eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdańsk › Rewitalizacja linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory - Tczew, odcinek Bydgoszcz Główna - Tczew, dla części obejmującej zakres robót na terenie IZ Gdynia, szlak Pelplin - Subkowy.

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2012-10-17

Gdańsk: Rewitalizacja linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory - Tczew, odcinek Bydgoszcz Główna - Tczew, dla części obejmującej zakres robót na terenie IZ Gdynia, szlak Pelplin - Subkowy.
Numer ogłoszenia: 220613 - 2012; data zamieszczenia: 17.10.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 388822 - 2012r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Gdańsku, ul. Dyrekcyjna 2-4, 80-958 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 58 721 33 08, faks 58 721 59 00.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Spółka prawa handlowego, w której Skarb Państwa posiada 50% akcji.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rewitalizacja linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory - Tczew, odcinek Bydgoszcz Główna - Tczew, dla części obejmującej zakres robót na terenie IZ Gdynia, szlak Pelplin - Subkowy..

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest udzielanie zamówienia uzupełniającego, (nieobjętego zamówieniem podstawowym) na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn. Rewitalizacja linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory - Tczew, odcinek Bydgoszcz Główna - Tczew, dla części obejmującej zakres robót na terenie IZ Gdynia, szlak Pelplin - Subkowy. Zakres zamówienia obejmuje: opracowanie dokumentacji wykonawczej i powykonawczej; kompleksową wymianę nawierzchni na szlaku Pelplin - Subkowy w km 478,917 - 484,246 w torze nr 2, na łącznej długości 5,328 km, naprawę 2 przejazdów kolejowych, uzupełnienie podsypki, podbicie i wyregulowanie do projektowego stanu układu geometrycznego 2 szt. rozjazdów, wraz z robotami towarzyszącymi branży automatyki i energetyki kolejowej..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 16.10.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: .

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Spółka z o. o., ul. Prokocimska 4, 30-556 Kraków, kraj/woj. małopolskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 8939502,80 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 8189516,81

  • Oferta z najniższą ceną: 8189516,81 / Oferta z najwyższą ceną: 8189516,81

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Wyboru trybu zamówienia dokonano na podstawie stwierdzenia, że zachodzi okoliczność wymieniona w art. 67 ust. 1 pkt 6 uPzp oraz oceny, że zachodzi wymóg łącznego spełniania przesłanek warunkujących możliwość jego udzielenia, określonych w tym przepisie, tj.: 1)zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego, 2) wartość zamówienia podstawowego została określona z uwzlędnieniem wartości zamówień uzupełniających, 3) możliwość udzielenia zamówień uzupełniających na roboty budowlane była przewidziana i wskazana w ogłoszeniu o zamówieniu podstawowym, 4) nie minęło więcej, niż 3 lata od udzielenia zamówienia podstawowego, 5) wykonanie zamówienia uzupełniającego powierza się wykonawcy zamówienia podstawowego, 6) wartość zamówień uzupełniających nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego dla robót budowlanych, 7) przedmiot zamówienia uzupełniającego polega na powtórzeniu tego samego rodzaju robót budowlanych, zgodnych z zamówieniem podstawowym. W przypadku przedmiotowego zamówienia uzupełniającego wyżej wymienione przesłanki możliwości jego udzielenia są spełnione, ponieważ: ad. 1) Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. występuje w systemie zamówień publicznych, zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 4, z zastrzeżeniem art. 3 ust. 1 pkt 5 uPzp, jako jednostka użyteczności publicznej wykonująca, zgodnie z art. 132 ust. 1 pkt 5 tej ustawy, rodzaj działalności - na podstawie praw szczególnych - związany z obsługą sieci świadczących publiczne usługi w zakresie transportu kolejowego, tj. podmiot wykonujący działalność polegającą na zarządzaniu infrastrukturą w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz.U. z 2003 r. Nr 86, poz. 789 ze zm.), tzn. budowie i utrzymaniu infrastruktury kolejowej, prowadzeniu ruchu pociągów na liniach kolejowych, utrzymywaniu infrastruktury kolejowej w stanie zapewniającym bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego, udostępnianiu tras pociągów dla przejazdu pociągów na liniach kolejowych i świadczeniu usług z tym związanych, zarządzaniu nieruchomościami wchodzącymi w skład infrastruktury kolejowej - zobowiązana jest bezwzględnie, zgodnie z art. 133 ust. 1, do stosowania przepisów rozdziału sektorowego ustawy Prawo zamówień publicznych, w przypadku, gdy wartość udzielanego takiego zamówienia jest równa lub przekracza tzw. kwoty progowe, określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8, tj. zgodnie z § 1 pkt 3 Rozporządzenia - stanowiące wyrażoną w złotych równowartość kwoty, odpowiednio, dla dostaw lub usług 400 000 euro oraz dla robót budowlanych 5 000 000 euro. Ponieważ przedmiotowe zamówienie finansowane jest ze środków publicznych, to nie może być udzielone ze stosowaniem przepisów rozdziału sektorowego uPzp, lecz z za stosowaniem przepisów ustawy na zasadach ogólnych, na podstawie art. 132 ust. 1 w związku z art. 3 ust. 1 pkt 5 ustawy, jako podmiot udzielający zamówienia, który otrzymał dotację ze środków publicznych w wysokości ponad 50% wartości zamówienia na roboty budowlane w zakresie inżynierii lądowej, o wartości przekraczającej kwotę 5 000 000 euro. W związku z tym zamówienie zostanie udzielone na zasadach ogólnych, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych. ad. 2) Przedmiotem zamówienia podstawowego było zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn.: Rewitalizacja linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory - Tczew, odcinek Bydgoszcz Główna - Tczew. Zadanie zostało podzielone na 4 (cztery) części, z których każda stanowiła przedmiot odrębnego postępowania, tj.: 1. zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla części obejmującej zakres robót na terenie IZ Gdynia; 2. zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla części obejmującej zakres robót na terenie IZ Gdynia w km 458,634 - 497,603; 3. zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla części obejmującej zakres robót na terenie IZ Bydgoszcz; 4. zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla części obejmującej zabudowę urządzeń SSP na przejeździe w km 416,239. Oszacowana wartość czterech części przedmiotu zamówienia netto (bez podatku VAT) wynosiła 69 356 400,00 zł, tj. 17 254 552,69 euro (w tym wartość zamówień uzupełniających 20 806 920,00 zł netto, tj. 30 % wartości zamówienia podstawowego). Wartość przedmiotowej części zamówienia (pkt 2), oszacowana przez zamawiającego wynosiła netto (bez podatku VAT) 40 533 729,00 zł, tj. 10 084 020,55 euro (w tym wartość zamówień uzupełniających 12 160 118,70 zł netto). ad. 3) W ogłoszeniu o zamówieniu podstawowym została zawarta informacja, że Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 uPzp. Ogłoszenie o zamówieniu zostało przekazane Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich i zamieszczone w Dz.U./S S58 z dnia 23.03.2012 r. poz. 94470-2012-PL. ad. 4) Przedmiotowe zamówienie uzupełniające jest udzielane, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, które zostało udzielone w dniu 11 czerwca 2012 r. poprzez zawarcie umowy nr 90/105/0015/12/Z/I z Wykonawcą, tj. Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Spółka z o. o. 30-556 Kraków, ul. Prokocimska 4. Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia zostało przekazane do Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich i zamieszczone w Dz.U./S S117 z dnia 21.06.2012 r. poz. 192790-2012-PL. ad. 5)Przedmiotowe zamówienie uzupełniające jest udzielane dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, poprzez wystosowanie zaproszenia do Przedsiębiorstwa Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Spółka z o. o. 30-556 Kraków, ul. Prokocimska 4. ad. 6) Szacowana przez zamawiającego wartość zamówienia uzupełniającego wynosi netto (bez podatku VAT) 8 939 502,80 zł , tj. 2 223 978,21 euro, co stanowi nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego. ad. 7) Zamówienie podstawowe dotyczyło zaprojektowania i wykonania robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn.: Rewitalizacja linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory - Tczew, odcinek Bydgoszcz Główna - Tczew dla części obejmującej zakres robót na terenie IZ Gdynia od km 458,634 - 497,603 i obejmowało: opracowanie dokumentacji wykonawczej i powykonawczej, kompleksową wymianę nawierzchni od km 458,634 - do km 497,603; łączna długości 25,971 km, naprawę 9 przejazdów kolejowych, uzupełnienie podsypki, podbicie i wyregulowanie do projektowego stanu układu geometrycznego 21 szt. rozjazdów, wraz z robotami towarzyszącymi w branży automatyki i energetyki kolejowej. Klasyfikacja usług wg kodu CPV: 45000000, 45200000, 45230000, 45234000, 45234100. Zamówienie uzupełniające dotyczy tożsamych robót, co zamówienie podstawowe i polega na zaprojektowaniu i wykonaniu robót budowlanych na terenie IZ Gdynia, szlak Pelplin - Subkowy: opracowanie dokumentacji wykonawczej i powykonawczej, kompleksowej wymiany nawierzchni na szlaku Pelplin - Subkowy w km 478,917 - 484,246 w torze nr 2, na łącznej długości 5,328 km, naprawy 2 przejazdów kolejowych, uzupełnienie podsypki, podbicie i wyregulowanie do projektowego stanu układu geometrycznego rozjazdów - 2 szt., wraz z robotami towarzyszącymi branży automatyki i energetyki kolejowej.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.