemnie gotowość do odbioru usługi. 2. Kontrola jakości wykonania usługi. Kontrola wykonania usługi polega na: sprawdzeniu zgodności usuniętych krzewów i samosiej z opisem przedmiotu zamówienia, dokonaniu oględzin terenu w miejscach wycinki, czy nie powstały uszkodzenia w istniejących elementach zagospodarowania terenu lub drzew i krzewów przeznaczonych do zachowania, sprawdzenie porządku w miejscu prowadzonych wycinek, sprawdzenie zgodności zagospodarowania powstałych zrębków (rozplantowanie w miejscu wykonania pracy warstwą nie grubszą niż 10 cm), 3. Podstawa rozliczenia usługi. Rozliczenie usługi będzie dokonane jednorazowo po wykonaniu pełnego zakresu usługi i po końcowym odbiorze przez komisję złożoną z przedstawicieli Zamawiającego, Wykonawcy i Użytkownika. W/w komisja sporządza Protokół odbioru usługi, który zatwierdza Kierownik Infrastruktury. Na podstawie zatwierdzonego protokołu Wykonawca wystawi fakturę za wykonaną usługę. Wynagrodzenie będzie płatne w terminie 30 od daty otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury VAT. 4. Zainteresowany zamówieniem wykonawca po pobraniu SIWZ, a przed złożeniem oferty będzie miał możliwość zapoznania się z warunkami realizacji zamówienia. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania wizji lokalnej miejsca realizacji usług w terenie. Wykonawca zobowiązany jest do wcześniejszego uzgodnienia terminu wizji lokalnej z Kierownikiem Sekcji Ochrony Środowiska p. Elżbietą FRĄC, tel. 85 749 88 16. Wizję lokalną ustala się na dzień: 14.10.2013 r., godz. 12:00. 5. Podwykonawstwo Zamawiający dopuszcza powierzenie zamówienia podwykonawcom oraz żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, którą powierzy podwykonawcom, zgodnie z art. 36 ust. 4 i 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2010 nr 113 poz. 759 z późn. zm.). Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. W umowie zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, wskazane w ofercie części zamówienia, które wykonawca powierzy podwykonawcy, zostaną doprecyzowane. Wymaga się przed podpisaniem umowy, wskazania szczegółowego zakresu prac, które będzie realizował podwykonawca, nazwę podmiotu, adres i inne szczegóły pozwalające zidentyfikować podmiot. Do zawarcia przez wykonawcę umowy z podwykonawcą jest wymagana zgoda Zamawiającego. Jeżeli Zamawiający, w terminie 14 dni od przedstawienia mu przez wykonawcę umowy z podwykonawcą lub jej projektu, wraz z częścią dokumentacji dotyczącą wykonania robót określonych w umowie lub projekcie, nie zgłosi na piśmie sprzeciwu lub zastrzeżeń, uważa się, że wyraził zgodę na zawarcie umowy. Zamawiający nie wyraża zgody na zawarcie umowy podwykonawcy z dalszym podwykonawcą. 6. Wykonawca przyjmuje do wiadomości iż, teren będący obszarem zamówienia jest terenem niebezpiecznym, na którym istnieje możliwość wystąpienia niewybuchów, niewypałów i innych przedmiotów niebezpiecznych, w związku z tym należy zachować szczególną ostrożność podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. Część nr 2 Wycinka samosiej i zakrzaczeń w JW 4226 Skład Osowiec Dział 36 na powierzchni 16,6 ha, teren zabytkowy. 1. Wymagania ogólne: 1.1 Przedmiot zamówienia obejmuje wycinkę zakrzewień i samosiejek w zakresie wydanych decyzji administracyjnych na terenie kompleksu wojskowego użytkowanego przez JW 4226, zgodnie z Mapą Gospodarczą Nadleśnictwa Knyszyn Dział 36 o powierzchni 16,6 ha, w skład którego wchodzą: wydzielenie a o powierzchni 4,9 ha, wydzielenie b o powierzchni 4,4 ha, wydzielenie h o powierzchni 2,8 ha, wydzielenie k o powierzchni 4,5 ha Łączna powierzchnia wycinki wynosi 16,6 ha 1.2 Wycince podlegają skupiska krzewów i samosiewów o średnicy przy ziemi powyżej 90 cm i sąsiadujące kępy o zwarciu uniemożliwiającym swobodne poruszanie się. 1.3 Przedstawiciel Zamawiającego w porozumieniu z przedstawicielem Nadleśnictwa Knyszyn wskaże Wykonawcy teren wycinki. 1.4 Wysokość wycinki, maksymalnie do 5 cm powyżej gruntu. 1.5 Wycince nie podlega gatunek jałowiec pospolity oraz drzewa powyżej 10 lat. 1.6 Należy pozostawić min. 30% istniejącego w danym wydzieleniu leśnym podszytu. 1.7 Wycięte samosiewy, poddać rozdrobnieniu poprzez zrębkowanie i rozplantowanie w miejscu wykonania pracy warstwą nie grubszą niż 10 cm, przy zachowaniu przepisów ppoż. Wykonawca ponosi koszty zrębkowania urobku po wycince drzew i rozplantowania w miejscu wykonywania usługi 1.8 Wykonawca usługi przed przystąpieniem do realizacji zadania skontaktuje się z Zastępcą Dowódcy JW 3248 (tel.519 039 059) w celu dokonania szczegółowych uzgodnień. 1.9 Wycinkę należy prowadzić w ścisłym porozumieniu z przedstawicielem Nadleśnictwa Knyszyn i przedstawicielem JW 3248 Dęblin, który jest odpowiedzialny za oczyszczanie terenu z materiałów wybuchowych. Uwagi i propozycje w zakresie wycinki, zgłoszone przez przedstawiciela JW 3248 Dęblin, należy niezwłocznie realizować. 1.10 Wykonawca zobowiązany jest wykonać usługę z należytą starannością, fachowo i terminowo w dni robocze, w godzinach pracy 25 WOG, tj. poniedziałek do czwartek od 7.00 do 15.00, piątek od 7.00 do 13.00. 1.11 Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość wykonania usługi, zgodnie z niniejszym opisem oraz jest zobowiązany do zachowania porządku na placu robót oraz jego właściwego oznakowania i zabezpieczenia. 1.12 Wycinkę należy przeprowadzić poza okresem lęgowym ptaków tj. od 15 września. Zamówienie należy zrealizować do 02.12.2013r. 1.13 Wycinkę samosiej i zakrzaczeń należy wykonać zgodnie z art. 83 Ustawy o ochronie przyrody z dnia 16 kwietnia 2004 r. Dz. U. z 2001 r. nr 62 poz. 627 z późniejszymi zmianami. 1.14 Usunięcia drzew i samosiewów drzew i krzewów może dokonać tyko uprawniony specjalista przy zachowaniu bezpieczeństwa ludzi i mienia. Wykonawca, zobowiązany jest do wykonywania prac zgodnie z przepisami bhp i ppoż. i ponosi pełna odpowiedzialność w tym zakresie. 1.15 Wykonawca zobowiązany jest stosować się do obowiązujących standardów i zasad organizacyjno porządkowych oraz stosować się do przepisów o ochronie informacji niejawnych. 1.16 Wykonawca zobowiązuje się do zachowania porządku na placu robót oraz ich właściwego oznakowania i zabezpieczenia terenu. 1.17 Wycinkę należy wykonać w taki sposób, aby nie uszkadzać drzew i krzewów przewidzianych do zachowania. 1.18 W przypadku uszkodzenia infrastruktury technicznej obiektów budowlanych, dróg a także wyrządzeniu szkody osobom trzecim oraz w mieniu osób trzecich Wykonawca zobowiązany jest do naprawienia powstałych szkód i doprowadzenia do stanu pierwotnego na własny koszt. 1.19 Jeżeli Wykonawca będzie realizował zamówienie w sposób wadliwy albo sprzeczny z umową, Zamawiający ma prawo wezwać go do usunięcia wad lub zmiany sposobu wykonania i wyznaczyć mu w tym celu odpowiedni termin, potwierdzając ten fakt na piśmie. 1.20 Wykonawca oświadcza że przy wykonaniu przedmiotu zamówienia informacje dotyczące działalności użytkowników obiektów i urządzeń nie będą przetwarzane powielane i przekazywane instytucjom lub osobom fizycznym pod rygorem negatywnych skutków prawnych. 1.21 Po rozstrzygnięciu przetargu, najpóźniej w dniu podpisania umowy wyłoniony Wykonawca zobowiązany jest do podania wykazu osób realizujących przedmiot zamówienia (imię, nazwisko, adres i nr PESEL) i pojazdów, (marka, typ, nr rejestracyjny) pod groźbą niewpuszczenia na teren jednostek z winy Wykonawcy. 1.22 Wykonawca ponosi wyłączną odpowiedzialność za przeszkolenie zatrudnionych osób w zakresie przepisów BHP. 1.23 Wartość realizacji przedmiotu zamówienia będzie obejmowała wszystkie koszty wykonania przedmiotowej usługi łącznie z kosztami osobowymi Wykonawcy, kosztami dojazdu, kosztami wywozu itp. Wykonawca zgłosi pisemnie gotowość do odbioru usługi. 2. Kontrola jakości wykonania usługi. Kontrola wykonania usługi polega na: sprawdzeniu zgodności usuniętych krzewów i samosiej z opisem przedmiotu zamówienia, dokonaniu oględzin terenu w miejscach wycinki, czy nie powstały uszkodzenia w istniejących elementach zagospodarowania terenu lub drzew i krzewów przeznaczonych do zachowania, sprawdzenie porządku w miejscu prowadzonych wycinek, sprawdzenie zgodności zagospodarowania powstałych zrębków (rozplantowanie w miejscu wykonania pracy warstwą nie grubszą niż 10 cm), 3. Podstawa rozliczenia usługi. Rozliczenie usługi będzie dokonane jednorazowo po wykonaniu pełnego zakresu usługi i po końcowym odbiorze przez komisję złożoną z przedstawicieli Zamawiającego, Wykonawcy i Użytkownika. W/w komisja sporządza Protokół odbioru usługi, który zatwierdza Kierownik Infrastruktury. Na podstawie zatwierdzonego protokołu Wykonawca wystawi fakturę za wykonaną usługę. Wynagrodzenie będzie płatne w terminie 30 od daty otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury VAT. 4. Zainteresowany zamówieniem wykonawca po pobraniu SIWZ, a przed złożeniem oferty będzie miał możliwość zapoznania się z warunkami realizacji zamówienia. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania wizji lokalnej miejsca realizacji usług w terenie. Wykonawca zobowiązany jest do wcześniejszego uzgodnienia terminu wizji lokalnej z Kierownikiem Sekcji Ochrony Środowiska p. Elżbietą FRĄC, tel. 85 749 88 16. Wizję lokalną ustala się na dzień: 14.10.2013 r., godz. 12:00. 5. Podwykonawstwo Zamawiający dopuszcza powierzenie zamówienia podwykonawcom oraz żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, którą powierzy podwykonawcom, zgodnie z art. 36 ust. 4 i 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. z 2010 nr 113 poz. 759 z późn. zm.). Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. W umowie zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, wskazane w ofercie części zamówienia, które wykonawca powierzy podwykonawcy, zostaną doprecyzowane. Wymaga się przed podpisaniem umowy, wskazania szczegółowego zakresu prac, które będzie realizował podwykonawca, nazwę podmiotu, adres i inne szczegóły pozwalające zidentyfikować podmiot. Do zawarcia przez wykonawcę umowy z podwykonawcą jest wymagana zgoda Zamawiającego. Jeżeli Zamawiający, w terminie 14 dni od przedstawienia mu przez wykonawcę umowy z podwykonawcą lub jej projektu, wraz z częścią dokumentacji dotyczącą wykonania robót określonych w umowie lub projekcie, nie zgłosi na piśmie sprzeciwu lub zastrzeżeń, uważa się, że wyraził zgodę na zawarcie umowy. Zamawiający nie wyraża zgody na zawarcie umowy podwykonawcy z dalszym podwykonawcą. 6. Wykonawca przyjmuje do wiadomości iż, teren będący obszarem zamówienia jest terenem niebezpiecznym, na którym istnieje możliwość wystąpienia niewybuchów, niewypałów i innych przedmiotów niebezpiecznych, w związku z tym należy zachować szczególną ostrożność podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.21.14.00 - Usługi wycinania drzew .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Część NR: 1   

Nazwa: Część nr 1 Wycinka samosiej i zakrzaczeń w JW 4226 Skład Osowiec Dział 21 na powierzchni 14,7 ha i Dział 29 na powierzchni 6,9 ha teren zabytkowy

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 07.11.2013.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 4.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Emo Sp. z o.o., Hryniewicze 62A, 15-378 Hryniewicze, kraj/woj. podlaskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 71119,94 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 54000,00

  • Oferta z najniższą ceną: 54000,00 / Oferta z najwyższą ceną: 116640,00

  • Waluta: PLN.

Część NR: 2   

Nazwa: Część nr 2 Wycinka samosiej i zakrzaczeń w JW 4226 Skład Osowiec Dział 36 na powierzchni 16,6 ha, teren zabytkowy

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 12.11.2013.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 4.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Grzegorz Bielecki GREEN - TEAM KOMARÓWKA, Komarówka 3, 21-230 Sosnowica, kraj/woj. lubelskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 54656,92 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 51094,80

  • Oferta z najniższą ceną: 51094,80 / Oferta z najwyższą ceną: 98604,00

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.