eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zgorzelec › Letnie i zimowe utrzymanie dróg gminnych w mieście Zgorzelec

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-12-04

Zgorzelec: Letnie i zimowe utrzymanie dróg gminnych w mieście Zgorzelec
Numer ogłoszenia: 232641 - 2009; data zamieszczenia: 04.12.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Zgorzelec , ul. Domańskiego 7, 59-900 Zgorzelec, woj. dolnośląskie, tel. 0-75 77 56 988, faks 075 77 56 988.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Letnie i zimowe utrzymanie dróg gminnych w mieście Zgorzelec.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi w zakresie utrzymania letniego i zimowego: ulic, chodników, przystanków autobusowych i koszy ulicznych w granicach administracyjnych miasta Zgorzelec. 2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1) oczyszczanie jezdni i chodników dróg gminnych w okresie zimowym w granicach administracyjnych miasta Zgorzelec. Powierzchnia jezdni objęta zimowym oczyszczaniem wynosi 400.163,20m2,powierzchnia chodników, parkingów, ciągów pieszych i przystanków autobusowych objęta zimowym oczyszczaniem wynosi 60.817,41 m2. Razem 460.980,61 m2 powierzchni pasów ruchu drogowego do zimowego utrzymania. Wykonawca podejmuje akcję zimowego utrzymania po wystąpieniu niekorzystnych warunków dla ruchu drogowego, tak aby zabezpieczyć przejezdność dróg. 2) Letnie utrzymanie pasów drogowych dróg gminnych na powierzchni 202.405,41m2 polegające na: a) oczyszczaniu jezdni na długości 70.794,00 m i szerokości 1mx2 co daje 141.588,00 m2 objętej letnim oczyszczaniem (przyjmując oczyszczanie jezdni mechaniczne jako szerokość szczotek zamiatarki nie przekraczających w sumie 2m po obu stronach ulicy), b) zamiataniu ręcznym chodników, parkingów i ciągów pieszych na powierzchni 59.953,20m2, c) zamiataniu ręcznym przystanków autobusowych na powierzchni 864,21m2. Razem 202.405,41 m2 powierzchni pasów ruchu drogowego do letniego utrzymania. 3) Usuwanie skutków zdarzeń losowych, które nastąpiły na drogach gminnych: a) usuwanie zwierząt potrąconych przez pojazdy, b) przywrócenie do stanu pierwotnego nawierzchni jezdni w ciągu 2 godzin poprzez usunięcie mechaniczne lub ręczne zanieczyszczenia spowodowanego np. stłuczką, wysypaniem załadunku, wyciekiem substancji ciekłej na polecenie Zamawiającego, Straży Miejskiej, Policji lub Straży Pożarnej, c) Zabezpieczenie materiałów do usuwania zanieczyszczeń. 4) Bieżące opróżnianie i konserwacja 457 koszy ulicznych. Z 457 koszy ulicznych zlokalizowanych w ciągach pasów drogowych na terenie miasta Zgorzelec - 287 jest własnością Zamawiającego i w większości są to kosze nowe, w dobrym stanie technicznym, natomiast zgodnie z pkt. 9.2 ppkt b SIWZ 170 koszy ulicznych musi zabezpieczyć Wykonawca. Wykonawca dostarczy i zamontuje 170 koszy w lokalizacjach wskazanych przez Zamawiającego, na okres trwania umowy. Kosze uliczne stanowiące własność Zamawiającego zostaną przekazane Wykonawcy protokołem wg stanu na dzień podpisania umowy. 5) Pełnienie dyżurów również w soboty, niedziele i święta. 3. Czas letniego utrzymania dróg, ulic i chodników obejmuje 7 miesięcy w roku kalendarzowych tj.: kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień wrzesień i październik. 4. Czas zimowego utrzymania dróg, ulic i chodników obejmuje 5 miesięcy w roku kalendarzowym tj.: listopad, grudzień, styczeń, luty i marzec. 5. W okresie zimowym, kiedy nie będą występowały opady śniegu do obowiązku Wykonawcy należy utrzymanie czystości dróg, ulic i chodników w letnim standardzie oczyszczania. Wykonawca winien być w tym czasie w stałej gotowości do zimowego utrzymania dróg, ulic i chodników. 6. W przypadku wystąpienia w okresie letnim warunków atmosferycznych nadających się do zimowego utrzymania dróg, ulic i chodników, Wykonawca będzie zobowiązany do utrzymania czystości w zimowym standardzie oczyszczania. 7. Wykonawca, z którym Zamawiający podpisze umowę na realizację przedmiotowego zamówienia, zobowiązany będzie do przedstawienia w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy, celem zatwierdzenia przez Zamawiającego PLANU AKCJI ZIMA 2010, a w terminie do końca lutego 2010 harmonogram oczyszczania letniego pasów ruchu drogowego. 8. Załącznik Nr 1 stanowiący integralną część specyfikacji istotnych warunków zamówienia zawiera niezbędne informacje, które Wykonawca musi wziąć pod uwagę celem prawidłowego przygotowania oferty, a także prawidłowego wykonywania umowy. W skład załącznika wchodzą: 1) zestawienie powierzchni jezdni i chodników objętych planem posypywania i odpłużania AKCJA ZIMA 2010, 2) wykaz jezdni do letniego oczyszczania miasta Zgorzelec, 3) wykaz powierzchni chodników (w tym parkingów) do posypywania i odpłużania w okresie zimowym i utrzymania letniego na terenie miasta Zgorzelec, 4) zasady i technologia wykonywania prac, 5) wykaz punktów wywozu śniegu i miejsc składowania, 6) miejsca lokalizacji skrzyń z piachem do AKCJI ZIMA 2010, 7) wykaz koszy ulicznych, 8) wykaz przystanków autobusowych, 9) plan zimowego utrzymania dróg gminnych na terenie miasta Zgorzelec, 10) harmonogram odpłużania, posypywania i polewania jezdni na terenie miasta Zgorzelec..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.61.00.00 - Usługi sprzątania i zamiatania ulic 90.61.10.00 - Usługi sprzątania ulic 90.61.20.00 - Usługi zamiatania ulic 90.62.00.00 - Usługi odśnieżania 90.63.00.00 - Usługi usuwania oblodzeń 90.91.40.00 - Usługi sprzątania parkingów .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca wniesie wadium w wysokości 14.540,00 zł przed upływem terminu składania ofert, który został określony w pkt. 16.1 SIWZ. 2. W zależności od woli Wykonawcy wadium może być wnoszone w formach: 1) pieniądzu (przelew na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego), 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.) 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Nr 35124012971111000025654013 w banku PeKaO S.A. I O/Zgorzelec. Potwierdzeniem tej formy wniesienia wadium będzie kopia przelewu (wpłaty) załączona do oferty z dopiskiem Wadium do postępowania nr WZP.341-62/09. 4. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia, a jego oferta zostanie odrzucona zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, jeżeli: 1) upłynął termin związania ofertą, 2) zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy, 3) Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia. 6. Z zastrzeżeniem pkt.6 a, Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy: 1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, 2) który został wykluczony z postępowania, 3) którego oferta została odrzucona. 6 a Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 7. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, 4) w przypadku określonym w pkt. 6 a specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 9. W przypadku wniesienia wadium w formach wymienionych w pkt. 2 ppkt od 2) do 5) z treści dokumentu musi jednoznacznie wynikać, iż wypłata Zamawiającemu sumy gwarancyjnej nastąpi także w przypadku określonym w pkt. 6 a SIWZ. 10. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo. 11. Zamawiający wymaga, aby niepieniężne formy zapłaty wadium miały charakter nieodwołalny i bezwarunkowy - równoważny pieniądzu.

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie Zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, czyli: 1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Ocena spełnienia tego warunku odbędzie się na podstawie analizy treści: a. aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, b. aktualnego zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert, c. aktualnego zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 9 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert, Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 9.1 a i c składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio dla pkt. 9.1 a - że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, dla pkt. 9.1 c - nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie. W zakresie dokumentu określonego w pkt. 9.1 b Wykonawca składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty, o których mowa w pkt. 9.1 a i c, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 9.1, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wystawionym nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania lub przestawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia określonego w niniejszym postępowaniu. Zamawiający w tym zakresie żąda następujących dokumentów.: a. wykazu trzech wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usług stanowiących przedmiot zamówienia tj. polegających na oczyszczaniu pasów drogowych w okresie zimowym i letnim, z podaniem ich łącznej wartości brutto nie mniejszej niż 500 tys. zł oraz daty i miejsca wykonania z załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie - formularz Nr 3 do SIWZ. b. wykazu niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca. W tym zakresie musi wykazać, iż dysponuje lub będzie dysponował w niżej wymienionych ilościach urządzeniami i narzędziami: 1. piaskarko - solarką 2 szt., 2. samochodem opłużonym 1 szt., 3. ładowarką 1 szt., 4. ładowarko-koparką 1 szt., 5. urządzeniem do wytwarzania solanki 1 szt., 6. ciągnikami kołowymi z doczepionymi pługami 2 szt., 7. mikrociągnikami z pługiem 2 szt., 8. rozsiewaczem piasku 1 szt., 9. skrzyniami do piasku min. 82 szt., 10. samochodem specjalistycznym do letniego utrzymania nawierzchni jezdni 1 szt., 11. 170 koszami ulicznymi - kosz ze słupkiem montażowym, opróżniany przez obrót pojemnikiem, pojemność 40l. /Wykaz został określony formularzem Nr 4 do SIWZ./ Środki transportu winny być oznakowane w sposób zapewniający bezpieczną realizację likwidacji śliskości i odśnieżania. c. w przypadku kiedy wykonawca w wykazie, o którym mowa w pkt. 2 b wskaże narzędzia i urządzenia, którymi będzie dysponował - do przedmiotowego wykazu musi załączyć pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń. 3. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o zamówienie publiczne zgodnie z art.24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 4. Złożą oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie Zamówienia /oświadczenie zostało określone formularzem Nr 2 do SIWZ/ Zamawiający dokona oceny spełnienia każdego z warunków na podstawie załączonych do oferty dokumentów, o których mowa w pkt. 10 SIWZ metodą spełnia / nie spełnia..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wymaga złożenia dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z treścią rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane. W celu: 1. potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej ustawą, zamawiający żąda następujących dokumentów: a. Oryginału lub kopii aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, b. Zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż na 6 miesięcy przed terminem składania ofert, c. Zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż na 6 miesięcy przed terminem składania ofert, 2. potwierdzenia, że wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zamawiający żąda następujących dokumentów: a. Wypełnionego formularza wykazu zrealizowanych/wykonywanych usług zgodnie z zapisem w pkt. 9.2 a SIWZ - formularz Nr 3 do SIWZ, b. Wypełnionego formularza wykazu niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń - formularz Nr 4 do SIWZ, c. Pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia narzędzi i urządzeń niezbędnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt. 9.2 b ppkt. od 1 do 11 SIWZ, wykonawca wskazał urządzenia lub narzędzia, którymi będzie dysponował 3. Oświadczenie Wykonawcy, że posiada niezbędny potencjał finansowy, kadrowy, techniczny oraz doświadczenie niezbędne do realizacji zamówienia oraz, że nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych złożone na druku stanowiącym formularz nr 2 do SIWZ . W przypadku złożenia oferty wspólnej, dokumenty o których mowa w pkt. 1 od a do d składa każdy z wykonawców. Wymagania dotyczące oferty Do oferty Wykonawca musi złożyć następujące dokumenty, pod rygorem odrzucenia oferty zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt. 2 , z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy PZP: 1) wypełniony formularz ofertowy - formularz Nr 1, 2) wypełniony formularz oświadczenia wskazującego część zamówienia, której wykonawca powierzy podwykonawcom - formularz nr 5 do SIWZ, W przypadku nie dołączenia do oferty powyższego formularza, bądź jego nie wypełnienia, Zamawiający uzna, że Wykonawca wykonana zamówienie własnymi siłami..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl/.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta w Zgorzelcu 59-900 Zgorzelec, ul. Domańskiego 6,pokój nr 6.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.12.2009 godzina 10:00, miejsce: w siedzibie Zamawiającego tj.: Punkt Obsługi Interesanta Urząd Miasta w Zgorzelcu 59-900 Zgorzelec ul. Domańskiego 7.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.