eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Moszczenica › Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetowego na rok 2023

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-12-20


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetowego na rok 2023

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MOSZCZENICA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590647948

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Kosowska 1

1.5.2.) Miejscowość: Moszczenica

1.5.3.) Kod pocztowy: 97-310

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL712 - Łódzki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@moszczenica.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://ug.moszczenica.eu/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-49f68408-7e06-11ee-9aa3-96d3b4440790

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetowego na rok 2023

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-49f68408-7e06-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00565379

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-20

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00031379/09/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetowego na rok 2023.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00482018

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IOA.271.25.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest zaciągnięcie kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetowego na rok 2023 do kwoty 1 330 000,00 zł
z przeznaczeniem na następujące zadania:
1) „Rozbudowa Szkoły Podstawowej w Srocku poprzez budowę skrzydła oraz przebudowę istniejącego budynku” – 830.000,00 zł;
2) „Gospodarka wodno-ściekowa w Aglomeracji Moszczenica - Racjonalizacja gospodarki w zakresie odprowadzania i oczyszczania ścieków komunalnych oraz racjonalizacja zaopatrzenia w wodę” – 500.000,00 zł.
1. Warunki zamówienia:
1) waluta kredytu – PLN złoty polski;
2) kwota kredytu 1 330 000,00 zł (słownie: jeden milion trzysta trzydzieści tysięcy złotych 00/100).
3) przeznaczenie kredytu:
- „Rozbudowa Szkoły Podstawowej w Srocku poprzez budowę skrzydła oraz przebudowę istniejącego budynku” – 830.000,00 zł;
- „Gospodarka wodno-ściekowa w Aglomeracji Moszczenica - Racjonalizacja gospodarki w zakresie odprowadzania i oczyszczania ścieków komunalnych oraz racjonalizacja zaopatrzenia w wodę” – 500.000,00 zł.
4) zabezpieczenie kredytu – weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową;
5) uruchomienie kredytu – postawienie do dyspozycji Zamawiającego kwoty kredytu nastąpi w jednej transzy; Kredyt postawiony do dyspozycji Zamawiającego do dnia 29.12.2023 r.
6) wykorzystanie kredytu nastąpi w jednej transzy w formie przelewu na rachunek bankowy Zamawiającego Nr 20 89730003 0070 0700 0707 0002 na podstawie dyspozycji o wypłatę kredytu;
7) oprocentowanie kredytu – miesięczne, zmienne, obliczone dla każdego miesięcznego okresu odsetkowego w oparciu o zmienny wskaźnik oprocentowania kredytów WIBOR 1M, notowany na ostatni dzień miesiąca, powiększony o stałą marżę;
8) Udzielający kredytu jest zobowiązany do skalkulowania i podania w ofercie ceny w następujący sposób:
- oferta składana wg WIBOR 1 M na dzień 19.10.2023.r. tj.: 5,83%;
- w celu naliczenia kosztów kredytu odsetki oraz marża liczone są od dnia 17.11.2023 r.
Kredyt spłacany w ratach płatnych do 25 dnia miesiąca w latach:
2024 r.: 12 000 zł
25.01.2024r. = 1 000,00 zł;
25.02.2024r. = 1 000,00 zł;
25.03.2024r. = 1 000,00 zł;
25.04.2024r. = 1 000,00 zł;
25.05.2024r. = 1 000,00 zł;
25.06.2024r. = 1 000,00 zł;
25.07.2024r. = 1 000,00 zł;
25.08.2024r. = 1 000,00 zł;
25.09.2024r. = 1 000,00 zł;
25.10.2024r. = 1 000,00 zł;
25.11.2024r. = 1 000,00 zł;
25.12.2024r. = 1 000,00 zł;
2025 r.: 12 000,00 zł
25.01.2025r. = 1 000,00 zł;
25.02.2025r. = 1 000,00 zł;
25.03.2025r. = 1 000,00 zł;
25.04.2025r. = 1 000,00 zł;
25.05.2025r. = 1 000,00 zł;
25.06.2025r. = 1 000,00 zł;
25.07.2025r. = 1 000,00 zł;
25.08.2025r. = 1 000,00 zł;
25.09.2025r. = 1 000,00 zł;
25.10.2025r. = 1 000,00 zł;
25.11.2025r. = 1 000,00 zł;
25.12.2025r. = 1 000,00 zł;

2026 r.: 184 800,00 zł
25.01.2026r. = 15 400,00 zł;
25.02.2026r. = 15 400,00 zł;
25.03.2026r. = 15 400,00 zł;
25.04.2026r. = 15 400,00 zł;
25.05.2026r. = 15 400,00 zł;
25.06.2026r. = 15 400,00 zł;
25.07.2026r. = 15 400,00 zł;
25.08.2026r. = 15 400,00 zł;
25.09.2026r. = 15 400,00 zł;
25.10.2026r. = 15 400,00 zł;
25.11.2026r. = 15 400,00 zł;
25.12.2026r. = 15 400,00 zł;

2027 r.: 184 800,00 zł
25.01.2027r. = 15 400,00 zł;
25.02.2027r. = 15 400,00 zł;
25.03.2027r. = 15 400,00 zł;
25.04.2027r. = 15 400,00 zł;
25.05.2027r. = 15 400,00 zł;
25.06.2027r. = 15 400,00 zł;
25.07.2027r. = 15 400,00 zł;
25.08.2027r. = 15 400,00 zł;
25.09.2027r. = 15 400,00 zł;
25.10.2027r. = 15 400,00 zł;
25.11.2027r. = 15 400,00 zł;
25.12.2027r. = 15 400,00 zł;
2028 r.: 184 800,00 zł
25.01.2028r. = 15 400,00 zł;
25.02.2028r. = 15 400,00 zł;
25.03.2028r. = 15 400,00 zł;
25.04.2028r. = 15 400,00 zł;
25.05.2028r. = 15 400,00 zł;
25.06.2028r. = 15 400,00 zł;
25.07.2028r. = 15 400,00 zł;
25.08.2028r. = 15 400,00 zł;
25.09.2028r. = 15 400,00 zł;
25.10.2028r. = 15 400,00 zł;
25.11.2028r. = 15 400,00 zł;
25.12.2028r. = 15 400,00 zł;

2029 r.: 184 800,00 zł
25.01.2029r. = 15 400,00 zł;
25.02.2029r. = 15 400,00 zł;
25.03.2029r. = 15 400,00 zł;
25.04.2029r. = 15 400,00 zł;
25.05.2029r. = 15 400,00 zł;
25.06.2029r. = 15 400,00 zł;
25.07.2029r. = 15 400,00 zł;
25.08.2029r. = 15 400,00 zł;
25.09.2029r. = 15 400,00 zł;
25.10.2029r. = 15 400,00 zł;
25.11.2029r. = 15 400,00 zł;
25.12.2029r. = 15 400,00 zł;

2030 r.: 184 800,00 zł
25.01.2030r. = 15 400,00 zł;
25.02.2030r. = 15 400,00 zł;
25.03.2030r. = 15 400,00 zł;
25.04.2030r. = 15 400,00 zł;
25.05.2030r. = 15 400,00 zł;
25.06.2030r. = 15 400,00 zł;
25.07.2030r. = 15 400,00 zł;
25.08.2030r. = 15 400,00 zł;
25.09.2030r. = 15 400,00 zł;
25.10.2030r. = 15 400,00 zł;
25.11.2030r. = 15 400,00 zł;
25.12.2030r. = 15 400,00 zł;

2031 r.: 184 800,00 zł
25.01.2031r. = 15 400,00 zł;
25.02.2031r. = 15 400,00 zł;
25.03.2031r. = 15 400,00 zł;
25.04.2031r. = 15 400,00 zł;
25.05.2031r. = 15 400,00 zł;
25.06.2031r. = 15 400,00 zł;
25.07.2031r. = 15 400,00 zł;
25.08.2031r. = 15 400,00 zł;
25.09.2031r. = 15 400,00 zł;
25.10.2031r. = 15 400,00 zł;
25.11.2031r. = 15 400,00 zł;
25.12.2031r. = 15 400,00 zł;

2032 r.: 197 200,00 zł
25.01.2032r. = 16 500,00 zł;
25.02.2032r. = 16 500,00 zł;
25.03.2032r. = 16 500,00 zł;
25.04.2032r. = 16 500,00 zł;
25.05.2032r. = 16 500,00 zł;
25.06.2032r. = 16 500,00 zł;
25.07.2032r. = 16 500,00 zł;
25.08.2032r. = 16 500,00 zł;
25.09.2032r. = 16 500,00 zł;
25.10.2032r. = 16 500,00 zł;
25.11.2032r. = 16 500,00 zł;
25.12.2032r. = 15 700,00 zł;
2. Warunki udzielenia kredytu:
1) Wykonawca przygotowując ofertę musi:
- uwzględnić wszystkie koszty związane z uzyskaniem kredytu;
- uwzględnić wszystkie koszty związane ze spłatą kredytu i podać w ofercie całkowity koszt jego spłaty za przewidywany okres kredytowania;
2) Karencja w spłacie kapitału do dnia 31.12.2023 r.
3) Płatność I raty – do 25.01.2024 r.
3. Pierwsza płatność odsetek nastąpi w miesiącu przekazania pierwszej transzy kredytu;
4. Spłata kapitału następować będzie w terminach określonych w opisie przedmiotu zamówienia.
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu
w dowolnym czasie trwania umowy. W takim przypadku Zamawiający nie poniesie żadnych dodatkowych kosztów. Okres czasu w jakim zamawiający zobowiązuje się poinformować wykonawcę o wcześniejszej spłacie części lub całości kredytu nie może być dłuższy niż 30 dni kalendarzowych licząc od dnia zawiadomienia wykonawcy do dnia wcześniejszej spłaty, ustalonego przez zamawiającego (dotyczy to tylko dni roboczych);
6. Kredyt będzie wykorzystany w całości.
7. Zamawiający zastrzega sobie prawo złożenia oświadczenia o rezygnacji z dalszego wykorzystywania kredytu bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych opłat.
8. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany harmonogramu spłaty kredytu, stanowiącego załącznik do umowy kredytowej, bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych opłat, po uprzednim powiadomieniu wykonawcy o zamiarze dokonania takiej spłaty;
9. W przypadku spłaty części lub całości kredytu w trakcie miesiąca odsetki będą naliczane w oparciu o faktyczny czas korzystania z kapitału kredytu i płatne będą do 25 dnia miesiąca;
10. Zamawiający dopuszcza pobieranie prowizji przez wykonawcę tylko od przyznanego kredytu. Prowizja bankowa płatna procentowo od kredytu, w dniu pobrania; Zamawiający jest zwolniony ze wszystkich opłat związanych z przekazywaniem środków pieniężnych z tytułu kredytu oraz za wystawienie opinii Bankowej dotyczącej realizacji przez zamawiającego zobowiązań z tyt. kredytu;
11. Koszty wynikające z obsługi kredytu zamawiający pokrywa tylko do wysokości odsetek (stawka bazowa WIBOR 1M + (-) marża banku) i prowizji od udzielonego kredytu. Wszystkie pozostałe czynności wykonywane przy obsłudze kredytu przez wykonawcę są bezpłatne dla zamawiającego;
12. Marża wykonawcy oraz wysokość prowizji nie mogą ulec zmianie podczas trwania umowy;
13. Wykonawca zobowiązuje się, że co najmniej na 3 dni robocze przed terminem spłaty rat poinformuje na piśmie (e-mail) lub telefonicznie (w takim przypadku konieczne jest potwierdzenie tej informacji pisemnie, najpóźniej w dniu następnym) zamawiającego o wysokości i terminie spłaty odsetek i kapitału oraz przedstawi Nr konta na który należy przekazać środki finansowe. Informacja dotyczyć ma wysokości odsetek i kapitału w oparciu o stan zadłużenia na dzień poprzedzający dzień otrzymania przez zamawiającego tej informacji.
14. Przy obliczaniu odsetek przyjmuje się kalendarz odsetkowy 365 (366)/365 (366) dni;
Umowę kredytową przygotowuje Wykonawca w uzgodnieniu z Zamawiającym.
15. Zmawiający wymaga, aby Wykonawca, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza w przedmiotowym postępowaniu, złożył w terminie do 3 dni od daty rozstrzygnięcia postępowania (bez wezwania Zamawiającego) projekt umowy, która będzie uwzględniała wszystkie warunki określone w SWZ. Zamawiający nie będzie związany z przedstawionym przez Wykonawcę projektem umowy i zastrzega sobie prawo negocjacji szczegółowych zapisów projektu umowy w celu naniesienia niezbędnych poprawek. Poprawki mogą dotyczyć w szczególności warunków umowy, które nie zostały ściśle określone w specyfikacji warunków zamówienia, przy czym ewentualne zmiany treści projektu umowy nie spowodują sprzeczności z zapisami specyfikacji warunków zamówienia.
16. Zamawiający w uzasadnionych przypadkach zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian do umowy kredytu w formie zawarcia stosownego(ych) aneksu(ów), bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek kosztów.
Szczegółowy opis zawiera SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 0 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 459009,30 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 459009,30 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Andrespolu

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7240005271

7.3.3) Ulica: Rokicińska 130A

7.3.4) Miejscowość: Andrespol

7.3.5) Kod pocztowy: 95-020

7.3.6.) Województwo: łódzkie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-07

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 459009,30 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2032-12-25

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.