eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Moszczenica › Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetowego na rok 2023



Ogłoszenie z dnia 2023-11-15


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetowego na rok 2023

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: GMINA MOSZCZENICA

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590647948

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: ul. Kosowska 1

1.4.2.) Miejscowość: Moszczenica

1.4.3.) Kod pocztowy: 97-310

1.4.4.) Województwo: łódzkie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL712 - Łódzki

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@moszczenica.eu

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://ug.moszczenica.eu/

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00494847

2.2.) Data ogłoszenia: 2023-11-15

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2023/BZP 00482018

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przed zmianą:
Przedmiotem zamówienia jest zaciągnięcie kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetowego na rok 2023 do kwoty 1 330 000,00 zł
z przeznaczeniem na następujące zadania:
1) „Rozbudowa Szkoły Podstawowej w Srocku poprzez budowę skrzydła oraz przebudowę istniejącego budynku” – 830.000,00 zł;
2) „Gospodarka wodno-ściekowa w Aglomeracji Moszczenica - Racjonalizacja gospodarki w zakresie odprowadzania i oczyszczania ścieków komunalnych oraz racjonalizacja zaopatrzenia w wodę” – 500.000,00 zł.
1. Warunki zamówienia:
1) waluta kredytu – PLN złoty polski;
2) kwota kredytu 1 330 000,00 zł (słownie: jeden milion trzysta trzydzieści tysięcy złotych 00/100).
3) przeznaczenie kredytu:
- „Rozbudowa Szkoły Podstawowej w Srocku poprzez budowę skrzydła oraz przebudowę istniejącego budynku” – 830.000,00 zł;
- „Gospodarka wodno-ściekowa w Aglomeracji Moszczenica - Racjonalizacja gospodarki w zakresie odprowadzania i oczyszczania ścieków komunalnych oraz racjonalizacja zaopatrzenia w wodę” – 500.000,00 zł.
4) zabezpieczenie kredytu – weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową;
5) uruchomienie kredytu – postawienie do dyspozycji Zamawiającego kwoty kredytu nastąpi w jednej transzy;
6) wykorzystanie kredytu nastąpi w jednej transzy w formie przelewu na rachunek bankowy Zamawiającego Nr 20 89730003 0070 0700 0707 0002 na podstawie dyspozycji o wypłatę kredytu;
7) oprocentowanie kredytu – miesięczne, zmienne, obliczone dla każdego miesięcznego okresu odsetkowego w oparciu o zmienny wskaźnik oprocentowania kredytów WIBOR 1M, notowany na ostatni dzień miesiąca, powiększony o stałą marżę;
8) Udzielający kredytu jest zobowiązany do skalkulowania i podania w ofercie ceny w następujący sposób:
- oferta składana wg WIBOR 1 M na dzień 19.10.2023.r. tj.: 5,83%;
- w celu naliczenia kosztów kredytu odsetki oraz marża liczone są od dnia 17.11.2023 r.
Kredyt spłacany w ratach płatnych do 25 dnia miesiąca w latach:
2024 r.: 12 000 zł
25.01.2024r. = 1 000,00 zł;
25.02.2024r. = 1 000,00 zł;
25.03.2024r. = 1 000,00 zł;
25.04.2024r. = 1 000,00 zł;
25.05.2024r. = 1 000,00 zł;
25.06.2024r. = 1 000,00 zł;
25.07.2024r. = 1 000,00 zł;
25.08.2024r. = 1 000,00 zł;
25.09.2024r. = 1 000,00 zł;
25.10.2024r. = 1 000,00 zł;
25.11.2024r. = 1 000,00 zł;
25.12.2024r. = 1 000,00 zł;
2025 r.: 12 000,00 zł
25.01.2025r. = 1 000,00 zł;
25.02.2025r. = 1 000,00 zł;
25.03.2025r. = 1 000,00 zł;
25.04.2025r. = 1 000,00 zł;
25.05.2025r. = 1 000,00 zł;
25.06.2025r. = 1 000,00 zł;
25.07.2025r. = 1 000,00 zł;
25.08.2025r. = 1 000,00 zł;
25.09.2025r. = 1 000,00 zł;
25.10.2025r. = 1 000,00 zł;
25.11.2025r. = 1 000,00 zł;
25.12.2025r. = 1 000,00 zł;

2026 r.: 184 800,00 zł
25.01.2026r. = 15 400,00 zł;
25.02.2026r. = 15 400,00 zł;
25.03.2026r. = 15 400,00 zł;
25.04.2026r. = 15 400,00 zł;
25.05.2026r. = 15 400,00 zł;
25.06.2026r. = 15 400,00 zł;
25.07.2026r. = 15 400,00 zł;
25.08.2026r. = 15 400,00 zł;
25.09.2026r. = 15 400,00 zł;
25.10.2026r. = 15 400,00 zł;
25.11.2026r. = 15 400,00 zł;
25.12.2026r. = 15 400,00 zł;

2027 r.: 184 800,00 zł
25.01.2027r. = 15 400,00 zł;
25.02.2027r. = 15 400,00 zł;
25.03.2027r. = 15 400,00 zł;
25.04.2027r. = 15 400,00 zł;
25.05.2027r. = 15 400,00 zł;
25.06.2027r. = 15 400,00 zł;
25.07.2027r. = 15 400,00 zł;
25.08.2027r. = 15 400,00 zł;
25.09.2027r. = 15 400,00 zł;
25.10.2027r. = 15 400,00 zł;
25.11.2027r. = 15 400,00 zł;
25.12.2027r. = 15 400,00 zł;
2028 r.: 184 800,00 zł
25.01.2028r. = 15 400,00 zł;
25.02.2028r. = 15 400,00 zł;
25.03.2028r. = 15 400,00 zł;
25.04.2028r. = 15 400,00 zł;
25.05.2028r. = 15 400,00 zł;
25.06.2028r. = 15 400,00 zł;
25.07.2028r. = 15 400,00 zł;
25.08.2028r. = 15 400,00 zł;
25.09.2028r. = 15 400,00 zł;
25.10.2028r. = 15 400,00 zł;
25.11.2028r. = 15 400,00 zł;
25.12.2028r. = 15 400,00 zł;

2029 r.: 184 800,00 zł
25.01.2029r. = 15 400,00 zł;
25.02.2029r. = 15 400,00 zł;
25.03.2029r. = 15 400,00 zł;
25.04.2029r. = 15 400,00 zł;
25.05.2029r. = 15 400,00 zł;
25.06.2029r. = 15 400,00 zł;
25.07.2029r. = 15 400,00 zł;
25.08.2029r. = 15 400,00 zł;
25.09.2029r. = 15 400,00 zł;
25.10.2029r. = 15 400,00 zł;
25.11.2029r. = 15 400,00 zł;
25.12.2029r. = 15 400,00 zł;

2030 r.: 184 800,00 zł
25.01.2030r. = 15 400,00 zł;
25.02.2030r. = 15 400,00 zł;
25.03.2030r. = 15 400,00 zł;
25.04.2030r. = 15 400,00 zł;
25.05.2030r. = 15 400,00 zł;
25.06.2030r. = 15 400,00 zł;
25.07.2030r. = 15 400,00 zł;
25.08.2030r. = 15 400,00 zł;
25.09.2030r. = 15 400,00 zł;
25.10.2030r. = 15 400,00 zł;
25.11.2030r. = 15 400,00 zł;
25.12.2030r. = 15 400,00 zł;

2031 r.: 184 800,00 zł
25.01.2031r. = 15 400,00 zł;
25.02.2031r. = 15 400,00 zł;
25.03.2031r. = 15 400,00 zł;
25.04.2031r. = 15 400,00 zł;
25.05.2031r. = 15 400,00 zł;
25.06.2031r. = 15 400,00 zł;
25.07.2031r. = 15 400,00 zł;
25.08.2031r. = 15 400,00 zł;
25.09.2031r. = 15 400,00 zł;
25.10.2031r. = 15 400,00 zł;
25.11.2031r. = 15 400,00 zł;
25.12.2031r. = 15 400,00 zł;

2032 r.: 197 200,00 zł
25.01.2032r. = 16 500,00 zł;
25.02.2032r. = 16 500,00 zł;
25.03.2032r. = 16 500,00 zł;
25.04.2032r. = 16 500,00 zł;
25.05.2032r. = 16 500,00 zł;
25.06.2032r. = 16 500,00 zł;
25.07.2032r. = 16 500,00 zł;
25.08.2032r. = 16 500,00 zł;
25.09.2032r. = 16 500,00 zł;
25.10.2032r. = 16 500,00 zł;
25.11.2032r. = 16 500,00 zł;
25.12.2032r. = 15 700,00 zł;
2. Warunki udzielenia kredytu:
1) Wykonawca przygotowując ofertę musi:
- uwzględnić wszystkie koszty związane z uzyskaniem kredytu;
- uwzględnić wszystkie koszty związane ze spłatą kredytu i podać w ofercie całkowity koszt jego spłaty za przewidywany okres kredytowania;
2) Karencja w spłacie kapitału do dnia 31.12.2023 r.
3) Płatność I raty – do 25.01.2024 r.
3. Pierwsza płatność odsetek nastąpi w miesiącu przekazania pierwszej transzy kredytu;
4. Spłata kapitału następować będzie w terminach określonych w opisie przedmiotu zamówienia.
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu
w dowolnym czasie trwania umowy. W takim przypadku Zamawiający nie poniesie żadnych dodatkowych kosztów. Okres czasu w jakim zamawiający zobowiązuje się poinformować wykonawcę o wcześniejszej spłacie części lub całości kredytu nie może być dłuższy niż 30 dni kalendarzowych licząc od dnia zawiadomienia wykonawcy do dnia wcześniejszej spłaty, ustalonego przez zamawiającego (dotyczy to tylko dni roboczych);
6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wykorzystania niepełnej kwoty kredytu. W tym przypadku wykonawca nie będzie pobierał dodatkowych opłat i prowizji; albo zamawiający zastrzega sobie prawo do wykorzystania mniejszej kwoty kredytu bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek kosztów.
7. Zamawiający zastrzega sobie prawo złożenia oświadczenia o rezygnacji z dalszego wykorzystywania kredytu bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych opłat.
8. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany harmonogramu spłaty kredytu, stanowiącego załącznik do umowy kredytowej, bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych opłat, po uprzednim powiadomieniu wykonawcy o zamiarze dokonania takiej spłaty;
9. W przypadku spłaty części lub całości kredytu w trakcie miesiąca odsetki będą naliczane w oparciu o faktyczny czas korzystania z kapitału kredytu i płatne będą do 25 dnia miesiąca;
10. Zamawiający dopuszcza pobieranie prowizji przez wykonawcę tylko od przyznanego kredytu. Prowizja bankowa płatna procentowo od kredytu, w dniu pobrania; Zamawiający jest zwolniony ze wszystkich opłat związanych z przekazywaniem środków pieniężnych z tytułu kredytu oraz za wystawienie opinii Bankowej dotyczącej realizacji przez zamawiającego zobowiązań z tyt. kredytu;
11. Koszty wynikające z obsługi kredytu zamawiający pokrywa tylko do wysokości odsetek (stawka bazowa WIBOR 1M + (-) marża banku) i prowizji od udzielonego kredytu. Wszystkie pozostałe czynności wykonywane przy obsłudze kredytu przez wykonawcę są bezpłatne dla zamawiającego;
12. Marża wykonawcy oraz wysokość prowizji nie mogą ulec zmianie podczas trwania umowy;
13. Wykonawca zobowiązuje się, że co najmniej na 3 dni robocze przed terminem spłaty rat poinformuje na piśmie (e-mail) lub telefonicznie (w takim przypadku konieczne jest potwierdzenie tej informacji pisemnie, najpóźniej w dniu następnym) zamawiającego o wysokości i terminie spłaty odsetek i kapitału oraz przedstawi Nr konta na który należy przekazać środki finansowe. Informacja dotyczyć ma wysokości odsetek i kapitału w oparciu o stan zadłużenia na dzień poprzedzający dzień otrzymania przez zamawiającego tej informacji.
14. Przy obliczaniu odsetek przyjmuje się kalendarz odsetkowy 365 (366)/365 (366) dni;
Umowę kredytową przygotowuje Wykonawca w uzgodnieniu z Zamawiającym.
15. Zmawiający wymaga, aby Wykonawca, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza w przedmiotowym postępowaniu, złożył w terminie do 3 dni od daty rozstrzygnięcia postępowania (bez wezwania Zamawiającego) projekt umowy, która będzie uwzględniała wszystkie warunki określone w SWZ. Zamawiający nie będzie związany z przedstawionym przez Wykonawcę projektem umowy i zastrzega sobie prawo negocjacji szczegółowych zapisów projektu umowy w celu naniesienia niezbędnych poprawek. Poprawki mogą dotyczyć w szczególności warunków umowy, które nie zostały ściśle określone w specyfikacji warunków zamówienia, przy czym ewentualne zmiany treści projektu umowy nie spowodują sprzeczności z zapisami specyfikacji warunków zamówienia.
16. Zamawiający w uzasadnionych przypadkach zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian do umowy kredytu w formie zawarcia stosownego(ych) aneksu(ów), bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek kosztów.
Szczegółowy opis zawiera SWZ.

Po zmianie:
Przedmiotem zamówienia jest zaciągnięcie kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetowego na rok 2023 do kwoty 1 330 000,00 zł
z przeznaczeniem na następujące zadania:
1) „Rozbudowa Szkoły Podstawowej w Srocku poprzez budowę skrzydła oraz przebudowę istniejącego budynku” – 830.000,00 zł;
2) „Gospodarka wodno-ściekowa w Aglomeracji Moszczenica - Racjonalizacja gospodarki w zakresie odprowadzania i oczyszczania ścieków komunalnych oraz racjonalizacja zaopatrzenia w wodę” – 500.000,00 zł.
1. Warunki zamówienia:
1) waluta kredytu – PLN złoty polski;
2) kwota kredytu 1 330 000,00 zł (słownie: jeden milion trzysta trzydzieści tysięcy złotych 00/100).
3) przeznaczenie kredytu:
- „Rozbudowa Szkoły Podstawowej w Srocku poprzez budowę skrzydła oraz przebudowę istniejącego budynku” – 830.000,00 zł;
- „Gospodarka wodno-ściekowa w Aglomeracji Moszczenica - Racjonalizacja gospodarki w zakresie odprowadzania i oczyszczania ścieków komunalnych oraz racjonalizacja zaopatrzenia w wodę” – 500.000,00 zł.
4) zabezpieczenie kredytu – weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową;
5) uruchomienie kredytu – postawienie do dyspozycji Zamawiającego kwoty kredytu nastąpi w jednej transzy; Kredyt postawiony do dyspozycji Zamawiającego do dnia 29.12.2023 r.
6) wykorzystanie kredytu nastąpi w jednej transzy w formie przelewu na rachunek bankowy Zamawiającego Nr 20 89730003 0070 0700 0707 0002 na podstawie dyspozycji o wypłatę kredytu;
7) oprocentowanie kredytu – miesięczne, zmienne, obliczone dla każdego miesięcznego okresu odsetkowego w oparciu o zmienny wskaźnik oprocentowania kredytów WIBOR 1M, notowany na ostatni dzień miesiąca, powiększony o stałą marżę;
8) Udzielający kredytu jest zobowiązany do skalkulowania i podania w ofercie ceny w następujący sposób:
- oferta składana wg WIBOR 1 M na dzień 19.10.2023.r. tj.: 5,83%;
- w celu naliczenia kosztów kredytu odsetki oraz marża liczone są od dnia 17.11.2023 r.
Kredyt spłacany w ratach płatnych do 25 dnia miesiąca w latach:
2024 r.: 12 000 zł
25.01.2024r. = 1 000,00 zł;
25.02.2024r. = 1 000,00 zł;
25.03.2024r. = 1 000,00 zł;
25.04.2024r. = 1 000,00 zł;
25.05.2024r. = 1 000,00 zł;
25.06.2024r. = 1 000,00 zł;
25.07.2024r. = 1 000,00 zł;
25.08.2024r. = 1 000,00 zł;
25.09.2024r. = 1 000,00 zł;
25.10.2024r. = 1 000,00 zł;
25.11.2024r. = 1 000,00 zł;
25.12.2024r. = 1 000,00 zł;
2025 r.: 12 000,00 zł
25.01.2025r. = 1 000,00 zł;
25.02.2025r. = 1 000,00 zł;
25.03.2025r. = 1 000,00 zł;
25.04.2025r. = 1 000,00 zł;
25.05.2025r. = 1 000,00 zł;
25.06.2025r. = 1 000,00 zł;
25.07.2025r. = 1 000,00 zł;
25.08.2025r. = 1 000,00 zł;
25.09.2025r. = 1 000,00 zł;
25.10.2025r. = 1 000,00 zł;
25.11.2025r. = 1 000,00 zł;
25.12.2025r. = 1 000,00 zł;

2026 r.: 184 800,00 zł
25.01.2026r. = 15 400,00 zł;
25.02.2026r. = 15 400,00 zł;
25.03.2026r. = 15 400,00 zł;
25.04.2026r. = 15 400,00 zł;
25.05.2026r. = 15 400,00 zł;
25.06.2026r. = 15 400,00 zł;
25.07.2026r. = 15 400,00 zł;
25.08.2026r. = 15 400,00 zł;
25.09.2026r. = 15 400,00 zł;
25.10.2026r. = 15 400,00 zł;
25.11.2026r. = 15 400,00 zł;
25.12.2026r. = 15 400,00 zł;

2027 r.: 184 800,00 zł
25.01.2027r. = 15 400,00 zł;
25.02.2027r. = 15 400,00 zł;
25.03.2027r. = 15 400,00 zł;
25.04.2027r. = 15 400,00 zł;
25.05.2027r. = 15 400,00 zł;
25.06.2027r. = 15 400,00 zł;
25.07.2027r. = 15 400,00 zł;
25.08.2027r. = 15 400,00 zł;
25.09.2027r. = 15 400,00 zł;
25.10.2027r. = 15 400,00 zł;
25.11.2027r. = 15 400,00 zł;
25.12.2027r. = 15 400,00 zł;
2028 r.: 184 800,00 zł
25.01.2028r. = 15 400,00 zł;
25.02.2028r. = 15 400,00 zł;
25.03.2028r. = 15 400,00 zł;
25.04.2028r. = 15 400,00 zł;
25.05.2028r. = 15 400,00 zł;
25.06.2028r. = 15 400,00 zł;
25.07.2028r. = 15 400,00 zł;
25.08.2028r. = 15 400,00 zł;
25.09.2028r. = 15 400,00 zł;
25.10.2028r. = 15 400,00 zł;
25.11.2028r. = 15 400,00 zł;
25.12.2028r. = 15 400,00 zł;

2029 r.: 184 800,00 zł
25.01.2029r. = 15 400,00 zł;
25.02.2029r. = 15 400,00 zł;
25.03.2029r. = 15 400,00 zł;
25.04.2029r. = 15 400,00 zł;
25.05.2029r. = 15 400,00 zł;
25.06.2029r. = 15 400,00 zł;
25.07.2029r. = 15 400,00 zł;
25.08.2029r. = 15 400,00 zł;
25.09.2029r. = 15 400,00 zł;
25.10.2029r. = 15 400,00 zł;
25.11.2029r. = 15 400,00 zł;
25.12.2029r. = 15 400,00 zł;

2030 r.: 184 800,00 zł
25.01.2030r. = 15 400,00 zł;
25.02.2030r. = 15 400,00 zł;
25.03.2030r. = 15 400,00 zł;
25.04.2030r. = 15 400,00 zł;
25.05.2030r. = 15 400,00 zł;
25.06.2030r. = 15 400,00 zł;
25.07.2030r. = 15 400,00 zł;
25.08.2030r. = 15 400,00 zł;
25.09.2030r. = 15 400,00 zł;
25.10.2030r. = 15 400,00 zł;
25.11.2030r. = 15 400,00 zł;
25.12.2030r. = 15 400,00 zł;

2031 r.: 184 800,00 zł
25.01.2031r. = 15 400,00 zł;
25.02.2031r. = 15 400,00 zł;
25.03.2031r. = 15 400,00 zł;
25.04.2031r. = 15 400,00 zł;
25.05.2031r. = 15 400,00 zł;
25.06.2031r. = 15 400,00 zł;
25.07.2031r. = 15 400,00 zł;
25.08.2031r. = 15 400,00 zł;
25.09.2031r. = 15 400,00 zł;
25.10.2031r. = 15 400,00 zł;
25.11.2031r. = 15 400,00 zł;
25.12.2031r. = 15 400,00 zł;

2032 r.: 197 200,00 zł
25.01.2032r. = 16 500,00 zł;
25.02.2032r. = 16 500,00 zł;
25.03.2032r. = 16 500,00 zł;
25.04.2032r. = 16 500,00 zł;
25.05.2032r. = 16 500,00 zł;
25.06.2032r. = 16 500,00 zł;
25.07.2032r. = 16 500,00 zł;
25.08.2032r. = 16 500,00 zł;
25.09.2032r. = 16 500,00 zł;
25.10.2032r. = 16 500,00 zł;
25.11.2032r. = 16 500,00 zł;
25.12.2032r. = 15 700,00 zł;
2. Warunki udzielenia kredytu:
1) Wykonawca przygotowując ofertę musi:
- uwzględnić wszystkie koszty związane z uzyskaniem kredytu;
- uwzględnić wszystkie koszty związane ze spłatą kredytu i podać w ofercie całkowity koszt jego spłaty za przewidywany okres kredytowania;
2) Karencja w spłacie kapitału do dnia 31.12.2023 r.
3) Płatność I raty – do 25.01.2024 r.
3. Pierwsza płatność odsetek nastąpi w miesiącu przekazania pierwszej transzy kredytu;
4. Spłata kapitału następować będzie w terminach określonych w opisie przedmiotu zamówienia.
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu
w dowolnym czasie trwania umowy. W takim przypadku Zamawiający nie poniesie żadnych dodatkowych kosztów. Okres czasu w jakim zamawiający zobowiązuje się poinformować wykonawcę o wcześniejszej spłacie części lub całości kredytu nie może być dłuższy niż 30 dni kalendarzowych licząc od dnia zawiadomienia wykonawcy do dnia wcześniejszej spłaty, ustalonego przez zamawiającego (dotyczy to tylko dni roboczych);
6. Kredyt będzie wykorzystany w całości.
7. Zamawiający zastrzega sobie prawo złożenia oświadczenia o rezygnacji z dalszego wykorzystywania kredytu bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych opłat.
8. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany harmonogramu spłaty kredytu, stanowiącego załącznik do umowy kredytowej, bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych opłat, po uprzednim powiadomieniu wykonawcy o zamiarze dokonania takiej spłaty;
9. W przypadku spłaty części lub całości kredytu w trakcie miesiąca odsetki będą naliczane w oparciu o faktyczny czas korzystania z kapitału kredytu i płatne będą do 25 dnia miesiąca;
10. Zamawiający dopuszcza pobieranie prowizji przez wykonawcę tylko od przyznanego kredytu. Prowizja bankowa płatna procentowo od kredytu, w dniu pobrania; Zamawiający jest zwolniony ze wszystkich opłat związanych z przekazywaniem środków pieniężnych z tytułu kredytu oraz za wystawienie opinii Bankowej dotyczącej realizacji przez zamawiającego zobowiązań z tyt. kredytu;
11. Koszty wynikające z obsługi kredytu zamawiający pokrywa tylko do wysokości odsetek (stawka bazowa WIBOR 1M + (-) marża banku) i prowizji od udzielonego kredytu. Wszystkie pozostałe czynności wykonywane przy obsłudze kredytu przez wykonawcę są bezpłatne dla zamawiającego;
12. Marża wykonawcy oraz wysokość prowizji nie mogą ulec zmianie podczas trwania umowy;
13. Wykonawca zobowiązuje się, że co najmniej na 3 dni robocze przed terminem spłaty rat poinformuje na piśmie (e-mail) lub telefonicznie (w takim przypadku konieczne jest potwierdzenie tej informacji pisemnie, najpóźniej w dniu następnym) zamawiającego o wysokości i terminie spłaty odsetek i kapitału oraz przedstawi Nr konta na który należy przekazać środki finansowe. Informacja dotyczyć ma wysokości odsetek i kapitału w oparciu o stan zadłużenia na dzień poprzedzający dzień otrzymania przez zamawiającego tej informacji.
14. Przy obliczaniu odsetek przyjmuje się kalendarz odsetkowy 365 (366)/365 (366) dni;
Umowę kredytową przygotowuje Wykonawca w uzgodnieniu z Zamawiającym.
15. Zmawiający wymaga, aby Wykonawca, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza w przedmiotowym postępowaniu, złożył w terminie do 3 dni od daty rozstrzygnięcia postępowania (bez wezwania Zamawiającego) projekt umowy, która będzie uwzględniała wszystkie warunki określone w SWZ. Zamawiający nie będzie związany z przedstawionym przez Wykonawcę projektem umowy i zastrzega sobie prawo negocjacji szczegółowych zapisów projektu umowy w celu naniesienia niezbędnych poprawek. Poprawki mogą dotyczyć w szczególności warunków umowy, które nie zostały ściśle określone w specyfikacji warunków zamówienia, przy czym ewentualne zmiany treści projektu umowy nie spowodują sprzeczności z zapisami specyfikacji warunków zamówienia.
16. Zamawiający w uzasadnionych przypadkach zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian do umowy kredytu w formie zawarcia stosownego(ych) aneksu(ów), bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek kosztów.
Szczegółowy opis zawiera SWZ.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VIII - PROCEDURA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.1. Termin składania ofert

Przed zmianą:
2023-11-17 10:00

Po zmianie:
2023-11-20 10:00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2023-11-17 11:00

Po zmianie:
2023-11-20 11:00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.4. Termin związania ofertą

Przed zmianą:
2023-12-16

Po zmianie:
2023-12-19

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.