eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdańsk › Sprzątanie i utrzymanie czystości w budynkach Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Gdańsku

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-02-03

Gdańsk: Sprzątanie i utrzymanie czystości w budynkach Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Gdańsku
Numer ogłoszenia: 21033 - 2014; data zamieszczenia: 03.02.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska , ul. Trakt św. Wojciecha 293, 80-001 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 3094911 do 13, faks 058 3094634.

  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: www.gdansk.wios.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Sprzątanie i utrzymanie czystości w budynkach Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Gdańsku.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usługi kompleksowego sprzątania i utrzymania czystości w pomieszczeniach biurowych, laboratoryjnych, sanitarnych oraz sprzątanie i utrzymanie czystości korytarzy, holi, klatek schodowych i innych pomieszczeń wewnętrznych Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje również mycie szkła laboratoryjnego (mycie ręczne przy użyciu ogólnie dostępnych detergentów, przygotowanego przez pracownika laboratorium preparatu (chromianki) oraz przy użyciu zmywarki laboratoryjnej). Mycie ręczne obejmować będzie kolby, zlewki, butelki, cylindry, probówki oraz inne szkło używane do analiz laboratoryjnych i poboru prób w terenie. Szczegółowy zakres zadań i obowiązków Wykonawcy dotyczący przedmiotu zamówienia, zawierają załączniki nr 1-4 do siwz. 4. Usługa sprzątania, utrzymania czystości i mycia szkła laboratoryjnego realizowana będzie w budynku WIOŚ w Gdańsku z siedzibą Trakt Św. Wojciecha 293 (pow. użytkowa - 1573 m2) oraz Delegatury WIOŚ z siedzibą w Słupsku przy ul. Kniaziewicza 30 (pow. użytkowa 827 m2). Budynki te przeznaczone są na funkcjonowanie administracji publicznej. 5. Sprzątanie odbywać się będzie w następującym układzie: - czynności polegające na sprzątaniu (zamiataniu, zmywaniu na mokro) posadzek w ciągach i przejściach komunikacyjnych, pomieszczeniach laboratoryjnych - wykonywane będą w dni robocze (poniedziałek, środa, piątek), z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy w godzinach 15:00-19:00, - czynności polegające na myciu szkła laboratoryjnego, myciu i dezynfekcji toalet, bieżącym serwisie toalet, opróżnianiu koszy na śmieci - wykonywane będą w dni robocze, codziennie, w godzinach 12:00-16:00. 6. Usługa kompleksowego sprzątania i utrzymania czystości, w pomieszczeniach administracyjno-biurowych, laboratoryjnych i sanitarnych Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska wykonywana będzie przez co najmniej 2 pracowników Wykonawcy tj., co najmniej dwóch pracowników wykonujących usługę utrzymania czystości w obiektach WIOŚ w Gdańsku oraz co najmniej dwóch pracowników wykonujących usługę utrzymania czystości w obiektach WIOŚ w Gdańsku Delegatura w Słupsku. 7. Wykonawca zobowiązany jest w czasie wykonywania usług zapewnić na terenie objętym umową należyty ład i porządek, przestrzeganie przepisów BHP i p. poż. oraz ponosi odpowiedzialność za szkody powstałe w związku z realizacją usług oraz wskutek innych działań osób zatrudnionych przez Wykonawcę. 8. W ramach świadczonej usługi Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia we własnym zakresie: środków zapachowych (odświeżacze powietrza w aerozolu, kostki zapachowe do sedesów i pisuarów), plastikowych worków na śmieci do urządzeń niszczących dokumenty, worków odpowiednich do wielkości koszy na śmieci oraz pozostałe środki i sprzęt do mycia i dezynfekcji toalet. Natomiast środki higieniczne stosowane w sanitariatach takie jak: papier toaletowy, mydło, mydło w płynie i pianie, ręczniki papierowe, zapewnia Zamawiający. 9. Środki czystości do mycia, pielęgnacji i utrzymania w czystości pozostałych powierzchni wynikających z zakresu przedmiotu zamówienia, zapewni Wykonawca. 10.Wykonawca w celu realizowania przedmiotu zamówienia zobowiązany będzie posiadać następujący sprzęt: a) odpowiedni przemysłowy odkurzacz - po jednym urządzeniu na każdy obiekt, b) wózek ze sprzętem do sprzątania zaopatrzony w szczotki, ścierki, wiadro, mop, szufelkę, itp. - po dwa wózki na każdy obiekt, c) maszyna szorująco - zmywająca posadzkę typu tarket, terakotę itp. - po jednym urządzeniu na obiekt, d) urządzenie do froterowania, polerowania powierzchni typu tarket, terakota itp. - po jednym urządzeniu na obiekt. 11. Wykonawca będzie zobowiązany do uwzględniania na bieżąco uwag Zamawiającego, co do jakości stosowanych środków i sprzętu. 12. Wykonawca zapewni Zamawiającemu możliwości wymiany pracownika na żądanie Zamawiającego - w uzasadnionych przypadkach..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.00.00 - Usługi sprzątania 90.91.13.00 - Usługi czyszczenia okien 90.91.12.00 - Usługi sprzątania budynków 90.91.90.00 - Usługi sprzątania biur i szkół oraz czyszczenia urządzeń biurowych 90.91.92.00 - Usługi sprzątania biur .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 01.03.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga od Wykonawcy wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień. Zamawiający odstępuje od opisu warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, którego wzór zamieszczono w siwz.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże że, w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje, co najmniej dwie usługi dla każdej części przedmiotu zamówienia (część I i część II), polegające na sprzątaniu i utrzymaniu w czystości pomieszczeń biurowych, o wartości nie mniejszej niż 35 000 zł brutto dla każdej z części, przy czym każda z powierzchni sprzątanych pomieszczeń biurowych, w ramach wykazanych usług, wynosi co najmniej 800 m2.Ocena spełniania wyżej wymienionego warunku nastąpi na podstawie oświadczenia, którego wzór zamieszczono w siwz oraz dokumentu, o którym mowa w rozdziale V ust.1, pkt. 1.2. siwz.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Z uwagi na powszechny charakter przedmiotu zamówienia, Zamawiający odstępuje od opisu warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, którego wzór zamieszczono w siwz.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Z uwagi na powszechny charakter przedmiotu zamówienia, Zamawiający odstępuje od opisu warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, którego wzór zamieszczono w siwz.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca składający ofertę zobowiązany jest złożyć z ofertą dokument ważnej i opłaconej polisy poświadczający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Zamawiający wymaga aby Wykonawca, którego ofertę wybrano do realizacji, wykazał przed podpisaniem umowy, że posiada ważną i opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, spełniającą następujące wymogi: a) w przypadku składania oferty na jedną z części przedmiotu zamówienia - na kwotę nie mniejszą niż 200 tys. zł, b) w przypadku składania oferty na obie części przedmiotu zamówienia - na kwotę nie mniejszą niż 400 tys. zł. Zakresem ochrony winny być objęte minimum szkody w mieniu powierzonym. W przypadku płatności rozłącznej tj. na raty, Wykonawca zobowiązany będzie do każdorazowego dostarczenia Zamawiającemu potwierdzenia, że opłacił kolejną ratę składki.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty musi być załączone pełnomocnictwo (oryginał) zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, określające jego zakres i podpisane przez upoważnioną osobę (osoby) - osobę fizyczną lub osoby reprezentujące osobę prawną. Pełnomocnictwo musi wynikać z umowy lub z innej czynności prawnej i mieć formę pisemną. Fakt ustanowieni Pełnomocnika musi wynikać z załączonych do oferty dokumentów. Jeśli Wykonawca dołącza do oferty kserokopię pełnomocnictwa, musi być ona uwierzytelniona przez notariusza. 2.Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których jest mowa w pkt III.4.3.1, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem - wystawionych nie wcześniej niż w terminach określonych dla tych dokumentów. 3. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa rozdziale IV siwz, polegać będzie na zasobach innych podmiotów żąda przedłożenia przez Wykonawcę pisemnego zobowiązania podmiotu, na zasobach którego Wykonawca będzie polegać, do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Przykładowy formularz zobowiązania podmiotów, spełniający wymogi Zamawiającego, zamieszczono w siwz.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany istotnych postanowień umowy w następujących przypadkach: 1. Zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi, warunkami organizacyjnymi lub okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy - zmianie może ulec termin realizacji przedmiotu umowy oraz warunki i termin płatności. Zmiany te mogą być wprowadzone np. w przypadku przedłużenia terminu zakończenia procedury postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 2. Gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania przedmiotu umowy, zgodnie z siwz i innymi dokumentami - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, w szczególności w zakresie terminu realizacji przedmiotu umowy oraz warunków i terminów płatności. Zmiany te mogą być wprowadzone w przypadku zmian, w trakcie realizacji umowy, powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności dotyczących przepisów podatkowych np. zmiany ustawowej stawki podatku VAT lub regulacji dotyczących wykorzystania środków budżetowych. 3. Zmiany stawki podatku VAT w przypadku urzędowej zmiany tej stawki - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany wynagrodzenia ryczałtowego, za całość lub część realizowanego przedmiotu umowy, uwzględniającej zmianę wysokości stawki podatku VAT. 4. Zaistnienia zdarzeń losowych niezależnych od Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza zmianę osób lub podmiotów przewidzianych do wykonania przedmiotu umowy - na uzasadnione wystąpienie Wykonawcy. Zmiana osób, wskazanych w ofercie nastąpić może także na żądanie Zamawiającego, jeżeli pracownicy Wykonawcy nie wykonują należycie obowiązków (czynności) wynikających z siwz i podpisanej umowy. 5. Zmiany podwykonawcy lub rezygnacja z udziału podwykonawcy przy realizacji przedmiotu umowy. Zmiana może nastąpić wyłącznie na pisemny wniosek Wykonawcy, po przedstawieniu przez Wykonawcę oświadczenia w sprawie zmiany podwykonawcy lub oświadczenia podwykonawcy o jego rezygnacji z udziału w realizacji przedmiotu umowy oraz o braku roszczeń wobec Wykonawcy z tytułu realizacji przedmiotu umowy. Jeżeli zmiana dotyczy podmiotu trzeciego, na zasobach którego Wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający dopuści zmianę pod warunkiem, że nowy podwykonawca wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazane na etapie postępowania o udzielenie zamówienia przez dotychczasowego podwykonawcę. 6. Gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna, techniczna lub organizacyjna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości wykonania lub należytego wykonania przedmiotu umowy, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia i innymi dokumentami - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, w szczególności w zakresie terminu i zakresu realizacji przedmiotu zamówienia, 7. Dopuszczalne są wszelkie zmiany nieistotne rozumiane w ten sposób, że wiedza o ich wprowadzeniu na etapie postępowania o zamówienie nie wpłynęłaby na krąg podmiotów ubiegających się o zamówienia ani na wynik postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Ewentualne zmiany w umowie zostaną dokonane na podstawie protokołu zawierającego uzasadnienie zmian, podpisanego przez strony. Wymagają także aneksu w formie pisemnej pod rygorem nieważności i mogą zostać wprowadzone, jedynie w przypadku jeżeli obydwie strony umowy (Zamawiający i Wykonawca) zgodnie uznają, że zaszły wskazane okoliczności oraz wprowadzenie zmian jest konieczne dla prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pomorskie.eu/pl/bip/wios lub www.gdansk.wios.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska, Trakt Św. Wojciecha 293, 80 - 001 Gdańsk.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.02.2014 godzina 10:00, miejsce: Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska, Trakt Św. Wojciecha 293, 80 - 001 Gdańsk, pok. nr 37(sekretariat), I p..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.