eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Świadczenie usług cateringowych na rzecz Instytutu Ochrony Środowiska - Państwowego Instytutu Badawczego



Ogłoszenie z dnia 2023-12-21


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług cateringowych na rzecz Instytutu Ochrony Środowiska - Państwowego Instytutu Badawczego

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: INSTYTUT OCHRONY ŚRODOWISKA - PAŃSTWOWY INSTYTUT BADAWCZY

1.3.) Oddział zamawiającego: Dział Zamówień Publicznych

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001240700

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Słowicza 32

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 02-170

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@ios.edu.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://ios.edu.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8d3635f5-6344-11ee-9aa3-96d3b4440790

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług cateringowych na rzecz Instytutu Ochrony Środowiska - Państwowego Instytutu Badawczego

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8d3635f5-6344-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00567242

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-21

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

1. Program LIFE, w ramach umowy nr LIFE19 GIC/PL/001205 – LIFE VIIEW 2050 “The impact assessment of the EU Emission Trading System with the long-term vision for a climate neutral economy by 2050” 2. Program Horyzont 2020, w ramach umowy 101022622 — ECEMF — H2020-LC-SC3-2018-2019-2020 / H2020-LC-SC3-2020-NZE-RESCC z dn. 06.04.2021

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00450617

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: PZ.220.12.2023.PP

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług cateringowych dla Instytutu Ochrony Środowiska – Państwowego Instytutu Badawczego na terenie Warszawy oraz do 40 km od granic administracyjnych m. st. Warszawy
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 1 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków

55320000-9 - Usługi podawania posiłków

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 6) ustawy Pzp, tj. „Postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego”.
Uzasadnienie faktyczne: Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest na Platformie e-Zamówienia. W dniu 21.11.2023 r. o godzinie 12.30 upłynął termin złożenia ofert. Tego dnia ze względu na awarię Platformy e-Zamówienia nie było możliwe otwarcie złożonych w postępowaniu ofert za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia. Platforma e-Zamówienia była niedostępna w dniach 17-19.11.2023 r. z uwagi na prace migracji danych na Platformie. Następnie w dniu 20.11.2023 r. również pojawił się problem z dostępem do platformy, czego wynikiem był komunikat na stronie UZP o treści: „W związku z koniecznością wykonania prac niezbędnych do przywrócenia prawidłowości działania Platformy e-Zamówienia konieczna jest przerwa techniczna w dniu 20.11.2023 r. do godziny 21:00”. W dniu 21.11.2023 r. Platforma również nie była w pełni dostępna, tj. m.in. czasowo uniemożliwiała zalogowanie się oraz złożenie ofert, o czym informował Zamawiającego Wykonawca oferty nr 3 - Restauracja Amfitrion Sp. z o.o. Zgodnie z art. 222 ust. 2 ustawy Pzp, który stanowi, „Jeżeli otwarcie ofert następuje przy użyciu systemu teleinformatycznego, w przypadku awarii tego systemu, która powoduje brak możliwości otwarcia ofert w terminie określonym przez zamawiającego, otwarcie ofert następuje niezwłocznie po ustaniu awarii.” Dokonanie otwarcia złożonych w postępowaniu ofert było możliwe w dniu 22.11.2023 r. Z raportu wygenerowanego z Platformy wynikało, iż w postępowaniu w terminie wyznaczonym na złożenie ofert wpłynęły 3 oferty. Z powyższego raportu wynikało również, iż oferta nr 2 złożona przez Granatoil Graniszewscy Sp. j. zawiera plik o wadze 0 B. Po pobraniu z platformy skompresowanego folderu złożonego przez Wykonawcę Granatoil Graniszewscy Sp. j., okazało się, że folder nie zawiera żadnych plików. Pozostałe oferty złożone w postępowaniu zawierały pliki które można było otworzyć.
Niezwłocznie tego samego dnia Zamawiający skontaktował się z administratorem Platformy e-Zamówienia, w celu wyjaśnienia braku plików w ofercie nr 2.
W odpowiedzi na zgłoszony problem, administrator Platformy, dopiero w dniu 30.11.2023 r. przesłał Zamawiającemu plik oferty Wykonawcy nr 2 Granatoil Graniszewscy Sp. j., który Zamawiający mógł pobrać i otworzyć. Następnie w dniu 12.12.2023 r. administrator Platformy potwierdził, iż brak możliwości otwarcia oferty w terminie otwarcia ofert przez Zamawiającego, wynikał z przyczyn leżących po stronie Platformy. Ponadto w zakresie oferty nr 3 złożonej przez Restauracja Amfitrion Sp. z o.o., Zamawiający wyjaśnia, iż po pobraniu oferty Wykonawcy i rozpakowaniu skompresowanego folderu, Formularz oferty złożony i podpisany przez Wykonawcę nie zawierał informacji, które Zamawiający zobowiązany jest podać niezwłocznie po otwarciu ofert zgodnie z art. 222 ust. 5 ustawy Pzp. Oferta Wykonawcy jak również Formularz cenowy nie zostały przez Wykonawcę wypełnione. Jednocześnie po analizie pobranego z Platformy raportu z przebiegu otwarcia ofert, Zamawiający stwierdził, iż nie ma żadnych rozbieżności w liczbie i wielkości złożonych przez Wykonawcę plików w stosunku do plików, które Zamawiający pobrał z Platformy a następnie rozpakował.
/z uwagi na ograniczoną liczbę znaków, dalsza część uzasadnienia znajduje się w Sekcji IX, informacje dodatkowe/.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

c.d. informacji dot. przyczyny unieważnienia postępowania w pkt 5.2.1 Ogłoszenia:
Zgodnie z wyrokiem KIO 3204/20: „Otwarcie ofert jest czynnością faktyczną, jednorazową i niepowtarzalną. Co za tym idzie, nie otworzenie jednej z ofert nie może być naprawione w ponownej procedurze otwarcia. W toku otwarcia ofert zamawiający błędnie stwierdził, że jedna z ofert nie zawiera formularza ofertowego. Porównać można to do sytuacji, gdy w tradycyjnym „papierowym" otwarciu ofert formularz ofertowy np. utknąłby w kopercie lub podpiąłby się pod inne dokumenty i został niezauważony. Prawidłowość złożenia oferty w takiej sytuacji nie budzi wątpliwości, a brak jej skutecznego otwarcia stanowiłby naruszenie zasady równego traktowania wykonawców. Wykonawca dołożył należytej staranności przy przygotowaniu i złożeniu oferty, wobec czego nie może ponosić konsekwencji wadliwości procedury otwarcia ofert”.
W aktualnym stanie faktycznym, Zamawiający otrzymał pliki oferty nr 2 od administratora Platformy po upływie terminu składania i otwarcia ofert.
Brak skutecznego otwarcia ofert narusza zasady wyrażone w:
- art. 16 pkt 1 ustawy Pzp, tj. zachowania uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców,
- art. 222 ust. 5 ustawy Pzp, tj.: niezwłocznego po otwarciu ofert, udostępnienia na stronie internetowej prowadzonego postępowania informacji o nazwach albo imionach i nazwiskach oraz siedzibach lub miejscach prowadzonej działalności gospodarczej albo miejscach zamieszkania wykonawców, których oferty zostały otwarte oraz cenach lub kosztach zawartych w ofertach,
- art. 64 ustawy Pzp, tj.: korzystania, w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub w konkursie, tylko z takich narzędzi i urządzeń komunikacji elektronicznej, które są niedyskryminujące, ogólnie dostępne oraz interoperacyjne w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2023 r. poz. 57, 1123 i 1234), z produktami powszechnie używanymi służącymi elektronicznemu przechowywaniu, przetwarzaniu i przesyłaniu danych, i które nie ograniczają wykonawcom dostępu do postępowania o udzielenie zamówienia lub konkursu.
W konsekwencji powyższego Zamawiający uznał, że postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.