eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rzeszów › Wykonanie w trybie Zaprojektuj i wybuduj zadania pn.Remont śluzy wałowej na prawym wale rzeki Wisły S. VII w km 0+220 w m. Suchorzów gm. Baranów Sandomierski.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-08-20

Rzeszów: Wykonanie w trybie Zaprojektuj i wybuduj zadania pn.: Remont śluzy wałowej na prawym wale rzeki Wisły S. VII w km 0+220 w m. Suchorzów gm. Baranów Sandomierski.
Numer ogłoszenia: 215230 - 2015; data zamieszczenia: 20.08.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Podkarpacki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych , ul. Hetmańska 9, 35-959 Rzeszów, woj. podkarpackie, tel. 17 8537 440, faks 17 8536421.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pzmiuw.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Wojewódzka samorządowa jedn. org. nieposiadająca osobowości prawnej (jedn. budżetowa).

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie w trybie Zaprojektuj i wybuduj zadania pn.: Remont śluzy wałowej na prawym wale rzeki Wisły S. VII w km 0+220 w m. Suchorzów gm. Baranów Sandomierski..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: a) Prace projektowe (wykonanie projektu wykonawczego, wykonanie przedmiarów robót) b) Pełnienie nadzoru autorskiego na placu budowy, c) Usługi towarzyszące pracom projektowym i robotom budowlanym, d) Wykonanie na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej oraz wydanych aktów administracyjnych remontu obiektu budowlanego spełniając wymagania opisane w programie funkcjonalno - użytkowym oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 2. Zakres niezbędnej dokumentacji formalno-prawnej i projektowej obejmuje m.in.: a) Projekt wykonawczy - 4 egz. (wraz z 2 egz. w wersji elektronicznej) b) Informacja BIOZ- 4 egz. (wraz z 2 egz. w wersji elektronicznej) c) Przedmiar robót - 2 egz. (wraz z 2 egz. w wersji elektronicznej) d) Kosztorys szczegółowy 2 egz. (wraz z 2 egz. w wersji elektronicznej) e) Dokumentacja geologiczno-inżynierska - 4 egz. (wraz z 1 egz. w wersji elektronicznej) 3. Zakres robót budowlano-montażowych obejmuje: 1) Remont śluzy wałowej zlokalizowanej w prawym wale Wisły - Sekcja VII km 0+220 poprzez rozbiórkę istniejącej, niesprawnej konstrukcji i wykonanie w tym miejscu nowej śluzy o tych samych parametrach technicznych, w tym: - Roboty przygotowawcze (prace geodezyjne, wykonanie drogi technologicznej) - Budowę, na czas wykonywania przebudowy śluzy wałowej, zabezpieczenia z grodzic stalowych - do wysokości istniejącego obwałowania Wisły. - Rozbiórka korpusu prawego wału Wisły w miejscu uszkodzonej śluzy. - Rozbiórka istniejącej śluzy wałowej - Wykonanie nowej śluzy wałowej - Odbudowę korpusu wału w miejscu wykonanej śluzy - Rozbiórkę budowli tymczasowej - zabezpieczenia z grodzic stalowych - Roboty wykończeniowe i towarzyszące (w tym rozbiórka dróg technologicznych, obsiew skarp i zagospodarowanie placu budowy). 2) Inne roboty niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia 4. Charakterystyczne parametry określające wielkość obiektu i zakres robót budowlanych Istniejąca śluza usytuowana w km 0+220 Sekcji VII prawego wału Wisły to budowla wykonana w 1967 roku. Jej zadaniem jest odprowadzanie wód z zawala do rzeki Babulówki, która stanowi z kolei prawostronny dopływ Wisły. Śluza odprowadza wodę z zaniżenia terenu (zbiornika wodnego) do międzywala rzeki Wisły rowem długości 215 m uchodząc do nieuregulowanej części rzeki Babulówki. Śluza Fi 600 długości L-30 m, na leżaku betonowym. Rury betonowe kielichowe. Wał ten chroni zwartą zabudowę mieszkalną i gospodarczą (z zakładami przemysłowymi) części miejscowości Baranów Sandomierski, miejscowości Dymitrów Mały i części miejscowości Dymitrów Duży o powierzchni 3000 ha. Ponadto w obszarze chronionym znajduje się ujęcie wody ze stacją uzdatniania dla gminy Baranów Sandomierski, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Baranowie Sandomierskim oraz XVI-wieczny Zespół Zamkowo-Parkowy z 14 ha parkiem w Baranowie Sandomierskim. W latach 2003 - 2005 na podstawie pozwolenia na budowę Nr 19/03 z dnia 07-08- 2003 r, znak: R.XI.A-7111/26/03 wykonano zadanie inwestycyjne pn. Wisła - Przewóz - Baranów Sandomierski - przeciwfiltracyjne zabezpieczenie prawego wału rzeki Wisły oraz lewego wału rzeki Babulówki na łącznej długości 3,27 km w miejscowości Baranów Sandomierski woj. Podkarpackie. Inwestycja obejmowała wykonanie drogi serwisowej na zawalu oraz cienkościennej przegrody przeciwfiltracyjnej w osi wału na bazie glin polimineralnych o głębokości 10-12 m od korony wału. Na odcinku w km 0+000 - 1+000 prawego wału rzeki Wisły na którym jest zlokalizowana śluza wykonano uszczelnienie o głębokości 12 m od korony wału w tym 5 m w korpusie i 7 m w podłożu wału. Projekt nie przewidywał przebudowy przedmiotowej śluzy, gdyż jej stan został oceniony jako dobry. W ramach inwestycji śluza została jedynie doszczelniona metodą iniekcyjną. Sekcja VII prawego wału Wisły, na której zlokalizowana jest omawiana śluza wałowa, wg Rozporządzenia Ministra Środowiska z 20 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie zaliczany jest do obiektów hydrotechnicznych klasy II. Charakterystyczne wstępnie oszacowane parametry określające wielkość obiektu i zakres robót budowlanych zostały określone na podstawie nw. opracowań: - Oceny stanu technicznego prawego wału przeciwpowodziowego rzeki Wisły wykonanej w 2010 r przez Zespół Usług Technicznych NOT Grupa SITWiM w Rzeszowie - Wizji w terenie i informacji uzyskanych od mieszkańców sąsiadujących z wałem przeciwpowodziowym - Foto - Raportu z listopada 2014 r wykonanego przez Hydrobud Zakład Robót Melioracyjno - Kanalizacyjnych B. Pysz , U. Pysz Sp. J Ratoszyn 31, 39-200 Dębica - Ekspertyzy budowli wałowej - śluzy wałowej w km 0+220 wału wiślanego, wraz z badaniami geologicznymi, opracowanej w listopadzie przez inż. C. Wolskiego, inż. S. Gorazdę i mgr inż. A. Trojnara. Zakres remontu śluzy wałowej w km 0+220 sekcji VII prawego wału Wisły obejmuje: Roboty przygotowawcze: W ramach robót przygotowawczych przewiduje się wykonanie dróg technologicznych w międzywalu na orientacyjnej długości ok 670 mb zapewniających transport mas ziemnych i materiałów na przebudowę śluzy. Na podstawie wizji terenowej proponuje się następujący dojazd do miejsca budowy: Zjazd z drogi gminnej o nr dz. 255 przez most na rzece Babulówce na drogę przywałową nr 73. Poprzez zjazd technologiczny - z uwagi na istniejący rurociąg ciepłowniczy o prześwicie 3,2 m. Następnie proponowana trasa dojazdu biegnie po prywatnych działkach nr ewid. 7/16, 7/15, 7/6 aż do śluzy. Wykonanie zabezpieczenia z grodzic stalowych: Przed przystąpieniem do rozbiórki śluzy Wykonawca wykona w międzywalu Wisły zabezpieczenia z grodzic stalowych. Proponowane (wstępnie oszacowane) podstawowe zabezpieczenia: - powierzchnia zabezpieczenia z grodzic stalowych: ok. 320 m2 - długość zabezpieczenia: ok. 40 m - długość grodzic stalowych: 8 m Wykonanie zabezpieczenia z grodzic stalowych obejmować będzie m.in.: dowóz i zabicie ścianki z grodzic stalowych od osi wału (połączenie z przesłoną pionową w korpusie) z dokiem od strony międzywala o wielkości wystarczającej na rozebranie i wykonanie wylotu śluzy). Po wykonaniu remontu ściankę należy zdemontować. Odpływ wód w trakcie realizacji robót, w korycie cieku w miejscu skrzyżowania z zabezpieczeniem z uwagi na niewielką zlewnię rowu dopływowego zostanie zabezpieczony poprzez przerzut pompą spalinową. Roboty ziemne i rozbiórkowe: W ramach robót ziemnych i rozbiórkowych Wykonawca dokona zdjęcia humusu ze skarp i korony istniejącego prawego wału Wisły na powierzchni ok 370 m2 a następnie rozbiórki korpusu celem odsłonięcia konstrukcji istniejącej śluzy. Orientacyjna kubatura mas ziemnych do wykopania wynosi ok 1430 m3. Wał zostanie rozkopany od poziomu posadowienia śluzy po 3 m od przewodu śluzy z nachyleniem 1: 1,5 aż do osi korony wału. Szerokość rozkopu górą (tj. mierzona w koronie wału) wynosi 26 m. Od strony odwodnej wykop z wykorzystaniem zabezpieczenia z grodzic stalowych jako zabezpieczenie wykopu, szerokość do 10 m. Ponadto Wykonawca dokona rozkopu drogi serwisowej na zawalu celem odsłonięcia 6-cio metrowego odcinka rurociągu prowadzącego wodę pod drogą serwisową. Kubatura wykopu - ok 50 m3. Humus oraz grunt pozyskany z rozkopu zostanie przewieziony na odległość ok 30 m i tymczasowo zhałdowany. Proponowane miejsce zdeponowania mas ziemnych to działka 30/5 położona na zawalu. W ramach robót rozbiórkowych Wykonawca dokona rozbiórki istniejących elementów niesprawnej śluzy wałowej. Wstępnie obmierzone ilości elementów betonowych do rozbiórki: - komora zasuwy na zawalu - 10 m3 - dok wylotowy w międzywalu - 10 m3 - schody skarpowe na zawalu i w międzywalu łącznie - 3,2 m3 - krawężniki przy schodach skarpowych - 48 mb - przewód śluzy O 0,6 - 30 mb - przewód przepustu pod drogą przywałową O 0,6 - 6 mb - demontaż 1 klapy zwrotnej w międzywalu - 1 szt. - demontaż zasuwy stalowej na zawalu - 1 szt. Uwaga - wszystkie ww. elementy betonowe wraz z konstrukcją zasuwy zostaną zdemontowane, wywiezione i zutylizowane zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. Klapa zwrotna po zdemontowaniu zostanie przewieziona we wskazane miejsce i przekazana Zamawiającemu. Roboty konstrukcyjne - przebudowa śluzy wałowej. W miejsce rozebranej niesprawnej śluzy Wykonawca zaprojektuje i wykona nową budowlę zapewniającą bezpieczne odprowadzanie wód z zawala do Babulówki. W celu wydłużenia drogi filtracji pod przebudowywaną śluzą wałową proponuje się wykonanie przesłony filtracyjnej z grodzic stalowych GU 8 N o długości 8,0 - 12,0 m i szerokości max 18 m zakończonych oczepem betonowym. Orientacyjne parametry nowej śluzy i przesłony w podłożu: - rurociąg śr. 0,6 m - długość leżaka ok 30 m - komora zamknięć głębinowych z zasuwą usytuowana w koronie wału - 1 szt. - dok wlotowy z przyczółkami umiejscowiony powyżej drogi serwisowej - 1 szt - dok wylotowy z przyczółkami i klapą zwrotną w międzywalu - 1 szt. - przesłona w podłożu wału z grodzic stalowych - max 216 m2 Uwaga - dokładna wymagana powierzchnia przesłony z grodzic stalowych zostanie sprecyzowana po wykonaniu badań geologicznych na etapie sporządzania projektu wykonawczego. Badania geologiczne powinny zostać poprzedzone wykonaniem min. 4 głębokich odwiertów geologicznych na głębokość 10-15 m - tj. dwa odwierty po obu stronach przyczółka oraz dwa po obu stronach rurociągu w połowie skarpy. Ponadto Wykonawca w dokumentacji projektowej przewidzi zastosowanie takich materiałów i konstrukcji obiektu, aby w przyszłości (w przypadku konieczności podwyższenia i rozbudowy wału Wisły) było możliwe przedłużenie przewodu śluzy i podniesienie komory zamknięć, bez demontażu całej budowli. Roboty ziemne - odbudowa wału Wisły Po wykonaniu nowej konstrukcji śluzy wałowej Wykonawca odbuduje prawostronne obwałowanie Wisły do poprzednich parametrów z zapewnieniem uzyskania odpowiedniego wskaźnika zagęszczenia gruntu - wynikającego z opracowanej dokumentacji projektowej. Ponadto na odbudowanym fragmencie obwałowania zostanie zaprojektowane i wykonane zabezpieczenie przeciwfiltracyjne w postaci dodatkowego uszczelnienia bentomatą o gramaturze min. 5000 g/m2. Mata bentomatowa połączona zostanie z istniejącą przesłoną iniekcyjną poprzez wbudowanie maty bentomatowej w korpus wału i połączenie jej na min. 2 -metrowy zakład z istniejącą przesłoną iniekcyjną. Orientacyjna powierzchnia przesłony bentomatowej 450 m2. Na etapie prac przedprojektowych Wykonawca uzgodni z zamawiającym rodzaj i technologię wykonania przesłony przeciwfiltracyjnej. Wykonawca dokona odbudowy schodów skarpowych szerokości 0,75 m na zawalu i międzywalu łączna długość schodów - 24 mb. Roboty wykończeniowe i towarzyszące W ramach robót Wykończeniowych Wykonawca dokona: - obsiewu korony i skarp odbudowanego wału Wisły - ok 370 m2 - odtworzenia odcinka drogi serwisowej nad przewodem śluzy - 60 m2 - zagospodarowania i obsiewu obszaru międzywala zajętego pod zabezpieczenia z grodzic stalowych i drogę technologiczną - ok. 2050 m2 5. Aktualne uwarunkowania wykonania przedmiotu zamówienia Podczas podwyższonych stanów wód w miesiącu maju 2014 r. na śluzie wałowej na prawym wale rzeki Wisły s.VII w km 0+220 w m. Suchorzów gm. Baranów Sandomierski zaobserwowano nieszczelność śluzy wałowej. Mimo zabezpieczenia śluzy poprzez zaworkowanie klapy śluzy od strony odwodnej i zasuwy nożowej po stronie odpowietrznej, wystąpiła dalsza filtracja wody prawdopodobnie po obrysie kolektora śluzy, pod korpusem wału. W ramach robót zabezpieczających wykonano montaż nowej klapy śluzy wałowej z zabezpieczeniem antykorozyjnym (strona odwodna) i wykonano remont zamknięcia nożowego (strona odpowietrzna) z zabezpieczeniem antykorozyjnym, wykluczając niesprawność techniczną tych urządzeń. Dalsze prace miały być wykonywane w terminie późniejszym w ramach usuwania szkód powodziowych, a termin wykonania planowano na rok 2015. Podczas podwyższonych stanów wód w miesiącu październiku 2014 ponownie stwierdzono nieszczelność na przedmiotowej śluzie. Przepływ wody do kolektora w porównaniu do stanu z maja 2014 r powiększył się pomimo wykonanych prac zabezpieczających. W związku z powyższym zachodzi podejrzenie filtracji wody pod korpusem wału oraz podmycie kolektora śluzy wałowej z jego rozszczelnieniem co może grozić katastrofą budowlaną. W przypadku przerwania wału w miejscu jak wyżej może dojść do znacznych strat majątkowych i zasobu dziedzictwa kulturalnego. W związku ze stwierdzonym wyżej stanem, zaszła pilna potrzeba dokonania w pierwszej fazie jeszcze w roku 2014 doraźnych robót zabezpieczających przed filtracją. Docelowo wykonana zostanie przebudowa przedmiotowej śluzy. Aby zdiagnozować przyczyny zaistniałych zjawisk filtracyjnych w listopadzie 2014 r na zlecenie Zamawiającego zostały wykonane niżej wymienione opracowania: - Foto - Raport wykonany przez Firmę Hydrobud Zakład Robót Melioracyjno - Kanalizacyjnych B. Pysz , U. Pysz Sp. J Ratoszyn 31, 39-200 Dębica - Ekspertyza budowli wałowej - śluzy wałowej w km 0+220 wału wiślanego, wraz z badaniami geologicznymi opracowana przez inż. C. Wolskiego, inż. S. Gorazdę i mgr inż. A. Trojnara. W celu doraźnego zabezpieczenia śluzy przed zaobserwowanymi przebiciami hydraulicznymi, Zamawiający w roku 2014 zlecił wykonanie nw robót budowlano - montażowych: - ułożenie bentomaty na szerokości przyczółka do wysokości 1,0 m od korony wału i na koronie wału na drugim metrze zakotwiczoną na głębokości 0,5 m - ułożenie bentomaty po lewej i prawej stronie przyczółka wylotowego na szerokości 5 m do wysokości 1,0 m od korony wału. W stopie wału bentomata zakotwiczona zostanie na głębokość 1,5 m i połączona na zakład z bentomatą ułożoną nad przyczółkiem. - Ułożenie w międzywalu bentomaty na szerokości 8 m oraz w dnie i na skarpach odprowadzalnika oraz na jego brzegach na długości 10 m od przyczółka śluzy. Wykonawca w dokumentacji projektowej uwzględni zakres wykonanych robót naprawczych i wskaże dalszy tryb postępowania z wykonanym zabezpieczeniem z bentomaty. Zamawiający na podstawie art. 30 ust. 1 pkt. 1 i 2 i art. 29 ust. 1 pkt. 12 i ust. 2 pkt. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623 ze zm.) dokonał zgłoszenia ww. robót budowlanych do Wojewody Podkarpackiego. Wskazane, w ww. opracowaniach oraz Programie Funkcjonalno Użytkowym rozwiązania techniczne należy traktować jako dokumenty wstępne i pomocnicze, nie stanowiące materiału końcowego do opracowania projektu wykonawczego. Zamawiający z uwagi na charakter wymienionych wyżej opracowań nie wyklucza w trakcie opracowywania dokumentacji projektowej dokonywania przez Wykonawcę (w uzgodnieniu z Zamawiającym) korekt rozwiązań przedstawionych w Programie Funkcjonalno Użytkowym. Wykonawca musi liczyć się z sytuacją, że rodzaje robót i ilości według programu funkcjonalno użytkowego mogą ulec zmianie po opracowaniu dokumentacji projektowej. 6. Stan istniejący Istniejący wał to budowla hydrotechniczna klasy II. Średnia wysokość obwałowania w rejonie śluzy w km 0+220 wynosi 5,0 m, szerokość korony 3,0 m, nachylenie skarp: 1: 1,50 Średnia szerokość u podstawy 25 m Po stronie odpowietrznej usytuowana jest ława przywałowa o szerokości 2,5 m a na zawalu droga serwisowa o nawierzchni żwirowej i szerokości korony 3,0 m. W latach 2003-2005 wykonano przeciwfiltracyjne zabezpieczenie korpusu i podłoża wału poprzez wykonanie cienkościennej przegrody przeciwfiltracyjnej w osi wału na bazie glin polimineralnych o głębokości 10-12 m od korony wału. Teren międzywala w rejonie odpływu od śluzy stanowią nieużytki porośnięte trawami. Lokalnie występują pojedyncze zakrzaczenia. Najbliższe drzewa usytuowane są w odległości 25 m od stopy wału. Opracowana w 2010 roku ocena stanu technicznego ww obwałowania wykazała, że badany wał nie do końca spełnia wymagania techniczne, dla jakich został zaprojektowany. Szerokości korony nie są zgodne z zaleceniami. Na odcinku 2+626 - 6+200 występują braki wysokości korony (średnio ok. 0,5 m). W dwóch z trzech badanych przypadków osiągnięto wartości niższe od wymaganych wartości miar zagęszczenia gruntów lecz ze względu na uszczelnienie korpusu wału, zagęszczenie ma mniej istotne znaczenie. Stateczność ogólna nie budzi zastrzeżeń. Natomiast istotne ryzyko stwarza problem stateczności miejscowej, w postaci potencjalnych przebić hydraulicznych w warstwie mady podłoża. W czasie wezbrań wiosenno letnich 2010 roku wał został obciążony warunkami przewyższającymi założenia projektowe. Woda w międzywalu układała się w pobliżu korony, w strefie zapasów ponad poziomy obliczeniowe, powyżej górnej krawędzi elementów uszczelniających. Czas trwania wezbrania czterokrotnie przewyższał czasy obserwowane dotychczas, uwzględnione w obliczeniach. Mimo wszystko wał w żadnym miejscu nie został przerwany. Nie zaobserwowano też najmniejszych objawów utraty stateczności ogólnej. Natomiast zarejestrowano szereg zjawisk, o różnej intensywności i rozległości, utraty stateczności miejscowej w postaci przebić hydraulicznych, przecieków i filtracji kontaktowej przy budowlach wałowych. Ogólny stan wału został oceniony jako dostateczny. 7. Szczegółowy zakres robót precyzuje: Program funkcjonalno - użytkowy, stanowiący załącznik nr 3 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Przy wykonywaniu robót budowlanych wykonawca zastosuje wyroby budowlane wprowadzone do obrotu zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (tj. Dz.U. z 2014 r. poz. 883) oraz w przepisach wykonawczych do tej ustawy..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę 45.11.00.00 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45.11.10.00 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne 45.11.20.00 - Roboty w zakresie usuwania gleby 45.11.30.00 - Roboty na placu budowy 45.23.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu 45.24.00.00 - Budowa obiektów inżynierii wodnej 71.30.00.00 - Usługi inżynieryjne 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 71.32.20.00 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 11.12.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 7 000,00 zł na okres związania ofertą określony w pkt. IV.4.5). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielonych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 42 poz. 275 z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy zamawiającego na konto Nr 60 1930 1389 2700 0722 5266 0006 Bank BPS S.A. OR/Rzeszów: Wadium na przetarg na wykonanie w trybie Zaprojektuj i wybuduj zadania pn.: Remont śluzy wałowej na prawym wale rzeki Wisły S. VII w km 0+220 w m. Suchorzów gm. Baranów Sandomierski. Kserokopię przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez wykonawcę należy dołączyć do oferty. Warunkiem uznania wpłaty wadium będzie wpływ przekazanych środków na rachunek Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 4. Uwagi dotyczące wadium wniesionego w formach, o których mowa w pkt. 2b, c, d, e, a) Poręczenia bankowe, poręczenie spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe, poręczenia udzielone przez podmioty, o których mowa w ustawie o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości winny zawierać zapisy o treści: - nieodwołalna, bezwarunkowa, płatna na pierwsze żądanie - zapis o brzmieniu art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. b) Ww. formy wadium należy w oryginale złożyć w siedzibie zamawiającego (Rzeszów, ul. Hetmańska 9) przez upływem terminu składania ofert. Kserokopie potwierdzone za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 5. Niespełnienie przez wykonawcę wymogów, o których mowa w pkt. 2, 3, 4 skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy z postępowania stosownie do zapisów art. 24 ust. 2 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 6.1 Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem pkt. 9. 6.2 Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 6.3 Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert 7. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z pkt. 6.1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 8. Jeżeli wadium zostało wniesione w pieniądzu zamawiający zwraca je z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a. odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c. zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 11. W przypadku złożenia wadium w formie gwarancji ubezpieczeniowych lub bankowych przez podmioty o których mowa w art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych jako zobowiązany powinni być wymienieni: - wszyscy Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, bądź: - Pełnomocnik (Lider), ale pod warunkiem, że w gwarancji będzie zapis: Pełnomocnik (Lider) .............. /nazwa Wykonawcy/ konsorcjum, które tworzą następujący Wykonawcy: ................. /wymienieni wszyscy Wykonawcy/

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy posiadający uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności niezbędnych do należytego wykonania zamówienia, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Ocena spełnienia przez Wykonawcę powyższego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy stanowiącego załącznik nr 2 do oferty.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla wykazania spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca musi wykazać przynajmniej: a) wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, 1 zamówienia polegającego na zaprojektowaniu i wykonaniu robót budowlanych potwierdzających posiadanie niezbędnej wiedzy i doświadczenia, o wartości min. 600 tys. zł brutto. albo b) wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, 1 zamówienia polegającego na wykonaniu robót budowlanych potwierdzających posiadanie niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, 1 zamówienia polegającego na wykonaniu projektu technicznego potwierdzającego posiadanie niezbędnej wiedzy i doświadczenia, których suma wartości (robót i projektu) daje kwotę min. 600 tys. zł brutto. UWAGA: Za roboty potwierdzające posiadanie przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia uważane będą roboty polegające na budowie lub przebudowie lub rozbudowie lub remoncie obwałowań wraz z budową lub przebudową lub rozbudową lub remontem co najmniej jednej śluzy wałowej (przepustu wałowego). Za usługi potwierdzające posiadanie przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia uważane będą projekty techniczne w dziedzinie gospodarki wodnej dotyczące budowy lub przebudowy lub rozbudowy lub remontu obwałowań wraz z budową lub przebudową lub rozbudową lub remontem co najmniej jednej śluzy wałowej (przepustu wałowego). Wykazywane zamówienia winny być poparte dowodami określającymi, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty, oraz wskazującymi czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, a usługi wykonane należycie. W przypadku robót rozliczanych w walutach innych niż złoty polski, Zamawiający dokona przeliczenia ich wartości wg średniego kursu wymiany waluty ustalonego przez Narodowy Bank Polski na dzień podany jako termin rozpoczęcia wykazanych robót budowlanych. - kwalifikacja na podstawie zał. nr 9A, 9B, 10A i 10B do oferty.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy dysponujący odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia. Ocena spełnienia przez Wykonawcę powyższego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy stanowiącego załącznik nr 2 do oferty.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla wykazania spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca musi wskazać następujące osoby do uczestniczenia w wykonywaniu zamówienia: a) Autora Projektu - 1 osobę o praktyce zawodowej wynoszącej min. 5 lat, legitymującą się uprawnieniami do projektowania w specjalności: inżynieria wodna lub wodno-melioracyjna lub konstrukcyjno-inżynieryjna w zakresie budowli hydrotechnicznych lub posiadającą inne uprawnienia odpowiadające powyższym, wydane na podstawie przepisów obowiązujących w czasie wydania uprawnień. oraz: b) Kierownika robót - 1 osobę o praktyce zawodowej wynoszącej min. 5 lat, legitymującą się uprawnieniami do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności: inżynieria wodna lub wodno-melioracyjna lub konstrukcyjno-inżynieryjna w zakresie budowli hydrotechnicznych lub winna posiadać inne uprawnienia odpowiadające powyższym, wydane na podstawie przepisów obowiązujących w czasie wydania uprawnień. a także: c) osobę posiadającą uprawnienia do ustalania warunków geologiczno-inżynierskich na potrzeby zagospodarowania przestrzennego i posadawiania obiektów budowlanych, w tym zakładów górniczych i budownictwa wodnego, bezzbiornikowego magazynowania substancji oraz składowania odpadów w górotworze, w tym w podziemnych wyrobiskach górniczych, a także składowania odpadów na powierzchni (kat VI) lub posiadającą inne uprawnienia odpowiadające powyższym, wydane na podstawie przepisów obowiązujących w czasie wydania uprawnień. d) osobę posiadającą uprawnienia zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji w dziedzinie geodezji i kartografii w zakresie: geodezyjne pomiary sytuacyjno - wysokościowe, realizacyjne i inwentaryzacyjne. - kwalifikacja na podstawie zał. nr 11 i 12 do oferty.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy znajdujący się w sytuacji ekonomicznej i finansowej gwarantującej należyte wykonanie zamówienia. Ocena spełnienia przez Wykonawcę powyższego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy stanowiącego załącznik nr 2 do oferty.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Za roboty potwierdzające posiadanie przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia uważane będą roboty polegające na budowie lub przebudowie lub rozbudowie lub remoncie obwałowań wraz z budową lub przebudową lub rozbudową lub remontem co najmniej jednej śluzy wałowej (przepustu wałowego). Zamówienia te winny być poparte dowodami określającymi, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazującymi, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Zamawiający nie wymaga informacji o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Za usługi potwierdzające posiadanie przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia uważane będą projekty techniczne w dziedzinie gospodarki wodnej dotyczące budowy lub przebudowy lub rozbudowy lub remontu obwałowań wraz z budową lub przebudową lub rozbudową lub remontem co najmniej jednej śluzy wałowej (przepustu wałowego). Wykonane zamówienia winny być poparte dowodami czy usługi zostały wykonane należycie. Zamawiający nie wymaga informacji o usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Oferta winna być sporządzona na lub w oparciu o Formularz oferty (załącznik nr 1 do specyfikacji) oraz zawierać niżej wymienione załączniki: Załącznik nr 1 - Tabela elementów scalonych wg podanego wzoru. Załącznik nr 2 - Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu przez wykonawcę wg podanego wzoru. Załącznik nr 3 - Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych, wg podanego wzoru. Załącznik nr 4 - a/ Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. b/ Jeżeli zasady reprezentacji nie wynikają jednoznacznie z przedłożonych zgodnie z ppkt a dokumentów wymaga się złożenia dokumentu wskazującego osobę uprawnioną lub upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy. Załącznik nr 5 - Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Załącznik nr 6 - Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert Załącznik nr 7 - Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8, 10 i 11 Ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiona nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert. Załącznik nr 8 - Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy Prawo zamówień publicznych wystawiona nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert. Załącznik nr 9A - Wykaz wykonanych robót budowlanych zgodnych z definicją zawartą w pkt. III.3.2) ogłoszenia z okresu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wg podanego wzoru Doświadczenie w zakresie wykonawstwa. UWAGA: Załączniki nr 9A i 10A obowiązują Wykonawców wykazujących zamówienia polegające na zaprojektowaniu i wykonaniu robót budowlanych, o których mowa w pkt. III.3.2) lit. a oraz b. Załącznik nr 9B - Wykaz wykonanych usług, określonych w pkt. III.3.2) ogłoszenia, z okresu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wg podanego wzoru Doświadczenie w zakresie projektowania. UWAGA: Załączniki nr 9B i 10B Wykonawca dołącza do oferty tylko w przypadku wykazywania wiedzy i doświadczenia w sposób określony w pkt. III.3.2). lit. b. Załącznik nr 10A - Dowody określające, czy roboty o których mowa w Załączniku nr 9A Doświadczenie w zakresie wykonawstwa zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. UWAGA: 1) Dowodami j/w, zgodnie z § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. poz. 231), są: -poświadczenie lub -inne dokumenty, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. Dowody winny w swojej treści określać czy roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazywać, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. 2) W przypadku, gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w załączniku nr 9A zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w ppkt 1). Załącznik nr 10B - Dowody, czy usługi, o których mowa w załączniku nr 9B Doświadczenie w zakresie projektowania, zostały wykonane należycie. UWAGA: 1) Dowodami j.w, zgodnie z § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. poz. 231), są: - poświadczenie lub - oświadczenie Wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. Dowody winny w swej treści określać, czy usługi zostały wykonane należycie. 2) W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w załączniku nr 9B zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w ppkt 1). Załącznik nr 11 - Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami nt. ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia wg podanego wzoru Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wskazanych zgodnie z pkt. III.3.4) ogłoszenia. Załącznik nr 12 - Oświadczenia wykonawcy, że osoby wskazane w zał. nr 11 posiadają wymagane uprawnienia, jeśli ustawa nakłada obowiązek posiadania takich uprawnień zgodne z podanym wzorem Kwalifikacje techniczne. UWAGA: Do oferty należy dołączyć osobne oświadczenie dla każdej osoby wskazanej w zał. nr 11. Załącznik nr 13 - Dowód wniesienia wadium. Załącznik nr 14* - Wykaz dokumentów zastrzeżonych, jako tajne. Objęte wykazem dokumenty, stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa wykonawca zamieści w oddzielnej kopercie. Brak załącznika oznaczać będzie, że wszystkie złożone przez wykonawcę dokumenty są jawne i mogą być udostępniane innym uczestnikom postępowania. Załącznik nr 15* - Pisemne zobowiązanie podmiotu trzeciego lub inny dokument potwierdzający oddanie do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia - w przypadku korzystania przez Wykonawcę z zasobów innych podmiotów (art. 26 ust. 2b). Załącznik nr 16* - Pełnomocnictwo stosownie do postanowień zawartych w art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Załącznik nr 17 - Lista podmiotów należących do tej samej co Wykonawca grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy - Prawo zamówień publicznych albo informacja o braku przynależności do grupy kapitałowej, wg podanego wzoru. * jeżeli dotyczy 2. Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca nie później niż w terminie składania ofert zastrzeże, że nie mogą być one udostępniane oraz wykaże, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy. 3. Wymagania dotyczące przypadku złożenia oferty przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium RP lub w skład organów którego wchodzą osoby mające miejsce zamieszkania poza terytorium RP. 1) Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy - Prawo zamówień publicznych, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem. 2) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa: I. w pkt. III.6) ogłoszenia zał. nr 4,5,6,8: składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; II. w pkt. III.6) ogłoszenia zał. nr 7 - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8, 10 i 11 ustawy. III. Dokumenty, o których mowa w ppkt. I lit. a i c oraz ppkt. II, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w ppkt. I lit. b, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. IV. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ppkt. I, II, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem. Przepis ppkt. III stosuje się odpowiednio. V. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 4. Wymagania ogólne dotyczące sporządzenia oferty: 1) Wykonawcy powinni przedstawić oferty zgodne z wymaganiami specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Oferta winna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia, załączniki i należy ją sporządzić na lub w oparciu o Formularz oferty. Wykonawców obowiązuje wykorzystanie załączonych wzorów załączników. Wszystkie pola i pozycje tych wzorów winny być wypełnione. 2) Dokumenty, o których mowa w pkt. III.6) ogłoszenia mogą być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez uprawnionych przedstawicieli wykonawcy. Oświadczenia Wykonawców (np. zał. nr 2, 3) oraz pisemne zobowiązanie podmiotu do udostępnienia niezbędnych zasobów (zał. nr 15) powinny być przedłożone w oryginale. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców występujących wspólnie oraz ewentualne pełnomocnictwo dla osoby reprezentującej Wykonawcę powinny być przedłożone w oryginale lub w formie kopii notarialnie poświadczonej. 3) Ofertę składa się w formie pisemnej. 4) Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie ofert w postaci elektronicznej. 5) Oferta powinna być napisana w języku polskim, trwałą i czytelną techniką (np. na maszynie do pisania, komputerze, długopisem) w 1 egzemplarzu. Wszystkie dokumenty w języku obcym należy załączyć wraz z ich tłumaczeniem na język polski. 6) Oferta, załączniki, oświadczenia muszą być podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. Jeżeli zasady reprezentacji nie wynikają z przedłożonych dokumentów wymaga się złożenie dokumentu wskazującego osobę uprawnioną lub upoważnioną do reprezentowania wykonawcy. 7) Wszystkie miejsca, w których wykonawca naniósł zmiany powinny być parafowane przez osobę podpisującą ofertę. Ewentualne zmiany powinny być naniesione czytelnie. 8) Wykonawcy ponoszą wszystkie koszty związane ze sporządzeniem i złożeniem oferty niezależnie od wyniku postępowania przetargowego. 9) Wykonawca może złożyć jedną ofertę. 10) Wykonawca winien zgromadzić wszelkie informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty na własny koszt. Zamawiający na życzenie Wykonawcy umożliwi przeprowadzenie wizji lokalnej. Wszystkie koszty związane z przeprowadzeniem wizji lokalnej ponosi samodzielnie każdy Wykonawca. 5. Postanowienia w przypadku złożenia oferty wspólnej przez dwóch lub więcej wykonawców, o których mowa w art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych (konsorcjum wykonawców). 1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2) Pełnomocnictwo do pełnienia takiej funkcji, wystawione zgodnie z wymogami prawa, podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z wykonawców winno być dołączone do oferty. 3) Przedsiębiorcy prowadzący działalność w formie spółki cywilnej winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i do zawarcia umowy o wykonanie przedmiotowego zamówienia (art. 23 ust. 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych), ewentualnie przedłożyć umowę spółki lub uchwałę wspólników określające zakres uprawnień do reprezentowania spółki przez wspólników (art. 865 Kodeksu cywilnego). 4) Postanowienia specyfikacji dotyczące wykonawców występujących wspólnie stosuje się odpowiednio do wspólników spółki cywilnej (z tym, że w ramach zał. nr 5 i 6 do oferty złożyć należy zaświadczenia dotyczące wspólników spółki oraz samej spółki cywilnej). 5) Zgodnie z art. 141 ustawy Prawo zamówień publicznych wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 6) Dokumenty, oświadczenia, załączniki do oferty składane łącznie przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinny być podpisane przez ustanowionego pełnomocnika. Dokumenty, oświadczenia, załączniki do oferty składane oddzielnie przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, powinny być podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, od której pochodzą. 7) Kopie dokumentów i oświadczeń dotyczących każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę, którego dokument lub oświadczenie dotyczy. 8) Oferta winna być sporządzona wg następujących zasad: a) formularz oferty i załączniki nr 1,2,13,14,15 i 16 wykonawcy występujący wspólnie składają jako jeden łączny, podpisany przez pełnomocnika z zastrzeżeniem, że: - pisemne zobowiązanie podmiotu do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów (zał. nr 15) winno być podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentowania podmiotu udostępniającego zasoby, - pełnomocnictwo określone w art. 23 ust 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych (zał. nr 16) winno być podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentowania każdego z wykonawców . b) załączniki do oferty nr 3,4,5,6,7,8,17 winny pochodzić od każdego z podmiotów oddzielnie, c) załączniki nr 9A,9B,10A,10B,11,12: Ponieważ oceniany będzie łączny potencjał kadrowy i kwalifikacje, łączne doświadczenie wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wykonawców, nie jest wymagane złożenie ww. dokumentów przez wszystkich Wykonawców, lecz dokumenty te mają obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykażą spełnienie tego warunku łącznie. 6. Postanowienia w przypadku złożenia oferty przez wykonawcę polegającego na zasobach innych podmiotów, o którym mowa w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych. 1) Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. 2) Powołując się na spełnianie warunku udziału w postępowaniu przez inny podmiot, Wykonawca jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie podmiotu do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia, stanowiące zał. Nr 15 do oferty. 3) Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 4) Treść zobowiązania podmiotu trzeciego powinna określać w szczególności, kto jest podmiotem przyjmującym zasoby, przedmiot oraz zakres zobowiązania podmiotu trzeciego, czego konkretnie dotyczy zobowiązanie, w jaki sposób będzie ono wykonane, a także jakiego okresu zobowiązanie dotyczy. 5) Kopie dokumentów dotyczących podmiotu, na którego zasoby powołuje się Wykonawca powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez ten podmiot. 7. Warunki udziału w postępowaniu: W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy: a) Posiadający uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności niezbędnych do należytego wykonania zamówienia, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, b) Posiadający wiedzę i doświadczenie zapewniające należyte wykonanie zamówienia, c) Dysponujący odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, d) Znajdujący się w sytuacji ekonomicznej i finansowej gwarantującej należyte wykonanie zamówienia. e) Niepodlegający wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Ustawy.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Okres rękojmi i gwarancji - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wyłączenia części zakresu zamówienia z zakresu będącego przedmiotem umowy bez odszkodowania i bez uprzedniej zgody Wykonawcy. Wartość zamówień wyłączonych zostanie ustalona w oparciu o zakres robót lub prac wyłączonych i stosowne pozycje tabeli elementów scalonych i kosztorysu szczegółowego opracowanego w ramach prac projektowych. Wyłączenie zakresu przedmiotu umowy objąć może poszczególne zakresy robót przy zachowaniu obowiązku realizacji efektu końcowego (obiektu budowlanego). W takim przypadku zostanie przez Strony dokonane odpowiednie zmniejszenie wynagrodzenia ryczałtowego i ustalenie jego nowej wysokości w formie aneksu do umowy. 2. Zamawiający, niezależnie od pozostałych przypadków przewidzianych w niniejszej umowie, dopuszcza możliwość zmian postanowień w niej zawartych w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej: a) Udzielenia Wykonawcy zamówień dodatkowych lub uzupełniających, od wykonania których uzależniona jest realizacja przedmiotu umowy, b) Ograniczenia zakresu rzeczowego umowy, c) Zmiany przepisów prawnych dotyczących przedmiotu umowy, jeżeli zmiana przepisów wymaga zmiany postanowień umowy, d) Sytuacji niezależnych od stron umowy, e) W przypadku działania siły wyższej, powodującej konieczność wprowadzenia zmian do umowy. Przez działanie siły wyższej należy rozumieć zdarzenie bądź połączenie zdarzeń obiektywnie niezależnych od stron umowy, które zasadniczo i istotnie utrudniają wykonywanie części lub całości zobowiązań wynikających z umowy, których strony umowy nie mogły przewidzieć i którym nie mogły zapobiec, ani ich przezwyciężyć i im przeciwdziałać poprzez działanie z należytą starannością ogólnie przewidzianą dla cywilnoprawnych stosunków zobowiązaniowych. Wykonawca jest zobowiązany niezwłocznie poinformować Zamawiającego o fakcie zaistnienia siły wyższej oraz wskazać zakres i wpływ jakie zdarzenie miało na przebieg realizacji przedmiotu umowy. f) Gdy potrzeba wprowadzenia zmian umowy wynika z okoliczności natury technicznej (w tym zmian dokumentacji projektowej) i prawnej oraz zmian warunków przyznania Zamawiającemu środków finansowych przeznaczonych na wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie przedmiotu umowy. g) Jeżeli w związku z przyznaniem pomocy finansowej na realizację przedmiotu umowy albo na skutek zmian warunków przyznania tej pomocy konieczna jest zmiana zapisów umowy dotyczących w szczególności zasad rozliczeń i warunków płatności za wykonanie przedmiotu umowy, h) W przypadku wprowadzenia przez dysponenta środków finansowych dodatkowych warunków realizacji przedmiotu umowy, i) W przypadku konieczności udzielenia zamówienia niezbędnego do wykonania przedmiotu umowy lub w szczególny sposób z nim powiązanego, j) W przypadku konieczności zmiany osób wskazanych w § 8 ust. 2 do uczestniczenia w realizacji przedmiotu umowy, pod warunkiem, że nowe osoby spełniać będą wymagania określone przez Zamawiającego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a wykonawca zwróci się do Zamawiającego z pisemnym wnioskiem o dokonanie zmiany, do którego załączy oświadczenie o spełnianiu przez te osoby wymogów określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z kserokopią dokumentu potwierdzającego posiadanie stosownych uprawnień do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub uprawnień w dziedzinie geodezji i kartografii, 3. Zamawiający dopuszcza, w uzasadnionych przypadkach, zmianę postanowień umowy w zakresie podwykonawstwa wraz z konsekwencjami z tego wynikającymi, w razie wystąpienia poniższych okoliczności: a) w przypadku konieczności zmiany zakresu podwykonawstwa w stosunku do wskazanego w ofercie lub rezygnacji z wykonywania przedmiotu umowy w podwykonawstwie, b) w przypadku zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy, przy pomocy którego Wykonawca zamierzał wykonać przedmiot umowy. W sytuacji zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy - Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu wykonawca zobowiązany jest wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia dany warunek udziału w postępowaniu w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest wykazać spełnienie warunku udziału w postępowaniu na dzień złożenia wniosku o dokonanie takiej zmiany oraz udokumentować spełnienie tego warunku zgodnie z wymaganiami określonymi w pkt. III.3 ogłoszenia. c) W sytuacji, gdy wykonawca zamierzał wykonać przedmiot umowy samodzielnie, jednakże z uwagi na wystąpienie okoliczności niemożliwych do przewidzenia w dniu składania ofert, zachodzi konieczność powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. Dokonując powyższych zmian wykonawca zadba o odpowiednie stosowanie regulacji umowy w zakresie podwykonawstwa oraz o zabezpieczenie ewentualnych roszczeń za dotychczas wykonane zakresy robót. 4. Zamawiający ponadto dopuszcza możliwość zmiany terminu wykonania w sytuacji, gdy: a) Wystąpią niekorzystne warunki pogodowe, b) Wystąpią przeszkody natury prawnej lub technicznej, c) Wykonawca zakończy realizację przedmiotu umowy przed terminem określonym w § 3 umowy, d) Wystąpi brak środków finansowych w trakcie realizacji zadania. 5. Zmiana ustalonego w umowie wynagrodzenia nastąpi wyłącznie gdy zaistnieją zdarzenia objęte regulacją § 4 ust. 1, §14 ust. 4 umowy (zmiana podatku VAT i ograniczenie zakresu rzeczowego). 6. Zmiany umowy, o których mowa w niniejszym paragrafie mogą być wprowadzone w następującym trybie: a) W przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w ust. 2-5 Wykonawca zwróci się do Zamawiającego z wnioskiem o dokonanie zmiany umowy, zawierającym stosowne uzasadnienie. Wniosek winien być złożony w formie pisemnej przed wprowadzeniem zmian, niezwłocznie po ich wystąpieniu. Zamawiający po zapoznaniu się z uzasadnieniem i przy uwzględnieniu okoliczności sprawy dokona oceny zasadności zmiany umowy. W przypadku okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, Wykonawca zostanie poinformowany niezwłocznie o ich zaistnieniu i konieczności zmiany umowy. b) Wszelkie zmiany niniejszej umowy mogą być dokonywane na podstawie obustronnie uzgodnionych aneksów do Umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pzmiuw.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: PZMiUW Rzeszów, ul. Hetmańska 9 - pok. 122 - odbiór osobisty lub przesłanie pocztą - za odpłatnością 0,15 zł za stronę formatu A-4..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.09.2015 godzina 08:30, miejsce: budynek PZMiUW Rzeszów, ul. Hetmańska 9 - pok. nr 222 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1) Miejsce i termin otwarcia ofert: PZMiUW Rzeszów, ul. Hetmańska 9 - sala konferencyjna (II p.), w dniu 04.09.2015 r. o godz. 09:00. 2) Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami: Łukasz Gacek, tel. 17 853 74 07 - sprawy formalne, Ireneusz Dyrda, tel. 15 822 51 01 - sprawy techniczne, 3) Terminy wykonania zamówienia 1. Termin wykonania prac projektowych 1) Rozpoczęcie: z dniem podpisania umowy 2) Zakończenie: do 09.10.2015 r. 2. Termin wykonania robót budowlano-montażowych 1) Rozpoczęcie: z dniem przekazania placu budowy. 2) Zakończenie: do 11.12.2015 r. 4) Zamówienie nie jest finansowane ze środków Unii Europejskiej..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.