eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Starogard Gdański › Sporządzenie analizy finansowej dla Gmin będących udziałowcami Zakładu Utylizacji Odpadów Komunalnych Stary Las

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-06-25

Starogard Gdański: Sporządzenie analizy finansowej dla Gmin będących udziałowcami Zakładu Utylizacji Odpadów Komunalnych Stary Las
Numer ogłoszenia: 219226 - 2012; data zamieszczenia: 25.06.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Utylizacji Odpadów Komunalnych "Stary Las" Sp. z o. o. , ul. Paderewskiego 6, 83-200 Starogard Gdański, woj. pomorskie, tel. 58 775 09 90, faks 58 775 03 80.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Sporządzenie analizy finansowej dla Gmin będących udziałowcami Zakładu Utylizacji Odpadów Komunalnych Stary Las.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest Sporządzenie analizy finansowej dla Gmin będących udziałowcami Zakładu Utylizacji Odpadów Komunalnych Stary Las, zw. dalej opracowaniem. Niniejsze opracowanie jest tworzone w celu podjęcia decyzji w zakresie nowych obowiązków gmin wprowadzonych znowelizowaną ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (zwaną dalej ustawą), przez 20 Gmin regionu gospodarki odpadami Południe województwa pomorskiego, tj. Gminy: Bobowo, miasto Czarna Woda, Kaliska, Karsin, Kościerzyna, miasto Kościerzyna, Liniewo, Lubichowo, Nowa Karczma, Osieczna, Osiek, Przywidz, Skarszewy, miasto Skórcz, Skórcz, Smętowo Graniczne, Stara Kiszewa, Starogard Gdański, miasto Starogard Gdański, Zblewo. Tymi decyzjami są: a) Decyzja w zakresie wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, b) Decyzja w zakresie ustalenia stawek opłat, c) Decyzja w zakresie objęcia przez gminę dodatkowych obowiązków, d) Inne decyzje dotyczące systemu gospodarowania odpadami wynikające z ustawy. 2.2. Opracowanie powinno być wykonane w sposób umożliwiający podjęcie powyższych decyzji osobno dla każdej z gmin oraz łącznie dla Związku Gmin Wierzyca zrzeszającego wszystkie ww. Gminy. W tym celu Wykonawca wykona: A) Raport zawierający analizę finansową i instytucjonalną gospodarki odpadami na terenie Gmin, obejmującą w szczególności: 1) Analizę prawną gospodarki odpadami na terenie Gminy: a) Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminie, b) Obowiązki Gminy wynikające z ustawy, c) Sposób ustalania opłaty, 2) Analizę istniejącego stanu gospodarki odpadami na terenie każdej z Gmin: a) Oszacowanie ilości i strumienia odpadów, b) Oszacowanie liczby mieszkańców zamieszkujących nieruchomości, nieruchomości niezamieszkałych na których powstają odpady komunalne oraz oszacowanie liczby nieruchomości ogółem, c) Określenie odpadów z uwzględnieniem rodzaju i sposobu transportu, d) Identyfikacja firm wywozowych działających na terenie Gminy oraz określenie kosztów wywozu, e) Ocena stanu bazy danych Gminy pod kątem kompletności oraz pod kątem różnych metod liczenia stawek za gospodarowanie odpadami, f) Rynek odpadów i jego uwarunkowania, g) Ustalenie dotychczasowych kosztów funkcjonowania systemu gospodarki odpadami na terenie Gminy oraz opłat za wywóz odpadów komunalnych, w tym kosztów segregacji, 3) Obliczenie stawek opłat odbiór odpadów na terenie każdej z Gmin oraz na terenie Związku Gmin Wierzyca, we wszystkich wariantach dopuszczanych w art. 6j ust 1 i 2 ustawy: a) Założenia do obliczeń, b) Obliczenia wysokości opłaty dla wszystkich wariantów dla nieruchomości zamieszkałych, w szczególności: Dodatkowe koszty wynikające z każdego z wariantów (np. koszty zakupu licencji dodatkowego oprogramowania wynikającego z wybranego wariantu, koszty stworzenia/zmodyfikowania bazy danych dla wybranego wariantu i podobne), Analizę ściągalności opłat i kosztów windykacji, Zróżnicowanie stawek w przypadku selektywnej zbiórki (art. 6k ust 3 ustawy), c) Analizę płynności systemu dla różnych wariantów częstotliwości uiszczania przez mieszkańców opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, d) Zestawienie wyników obliczeń, e) Podsumowanie, 4) Analizę wrażliwości systemu, 5) Analizę spełniania przez gminę limitów, o których mowa w art. 3b i 3c ustawy wobec możliwości przejęcia przez gminę obowiązków zgodnie z art. 6c ust 2 ustawy oraz kalkulację kosztów wprowadzenia takiej zbiórki, 6) Wnioski: a) Propozycje zadań dla Gminy w ramach systemu, b) Wnioski dotyczące osiągnięcia ustawowych poziomów odzysku i recyklingu, c) Projektowany harmonogram działań, d) Przekazywanie obowiązków Gmin do Związku Gmin Wierzyca. B) Skrócony raport w języku niespecjalistycznym, zawierający streszczenie i podsumowanie wyników raportu, o którym mowa w pkt. A) wraz z wnioskami i sugestiami dotyczącymi obejmowania dodatkowych obowiązków. C) Arkusze kalkulacyjne zawierające obliczenia oraz raporty, o których mowa w pkt. A) i B) w wersji elektronicznej z możliwością edycji w powszechnie stosowanych formatach (*.xls, *.doc, *ods, *.odt). D) Opracowanie dotyczące Związku Gmin Wierzyca zawierające proponowaną strukturę związku wraz z kalkulacją kosztów funkcjonowania oraz projekty uchwał wynikających z analizy, o której mowa w pkt. A..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.24.10.00 - Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony o ile Wykonawca wykaże, iż wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 usługi polegające na stworzeniu Raportu zawierającego analizę finansową i instytucjonalną gospodarki odpadami lub Studium Wykonalności dla Projektów o wartości każdego z tych Projektów minimum 50 mln. W przypadku oferty wspólnej Wykonawców warunek wiedzy i doświadczenia musi spełniać przynajmniej 1 z wykonawców. W celu wykazania spełniania warunku Wykonawca zobowiązany jest złożyć: a) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (art. 22 ustawy Pzp), b) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług, w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, z załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi te zostały wykonane należycie

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający informuje, że zmiany w treści zawartej umowy mogą nastąpić jedynie w przypadku okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili jej zawarcia. Zgodnie z tym Zamawiający na podstawie art. 144 ust 1 Pzp przewidział następujące okoliczności, które mogą powodować konieczność wprowadzenia zmian w treści zawartej umowy w formie aneksu: 1) zmiana zakresu świadczenia wykonawcy w stopniu nie wykraczającym poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ, w razie konieczności wprowadzenia takiej zmiany dla prawidłowej realizacji celu zamówienia 2) zmiana przepisów prawa będących podstawą wykonania opracowania, powodująca konieczność dostosowania się do takiej zmiany 3) zmiana terminu realizacji zamówienia z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy, w przypadku pisemnego uzgodnienia pomiędzy Stronami dotyczącego skróceniu terminu zakończenia realizacji umowy. 4) zmiana nazwy, siedziby stron umowy, numerów kont bankowych oraz innych danych identyfikacyjnych. 5) zmniejszenie zakresu wynagrodzenia z przyczyn o obiektywnym charakterze, istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie części zakresu realizacji umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili jej zawarcia; 6) W razie wystąpienia istotnych zmian okoliczności powodujących, że wykonanie umowy nie leży w interesie Zamawiającego, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie miesiąca od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach,. W takim wypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania czynności umowy. Wykonawcy nie przysługuje z tego tytułu odszkodowanie, jak też żądanie zapłaty kar umownych. 7) wystąpienie oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy. 8) zmiana może dotyczyć zmiany kwoty wynagrodzenia określonego w ofercie przetargowej w związku ze zmianą stawki podatku VAT. Zmiana taka może być dokonana po wejściu w życie Rozporządzenia regulującego zmianę stawek VAT. 9) Zamawiający zastrzega sobie prawo do rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym w przypadku nie wykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu zamówienia. Powyższe zmiany dopuszczone będą wyłącznie pod warunkiem złożenia wniosku przez Wykonawcę i po akceptacji przez Zamawiającego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.starylas.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Siedziba Zamawiającego, ul. Paderewskiego 6, 83- 200 Starogard Gdański , pok nr 2.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.07.2012 godzina 10:00, miejsce: Siedziba Zamawiającego, ul. Paderewskiego 6, 83-200 Starogard Gdański, pok nr 2.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.