eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bystra › Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Bystra-Sidzina



Ogłoszenie z dnia 2014-11-14

Bystra: Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Bystra-Sidzina
Numer ogłoszenia: 238079 - 2014; data zamieszczenia: 14.11.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Bystra-Sidzina w Bystrej , Bystra 373, 34-235 Bystra, woj. małopolskie.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bystra-sidzina.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Bystra-Sidzina.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest : Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Bystra - Sidzina będących elementem pojedynczego systemu oczyszczania ścieków do 50 OLM (RLM). 2.Zakres robót budowlanych obejmuje wykonanie następujących ilości pojedynczych systemów w zależności od wielkości w RLM: Wielkość oczyszczalni Przepustowość l/d Ilość 6 RLM 900 l/d 132 10 RLM 1.500 l/d 34 15 RLM 2.250 l/d 1 RAZEM: 167 3. Oferowany pojedynczy system oczyszczania ścieków musi składać się z opisanych poniżej elementów oraz posiadać niżej wymienione parametry techniczne: 1) Przyłącze kanalizacyjne (odcinek od wewnętrznej powierzchni budynku do reaktora oczyszczalni) wykonane zgodnie z normą PN EN 752:2008. 2) Osadnik wstępny - zgodny z normą PN EN 12566-1:2004/A1:2006. Wielkość osadnika wstępnego zgodnie z poniższym zestawianiem. Pojemność nominalna m3 RLM 3 6 5 10 8 15 3) Urządzenie do oczyszczania odpływu z osadników gnilnych (reaktor biologiczny) - zgodny z normą PN EN 12566-6:2013-06. 4) Przepompownia ścieków surowych (jeżeli wymagana warunkami terenowymi) 5) Przepompownia ścieków oczyszczonych (jeżeli wymagana w terenie) 6) Odbiornik ścieków oczyszczonych. Odbiornikiem ścieków oczyszczonych będą studnie chłonne o wymiarach 2,5*2,5m i głębokości min. 0,5m wypełniona kamieniem o frakcji 16-32mm. Projektowana studnia chłonna ma możliwość przyjęcia jednorazowo 1,0 m3 wody pościekowej i rozsączenia jej do gruntu. 7) Osadnik wstępny oraz zbiornik urządzenia do oczyszczania odpływu z osadników gnilnych muszą zapewniać możliwość montażu na głębokości, w której maksymalna dopuszczalna warstwa nasypu gruntem nad zbiornikiem wynosi min. 1,2 metra wraz z poziomem wód gruntowych sięgającym połowy wysokości zbiornika, bez konieczności stosowania dodatkowych płyt i elementów odciążających. 8) Wszystkie pojedyncze systemy muszą legitymować się najwyższymi dopuszczalnymi wartościami wskaźników zanieczyszczeń dla oczyszczonych ścieków: Pięciodobowe biochemiczne zapotrzebowanie tlenu (BZT5) - 40 mg O2/l Chemiczne zapotrzebowanie tlenu (ChZT) - 150 mg O2/l Zawiesiny ogólne - 50 mg/l Azot ogólny - 30 mg/l 9) Wymaga się, aby częstotliwość wywozu osadów nadmiernych z oczyszczalni ścieków objętych zamówieniem była nie większa niż jeden raz na dwa lata. 4. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca: 1) dokona rozruchu technologicznego każdej oczyszczalni. 2) indywidualnie przeszkoli użytkowników w zakresie obsługi urządzeń i instalacji oczyszczalni, przekaże im instrukcje obsługi, 3)protokolarnie przekaże wykonane oczyszczalnie władającym nieruchomościami objętymi inwestycją, 4)zapewni obsługę geodezyjną inwestycji, 5)wykona inwentaryzację geodezyjną powykonawczą obiektów ( w 3 egz.), 6)sporządzi i przedłoży dokumentacje odbiorową powykonawczą (w 2 egz.), 7)udzieli Zamawiającemu na wykonany przedmiot umowy min. 60 miesięcy gwarancji, w tym również na wszystkie elementy, urządzenia elektryczne, mechaniczne, sterujące, armaturę, zbiorniki itp. wchodzące w skład poszczególnych oczyszczalni ścieków. 8)wykona badanie ścieków surowych i oczyszczonych wszystkich pojedynczych systemów oczyszczania ścieków 3 razy w kresie gwarancyjnym (w pierwszym, trzecim i piątym roku gwarancji). 9) Dokona skutecznego zgłoszenia eksploatacji instalacji zgodnie z art. 152 Prawa Ochrony Środowiska 5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa(zał.nr 11do SIWZ), przedmiar robót(zał.nr9 do SIWZ) oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych(Zał.nr 11do SIWZ). Wymienione w/w dokumentach wymagania dotyczące normy PN-EN 12566-3+A1:2009 zastąpiono normą PN EN 12566-6:2013-06..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.24.21 - Roboty w zakresie oczyszczania ścieków 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.23.24.10 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej 45.23.24.23 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni ścieków 45.25.56.00 - Roboty w zakresie kładzenia rur w kanalizacji 45.23.24.00 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.05.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: W niniejszy postępowaniu wymaga się wniesienia wadium w wysokości 30 000,00 zł.(słownie:trzydzieści tysięcy złotych). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert tj. do 03.12.2014r. do godz. 10.00. w formach przewidzianych ustawą PZP.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna że warunek jest spełniony na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu tego warunku zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać, że wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, roboty budowlane a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania , oraz czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, co najmniej: Jedno zamówienie (robotę budowlaną) o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł. brutto, którego przedmiotem była budowa przydomowych oczyszczalni ścieków w ilości nie mniejszej niż 100sztuk- na załączniku Nr 3 do SIWZ.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna że warunek jest spełniony na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu tego warunku zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • dla uznania, że wykonawca spełnia ten warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, zamawiający żąda, by wykonawca wykazał, że dysponuje co najmniej następującymi osobami : Kierownik budowy - posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych. - Kierownik robót - posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci ,instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie wypełnionego przez Wykonawcę załącznika nr 4 do SIWZ oraz złożonego oświadczenia o spełnieniu warunku zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ, a także złożonego oświadczenia o posiadaniu uprawnień przez osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, zgodnie z załącznikiem nr 5 SIWZ. Zamawiający określając wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1409) oraz ustawy o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r., Nr 63, poz. 394), wówczas wykonawca na własny koszt zapewni tłumacza języka polskiego, który zapewni stałe i biegłe tłumaczenie w kontaktach pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, a także zapewni tłumaczenie na bieżąco wszystkich dokumentów związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia stworzonych zarówno przez Wykonawcę, jaki dostarczonych przez Zamawiającego.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna za spełniony ten warunek w sytuacji gdy Wykonawca wykaże, że:. jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę, co najmniej 1 000 000,00 złotych(słownie: jeden milion zł.).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    Zamawiający żąda ponadto złożenia wraz z ofertą dokumentów potwierdzających, że oferowane roboty budowlane ,dostawy lub usługi odpowiadają określonym przez niego wymogom. W tym celu do oferty należy załączyć: a) deklarację właściwości użytkowych dla oferowanych oczyszczalni przydomowych,b) Raporty z badań wykonanych przez laboratorium notyfikowane dla normy PN EN 12566-3+A1:2009 (lub PN EN1256-3+A2:2013), tj.: wodoszczelności dla wszystkich oferowanych oczyszczalni, w tym zakresie Zamawiający wymaga dostarczenia raportu wodoszczelności dla oczyszczalni o RLM6, RLM10, RLM15, wykonanego przez laboratorium notyfikowane zgodnie z załącznikiem (A) normy PN EN 12566-3+A1:2009 (lub PN EN12566-3+A2:2013), a w szczególności tablicą (A.1) przedmiotowej normy, wytrzymałości konstrukcyjnej dla oferowanych oczyszczalni, dla założonych przez Zamawiającego warunków gruntowych wilgotnych; w tym zakresie Zamawiający wymaga dostarczenia raportu wytrzymałości konstrukcyjnej wykonanej przez laboratorium notyfikowane zgodnie z załącznikiem (C), wg metody (C.6) normy PN EN 12566-3+A1:2009 (lub PN EN12566-3+A2:2013) dla warunków gruntowych wilgotnych, efektywności oczyszczania dla parametrów: BZT5, ChZT, zawiesina, N, P, NH4-N. Uwaga: w badaniach zgodnie z rozporządzeniem trzeba podawać stężenia zanieczyszczeń ścieków surowych i oczyszczonych oraz wartość procentową. Zamawiający wymaga (zgodnie z normą PN EN12566-3+A1:2009), aby badanie efektywności oczyszczania było wykonane przez laboratorium notyfikowane, zaś raport efektywności oczyszczania powinien zawierać szczegóły przeprowadzonych badań dla wszystkich 38 tygodni badanego ścieku na wlocie, jak i wylocie z oczyszczalni,trwałości dla materiału, z jakiego wykonana jest oferowana oczyszczalnia, określonego w rozdziale 6.5 normy PN EN 12566-3+A1:2009 (lub PN EN12566-3+A2:2013). c) deklarację właściwości użytkowych dla oferowanych przepompowni ścieków oczyszczonych, wraz z raportem z badania przepompowni ścieków wykonanym w laboratorium notyfikowanym dla normy PN EN 12050-2, d) Deklarację zgodności dla oferowanych studni chłonnej wraz z Aprobatą techniczną e) Badanie oferowanego przez Wykonawcę systemu oczyszczania ścieków, wskazujące stopień redukcji pomiędzy ściekami surowymi a oczyszczonymi. Ww badanie musi być wykonane przez akredytowane notyfikowane laboratorium, potwierdzać rodzaj zastosowanych urządzeń, a także muszą legitymować się najwyższymi dopuszczalnymi wartościami wskaźników zanieczyszczeń dla oczyszczonych ścieków: Pięciodobowe biochemiczne zapotrzebowanie tlenu (BZT5)- 40 mgO2 na l Chemiczne zapotrzebowanie tlenu(ChZT)-150 mgO2 na l Zawiesiny ogólne- 50mg na l Azot ogólny- 30mg na l

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wypełniony i podpisany formularz oferty - załącznik Nr 1 do SIWZ; 2. Pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy i zaciągania w jego imieniu zobowiązań. Musi być załączona w oryginale albo załączona jako kopia pełnomocnictwa uwierzytelniona notarialnie. (jeśli dotyczy) 3. W przypadku wykonywania części zamówienia przez podwykonawców należy załączyć wykaz zamówień , które wykonywane będą przez podwykonawców - załącznik nr 8 do SIWZ. 4. Pisemne zobowiązania innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji ich potencjału technicznego, kadrowego lub finansowego na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (jeśli dotyczy). 5. Parafowany projekt umowy przez upoważnionych przedstawicieli Wykonawcy - załącznik nr 10 do siwz; 6. Kosztorys ofertowy uproszczony z cenami jednostkowymi sporządzony zgodnie z załącznikiem nr 9 do siwz, 7. Kserokopię dowodu wniesienia wadium - w przypadku wniesienia wadium w postaci pieniężnej lub orginału dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium- w przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniężna,

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 80
  • 2 - gwarancja udzielona na oczyszczalnie - 5
  • 3 - Energochłonność - 15

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

22.1 Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zawarł z nim umowę na zasadach określonych we wzorze umowy, będącym załącznikiem do specyfikacji istotnych warunków zamówienia (wg załącznika nr 10 do siwz), Jakakolwiek zmiana niniejszej umowy i jej załączników może nastąpić za zgodą obydwu stron, wyrażona na piśmie w formie aneksu, z zachowaniem zasad i trybu przewidzianego przez ustawę z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.) oraz pkt 22 SIWZ. 22.3. Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty dotyczących terminu realizacji zamówienia, wynagrodzenia oraz zakresu przedmiotowego zamówienia na niżej określonych zasadach: 1) Termin realizacji zamówienia może być zmieniony w przypadku, gdy opóźnienie w wykonaniu przedmiotu umowy spowodowane będzie okolicznością, która wystąpiła z przyczyn niezależnych od Wykonawcy po zawarciu umowy: a) gdy zajdzie konieczność wykonania i zakończenia robót objętych umową podstawową, a ich wykonanie wraz z opracowaniem dokumentacji (jeżeli zajdzie taka konieczność) wymagać będzie czasu powyżej 1 miesiąca, b) niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie prac. c) wystąpienie okoliczności powodujących konieczność opracowania oraz uzyskania dodatkowych materiałów niezbędnych do prawidłowego zakończenia zadania (jak na przykład decyzja pozwolenia na budowę/ zgłoszenia w zakresie koniecznych zmian). d) wstrzymania robót na okres dłuższy niż 3 tygodnie spowodowany wykryciem na przykład niewybuchów, niewypałów, szczątków ludzkich, wykopalisk archeologicznych, pozostałości budowli podziemnych, e) wystąpienia niezgodności map geodezyjnych ze stanem faktycznym, które spowodują przerwę w pracach na okres dłuższy niż 1 miesiąc, f) wstrzymania robót budowlanych przez organy administracji publicznej, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, g) zmiany zakresu rzeczowego zamówienia, gdy ze względów społecznych, gospodarczych w trakcie realizacji inwestycji wystąpią okoliczności powodujące, że niecelowym jest wykonanie pełnego zakresu robót zgodnie z dokumentacja projektową, np. zmiana Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego, 2)Dopuszcza się za zgodą projektanta zmianę sposobu wykonania poszczególnych robót przy zachowaniu parametrów oraz możliwość zmiany kwoty wynagrodzenia w przypadku zastosowania materiałów zamiennych, innych technologii lub rozwiązań, gdy zmiana taka jest korzystna dla Zamawiającego, nie spowoduje wzrostu kosztów inwestycji lub wpłynie na przyspieszenie terminu zakończenia robót budowlanych. 3)Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób Kierownika budowy na wniosek Wykonawcy i tylko sytuacji nieprzewidzianej (np. rozwiązanie stosunku pracy) oraz zdarzenia losowego jak np. choroba, śmierć itp. i Jeżeli zajedzie konieczność wprowadzenia takiej zmiany, Zamawiający żąda dokumentów kandydata na stanowisko kierownika budowy z których jednoznacznie musi wynikać, że osoba ta spełnia warunki udziału jakie były określone dla tego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 4)Dopuszcza się możliwość zmiany umowy w wyniku zaniechania wykonania części robót - zmiana taka spowoduje zmniejszenie zakresu rzeczowego poprzez ograniczenie liczby instalowanych oczyszczalni ścieków w stosunku do przewidzianych w kontrakcie i związanych z tym robót towarzyszących w przypadku: a) braku zgody lub rezygnacji właściciela nieruchomości na przeprowadzenie robót budowlanych lub jeżeli wykonanie tych robót stoi w sprzeczności z interesem osób prywatnych, dla których oczyszczalnia miała być wykonana, b) konieczności zaniechania robót budowlanych z uwagi na wystąpienie obiektywnych przyczyn technicznych lub innych nieprzewidzianych zdarzeń (np: śmierć właściciela nieruchomości), uniemożliwiających wykonanie przedmiotu zamówienia objętego niniejszą umową, c) wystąpienia innych prawnych lub technicznych okoliczności uniemożliwiających w sposób obiektywny wykonanie przedmiotu zamówienia objętego niniejsza umową, 5)Poza przypadkami określonymi wyżej, istotne zmiany postanowień zawartej umowy będą mogły nastąpić w razie zaistnienia, po zawarciu umowy: a) przypadku siły wyższej, lub b) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mających wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, w tym również zmiany stawki podatku VAT. 22.4.Zamawiający dopuszcza zastosowanie innych rozwiązań technicznych, technologicznych, innych materiałów i urządzeń niż przewidziane w dokumentacji pod warunkiem, że: 1) zamienne materiały i urządzenia będą miały lepsze parametry techniczne, bez pogorszenia warunków eksploatacyjnych, lub 2) zmiany te spowodują obniżenie kosztów na eksploatację i konserwację wykonanego przedmiotu umowy bez pogorszenia parametrów technicznych materiałów i urządzeń, 3) wynikać będą z konieczność usunięcia błędów w dokumentacji lub realizacji przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych, technologicznych lub materiałowych niż przewidziane w dokumentacji ze względu na zmiany obowiązującego prawa, lub 4) przyjęte w dokumentacji materiały lub urządzenia są niedostępne na rynku, zostały wycofane z produkcji- przy czym zamieniony materiał (urządzenia) musi być jednorodne dla całego zamówienia. Wprowadzenie powyższych zmian wymaga pisemnej zgody inspektora nadzoru, projektanta i akceptacji Zamawiającego. 22.5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niezrealizowania pełnego zakresu robót, w sytuacji której nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy a nie powstałej z winy Zamawiającego ani Wykonawcy, maksymalnie do wysokości 20% wartości umowy bez żadnych negatywnych skutków prawnych i finansowych. W takim przypadku wynagrodzenie Wykonawcy zostanie pomniejszone i termin realizacji skrócony, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami, Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią one jednak zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 22.6 . Zmiany umowy w rozumieniu art. 144 PZP nie stanowią: 1) Zmiany danych związanych z obsługą organizacyjno - administracyjną np. zmiana kont bankowych, procedur związanych z uregulowaniem płatności wobec podwykonawców, 2) Zmiany osób wskazanych w umowie do kontaktów między Stronami, 3) Udzielenie zamówień dodatkowych określonych w przepisach PZP.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: BIP Gminy Bystra-Sidzina, www.bystra-sidzina.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Bystra-Sidzina, 34-235 Bystra 373,pok.nr 12.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.12.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Bystra-Sidzina, Bystra 373, 34-235 Bystra, pokój nr 12 ..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie jest współfinansowane przez Unię Europejską w ramach programu Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.